Jump to content
zsuperxtreme

Game Model Showcase

Recommended Posts

Aku harap nxskynet jadi jujur dan berubah. Satu aku nak katakan, nak belajar ZBrush tu ok memang bagus tapi aku sarankan sepaya korang belajar software mainstream yang lain sprt Max, Maya, XSI dulu sebelum usik part ZBrush sebab ZBrush ni is just a support tools untuk detailkan lagi model. Elok kalau korang buat base mesh dari software lain pastu import kat ZBrush tu further sculpting. Ini penting sebab topologi poly loop korang kena betul untuk mudahkan nak animate nanti. Lain la kalau korang nak buat static model cam patung ke itu tak kisah buat straight dari ZBrush. Kesimpulanya belajarlah 3D dengan pipeline yang betul terutamanya dalam bidang game modeling. ZBrush ni bole pakai tuk buat normal map tuk sesuatu base mesh tu. Memang bagus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mana nak carik RAM banyak tu punya memory, Vib... banyak tul makan memory ZBrush nie yek. Nak buat still image pun dah makan banyak memory, belum lagi integrate kat dalam game tu... kena tunggu 10 tahun lagi kot.

Aku rasa baik kita main low polygon dulu sebab memandangkan teknologi yang ada sukar nak digunakan untuk objek dalam game. Selaras dengan tajuk asal thread nie iaitu GAME MODEL SHOWCASE, ada baiknya model2 yang dihasilkan dalam bentuk wireframe dan juga dalam bentuk yang dah render.

Share this post


Link to post
Share on other sites

assalamualaikum...

larr...tipu yer nko nxskynet...spm dh dkat jgn ler tetipu..x berkat nnti...kang antu gigit kang aaaa

antulepat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malyneu.. hantu tu macam pocong je aku nengok. Gerun gak la... kalo ada game hantu2 malaysia nie...

Errkk... nxskynet, selamba je ko yek lepas terkantoi hari nie.... hehehehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak baikla ko buat camtu...tak pandai takper..memandai-mandai tu yg jadi penyakit...

tp bukan susah sgt pun modelling ni sbnarnya...aku lebih seram lagi texturing...eeee...geli!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... ni kerekter Low Poly.... (aku design lepas main game Arena Pahlawan ).. rasa2 cukup low tak...?

LPChar.jpg

PS: Brapa byk poly(max) utk satu kerekter ..?? File apa..(obj..3ds..lwv...????) .... Senang citer...brapa byk poly utk satu stage environment...?? Aku jenuh la dok design... tapi haram tak tau spec... :).. aiseh byk tanya la plak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wahh.. 149 count je.. hebat2... kalo buat kotak2 macam brick lagi rendah count dia tapi nampak bersegi2 le kan. Kalo buat minima 150 count dijadikan guideline bagus gak kot, selain Height (Tinggi) dan Length (Lebar) maksimum standard untuk sesebuah objek.

Aku ingat, dalam format 3Ds le si ZX perlukan.

Ps:/ to Hoyoyo, aku dah terima fail 3ds tu.. thank you very much.

Edited by LanoG

Share this post


Link to post
Share on other sites

okla...petang nanti aku kasik screenie camner nak save bilangan poly tp takderla kotak sgt rupanya...kira sket tips la konon, stakat yg aku paham...

game zaman baru ni mmg bleh guna 3000-5000 tris utk character, tp kalu enjin buatan sndiri,aku biasa around 1500 ke bwh jer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalo pakai hantu lepat buatan malayneu tu best gak... hehehehe. Teringin aku nak tembak hantu tu.. kekekeke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Memang layak la MalayNeuMaya, menarikk... hehehe...

kalau boleh ko letah "MESH SMOOTH" ataupun SPHERE MODIFIER.. supaya tak nampak petak sangat... ko buat adjusment pastu kita tengok lepas tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

assalamualaikum...

Build7 - bukit paling tinggi tu ader sngkut sket la zx...(aku mmg suka main kat bukit...hahaha)

pakpandir tu nnti aku edjas...tpi nnti poligon dia akn naik lagi laa..

lagi satu anim. dia nko wat ker? takpun kasi aku wat, aku tau nko bz hehe , nko bagi ler 'keadaan' dia

yg aku prasan:

'jalan'

'idle' - kibas2 tgn

'tembak'

tu jer kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice image.. jangan lupa buat meja kedai kopi. Boleh malam2 kita lepak situ.. lepas penat tembak menembak dalam game tu nanti. Tiang rumah tu sesuai untuk main sembunyi2..... hehehehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...