fivio 0 Report post Posted June 8, 2007 Salam,----------------------aku rasa sini mmg ramai org TMNET la sbb tu bila ckp sikit ada je yg nak menangkan TMNET, patutnye korg ambil komen2 pengguna dan buat satu jln penyelesaian sambil perbaiki kelemahan, bukan keje mengipas aje 24jam.... mcmana service nak maju...----------------------Itu yang ko 'rasa'. So, harap jangan stereotaip kalau ada orang puji TMNET ke etc. Aku pengguna TMNET yang takde dapat untung satu sen pun puji memuji TMNET.Malahan aku tak suka service TMNET untuk Produk Netmyne.By the way, memang aku rasa kesian kat korang pasal dapat servis teruk dari TMNET.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Aku post kat sini bukan nak menangkan sesiapa. Cuma aku nak kasi tahu info pasal broadband connection concept.ApoKalyse :Ko test ping FIVIO.COMdan try downloadhttp://fivio.com/GoogleEarth.exeKo kasi tahu aku result kat aku.Salam, Quote Share this post Link to post Share on other sites
BSkaya 0 Report post Posted June 8, 2007 Entah la....Tp aku rasa tahun 2007 niee streamyx OK skit dari tahun yg lepas2Kalo tahun lepas setiap bulan tak kena maki tak SAH Quote Share this post Link to post Share on other sites
mohdfadly 24 Report post Posted June 8, 2007 kalo mcm tu kita sbg customer just bayar n beri keuntungan tanpa dpt apa yg dijanjikan masa nak subscribe??? ape kejadahnye smua ni???Dalam surat perjanjian pelanggan dah ditulis terang-terang kat dalam tu "Speed of service is on best effort basis". Baca tak? Ni mesti jenis bila beli je barang elektronik, mesti tak pernah bukak manual dulu baca Quote Share this post Link to post Share on other sites
mohdfadly 24 Report post Posted June 8, 2007 Entah la....Tp aku rasa tahun 2007 niee streamyx OK skit dari tahun yg lepas2Kalo tahun lepas setiap bulan tak kena maki tak SAH Tahun lepastu orang banyak komplen sebab line selalu drop. Selalu disconnect. Masuk-masuk selalu dapat 404. Semua angkara P2P jugak dulu. Lepas diorang cap P2P, semua dah back to normal.Aku pun sama macam fivioent, bayar bill bulan-bulan sama jugak macam yang lain. Takde special mana pun. Puji banyak manapun line aku tetap 512kbps. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tolong_saye 1 Report post Posted June 8, 2007 ye la tueambik la tmnet menang bukan dapat hadiah pownwalaupon Speed of service is on best effort basiskiotrang nak gak merasa ape yg org2 lain rase lawlaaupown memang susah nak rase Quote Share this post Link to post Share on other sites
ApoKalypse 1 Report post Posted June 8, 2007 (edited) Dalam surat perjanjian pelanggan dah ditulis terang-terang kat dalam tu "Speed of service is on best effort basis". Baca tak? Ni mesti jenis bila beli je barang elektronik, mesti tak pernah bukak manual dulu baca sorry bro,tuduhan ko ni silap ni... ayat "Speed of service is on best effort basis" ni aku dah tau dr membe aku lg sbb dia yg langgan dulu... tp bg aku ayat ni bukan alasan utk TMNET lepas diri dan sambil lewa je dgn aduan pelanggan, apa salahnya kalau dapat satu2 aduan di satu2 kawasan tu p la check apa masalah then make sure probs tu selesai dgn baik dan bukan bg reason bodoh je mcm kawasan aku ye la tueambik la tmnet menang bukan dapat hadiah pownwalaupon Speed of service is on best effort basiskiotrang nak gak merasa ape yg org2 lain rase lawlaaupown memang susah nak raseyup aku sokong lagi! kalau dah tau ada tempat yg x elok linenya, p lah check apa silapnya dan baiki...bukan hanya cakap kosong jer... org lain bayar harga sama n dpt line baik tp kami ni bayar harga sama tp line cam *** mana adil....buka lah mata sket... bukan kami xnak sokong TMNET ni tp dgn service yg mcmni camanalah kan... Edited June 8, 2007 by ApoKalypse Quote Share this post Link to post Share on other sites
☺☺☺ 0 Report post Posted June 8, 2007 huhuhu.. kalo ko tak campor adokkan problem dengan benda-benda lain,, aku rasa dah lama masalah ngko ni settle...kan bagus kalau ngko bukak topik tanya soalan secara peringkat peringkat.. mesti ramai leh bagi jawapan bernas...ini tak... soalan cam nak menghentam je, masalah ko taknak disettlekan, ko pegi libatkan dgn hal-hal lain.. aku sokong cakap powerabu.. huhuhu.. apepon gud luck la pd ko Quote Share this post Link to post Share on other sites
hamzila 0 Report post Posted June 8, 2007 Aku bukan nak menangkan TMnet nih. Aku pun bengang gak kat TMNet.Of course pasal dia block p2p.Siot je kan. Tapi satu je la keleihan yang dia bg kat aku. Aku subcribe pakage 1mb. Satu hari tu,ada problem ngan connection aku.Cam biasa..aku call la Helpdesk diorg.Direct je aku suruh dia hantar technician.malas nak dgr dia membebel suruh itulah..inilah..bila technician dia dtg..dia check connection aku.Dekat 1jam dia fix..xleh jalan gak. Last2..dia tukar jumper aku ke port 2MB.Trus ok.Sampai ke hari ni..speed aku adalah 2MB utk rm88 sebulan.heheh...tq..tq..Tapi apa guna speed laju2..klu p2p kene block.Binawe..!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
fivio 0 Report post Posted June 8, 2007 Salam,Kepada ApoKalyse :Ko test ping FIVIO.COMdan try downloadhttp://fivio.com/GoogleEarth.exeKo kasi tahu aku result kat aku.Salam, Quote Share this post Link to post Share on other sites
ApoKalypse 1 Report post Posted June 8, 2007 (edited) huhuhu.. kalo ko tak campor adokkan problem dengan benda-benda lain,, aku rasa dah lama masalah ngko ni settle...kan bagus kalau ngko bukak topik tanya soalan secara peringkat peringkat.. mesti ramai leh bagi jawapan bernas...ini tak... soalan cam nak menghentam je, masalah ko taknak disettlekan, ko pegi libatkan dgn hal-hal lain.. aku sokong cakap powerabu.. huhuhu.. apepon gud luck la pd kokalau ko tujukan pd aku, aku rasa ko silap. aku dah cuba nak settlekan masalah aku ni kat sini tp itulah, probs aku ni susah nak disettlekan sbb ia melibatkan line yg teruk (line attuation & margin berada pd tahap teruk). tech tu sendiri ckp line kawasan tempat aku yg teruk n kalo pakai 512Kbps maybe akan ok tp kalo pakai lebih, mmg abis la...Salam,Kepada ApoKalyse :Ko test ping FIVIO.COMdan try downloadhttp://fivio.com/GoogleEarth.exeKo kasi tahu aku result kat aku.Salam,salam,bro..aku dah masuk dlm ni pastu nak buat mcmana? takde pape pun dlm site ni...googleearth ni aku pernah guna dulu...mmg x ok.... Edited June 8, 2007 by ApoKalypse Quote Share this post Link to post Share on other sites
TonikCapGajah2013 175 Report post Posted June 9, 2007 hmmm... tahun 2007 adalah tahun yang terbaik dalam sejarah streamyx yang pernah aku alami. diharap pihak TM dapat tingkatkan lagi servis broadband dan puaskan hati semua pelanggan. ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pharez 2 Report post Posted June 9, 2007 akan sentiasa ada 2 sudut pandangan...so nak kata org ni "asyik menangkan tmnet" je dan welcome cuma sape yg hentam tmnet je pada aku tak betul la...kita open discussion...setiap pendapat harus diterima dgn hati terbuka...apokalypse...aku rasa fivio nak suruh ko test berapa ko leh dapat d/load program tu...in term of speed... Quote Share this post Link to post Share on other sites
adminets 0 Report post Posted June 9, 2007 boleh bagi no fix line ko aku check...tuduhan ko ni amat serius...kalau btul ada staf tmpoint buat mcm tu kena ambik tindakan tatatertib...ko sure tmpoint ke clickers?tmpoint mana?ko pegi register fix line dan streamyx ke semata2 register streamyx?pasal home prepaid tu, no fix line ko no baru ke?basanya kalau no baru, rekod no lama akan amik masa sket nak recycle dlm sistem...kalau aku yg registerkan, aku akan confirm balik ngan customer sama ada dia pakai prepaid atau tak...kalau mmg pakai aku akan ckp yg pakej dia ada tambahan rm18, mintak persetujuan dia dulu baru proceed...kalau dia pakai line biasa, kena inform it dept suruh dia recycle balik no tu baru register...ni kes agent tak sabar dpt commission...huhuhu...aku dah pegi tmpoint utk settle kan ni...tp mmg kecewa laaa ngan servis dia orang ni....tp hati aku stilll nak bantu org kita...aku orang Malaysia...dan ada pendirian(agama)...warga tmpoint tu sendiri ngaku orang dalam main kotor ngan vendor luar...dah la kontrak 2 tahun...kalau mintak potong pun still kena bayar...bukan nak marah pd warga tmpoint tu...bkn semua berhati busuk...ingat kerja kena amanah...orang tak nampak Tuhan nampak....sory semua bro lepas geram laaaa....lega rasanya ..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ApoKalypse 1 Report post Posted June 9, 2007 setiap pendapat harus diterima dgn hati terbuka...yg ni aku setuju ttg nk test speed download tu, aku rasa guna jaringtest ngan speedometer TMNET pun sama je kan.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
skcus 0 Report post Posted June 9, 2007 bagi saya, ok la.. boleh la. tak la super best tak la juga cm taitt. hehehehekalau masalah speed ni. alah biasala la tu. kan setiap sistem mempunyai masalah hingar. jarak lagi jauh hingar lagi besar. ha kira mcm tu la tu. so kita harus berterima kasilah pama TM n kerajaan kalau tak takda la merasa broadband. stay la dengan 1515 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ApoKalypse 1 Report post Posted June 9, 2007 bagi saya, ok la.. boleh la. tak la super best tak la juga cm taitt. hehehehekalau masalah speed ni. alah biasala la tu. kan setiap sistem mempunyai masalah hingar. jarak lagi jauh hingar lagi besar. ha kira mcm tu la tu. so kita harus berterima kasilah pama TM n kerajaan kalau tak takda la merasa broadband. stay la dengan 1515 mmg la tima kasih tp service kena la perbaiki....takkan kami sbg pelanggan nak dok diam je kalo service teruk, bukan bayar pakai daun pun p/s: jarak umh aku ke pusat pencawang TM tu just 2 KM je mcm tu...bukannye jauh pun Quote Share this post Link to post Share on other sites
fivio 0 Report post Posted June 10, 2007 Salam,Apokalypse, aik aku test boleh jek download.Cuba sekali lagi.Ping ko berapa ye kalau ping ke Fivio.comSalam, Quote Share this post Link to post Share on other sites
BSkaya 0 Report post Posted June 10, 2007 TMNET block P2p??P2P tu torrent kan?Tapi aku still leh menorrent lagi Quote Share this post Link to post Share on other sites
klenny 0 Report post Posted June 10, 2007 aku vote paling bawah line aku penah down dua minggutiap2 hari aku call 1300 88 9515 push suruh upkan balik line akutapi tak up2 gak...last2 aku bgtau bapak aku..bapak aku bgtau member dia org atas2 sket kat tmand tada... 15 minit jer lepas bapak aku call dah up balik line aku Quote Share this post Link to post Share on other sites
ApoKalypse 1 Report post Posted June 10, 2007 (edited) Salam,Apokalypse, aik aku test boleh jek download.Cuba sekali lagi.Ping ko berapa ye kalau ping ke Fivio.comSalam,Fivio.com tu camana nak test? aku x paham...TMNET block P2p??P2P tu torrent kan?Tapi aku still leh menorrent lagi ko download toron luar / dalam?*maybe dia lom start block tmpt ko...tp mlk dia dah block...aku vote paling bawah line aku penah down dua minggutiap2 hari aku call 1300 88 9515 push suruh upkan balik line akutapi tak up2 gak...last2 aku bgtau bapak aku..bapak aku bgtau member dia org atas2 sket kat tmand tada... 15 minit jer lepas bapak aku call dah up balik line akunampak sgt org bawah ni sambil lewa buat keja! nak kena kenal org atasan baru berjalan lancar... Edited June 10, 2007 by ApoKalypse Quote Share this post Link to post Share on other sites
mohdfadly 24 Report post Posted June 10, 2007 TMNET block P2p??P2P tu torrent kan?Tapi aku still leh menorrent lagi Jangan confuse.. TMnet tak "block port" tapi dia "cap bandwidth". "Cap" bukan tutup tapi dia hadkan pengaliran data.Kalau dia block, download speed akan jadi 0k. Langsung tak bergerak macam yang terjadi masa kejadian gempa bumi hari tu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
parangjiwa 3 Report post Posted June 10, 2007 aiseh...aku ni kira atas pagar la..if pada aku la kan, TMNET Streamyx ni nak kata teruk tu taklah teruk sgt, tapi puas hati tu mmg aku tak brapa puas hati..Pasal lain tmpt, lain problem tu mmg betul.aku pernah ke umah kawan aku...masalah connection n download cam tuuuuutt jer..dia dah consult ngan TM punya orang tapi depa suruh downgrade la apa la...ada plak sesetangah kawasan yg follow up dia plak cam hampeh...nasib baik tmpt aku ok, if tak aku pun ngamuk gak..iyerla bayar mahal2....ada lagi kawasan umah member aku yg lain , lain plak problem dia.pada aku personally, for rating aku akan bagi 4/10 jer la....bukan aku tak sokong local product local, tp pada aku quality blum sampai tahap yg begitu membanggakan lagi...tapi overall, kira ok2 ajer la..takder la hebat mana...aku cuma harap pihak TM akan kerjasama lagi ngan kerajaan n swasta or pihak2 berkenaan ntuk upgrade kan service n infrastructure dia...mmg la aku tau....COST.mcmmana nak dapat duit tu?mcm2 cara...itu terpulang la selagi cara yg baik.cadangan2 aku ialah:1) TM perlu amik satu saja company as 3rd party servicing team for all area..ini bleh standardizekan service n senang kita nak contact.amik yg betul2 bagus. if terpaksa jugak amik more than one, bagi lah procedure n service tu standard. baru adil dan saksama.2) aku harap lagi 5-20 tahun, teknologi kita akan lebih maju, ngan penciptaan network structure yg lebih efficient, protocol2 network yg canggih tapi tak la mahal sgt(TM cuba la buat research n be a pioneer if bleh), n system yg lebih senang for maintainance.3) educate our people to understand the basics of IT n our network system. so takdak la nnt yg complaint bengang2 yg membuang masa smua.lagi satu if ada prob kecik yg bleh customer solve sendiri,kan senang if tahu.takpun include satu function(kan depa bagi CD?) dlm CD tu ntuk roll back to last know good config for the modem ka apa ka..n siap bagi report apa masalah n apa yg perlu user buat. kalau setakat cucuk reset button tu takkan selesaikan byk masalah.ini akan save byk time for troubleshooting.4) try to have better management n customer service/helpdesk...the helpdesk or phone operator must be "maki-proof"..kalau bengang pun, cakap la secara berhemah.aku pernah kena lagi teruk(pasal aku pernah jadik technician n helpdesk phone operator masa aku praktikal under uni dulu)...kena sabar gila2...kena maki la, kutuk la, mencarut la, ugut la...cuba create WIN-WIN situation..aku rasa if camtu orang yg bengang2 tu pun akan respect n slow down gak..for customer part plak, kita pun kenala berhemah..jgnla nak marah2 sgt kat helpdesk/customer service tu..depa hanya jalankan tugas..bukan depa yg setup 100% n blanja juta2 for TM punya system...p/s: harap takdak yg terkucil hati.sorry terpanjang plak pendapat aku..ok, Malaysia Boleh!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
fivio 0 Report post Posted June 10, 2007 Salam,Apokalypse, nak tengok total bandwitdh yang ko boleh download.Untuk Ping test :1. Klik START > RUN2. Taip : cmd3. MS-DOS Prompt akan buka.4. Taip : ping fivio.comKasi tahu result kat aku.Salam, Quote Share this post Link to post Share on other sites
ApoKalypse 1 Report post Posted June 10, 2007 (edited) Jangan confuse.. TMnet tak "block port" tapi dia "cap bandwidth". "Cap" bukan tutup tapi dia hadkan pengaliran data.Kalau dia block, download speed akan jadi 0k. Langsung tak bergerak macam yang terjadi masa kejadian gempa bumi hari tu.cap pun korg dah sakit, aku dr user jiwangtorrent dan ramai aku tgk mengadu speed diorg jatuh teruk! bawah 5Kb/s!!! aku plak dapat dalam area 0.1Kb/s - 3Kb/s jer... dah la nk bayar bill TM, bil letrik plak melambung...bayangkan la kalau download movie camni... upload plak lagilah hampeh,memula ok pastu smua peer xdapat connect dan hasilnya 0.0Kb/s so bg aku cap ke block ke dua2 ni sama je...kalau kata depa cap sbb nak adil biar user yg surfing leh surfing, abih tu user p2p ni dpt ape??? kalau takat cap2 ni...lainla mlm dia bg turn kita plak...ni siang mlm cap bai... :angry: aiseh...aku ni kira atas pagar la..if pada aku la kan, TMNET Streamyx ni nak kata teruk tu taklah teruk sgt, tapi puas hati tu mmg aku tak brapa puas hati..Pasal lain tmpt, lain problem tu mmg betul.aku pernah ke umah kawan aku...masalah connection n download cam tuuuuutt jer..dia dah consult ngan TM punya orang tapi depa suruh downgrade la apa la...ada plak sesetangah kawasan yg follow up dia plak cam hampeh...nasib baik tmpt aku ok, if tak aku pun ngamuk gak..iyerla bayar mahal2....ada lagi kawasan umah member aku yg lain , lain plak problem dia.pada aku personally, for rating aku akan bagi 4/10 jer la....bukan aku tak sokong local product local, tp pada aku quality blum sampai tahap yg begitu membanggakan lagi...tapi overall, kira ok2 ajer la..takder la hebat mana...aku cuma harap pihak TM akan kerjasama lagi ngan kerajaan n swasta or pihak2 berkenaan ntuk upgrade kan service n infrastructure dia...mmg la aku tau....COST.mcmmana nak dapat duit tu?mcm2 cara...itu terpulang la selagi cara yg baik.cadangan2 aku ialah:1) TM perlu amik satu saja company as 3rd party servicing team for all area..ini bleh standardizekan service n senang kita nak contact.amik yg betul2 bagus. if terpaksa jugak amik more than one, bagi lah procedure n service tu standard. baru adil dan saksama.2) aku harap lagi 5-20 tahun, teknologi kita akan lebih maju, ngan penciptaan network structure yg lebih efficient, protocol2 network yg canggih tapi tak la mahal sgt(TM cuba la buat research n be a pioneer if bleh), n system yg lebih senang for maintainance.3) educate our people to understand the basics of IT n our network system. so takdak la nnt yg complaint bengang2 yg membuang masa smua.lagi satu if ada prob kecik yg bleh customer solve sendiri,kan senang if tahu.takpun include satu function(kan depa bagi CD?) dlm CD tu ntuk roll back to last know good config for the modem ka apa ka..n siap bagi report apa masalah n apa yg perlu user buat. kalau setakat cucuk reset button tu takkan selesaikan byk masalah.ini akan save byk time for troubleshooting.4) try to have better management n customer service/helpdesk...the helpdesk or phone operator must be "maki-proof"..kalau bengang pun, cakap la secara berhemah.aku pernah kena lagi teruk(pasal aku pernah jadik technician n helpdesk phone operator masa aku praktikal under uni dulu)...kena sabar gila2...kena maki la, kutuk la, mencarut la, ugut la...cuba create WIN-WIN situation..aku rasa if camtu orang yg bengang2 tu pun akan respect n slow down gak..for customer part plak, kita pun kenala berhemah..jgnla nak marah2 sgt kat helpdesk/customer service tu..depa hanya jalankan tugas..bukan depa yg setup 100% n blanja juta2 for TM punya system...p/s: harap takdak yg terkucil hati.sorry terpanjang plak pendapat aku..ok, Malaysia Boleh!!bg aku lah kan, kalau packej sambai ratus2 Mbps ke kalau service cam *tut* baik x payah la...buat malu je iklan gempak sana sin tp iklan smua tu buat sakit hati je!!! penting kan service dulu baru pikir nak sampai ke tahap pakej besar mcm negara lain...agaknya tahun 2020 baru la kita dapat rasa pakej 1Mbps yg sebenar kot... Salam,Apokalypse, nak tengok total bandwitdh yang ko boleh download.Untuk Ping test :1. Klik START > RUN2. Taip : cmd3. MS-DOS Prompt akan buka.4. Taip : ping fivio.comKasi tahu result kat aku.Salam, Edited June 10, 2007 by ApoKalypse Quote Share this post Link to post Share on other sites
☺☺☺ 0 Report post Posted June 10, 2007 teruknya line ko.. aku dapat average 16-17ms Quote Share this post Link to post Share on other sites