Jump to content
nilasetitik

Undi Tak Percaya Kepada Pm

Recommended Posts

marah tetap marah.

korang gadoh2 orang lain yang dok tepuk tangan..

SYABAS!!!!

my opinion lak ek! :rolleyes:

UMNO masih relevan utk org melayu tp pemimpin nya yg dah x relevan. turunkn pemimpin sedia ada dan gantikan dgn yg baru! UMNO la tmpt utk org melayu bersatu padu mcm mn kaum lain buat kt parti diorg hingga negeri kelahiran pak mentua KJ pun bleh diorg dpt! UMNO utk org melayu, bukan utk imam Hadrari tu.

Klu kita semua bersatu, kita akn jadi kuat... org lain x kn berani nk pijak kita mcm skrg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

marah tetap marah.

korang gadoh2 orang lain yang dok tepuk tangan..

SYABAS!!!!

mcm x faham2 pula dgn perangai majoriti bangsa Melayu,menang bersorak,kampung TERGADAI~~(betul ke ayat ni,kalau salah betulkan),kadang2 rasa mcm kecewa gak dilahirkan sebagai bangsa Melayu sbb majoritinya suka sangat khianat mengkhianati dan saling menjatuhkan sesama sendiri.kadangkala saya rasa majoriti bangsa Melayu ni lagi HINA dari bangsa Yahudi sebab bangsa Yahudi walau dimana pun mereka berada mereka tolong-menolong sesama mereka,bangsa Melayu lak khianat mengkhianati sesama sendiri,bangsa Yahudi rampas tanah bangsa lain,mereka berikan tanah tersebut pada bangsa mereka,tp Melayu lak sebaliknya,bangsa Yahudi jatuhkan perniagaan bangsa lain dan mereka berikan peluang perniagaan tersebut pd bangsa mereka sendiri,tp Melayu lak sebaliknya.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mcm x faham2 pula dgn perangai majoriti bangsa Melayu,menang bersorak,kampung TERGADAI~~(betul ke ayat ni,kalau salah betulkan),kadang2 rasa mcm kecewa gak dilahirkan sebagai bangsa Melayu sbb majoritinya suka sangat khianat mengkhianati dan saling menjatuhkan sesama sendiri.kadangkala saya rasa majoriti bangsa Melayu ni lagi HINA dari bangsa Yahudi sebab bangsa Yahudi walau dimana pun mereka berada mereka tolong-menolong sesama mereka,bangsa Melayu lak khianat mengkhianati sesama sendiri,bangsa Yahudi rampas tanah bangsa lain,mereka berikan tanah tersebut pada bangsa mereka,tp Melayu lak sebaliknya,bangsa Yahudi jatuhkan perniagaan bangsa lain dan mereka berikan peluang perniagaan tersebut pd bangsa mereka sendiri,tp Melayu lak sebaliknya.

Yo.. cool down mate.. even though you are damn right, but now is not the right time to point the fingers to each other... Kena bersatu skang nih oii.. Sanggup ke tgk Anwar jd PM, Lim Kit Siang jd TPM, Karpal jd penasihat, Nik Aziz tak tau hidup lg ke tak dalam jangka masa 5 thn lagi..

Anwar tu senang je nak jatuhkan dia... Mahathir dah wat sekali.. Tak mustahil Lim Kit Siang ngan Karpal Singh leh tag team jatuhkan Anwar skali lagi.. Time tu, faham sendiri la sape pulak perintah Malaysia..

By the way.. Pak Lah is a mess.. a total failure.. siapa jadi penasihat Pak Lah? It must be a wrong person.. Kalau Pak Lah dapat penasihat yang betul dan baik, aku yakin politik Malaysia takkan jadi seharu macam sekarang...

Edited by baok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo.. cool down mate.. even though you are damn right, but now is not the right time to point the fingers to each other... Kena bersatu skang nih oii.. Sanggup ke tgk Anwar jd PM, Lim Kit Siang jd TPM, Karpal jd penasihat, Nik Aziz tak tau hidup lg ke tak dalam jangka masa 5 thn lagi..

Anwar tu senang je nak jatuhkan dia... Mahathir dah wat sekali.. Tak mustahil Lim Kit Siang ngan Karpal Singh leh tag team jatuhkan Anwar skali lagi.. Time tu, faham sendiri la sape pulak perintah Malaysia..

saya x salahkan mana2 pihak,cuma saya KECEWA dgn sikap majoriti bangsa Melayu ni.saya x faham,knp bangsa Melayu ni sanggup bekerjasama dgn mereka yg bukan Islam utk mencapai matlamat???lagipun kita undi sesebuah parti tu supaya kita dan umat2 Islam generasi akan datang akan dpt menguasai segala2nya dlm negara ini teutamanya dlm bidang pendidikan,ekonomi,pemerintahan/pentadbiran negara dan lain2,bukannya hanya kita sahaja yg dpt merasainya,tp umat Islam generasi akan datang x merasainya x guna gak kan??apa2 yg kita lakukan sekarang utk umat Islam generasi akan datang juga,bukannya utk kita sahaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

saya x salahkan mana2 pihak,cuma saya KECEWA dgn sikap majoriti bangsa Melayu ni.saya x faham,knp bangsa Melayu ni sanggup bekerjasama dgn mereka yg bukan Islam utk mencapai matlamat???lagipun kita undi sesebuah parti tu supaya kita dan umat2 Islam generasi akan datang akan dpt menguasai segala2nya dlm negara ini teutamanya dlm bidang pendidikan,ekonomi,pemerintahan/pentadbiran negara dan lain2,bukannya hanya kita sahaja yg dpt merasainya,tp umat Islam generasi akan datang x merasainya x guna gak kan??apa2 yg kita lakukan sekarang utk umat Islam generasi akan datang juga,bukannya utk kita sahaja.

Erm,, actually we have to cooperate with non-muslims..

Kita hidup kat Malaysia ni berbilang bangsa dan agama.. kena respect with each other.. Islam sendiri cakap, kalau non-muslim tu berbaik2 ngan muslim, kita diharam berperang dengan mereka.. Dalam sejarah, Rasulullah pun pernah menerima pertolongan dari bangsa Yahudi sebagai penunjuk jalan (guider).. tak ingat la time tu peristiwa mana...

Kita boleh malah perlu bekerjasama dengan non-muslim ke arah kebaikan.. Bangsa melayu nih actually masih ketinggalan dari segi pengetahuan dalam bidang sains dan teknologi.. Itu kita kena la mengaku.. Takleh la nak jadi bodoh sombong dengan mengatakan kita dah tahu atau dah jadi pakar dalam bidang kita.. Banyak lagi bidang lain yang kita ketinggalan nih...

Dalam politik dan pemerintahan juga, kita kena jaga hati dan rakyat non-muslim.. diorg pun ada hak nak mengundi.. undi diorg jugak yang tentukan siapa perintah Malaysia...

Kalau pemerintah tu adil, takde rasuah, sentiasa ambil berat pasal rakyat, gerenti sumer orang sokong.. Tapi kalau pemerintah leka, dapat nasihat dari orang berkepentingan, lambat dalam tindakan, tido time perbahasan di Parlimen, apa yang rakyat tengok? Ade rakaman live kat TV lagi..

Let me straight to the point..

Aku tak suka pembangkang... Sebab aku langsung tak yakin diorang akan perintah Malaysia dengan baik.. Tapi diorang tu sangat diperlukan untuk menyedarkan/menunjukkan salah dan silap kerajaan... Sekarang nampak sangat kepincangan dalam pemerintahan Pak Lah.. kepada rakyat biasa yang bangun tido - pegi keje - balik keje - tido, memang la tak perasan.. Tapi mereka yang mempunyai aktiviti seharian yang berhubungkait dengan perniagaan dan hubungan luar (antarakaum, antarabangsa) sangat perasan tentang kepincangan Pak Lah..

Another point.. Anwar nampak tegas.. nampak sangat berkebolehan.. tapi kalau kita kaji betul2 tindakan Anwar Ibrahim, kita akan dapati sebenarnya dia nih sangat mudah utk dipijak dan diperkudakan.. Kalau kena caranya, Anwar Ibrahim silap2 just jadi boneka saja.. Macam aku cakap tadi lah... Mahathir dah tunjukkan bahawa Anwar nih senang je nak dijatuhkan... Tak mustahil jika Anwar jd PM, orang lain akan jatuhkan dia senang2 je camtu..

Kita bukan nak jatuhkan Paklah sebab nak pembangkang berkuasa.. itu stupidity namanya.. Kita nak ketuk Pak Lah supaya dia sedar dari tidur dan tengok balik apa "mess" yang dia dah buat.. Betulkan balik sebelum terlambat.. By the way.. Sapa yang patut jd PM kalau Pak Lah turun nanti? I can't see anyone.. Najib? Are you sure about that?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erm,, actually we have to cooperate with non-muslims..

Kita hidup kat Malaysia ni berbilang bangsa dan agama.. kena respect with each other.. Islam sendiri cakap, kalau non-muslim tu berbaik2 ngan muslim, kita diharam berperang dengan mereka.. Dalam sejarah, Rasulullah pun pernah menerima pertolongan dari bangsa Yahudi sebagai penunjuk jalan (guider).. tak ingat la time tu peristiwa mana...

Kita boleh malah perlu bekerjasama dengan non-muslim ke arah kebaikan.. Bangsa melayu nih actually masih ketinggalan dari segi pengetahuan dalam bidang sains dan teknologi.. Itu kita kena la mengaku.. Takleh la nak jadi bodoh sombong dengan mengatakan kita dah tahu atau dah jadi pakar dalam bidang kita.. Banyak lagi bidang lain yang kita ketinggalan nih...

Dalam politik dan pemerintahan juga, kita kena jaga hati dan rakyat non-muslim.. diorg pun ada hak nak mengundi.. undi diorg jugak yang tentukan siapa perintah Malaysia...

Kalau pemerintah tu adil, takde rasuah, sentiasa ambil berat pasal rakyat, gerenti sumer orang sokong.. Tapi kalau pemerintah leka, dapat nasihat dari orang berkepentingan, lambat dalam tindakan, tido time perbahasan di Parlimen, apa yang rakyat tengok? Ade rakaman live kat TV lagi..

mungkin ada salah faham di sini atau mungkin tulisan saya x menerangkan maksud sebenar saya,maksud saya tu ialah bangsa Melayu Islam yg sanggup bekerjasama dgn mereka yg bukan Islam yg mmg terang2 "memusuhi" Islam dan umat Islam,bukannya mereka yg bukan Islam yg tidak memusuhi langsung Islam dan umat Islam.mereka yg bukan Islam yg berpihak dan tidak memusuhi Islam dan umat Islam dan sanggup hidup di bawah pemerintahan umat2 Islam kita terima dan lindungi mereka sebagaimana kita melindungi saudara2 Islam kita,tp mereka yg bukan Islam yg mmg terang-terangan memusuhi Islam dan umat Islam x kan kita nak bekerjsama dgn mereka bukan???silap haribulan mereka "tikam" belakang kita satu hari nanti.ambil sahaja iktibar apa yg berlaku kpd saudara2 Islam kita di Bosnia Herzegovina dan Kosova dulu.apa yg berlaku di sana dahulu x mustahil akan berlaku juga kpd kita satu hari nanti kita kita masih lagi leka dan x berjaga-jaga.

Edited by Athrun Zala 02

Share this post


Link to post
Share on other sites

paklah ni rakyat dh bagi mase tunjuk kebolehan mentadbir negara tp smp skrg aku tak npk kewibawaan dia... mmg PM paling lembik dlm sejarah...najib sbg pengganti, tak taula...bini dia dah ala imelda marcos dah :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

paklah ni rakyat dh bagi mase tunjuk kebolehan mentadbir negara tp smp skrg aku tak npk kewibawaan dia... mmg PM paling lembik dlm sejarah...najib sbg pengganti, tak taula...bini dia dah ala imelda marcos dah :wacko:

Pak lah kene banyak bercakap sebab politik nih kene bercakap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mcm x faham2 pula dgn perangai majoriti bangsa Melayu,menang bersorak,kampung TERGADAI~~(betul ke ayat ni,kalau salah betulkan),kadang2 rasa mcm kecewa gak dilahirkan sebagai bangsa Melayu sbb majoritinya suka sangat khianat mengkhianati dan saling menjatuhkan sesama sendiri.kadangkala saya rasa majoriti bangsa Melayu ni lagi HINA dari bangsa Yahudi sebab bangsa Yahudi walau dimana pun mereka berada mereka tolong-menolong sesama mereka,bangsa Melayu lak khianat mengkhianati sesama sendiri,bangsa Yahudi rampas tanah bangsa lain,mereka berikan tanah tersebut pada bangsa mereka,tp Melayu lak sebaliknya,bangsa Yahudi jatuhkan perniagaan bangsa lain dan mereka berikan peluang perniagaan tersebut pd bangsa mereka sendiri,tp Melayu lak sebaliknya.

Tu sebab Yahudi ada perangai kebangsatan....Heheheeh.. Perangai kebangsatan eh tersasul lagi perangai kebangsaan mmg ada di kalangan melayu...HAHAHAHA.. Hidup Melayu!!!...HAHAHA

Edited by .mysahabat9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu sebab Yahudi ada perangai kebangsatan....Heheheeh.. Perangai kebangsatan eh tersasul lagi perangai kebangsaan mmg ada di kalangan melayu...HAHAHAHA.. Hidup Melayu!!!...HAHAHA

perangai keBANGSAan apa kalau khianat mengkhianati sesama bangsa,kalau bangsa Melayu ni ada semangat keBANGSAan,x mungkin akan khianat sesama Melayu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

perangai keBANGSAan apa kalau khianat mengkhianati sesama bangsa,kalau bangsa Melayu ni ada semangat keBANGSAan,x mungkin akan khianat sesama Melayu.

Semangat kebangsaatan ini mmg ada tapi ada juga semangat yang elok dan tak elok tak semua ada yang menjurus yang elok...tapi semangat kebangsatan yang melingkupkan bangsaa pun ada.. tu sebabnya semangat kebangsaatan mmg ada!!!!....Hidup Melayu!!.hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

dulu memang bleh pakai semangat keBANGSAan, sbb dulu perjuangan adalah untuk menentang penjajahan

sekarang ramai orang cakap semangat keBANGSATan, sbb skrg perjuangan adalah untuk menjajah dan meluaskan kuasa dgn cara saling mencari kelemahan, kesalahan pihak lawan, ngan2 rakyat2 skali kena.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

realitinya sekarang ni semagat kenegaraan tu dah hilang, semangat kekitaan tu dah hampir lenyap. Semangat untuk kepentingan sesetengah pihak telah ambil alih.

Secara terbuka bila memikirkan persoalan melayu dan politik , ada beberapa fakta yang kita atau saya baru sedar.

contohnya, PAS.. Parti Islam Semalaysia ( dulu malaya), bukan nak menetang mana² parti namun bila mana kita sebut berkenaan agama dan kepercayaan .. ianya akan jadi sangat² sensitif.

Boleh kita bayangkan jika dahulunya tiada perkataan Islam dibenarkan kepada parti politik ( sekarang dah tak boleh) apa agaknya nama PAS sekarang ? dan adakah ianya boleh menarik pengundi²?

Dan boleh kah kita bayang kan jika awal² dulu UMNO ( United Malays National Organisation ) ,nama melayu dia Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu ada perkataan Islam di dalam nya..... so Pertubuhan Kebangsaan Islam Bersatu / United Muslim National Organisation (UMNO also hehehehe) adakah senario hari ini bakal berubah.??

Pak lah secara jujurnya sudah tiada karisma nya. Anwar , kabur motifnya.. sangat bias ..

Bukan nak kata UMNO bagus dan PAS tidak , namun di dalam parti yang dua ini bukan semua jahat dan bukan semua baik ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

siapa jadi penasihat Pak Lah? It must be a wrong person.. Kalau Pak Lah dapat penasihat yang betul dan baik, aku yakin politik Malaysia takkan jadi seharu macam sekarang...

tula ,sape la duk nasihat dia, last2 dia yang kene pasal ikut [email protected] orang lain

Share this post


Link to post
Share on other sites

apa yang tengok dengan mata tidak semestinya benar,

apa yang didengar dengan telinga juga tak semestinya benar,

jadi, kesimpulannya.. jgn ikut gerak hati yang terburu2 saja lah..

Share this post


Link to post
Share on other sites

apa yang tengok dengan mata tidak semestinya benar,

apa yang didengar dengan telinga juga tak semestinya benar,

jadi, kesimpulannya.. jgn ikut gerak hati yang terburu2 saja lah..

satu hari nanti kita akan kehilangan 2 pemimin yang berkaliber.... ( DR. M & TOK Nik Aziz )...

kalau dorang dah x de macam mana la agaknye Malaysia ni... aku sokong bN menerajui malaysia tapi aku sekarang benci betul pada Pak lah... pemimpin muka tembok pertama MALAYSIA. dia x rase malu ke rakyat kat luar ni kutuk2 dia... suruh turun... desak dia... macam x de perasaan !!! mungkin suara rakyat tak cukup kuat untuk masuk ke telinga dia. hanya suara Khairi & sekutunye je yang dia leh dengar. mana semangat hang tuah & jebat selama ni???

Edited by TJ-Ariff
Jaga bahasa anda !! kalau tidak tindakan akan dikenakan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lagi Berita Tergempar :

8 perisytiharan penduduk Sabah - SAPP

KOTA KINABALU: Majlis Tertinggi SAPP yang mengadakan mesyuarat tergempar, hari ini menggariskan lapan 'perisytiharan penduduk Sabah' bagi membawa perubahan dalam negara ke arah mewujudkan satu kerajaan beramanah dan satu masyarakat yang adil, harmoni dan progresif.

Lapan perisytiharan itu ialah :

* Kerajaan berasaskan kepada tadbir urus yang baik, masyarakat madani dan politik bukan perkauman.

* Sabah harus mempunyai autonomi politik, yang kerajaannya dibentuk dan diuruskan oleh penduduk Sabah.

* Sabah dan negeri lain yang mengeluarkan minyak berhak mendapat 20 peratus royalti petroleum.

* Wilayah Persekutuan Labuan dikembalikan kepada Sabah dan diuruskan sebagai satu wilayah khas.

* Undang-undang pusat yang tidak adil kepada Sabah, dan jabatan persekutuan yang tidak membawa manfaat kepada negeri itu, dikaji semula.

* Sabah diberikan penyertaan adil dan saksama dalam pentadbiran persekutuan, perkhidmatan awam dan sektor swasta, dan jabatan persekutuan di Sabah, sebolehnya diketuai rakyat tempatan.

* Kerajaan pusat dan kerajaan negeri menyediakan sumber, kesungguhan dan kepimpinan dalam menyelesaikan masalah kehadiran pendatang tanpa izin dengan cara yang tegas tetapi berperikemanusiaan, dengan tumpuan kepada konsep serantau dan perkongsian bijak.

* Kerajaan pusat dan kerajaan negeri bekerjasama membetulkan ketidakseimbangan dalam struktur ekonomi dan sosial melibatkan Sabah dan negeri lain. - Bernama

Apa tujuan sebenar SAPP, undi tidak percaya kepada PM atau PM telah menolak tuntutan yang tidak relevan sebelum ini? Lebih Autonomi Politik? Diuruskan oleh rakyat Sabah sendiri? Sebolehnya hanya rakyat Sabah mengetuai jabatan-jabatan di Sabah? Royalti 20 peratus diberikan kepada negeri Sabah dan negeri pengeluar minyak? Politik bukan perkauman?

Anda tentukan apa motif di sebalik ini, adakah tujuan utamanya undi tidak percaya atau ada udang di sebalik mee .. :)

Edited by Mr Ijan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lagi Berita Tergempar :

Apa tujuan sebenar SAPP, undi tidak percaya kepada PM atau PM telah menolak tuntutan yang tidak relevan sebelum ini? Lebih Autonomi Politik? Diuruskan oleh rakyat Sabah sendiri? Sebolehnya hanya rakyat Sabah mengetuai jabatan-jabatan di Sabah? Royalti 20 peratus diberikan kepada negeri Sabah dan negeri pengeluar minyak? Politik bukan perkauman?

Anda tentukan apa motif di sebalik ini, adakah tujuan utamanya undi tidak percaya atau ada udang di sebalik mee .. :)

Sabah banyak minyak....Sedutlaa banyak - banyak kerajaan persekutuan aku sokong!!hehehehe....Dahlaa negeri miskin banyak minyak HAHAAHAHA.. Aku pun tak marah kalau orang sedut sumber alam kat tempat aku tapi royalti dapat sikit amiklaa banyak mana pun... free jer....HAHAHAHAHA.. Politik perkauman apalagi parti kebangsatanlaa...politik yahudi di Israel dgn semangat kebangsatan yahudinya...

Share this post


Link to post
Share on other sites

susah2 bagi je sabah tu kat filipina . wkakakaka, baru dorang tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lagi Berita Tergempar :

Apa tujuan sebenar SAPP, undi tidak percaya kepada PM atau PM telah menolak tuntutan yang tidak relevan sebelum ini? Lebih Autonomi Politik? Diuruskan oleh rakyat Sabah sendiri? Sebolehnya hanya rakyat Sabah mengetuai jabatan-jabatan di Sabah? Royalti 20 peratus diberikan kepada negeri Sabah dan negeri pengeluar minyak? Politik bukan perkauman?

Anda tentukan apa motif di sebalik ini, adakah tujuan utamanya undi tidak percaya atau ada udang di sebalik mee .. :)

yes.

when it comes to sabah.

everything is controlled by umno.

bukan nak jadi racist.

but at one time, driver2 pejabat kerajaan pun orang semenanjung..

orang sabah xde tempat..

merempat di bumi sendiri :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

susah2 bagi je sabah tu kat filipina . wkakakaka, baru dorang tau.

Daripada bagi filipina...baik merdeka daripada Malaysia... dah semua ko sedut....kalau aku, aku tak kisah kalau orang sedut masuk bwk keluar tu aku laa mmg aku bagi free...HAHAHAHAA

yes.

when it comes to sabah.

everything is controlled by umno.

bukan nak jadi racist.

but at one time, driver2 pejabat kerajaan pun orang semenanjung..

orang sabah xde tempat..

merempat di bumi sendiri :wacko:

TNC UMS pun orang semenanjung...kesian... malang...HAHAHAHA.. tapi rakyat sabah mmg suka...diam jer....HAHAHAHA.. SAPP patut takyah bersuara dok diam-diam walaupun satu bumbung ok gak...HAHAHAHA

Edited by .mysahabat9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dengar cerita DSAI akan ke Sabah esok untuk Umumkan Sesuatu selepas Zohor...

Tunggu dan lihat apakah yg bakal diumumkannya esok..adakah akan berlaku Tsunami Politik lagi kali ni..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daripada bagi filipina...baik merdeka daripada Malaysia... dah semua ko sedut....kalau aku, aku tak kisah kalau orang sedut masuk bwk keluar tu aku laa mmg aku bagi free...HAHAHAHAA

HAHAHAHA apa barang merdeka ,bagi la can filipina sedut lak HAHAHAHA .

Tapi kalo memang cam ko kate la nocturnal patut suruh la orang sabah sendiri tadbir , kesian gak kalo sampai driver pun amek dari semenanjung . :wacko: Tak cukup pendatang asing banyak , bawak orang lain lak control sana . :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...