TonikCapGajah2013 175 Report post Posted March 13, 2010 Apa tidaknya, makin hari makin slow siot. Dia orang tak check ker line condition. Tak ubah macam paku dengan tukul. Aku nak hentam banyak2 takut jugak kena saman 20-30 juta. Maklumlah zaman sekarang orang nak duit secara mudah. Macam dah tak ada kebebasan bersuara sekarang. Ok. Aku ada call streamyx bahagian bantuan teknikal. Aku komplen line internet terlalu slow. Nak masuk satu2 page tu berpuluh minit kena tunggu. Nak masuk www.tm.net.my pun tak dapat sepenuhnya. Technician suruh aku guna speedometer untuk check line speed. Speedometer tu ada dalam web site TMNET. Aku dah cakap awal2 website TMNET tak boleh masuk Apa la bangang sangat. Apa2 pun maggi sudah kembang. Quote Share this post Link to post Share on other sites
K.A. 312 Report post Posted March 13, 2010 ni nak gelak ke nak sokong nie kawan aku keje ngan kontraktor tmnet, so kalo slow, dia g suis box (betul ke name dia??) area umah dia tu pastu dia reset, fuyoohh memang laju balik. walaupun package dia 512mb je mungkin sebab ramai sangat user tmnet <<---- tapi alasan nie memang tak leh terima, da la bulan2 kene bayar full gak walau pun tenet slow ke ape ker, dia peduli apenak tambah sket, aku pengguna p1 dan rase puas hati ngan p1 nie... kat kawasan aku ok jer.. dalam sebulan tu ade la 2 3 or 4 kali down, tapi dia ade antar msj kalo ape2 ade kene mengena pasal connection nie Quote Share this post Link to post Share on other sites
razirazo 24 Report post Posted March 13, 2010 kalau nak sedap pakai tmnet 348kbps. takde sebab nak marah kalau slow. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogGY 2 Report post Posted March 13, 2010 Memang selalu kene ke ongbok ? sabar jelah... nasib baik aku kene sekali jer, tu pun 2 bulan yang lepas tak tahu kenapa , line kejap2 putus terlalu kerap sangat .Geram sangat call centre dan cakap masalah,aku call banyak kali bagi banyak aduan .Esok tu techician dia datang wat ape ntah ,elok je sampai skang .Speed tak pernah turunlah... Quote Share this post Link to post Share on other sites
hampeh 21 Report post Posted March 13, 2010 (edited) Dia punya customer service merapu , hari tu aku call 3-4 kali jawapan yang sama dapat dari operator dia tu .. last2 aku tunggu line aku elok sendiri je. Edited March 13, 2010 by hampeh Quote Share this post Link to post Share on other sites
razirazo 24 Report post Posted March 13, 2010 lol.. aku call operator tak pernah dapat. mesti "pegawai perkhidmatan kami sibuk blablabla.." Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nezict 28 Report post Posted March 13, 2010 aku tak sanggup reduce speed ke 348. 512 cukup2 makan nak layan rapidshare. tu pon sikit2 je. speed line ni ikut IP. aritu aku ade buat sikit test IP ni, memang jauh beza. certain IP tu, fuhhh berdesup. kalau aku ade mase nak konfemkan exact ip yang laju tu, aku post kat sini kot nanti. ip cam 60.50.xxx.xxx 119.28.xxx.xxx 2 siri awal tu je yang tentukan kelajuan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogGY 2 Report post Posted March 13, 2010 (edited) Yang tu untuk pengguna 1mb kan ? Kalau yang 2mb biasa aku jumpa 2 no jer macam kat bawah ni : - [list] [*]115 - Ni la yang biasa laju [*]118 - NI yang biasa paling slow... [/list] Edited March 13, 2010 by ogGY Quote Share this post Link to post Share on other sites
dvd 8 Report post Posted March 14, 2010 potong sajalah. tunggu apa lagi ? kalau ada orang dalam, surun dia tukar port yg ok sikit. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hampeh 21 Report post Posted March 14, 2010 no bantuan teknikal streamyx ada ke ? no mana satu ? aku call hari tu yang suruh cek dns la , pasang modem direct, dll. Pasal tepon kat umah aku ni bunyi macam semut tu .. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kae 31 Report post Posted March 14, 2010 alhamdulillah.. dah 7 tahun aku pakai tmnet + streamyx..mmg tak pernah mengecewakan.. aku duduk area puchong je... mmg aku berpuas hati... tak penah pun ada masalah... SYABAS TM !! Quote Share this post Link to post Share on other sites
hampeh 21 Report post Posted March 14, 2010 aku pakai untuk 2-3 tahun pertama memang takde masalah cuma lepas pindah rumah ada problem line tak elok bila aku tengok kat modem management punya page...call pun jadi macam yang aku post sebelum ni .. :| Bagus la kalau ada gak customer yang puas hati . Quote Share this post Link to post Share on other sites
TonikCapGajah2013 175 Report post Posted March 14, 2010 [quote name='hampeh' date='14 March 2010 - 10:40 AM' timestamp='1268530801' post='1021447'] no bantuan teknikal streamyx ada ke ? no mana satu ? aku call hari tu yang suruh cek dns la , pasang modem direct, dll. Pasal tepon kat umah aku ni bunyi macam semut tu .. [/quote] no 1300889515 yang peliknya lepas call terus elok jer. aku tak usik apa pun. dia suruh aku tukar dns, reset modem la, ntah apa2 la. aku tak buat pun. lepas tu ok balik. 2-3 hari jer lepas tu KO semula. Tak nak call memanjang. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hampeh 21 Report post Posted March 14, 2010 Dorang ni kena amik gaji orang2 yang pandai sikit bab networking ni jadi operator , kalau 3-4 kali pemanggil dengar benda sama memang kecewa betul..macam cakap dengan robot je walaupun kita tau tu manusia . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Helghast 31 Report post Posted March 15, 2010 [quote name='Razi_IBM' date='14 March 2010 - 12:12 AM' timestamp='1268496752' post='1021412'] lol.. aku call operator tak pernah dapat. mesti "pegawai perkhidmatan kami sibuk blablabla.." [/quote] ke atau "pegawai perkhidmatan kami takde kat opis" ngeh...ngeh...ngeh...astro pun same dengan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnburn 6 Report post Posted March 15, 2010 Aku pindah rumah so pindah line hampir 1bln br dpt congrats TM Quote Share this post Link to post Share on other sites
rm4.30 0 Report post Posted March 15, 2010 (edited) operator yang jawab tu pon ilmu kurang.. penah suruh aku onhold call, tapi biar macamtu saja.. cipan punya servis.. jawapan email copy & paste... jawab email macam tak baca apa yang kita tulis... aku cakap diaorang buat keja tak ikhlas, cakap belit2, baru nak mintak maap... ada hari tu tm ada call survey aku... semua aku bagi markah low semua.. dan aku bagi cadangan kalau speed dapat 80%, customer bayar 80% jugak... aaku malas dah nak kutuk lebih2... Edited March 15, 2010 by rm4.30 Quote Share this post Link to post Share on other sites
LanoV 22 Report post Posted March 15, 2010 Diorang dah ada skrip la nak jawab customers sebab tu jawapan diorang sama jer... tak caya, cuba ko tanya soalan sama berulang kali... sure 100% sama jawapan dia... kekekeke. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Helghast 31 Report post Posted March 16, 2010 [quote name='LanoQ' date='16 March 2010 - 01:27 AM' timestamp='1268674026' post='1021711'] Diorang dah ada skrip la nak jawab customers sebab tu jawapan diorang sama jer... tak caya, cuba ko tanya soalan sama berulang kali... sure 100% sama jawapan dia... kekekeke. [/quote] lain kali kalau ade mana2 org buat survey pasal barangan atau berapa peruntukan yang anda gunakan utk internet atau talian telefon,korang bagi markah rendah aje,pastu kalau berkaitan berapa banyak korang habiskan duit utk broadband atau penggunaan telefon korang bagi minimum aje.sebab dari situ la sykt telekomunikasi akan tetapkan caj atau perkhidmatan yang akan diaorg bagi utk servis atau produk mereka yang akan datang. Quote Share this post Link to post Share on other sites
AnNamir 61 Report post Posted March 16, 2010 Ahaa, tengok tajuk pun dah tahu apa isi nya LOL ;p Quote Share this post Link to post Share on other sites
TonikCapGajah2013 175 Report post Posted March 16, 2010 tak der ker orang TMNET/Streamyx dalam nie. ko punye line speed teruk la sekarang nie. takkan pakej 1M nak loading page merangkak macam kura2 tua penyakit semput. very bad!!!. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fibix_014 1 Report post Posted March 16, 2010 Aku dulu kerja dgn TM... And mmg biasa dgr komen2 mcm ni... Tapi normally klu ikutkn masalah yg OngBok ni maybe port problem... Tak pernah ada tech dtg ke?... Prosedur dia mcm ni... bila call 100 tu and report on slow connection instead of normal troubleshooting yg biasa pemanggil dgr tu, kitorg akan reset port tu or reconfigure (reconfigure hanya Advance team boleh buat) semula... Itu utk kitorg stabilkan bacan noise dia (istilah dia ialah attenuation dan snr: Signal Noise Ratio)... so, itu sebabnya dia jadi.. bila korg call line akan ok pas2... tapi tulah, biasanya sekejap je... So, klu mcm ni dah set dns pun semua xjadi... kitorg reconfigure port... Klu tak boleh gak tukar port... Tapi itupun atas nasihat tech... Ermm... tapi klu kes OngBok ni mgkin port problem... duduk dkt area mana ni? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kae 31 Report post Posted March 16, 2010 aku sorang je ke.. yg berpuas hati..?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
TonikCapGajah2013 175 Report post Posted March 16, 2010 [quote]Ermm... tapi klu kes OngBok ni mgkin port problem... duduk dkt area mana ni? [/quote] Hmmm. thanks. Aku duk area Dungun. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOYSЯUS 62 Report post Posted March 17, 2010 [quote name='kae' date='16 March 2010 - 11:40 PM' timestamp='1268754015' post='1021847'] aku sorang je ke.. yg berpuas hati..?? [/quote] Sejak aku upgraded ke 4Mb ni, aku pun berpuas hati kot. Sebab kekadang sampai terbabas-babas lak speed aku. Mungkin diorang takut nak kena sekolah lagi kot. Atau dah ada yang graduatekan diorg utk area Shah Alam ni. Quote Share this post Link to post Share on other sites