Jump to content
Jedi

Kanser Prostate.

Recommended Posts

(Salam)

Kita semua maklum onani HARAM hukumnya dalam Islam.

Tapi ada yang kata onani ni boleh mengelakkan kena kanser prostat.
Sebab testis akan aktif bila proses air mani.

Mungkin kawan2 yang berilmu boleh kongsi sama2.

* Jangan spam ya. Kalau tak tahu, dok diam ::icon_razz:: *

Share this post


Link to post
Share on other sites
???

jangan beronani, kawen le...tak cukup satu tambah bagi jadi empat...

kalau lampu merah suruh isteri yang buatkan jangan buat dengan tangan sendiri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tapi bukan ke onani diharuskan kalau itu boleh mengelakkan diri daripada zina..pasal elak kanser tu ada terbaca jugak tapi tak tahu la kebenarannya

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aduhai otai lama takkan tak pernah dengar kot perkataan tu ,tipu la hehe... onani ni tak silap aku memang boleh bagi mengelakkan berlakunya zina tetapi kene la ikhtiar cara lain untuk lepaskan nafsu serakah tu , contoh banyakkan aktiviti yang berfaedah yang boleh melalaikan kita dengan perkara tu .

Onani jugak boleh menyebabkan anggota kemaluan luka jika seseorang tidak mampu menahan hawa nafsu yang terlampau tinggi , ia disebabkan kekerapan beronani .

* Elakkan pembaziran sperma , simpanlah buat stok kawin nanti . Dosa....

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='P.Ramlie' date='16 February 2010 - 10:00 PM' timestamp='1266328821' post='1017103']
onani tu apa?
macam nama orang jer
[/quote]

assalammualaikum...

heee....mcm2 p ramlie nie...benda ni memanglah dosa...tapi ada bukti ke atau research paper yang menyatakan ia adalah betul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
link atas tu bagitau masturbate / onani boleh mengelak kanser prostate...

kite guna kaedah gini lah, orang yahudi dan nasara nih takkan redha dengan kita sampai bila2 sekalipun kita ikut cara hidup mereka yang menyimpang dari kehendak Allah.

ditonjolkan penemuan tu kononnya onani tuh bagus, sedangkan Nabi SAW sendiri larang onani dengan menisbahkan larangan dengan laknat yang membawa maksud haram. mereka mahu kita menyimpang dari norma kehidupan yang normal dengan menggalakkan onani dan menayangkan majlis perkahwinan yang besar-besaran menyebabkan kita merasakan onani itu sebagai pengganti bagi berkahwin kerana nak kahwin payah, mahal belanja.

pernah ada terbaca satu emel, seseorang yang demam denggi ke ape tah, doktor kata bagi pesakit makan hati kerana hati boleh produce banyak darah dan melawan penyakit, akhirnya pesakit menjadi kronik kerana kekurangan darah (penyakit lain pulak datang) yang serius. setelah dinasihati oleh seorang yang alim dalam bidang ugama dan sedikit perubatan Islam, beliau menghentikan memberikan makanan berunsur hati kepada buah-2 segar yang berwarna merah. akhirnya pesakit sembuh dengan baik.

ibu atau waris pesakit tadi yang juga doktor (kalau tak silap) mengatakan memang dalam perubatan moden mengatakan banyakkan makan hati untuk produce darah tetapi bertentangan dengan hadis dan ajaran Islam yang memakruhkan makan hati dan anggota dalaman (boleh tapi jangan banyakkan) .

lebih kurang kandungan email tersebut.

bila bertentangan seperti itu, utamakan ajaran Islam dan panduan nabi SAW.

guru kami kerap kali juga menyebutkan, dalam al-Quran ada menyebutkan arak juga ada manfaatnya, namun setelah diturunkan ayat pengharaman arak yang terakhir maka diangkat manfaat yang ada pada arak menjadikannya tiada manfaat langsung. dan daripada itu difahami bahawa setiap sesuatu yang diharamkan syarak adalah mudharat dan tiadalah manfaat baginya. sebab itu jugalah jika kita terlalu kelaparan dan terjumpa bangkai dan tidak ada makanan lain, boleh makan bangkai tersebut sekadar mengelak mati sahaja bukan sehingga kenyang kerana ia tetap haram dan tetap ada mudharat.

baru2 nih kawan saya mengatakan, ada satu laman web yang mendedahkan kacang soya bila diambil berlebihan akan mendatangkan mudharat dan perkara ini dirahsiakan supaya laris produk2 soya. tetapi saya hairan mengapa dirahsiakan jika ini akan menyebabkan mudharat? bayangkan dari kecil lagi ada susu berasaskan soya, besar sikit makan kanji soya, besar lagi makan nasik soya ke contohnya, minum susu soya je memanjang, las2 mati gitu je takde zuriat..

baru tadi masa tengah tunggu bermula kelas dengan mufti mesir, terfikir2 nak menulis pasal ini dalam blog, kebetulan ada di sini maka saya post sini la yang terfikir tadi.

maka saya menyeru, jika ada doktor2 di sini, mari kita kaji balik keputusan kajian yang dibuat orang barat. jika ada engineer dan pengkaji sosial, kaji semula teori2 yang dibawa barat dengan fakta2 dari Islam. mari kita murnikan kembali hidup kita.

kembali kepada Islam. membangun bersama Islam. Islam For All.

+++edit++
tambahan.. mak saya tahun lepas kalau tak silap, semasa cek bulanan di hospital kerana masalah diabetisnya (doakan mak saya dan ayah saya sehat sentiasa ye, dan mak kita semua yang masih hidup) doktor (india kalau tak silap) mengatakan minyak bunga matahari lah, minyak jagunglah yang kononnya banyak khasiatnya tu, sebenarnya minyak kelapa sawit kita lebih berkhasiat. minyak kelapa lagi2lah berkhasiatnya. semua tu propaganda barat nak jadikan kita sakit, diorang rampas produk kita yang bagus2 dan bagi kita produk yang teruk2.

Allahu a'lam. Edited by panglimakhalid

Share this post


Link to post
Share on other sites
erk..aku suka dengan slogan " islam for all " tp jgnlah disalah erti oleh sesetengah pihak plak... :) . BOleh saya tahu apa beza kualiti minyak sawit dan jagung x ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:unsure: xtahu tapi gitu la yang mak saya bagitau yang diberitahu oleh doktor india tu, so saya menyeru untuk kita mengkaji semula fakta barat supaya kita tak ditipu (dan saya bukan bidang sains)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...