Jump to content
Sign in to follow this  
kezamx

Freemason

Recommended Posts

ni aku tambah

Kisah Lions dan Rotary Kelab Lions Sejarah:

Ditubuhkan oleh peguam muda bernama Mulfin John yang bekerja di sebuah Syarikat Insuran di Chicago.

• Kongres pertama 1918M dihadiri 22 Yahudi Freemason.

• Didokong oleh Yahudi antarabangsa.

• Pejabat berada dipusat Kelab

Kisah Lions dan Rotary

Kelab Lions

Sejarah:

Ditubuhkan oleh peguam muda bernama Mulfin John yang bekerja di sebuah Syarikat Insuran di Chicago.

• Kongres pertama 1918M dihadiri 22 Yahudi Freemason.

• Didokong oleh Yahudi antarabangsa.

• Pejabat berada dipusat Kelab Rotary dan pejabat cawangan Bahaiyah US.(kemudian dipindah ke NY kemudian ke Washinton.)

• Sebagai back-up kepada kelab Rotary(andai kata kelab tersebut diketahui akan pergerakannya yang sebenar)

• kedua-dua diwujudkan bagi mengaburi khalayak ramai tentang pergerakan freemason dalam sesebuah negara

Lions membawa banyak maksud.Antaranya “singa†iaitu pengawal atau penjaga Haikal Sulaiman yang berada di salah satu bahagian Masjidil Aqsa.

Lions juga membawa maksud “Libertgintelligenc eoui-vationssafe tyâ€yang bererti merdeka dan bijak demi keselamatan negara kami.

Kelab ini berselindung disebalik slogan manis untuk menutup projek rahsia mereka.

Matlamat Utama Kelab Lions

• Bangsa yahudi mencampuri bangsa lain atas nama persahabatan dan kasih sayang,kemudian mereka menyalurkan segala maklumat yang diperoleh kepada markaz utama supaya ekonomi dan politik sesuatu kawasan dapat dikuasai.

Yahudi menganggap bahawa bangsa lain di dunia ini adalah bodoh dan setaraf dengan haiwan ternak (Goyim-bukan akum sepertimana yang diwar-warkan) dan boleh diperlakukan oleh mereka dengan sesuka hati untuk merealisasikan apa yang dikehendaki oleh mereka.

Matlamat sampingan:

• Menanam roh kerjasama di kalangan bangsa di dunia

• Menjauhkan masyarakat daripada konflik politik dan agama

• Memberikan khidmat sosial melalui pertubuhan kebajikan

Kelab Rotary

Sejarah:

• Ditubuhkan antara tahun 1903M dan 1908M bertempat di wilayah Illionis,Chicago ,US

• Ditubuhkan sebagai menyahut seruan daripada pemimpin Yahudi ketika itu (Theodore Hertzel) yang juga seorang freemasonary untuk mempelbagaikan cabang-cabang pergerakan mereka.

• Ditubuhkan oleh salah seorang anggota freemasonary yang bernama Paul Harris,seorang peguam.

• Paul Harris dibantu oleh tiga orang Yahudi US iaitu Silver Sheiller(saudagar arang),Gustav Lower(jurutera perlombongan) dan Hiram Chorry(pedagang& penjahit)

• Diawalnya dianggotai oleh anggota freemason sahaja untuk merahsiakan pergerakan tetapi dibongkar rahsianya pada kongres Zionis di basel,Switzerland pada 1897M

• kelab rotary kedua dibentuk di San Francisco dan yang ketiga di NY dan seterusnya di Washinton.

• Pada 1912M telah dibentuk kelab Rotary Internasional bagi membuka penyertaan kepada masyarakat luar.

Bancian pada 1998M menunjukkan keahliannya telah mencapai 22juta orang mewakili 430 buah kelab rotary di 160 buah negara dunia.

Pengertian Rotary adalah berasal dari perkataan inggeris iaitu “in rotationâ€.Istilah ini membawa pengertian:

1. Orang yang bekerja dengan kelab ini sentiasa bersilih ganti

2. Tempat operasi bertaburan dan berlegar diseluruh dunia dan berakhir disuatu titik pusat iaitu Israel.

3. Anggota yang baru dipilih berdasarkan profession tertentu diadakan perjumpaan secara bergilir-gilir disetiap rumah anggota

4. Mengitari titik pusat dan titik pusat itu ialah haikal Sulaiman

Kesimpulannya: Berlegar dibawah satu cita-cita yang menjadi matlamat utama penubuhan kelab iaitu mewujudkan pemerintahan antarabangsa berpusat di israel yang juga matlamat utama freemason.

Matlamat utama Kelab Rotary

1. Menjadikan kelab sebagai markaz maklumat dan tempat latihan perkaderan serta tempat menyalurkan fikrah freemasonary

2. Menjadi markaz pengintip dan pengumpulan maklumat bagi setiap kawasan diseluruh dunia

Segala maklumat yang diperolehi akan disalurkan ke markaz utama di Chicago yang akan bertindak sebagai markaz freemasonary bagi hal ehwal luar.

Matlamat sampingan

1. Memperluas promosi bagi menarik peluang pekerjaan

2. Mengadakan konsert amal atas nama khidmat sosial bertujuan menarik perhatian masyarakat untuk membuktikan mereka adalah pertubuhan kebajikan.

3. Menanam semangat persahabatan, kerjasama, cintakan keamanan.

http://www.rotarygo mbak.com/

http://georgetownce ntral.lionwap. org/

Kedua-dua kelab ini telahpun menapak di Malaysia,meneruskan agenda-agenda “kebajikan†didalam masyarakat.Kerana itu,kita sedikitpun tidak mampu menafikan pengaruh zionis yang sedang membunuh sistem nilai didalam masyarakat.

banyak lagi aku ankan pos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salah forum nie.

Ok lah kat sini, lagipun freemason bukan organisasi yang baik. Mereka ada ideologi dari yahudi.

Kat sini, ada gak forumer yang berpengetahuan luas yang dah kaji freemason ni..cuba ushar skit topik "kumpulan dewa" nanti boleh kenal pasti sapa yang tahu tentang perbincangan sebegini.

Tapi sekarang tak salah aku forumer tu dah jadi pemerhati saja. Mungkin dengan adanya topik camni, dapat buka skit pengetahuan orang kepada freemason ni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tambah lagi.

Freemason dan TeosofiFreemason adalah sistem moral khusus, ditutupi dengan kiasan serta diilustrasikan dengan simbol-simbol. (E. L. Hawkins, Encyclopaedia of Religion and Ethics). Para sejarawan dari kalangan Freemason berpendapat paling tidak terdapat 3 teori yang menjelaskan sebab-musabab munculnya Freemason. Pertama, Freemason muncul sangat lama sekali seiring dengan klaim ritual Freemason itu sendiri, yaitu ketika Raja Salomo mendirikan Bait Suci dan Freemason samapi kepada kita sehingga kini sekalipun mekanismenya tidak diketahui. Kedua, Freemason adalah hasil dari karya para pembuat bangunan pada zaman pertengahan. Ketiga, ritual Freemason berasal dari Laskar Kristus yang menjaga Bait Suci Salomo (King Solomon’s Temple) atau dikenal juga sebagai Ksatria Bait Suci (Knight Templar). (Christopher Knight & Robert Lomas, The Hiram Key: Pharaohs, Freemasons and the Discovery of the Secret Scrolls of Jesus).

Freemason telah tersebar di benua Eropa. Salah satu fakta awal yang tertulis menunjukkan bahwa cabang Freemason telah ada di Inggris pada tahun 1641. Robert Moray, salah seorang keluarga raja (Royal family), telah masuk menjadi anggota Freemason di Edinburgh pada tanggal 20 Mei 1641. Selain itu, Elias Ashmole, masih dalam lingkungan keluarga Raja Inggris, menulis dalam buku diarinya bahwa ia telah menjadi anggota Freemason di Lancashsire, pada tanggal 16 Oktober 1646. (Francis A. Yates, The Rosicrucian Enlightenment).

Babak baru perkembangan Freemason adalah pada tanggal 24 Juni 1717. Sebabnya, pada tanggal tersebut Freemason telah menjadi organisasi Nasional dengan didirikannya Grand Lodge of England, yang merupakan gabungan dari 4 cabang Freemason. Para pengikut Freemason dalam Grand Lodge of England akan mengikuti agama yang semua manusia setuju… yaitu, menjadi Manusia yang Baik dan Benar (Religion is which all men agree… that is, to be Good Men and True). Dengan terbentuknya Grand Lodge of England, gerakan Freemason semakin merebak sehingga berkembang melintasi benua Eropa sehingga ke benua Amerika. George Washington, yang menjadi President pertama Amerika Serikat pada tanggal 30 April 1789 adalah seorang anggota Freemason. Selain itu, para penanda tangan Deklarasi Kemerdekaan Amerika yang ditandatangani pada tanggal 4 Juli 1778 oleh William Hoper, Benjamin Franklin, Matthew Thornton, William Whipple, John Hancock, Phillip Livinston dan Thomas Nelson, kesemua mereka adalah pengikut Freemason.

Setelah mengurai sejarah Freemason dengan sangat ringkas, ada baiknya kita melihat bagaimana pengikut Freemason ikut mempelopori terbentuknya paham yang menyamakan agama. George Felt, seorang Freemason Yahudi, pada tanggal 7 September 1875 memberikan kuliah tentang “The Lost Canon of Proportion of the Egyptians,†di apartment Helena Petrovena Blavatsky (1831-1891), seorang aristokrat Rusia yang meninggalkan suami dan kemewahan harta karena merantau ke pegunungan Tibet selama bertahun-tahun.

George Felt memfokuskan materi kuliahnya kepada penafsiran mistis tehadap ajaran (tradisi) Mesir yang hilang. Salah seorang peserta yang mengikuti kulian tersebut, Henry Steel Olcott, seorang pengikut Freemason di New York, mengusulkan supaya semua peserta (berjumlah 17 orang) yang telah mengiktui kuliah George Felt agar membentuk sebuah kelompok yang akan meneliti lebih mendalam lagi mengenai tradisi kuno. Blavatsky, guru Olcott menyetujui proposal tersebut. Sotheran, seorang Freemason, mengusulkan nama The Theosophical Society (Masyarakat Teosofis) bagi kelompok tersebut. Akhirnya, pada tanggal 17 November, 1875 diadakan pertemuan dengan 18 orang (termasuk George Felt) dan pada tanggal itu ditetapkan sebagai awal berdirinya The Theosophical Society. Dalam pidatonya peresmiannya, kolonel Henry Steel Olcott (1832-1907), berharap kelompok tersebut akan membuat penelitian dalam perbandingan agama dan juga untuk menemukan “ancient wisdom,†khususnya dalam sumber sumber primer dari semua agama, buku-buku Hermes dan Veda (primeval source of all religions, the books of Hermes and the Vedas), dengan perkataan lain dalam Filsafat Abadi. (Bruce F. Campbell, Ancient Wisdom Revived: A History of the Theosophical Movement).

Setelah kematian Olcott pada tahun 1907, posisi ketua dipegang oleh Annie Wood Besant (1847-1933). Besant, berasal dari Inggris, masuk menjadi anggota Theosophical Society pada tahun 1889 dan menjadi ketua gerakan tersebut dari tahun 1907 sampai akhir hidupnya (1933). Menurut Besant, teosofi ataupun agama universal (universal religion) dibangun atas 2 fondasi, yaitu Tuhan sebagai immanent sekaligus transendent dan solidaritas atau persaudaraan semua manusia. Sebuah doktrin keagamaan akan diuji dengan prinsip Semper, ubique et ab omnibus (Selalu, dimana saja dan dari semua). Besant juga merumuskan ajaran teosofis sebagai berikut: (1) the unity of God (kesatuan Tuhan). Ajaran mendasar dari teosofi sebagaimana semua gama adalah kebenaran agama universal. (2) The Trinity of the manifested God (Inkarnasi Tuhan dalam Trinitas) Tuhan termanifestasikan sebagi Logos. (3) The hierarchy of beings (tingkatan wujud). (4) Universal brotherhood (persaudaraan universal), yang berbeda dengan konsep ‘kesetaraan’ (equality) ataupun ‘demokrasi’ (democracy).

Besant menyatakan tujuan Masyarakat Teosofis adalah mengajarkan kepada pengikutnya bahwa agama-agama adalah ungkapan dari hikmah ilahi yang lahir dan berasal dari Zat yang satu. Oleh sebab itu, keragaman dan perbedaan dalam manifestasi lahiriah dan bentuk bukanlah inti dari ajaran agama. Semua agama memiliki keaslian dan kebenaran karena berasal dari Zat yang satu. (Annie Besant, Encyclopaedia of Religion and Ethics).Ringkasnya, sejak dibentuk oleh 18 orang anggota di New York, The Theosophical Society telah berkembang menjadi organisasi internasional. Pada tahun 1879, markasnya dipindahkan ke Bombay, India. Tiga tahun setelah itu (1882), markasnya sekali lagi dipindahkan ke Adyar, pinggiran Madras. Akhir abad 19, The Theosophical Society telah memiliki 500 cabang dalam 40 Negara di Asia dan Barat, termasuk cabang yang ada di Perancis, yand diikuti oleh Gérard Encausse (m. 1916) pada tahun 1887.

Rene Guénon dan Frithjof Schuon

Tertarik dengan gagasan Olcott dan Blavatsky, Gérard Encausse, seorang Freemason mendirikan cabang The Theosophical Society di Perancis. Nama samarannya dikenal sebagai Papus. Ia mendirikan Free School of Hermetic Sciences, sebuah sekolah yang mengkaji tentang mistis. Encausse menghidupkan kembali ajaran Martinist Order. Nama lengkap De Saint-Martin adalah Louis-Claude de Saint-Martin, seorang Freemason dan bekas pegawai tentara yang punya ketertarikan dengan mistis dan Hermes. Martin meyakini: “Semua tradisi bumi harus dilihat sebagai berasal dari tradisi-ibu yang fundamental bahwa, dari awal, telah dipercayakan kepada laki-laki yang berdosa dan kepada keturunannya yang pertama. (All the traditions of the earth must be seen as deriving from a fundamental mother-tradition that, from the beginning, was entrusted to sinful man and to his offspring).

Pernyataan yang sama juga dikemukakan oleh Count Joseph de Maistre, juga seorang Freemason dan teman dekat Saint-Martin bahwa: “Agama yang benar lahir pada hari ketika [semua] hari dilahirkan…, Konsep yang kabur [mengenai orang-orang kuno] tidak lain disebabkan banyaknya dari sedikit kelemahan dari tradisi primitive yang tinggal. (The True religion…was born on the day that [all] days were born…, The vague conceptions [of the ancients] were no more than the more of less feeble remains of the primitive tradition). (Mark Sedgwick, Against the Modern World: Traditionalism and the Secret Intellectual History of the Twentieth Century).

Pada tahun 1906, Rene Guénon (1886-1951) yang kelak menjadi pelopor Filsafat Abadi, masuk ke sekolahnya Encausse. Disana, Guénon bukan saja mulai mengenali kajian mistis (occult studies), namun juga berkenalan dengan sejumlah tokoh Freemason, teosofi dan berbagai gerakan spiritual yang lain. Guénon aktif menggelar berbagai kongres, seminar, diskusi dan aktifitas tentang mistis dan Freemason di Perancis. Ringkasnya, Freemason merupakan ketertarikan Guénon yang paling besar sepanjang hidupnya (it remained of Guénon’s great interests throughout his life). Bagi Guénon, Freemason adalah wadah dari luasnya hikmah tradisional, kaya khususnya dalam simbolisme dan ritual.

Guénon juga yakin bahwa Freemason adalah cara untuk menjaga banyak aspek dari Kristen yang telah hilang dan terabaikan.Guénon (m.1951) menghidupkan kembali nilai-nilai, hikmah, kebenaran abadi yang ada pada Tradisi dan agama. Guénon (m. 1951), menyebutnya sebagai Primordial Tradition (Tradisi Primordial). Guénon, yang awalnya Katolik, selanjutnya “memeluk†Islam pada tahun 1912. (nama Islamnya Abdul Wahid Yahya). Bagaimanapun, selama kehidupannya di Perancis, Guénon tidak dikenal telah mempraktekkan ritual Islam.Guénon berpendapat bahwa ilmu yang utama sebenarnya adalah ilmu tentang spiritual. Ilmu yang lain harus dicapai juga, namun ia hanya akan bermakna dan bermanfaat jika dikaitkan dengan ilmu spiritual.

Menurut Guénon, substansi dari ilmu spiritual bersumber dari supranatural dan transendent. Ilmu tersebut adalah universal. Oleh sebab itu, ilmu tersebut tidak dibatasi oleh suatu kelompok agama tertentu. Ia adalah milik bersama semua Tradisi Primordial (Primordial Tradition). Perbedaan teknis yang terjadi merupakan jalan dan cara yang berbeda untuk merealisasikan Kebenaran. Perbedaan tersebut sah-sah saja karena setiap agama memiliki kontribusinya yang unik untuk memahami Realitas Akhir. Pengalaman spiritual Rene Guénon (m.1951) dalam gerakan teosofi dan Freemason mendorongnya untuk menyimpulkan bahwa semua agama memiliki kebenaran dan bersatu pada pada level Kebenaran. (Robin Waterfield, Rene Guénon and the Future of the West: The life and writings of a 20th-century metaphysician).

Salah seorang tokoh penerus pemikiran Guénon adalah Frithjof Schuon (1907-1998). Sejak berusia 16 tahun, ia telah membaca karya Guénon, Orient et Occident. Kagum dengan pemikiran Guénon, Schuon saling berkirim surat dengan Guénon selama 20 tahun. Setelah berkorespodensi sekian lama, akhirnya, untuk pertama kalinya Schuon bertemu dengan Guénon di Mesir pada tahun 1938. Schuon “memeluk†Islam dan dikenal sebagai Isa Nuruddin Ahmad al-Shadhili al-Darquwi al-Alawi al-Maryami. Ia adalah seorang tokoh terkemuka dalam religio perennis (Agama Abadi). Ia menegaskan prinsip-prinsip metafisika tradisional, mengeksplorasi dimensi-dimensi esoteris agama, menembus bentuk-bentuk mitologis dan agama serta mengkritik modernitas. Ia mengangkat perbedaan antara dimensi-dimensi tradisi agama eksoteris dan esoteris sekaligus menyingkap titik temu metafisik antar semua agama-agama ortodoks.

Ia mengungkap Satu-satunya Realitas Akhir, Yang Mutlak, Yang Tidak Terbatas dan Maha Sempurna. Ia menyeru supaya manusia dekat kepada-Nya. Dalam pandangan Schuon, sekalipun dogma, hukum, moral, ritual agama adalah berbeda, namun nun jauh di kedalaman masing-masing agama, ada ‘a common ground’. Ia berpendapat agama-agama mengandung dimensi eksoterik dan esoterik. Kedua dimensi ini yang inheren dalam agama berasal dari dan diketahui melalui Intelek (Intellect). Dengan Intelek, manusia mengetahui bahwa Realitas dapat dibagi menjadi dua, Absolut dan relatif, Ril dan ilusi, Yang Harus dan mungkin, yang esoteris dan eksoteris.

Menurut Schuon, agama-agama bertemu pada level yang esoteris, bukan eksoteris. Menurut Schuon, eksoteris adalah aspek eksternal, formal, hukum, dogmatis, ritual, etika dan moral sebuah agama. Eksoteris berada sepenuhnya di dalam Maya, kosmos yang tercipta. Dalam pandangan eksoteris, Tuhan dipersepsikan sebagai Pencipta dan Pembuat Hukum bukan Tuhan sebagai Esensi karena eksoterisme berada di dalam Maya, yang relatif dalam hubungannya dengan Atma. Pandangan eksoteris bermakna pandangan yang eksklusif, absolut dan total, sekalipun dari sudut pandang intelek adalah relatif.

Menurut Schuon, pandangan eksoteris, bukan saja benar dan sah bahkan juga keharusan mutlak bagi keselamatan (salvation) individu. Bagaimanapun, kebenaran eksoteris adalah relatif. Inti dari eksoteris adalah ‘kepercayaan’ kepada dogma esklusifistik (formalistik)--dan kepatuhan terhadap hukum ritual dan moral. superioritas sebuah “form†terhadap yang lain. Bagaimanapun, superioritas tersebut sebenarnya relatif.

Menurut Schuon, Islam misalnya, lebih baik dari Hindu karena memuat bentuk terakhir dari Sanatana Dharma. Schuon mengatakan.: “…Sama halnya, bahwa Agama Hindu adalah form yang paling tua yang masih hidup mengimplikasikan bahwa agama tersebut memiliki superioritas tertentu atau sentralitas dibanding dengan bentuk yang terakhir (Islam)â€. Schuon juga berpendapat esoteris adalah aspek metafisis dan dimensi internal agama. Tanpa esoterisme, agama akan teredusir menjadi sekedar aspek-aspek eksternal dan dogmatis-formalistik.

Esoterisme dan eksoterisme saling melengkapi. Esoteris bagaikan “hati†dan eksoteris bagaikan ‘badan’agama. Menurut Schuon, titik-temu agama bukan berada pada level eksoteris. Sekalipun agama hidup di dalam dunia bentuk (a world of forms), namun ia bersumber dari Esensi yang Tak Berbentuk (the formless Essence). Agama memiliki dimensi esoteris yang berada di atas dimensi eksoteris. Titik temu antar agama hanya ada pada level esoteris. Esoterisme menembus simbol-simbol eksoterisme. Sekalipun terkait secara inheren kepada eksoterisme, esoterisme independen dari aspek eksternal, bentuk, formal agama. Independensi tersebut karena esensi dari esoterisme adalah kebenaran total. Kebenaran yang tidak terbatas dan tidak teredusir kepada eksoterisme, yang memiliki keterbatasan. (Frithjof Schuon, The Transcendent Unity of Religions).

Pemaparan ringkas diatas menunjukkan gagasan Guenon dan Schuon yang memformulasi kesamaan agama dalam level esoteris adalah hasil interaksi mereka dengan para tokoh Freemason dan Teosof. Gagasan pada intinya semua agama sama disebarkan pada awalnya oleh para pengikut Freemason, yang ingin merelevansikan ajaran-ajaran Yahudi, mistis, dan “hikmah kuno†(ancient wisdom) ke zaman modern

nak cakap di dunia ni banyak dari presiden adalah ahli kumpulan freemason seperti.

bush,priseden turki,tony blair.ramai lagi.

dan di malaysia sendiri ada ahli politik besar yg menjadi ahli freemason.ini sungguh bahaya.dngan adanya orang sebegini akan menghancurkan negara kita.pusat trbesar freemason di asia tnggara adalah singapura.

nanti tambah lagi.

ni logo rangkaian freemason

Edited by kezamxdark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Untuk maklumat Isaac Newton tentang freemason ko ada tak? Aku nak tahu gak cerita tentang rancangan dia pada armagedon, yang nak buat jesus turun dari hakal sulaiman tu. Aku ni tak pandai sangat nak cari maklumat lagi2 dalam english lagi la pening. harap ko bantu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Untuk maklumat Isaac Newton tentang freemason ko ada tak? Aku nak tahu gak cerita tentang rancangan dia pada armagedon, yang nak buat jesus turun dari hakal sulaiman tu. Aku ni tak pandai sangat nak cari maklumat lagi2 dalam english lagi la pening. harap ko bantu

ok aku cbe dapat kn matlumat tersebut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tambah lagi..

Untuk pengetahuan semua, illuminati adalah nama kepada kumpulan, moden dan sejarah, nyata dan rekaan atau khayalan, pengesahan dan tuduhan. Rumit bukan untuk memahami apakah itu sebenarnya illuminati? Walau bagaimanapun, kebiasaannya merujuk dan khusus kepada Illuminati Bavarian, merupakan rahsia baru dalam semua rahsia masyarakat di dunia. Semuanya merujuk kepada tuduhan bayang-bayang organisasi yang berkonspirasi yang mengawal dunia dengan perkara yang tidak diketahui ramai. Selalunya di zaman moden kepada penerusan dan jelmaan illuminati Bavarian. Kadangkala illuminati digunakan seerti dengan “New World Order (NWO)â€. Gerakan atau pertubuhan ini sebenarnya adalah rentetan dan kesinambungan daripada Gerakan Freemansory.

Perkataan illuminati bermula ketika menyedarkan orang ramai di Latin, di mana ia adalah secara semulajadi daripada beberapa kumpulan sejarah yang tidak berhubungan yang identifikan sebagai Illuminati. Perkataan ini juga bermaksud pertubuhan cahaya. Pergerakan ini telah ditubuhkan oleh Adam Weishaupt (meninggal dunia pada tahun 1830M) pada tahun 1776M yang merupakan seorang professor theologi di University Angold Stadt, Jerman yang menganut agama Atheisme. Beliau merupakan salah seorang daripada anggota Freemasonry telah murtad daripada agama Kristian lalu menubuhkan pertubuhan ini. Sebelum itu, pada tahun, pada tahun 1770M, beliau telah didatangi oleh tokoh-tokoh Yahudi Jerman yang mempengaruhi beliau ke dalam Gerakan Freemasonry.

Perkataan illuminati dinisbahkan kepada salah satu daripada kumpulan (Mazhab) Yahudi iaitu kumpulan illuminati yang dianggotai oleh oleh golongan bijaksana (Hukama’) Yahudi. Manakala di dalam bahasa Arab pula illuminati bermaksud al-Nuraniyin. Nama illuminati ini diambil sempena nama Iblis yang pada hemat mereka sebagai pemerintah tunggal alam ini.

Pusat pentadbirannya ialah di Segitiga Bermuda yang menjadi tempat tinggal Dajjal laknatullah. Lambang pertubuhan ini ialah apa yang terdapat pada duit dolar Amerika Syarikat berharga USD 1.00. Lambang yang ada pada duit US tersebut menunjukkan bahawa US telah dikuasai oleh bangsa Yahudi. Sebenarnya, pereka cipta duit US dilakukan oleh seorang anggota Freemasonry dari pergerakan illuminati yang bernama Pat Robertson.

Pertubuhan ini telah mendapat sokongan daripada Rotschild yang merupakan gedung kewangan yang dikuasai oleh Yahudi. Perkataan illuminati pula diambil daripada perkataan “Lucifer†(iblis) yang beerti “Pemegang Cahayaâ€. Beliau membuat helah bahawa dunia ini patut diperintah oleh orang yang benar-benar berwibawa sahaja, maka beliau telah berjaya memujuk lebih kurang dua ribu orang untuk menjadi pelaksana kepada agenda yang dirancang olehnya dengan disokong anggota Freemasonry peringkat tinggi. Pengikut-pengikut ini memang berkemahiran delam semua aspek kehidupan telah membina markas-markas sulit di seluruh dunia yang diberi nama sebagai “Lodges of The Grand Orient†untuk melaksanakan apa yang telah dirancang oleh pihak tertinggi (Freemasonry/ Zionisme).

Menurut perncangan tersebut, agentur-agentur Illuminati perlu melaksanakan perkara berikut:

Gunakan rasuah-rasuah berupa wang dan seks untuk mengusai orang-orang yang telah menduduki tempat-tempat tinggi dalam jawatan kerajaan seluruh dunia dan lain-lain bidang manusia. Setelah mereka termasuk dalam perangkap ini maka tundukkan mereka dengan berbagai-bagai “Black-Mail†(ugutan membocorkan rahsia keajaiban) dan ugutan kewangan ataupun ugutan untuk mencederakan tubuh badan serta orang kesayangan mereka. Angota-anggota Illuminati hendaklah menduduki kerusi-kerusi penting di universiti-universiti dan memujuk pelajar-pelajar yang cemerlang untuk memahami Ideology Internasioalisme (pemerintahan tunggal). Mereka akan dibekalkan dengan biasiswa untuk menerima latihan di luar negeri. Antara markas yang dapat dikenalpasti ialah di Gordonstoun (Scotland), Salem (Germany) dan Anavryta (Greece).

Orang-orang yang telah terperangkap dan pelajar-pelajar yang telah menerima latihan hendaklah diletakkan di tempat-tempat yang strategik sebagai agentur dalaman di jabatan-jabatan kerajaan. Mereka ini dijadikan sebaga pakar, penasihat dan juga perunding supaya mereka dapat menasihati orang atasan mengikuti polisi-polisi yang telah ditetapkan oleh mereka.

Hendaklah menguasai surat khabar dan media massa yang lain. Berita dan maklumat yang diperolehi perlu diputarbelitkan supaya masyarakat mempercayai bahawa dengan pemerintahan tunggal sahaja yang dapat menyelesaikan permasalahan yang timbul.

Berikut merupakan matlamat illuminati secara umumnya yang perlu mereka capai mengikut agenda yang telah dirancang:

1. Menghapuskan semua kerajaan-kerajaan kebangsaan yang berpelembagaan.

2. Menghapuskan sistem warisan harta pusaka.

3. Menghapuskan pemilikan harta benda sebagai hak persendirian.

4. Menghapuskan semangat nasionalisme.

5. Menghapuskan rumahtangga sebagai hak orang perseorangan dan kehidupan berkeluarga kerana ia merupakan permulaan kepada ketamadunan manusia.

6. Apa yang paling penting ialah menghapuskan semua agama yang sedia ada di dunia terutama agama Islam supaya umat manusia dapat dipaksa menganut ideologi internasionalisme.

Tidak syak lagi umat Islam perlu berjihad semula, bukan sahaja dalam bidang undang-undang, tetapi dalam semua aspek bidang kehidupan – politik, ekonomi, pendidikan, kemasyarakatan, ilmu pengetahuan dan falsafah. Jihad ini perlu, kerana bolehkah kita, sebagai makhluk rasional, hidup tanpa berfikir? Jihad tidak lain ialah berfikir secara kreatif dan rasional, berpandukan wahyu Allah s.w.t iaitu al-Quran bagi menyelesaikan masalah-masalah kehidupan moden masa kini. Sebagai makhluk yang berfikir dan digelarkan sebagai Muslim, siapa lagi yang diberikan panduan al-Quran oleh ar-Rahman untuk mendepani musibah dengan musuh-musuh Islam terutama perkara ini yang baru mula menular di segenap celah-celah dan ruang-ruang hati Muslim yang kosong yang tidak diisi dengan jiwa Islamiah.

Illumianti; agenda tersembunyi memusnahkan Islam di era globalisasi! Contoh yang paling mudah untuk dibuat tamsilan ialah globalisasi di mana ia adalah satu proses menunjukkan dunia dalam setiap sektor dengan satu acuan kemanusiaan tertentu. Globalisasi mewujudkan satu budaya yang mengikut telunjuk dan acuan Amerika serta menafikan nilai-nilai murni dan mulia serta budaya setempat. Semuanya akan bertukar kepada budaya yang bertuhankan material semata-mata. Globalisasi adalah istilah lunak yang mereka gunakan untuk mengantikan imprialisme dan penjajahan. Bijak bukan? Sedap di pendengaran kita perkataan globalisasi itu sendiri tetapi azab menanti kita suatu hari nanti jika kita lalai meneliti apakah yang sebenarnya globalisasi! Tingkahlaku harian kita pada hari ini banyak mengikut arus globalisasi yang diwar-warkan dunia Barat dan tidakkah kita sebagai Muslim yang berfikir mengabungkan cara hidup Islam atau “the way of Islam†di dalam arus permodenan globalisasi selagi ianya tidak melanggar syariat yang digariskan oleh Islam.

Jika mereka bijak dengan strategi agenda mereka, mengapa tidak kita? Ternyata bukan, Illuminati merupakan salah satu agenda tersembunyi pihak musuh Islam memperbodohkan minda kita dan membolak-balikkan hati dan jiwa kita. Keresahan kita bukan pada resahnya di akhirat sana tetapi lebih resah dan tertumpu kepada hidup di dunia sementara ini. Jika pihak musuh Islam ini rancak dengan agenda-agenda tersembunyi mereka bagi menghancurkan kita, mengapa kita tidak membuat persediaan dan rancangan-rancangan atau method-method tertentu bagi mendepani mereka. Jangankan sehingga Allah s.w.t murka dengan makhluk yang berakal ini lebih-lebih lagi umat Islam dan jangankan sehingga Rasulullah s.a.w malu dengan sifat umatnya pada zaman ini. Na’uzubillah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tambah lagi bang..

antara senjata yang dibuat oleh Israel

http://www.israeli-weapons.com/weapons/sma...Corner_Shot.htm

cam sial ajer..dah memang dasar pengecut .. Allah suruh pengikut nabi musa ( Israel) masuk untuk perangi musuh. untuk dapatkan tanah air sendiri .. takut.. sebab tu la tak ada tanah air sampai sekrang nih ..

Edited by psychoX

Share this post


Link to post
Share on other sites

waa,dasat sungguh tngok snjata die ni siap boleh bengkok2 pulak tu de kamera lagi tu.

memang jahanam betol yahudi nitapi jangan risau biar pn die reka senjata cnggih pn ALLAH sntiasa lindugi org islam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tambah lagi bang..

antara senjata yang dibuat oleh Israel

http://www.israeli-weapons.com/weapons/sma...Corner_Shot.htm

cam sial ajer..dah memang dasar pengecut .. Allah suruh pengikut nabi musa ( Israel) masuk untuk perangi musuh. untuk dapatkan tanah air sendiri .. takut.. sebab tu la tak ada tanah air sampai sekrang nih ..

senjata ini pernah disiarkan dlm rancangan Future Weapons di Discovery Channel.x de tanah air sampai sekarang??habis tu,yg negara haram Israel tu apa???hu6.x pe,dia buat senjata canggih mcm tu.kita pun sebenarnya boleh buat senjata yg lebih canggih dari itu sebenarnya jika kita semua bersatu.lagipun kita semua,umat Islam,mempunyai ramai sainstis2 yg bijaksana.hu6

Share this post


Link to post
Share on other sites

negara haram Israel tu apa ?

JAWAPANNYA.. ITU NEGARA PALESTIN .. ISREAL TAK ADA NEGARA .. DIULANG . ISRAEL TAK ADA NEGARA .. SAMPAI KIAMAT PUN TAK AKAN ADA NEGARA ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam sial ajer..dah memang dasar pengecut .. Allah suruh pengikut nabi musa ( Israel) masuk untuk perangi musuh. untuk dapatkan tanah air sendiri .. takut.. sebab tu la tak ada tanah air sampai sekrang nih ..

Ni untuk yahudi yang baik jer kan? Zaman nabi musa tu zaman firaun kan :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tambah lagi...

Ordo Rosicrucian (AMORC)

Anda mungkin telah pernah membaca tentang Baphomet, Gereja Setan, Knight Templar, dan Ordo Illuminati yang semuanya berkaitan dengan Freemasonry. Salah satu ordo yang berkaitan juga adalah ordo Rosicrucian.

Ordo Rosicrucian, AMORC, dikenal secara internasional disebabkan tradisinya dan sebutan aslinya, Ancient Mystical Order Rosae Crucis (Ordo Kebatinan Purba Salib Mawar), yang disingkat “AMORC.â€

Tidak ada konotasi religius yang berhubungan dengan lambang salib mawar ini. Salib yang secara simbolis melambangkan badan manusia dan bunga mawar melambangkan kesadaran individual yang membentang. Bersama-sama, mawar dan salib melambangkan pengalaman dan tantangan hidup yang bijaksana, menurut Rosicrucian.

Dengan lambang dan nama tersebut, AMORC menghadirkan kelompok persaudaraan purba Rosicrucians, mengabadikan tradisi sejati pergerakan Rosicrucian dari masa purba ke zaman ini.

Sejarah Ordo Rosicrucian, AMORC, mungkin dibagi menjadi dua penggolongan: menurut urutan waktu dan tradisional. Sejarah tradisional terdiri dari alegori kebatinan dan legenda yang telah dijaga selama berabad-abad dari mulut ke mulut. Ordo Rosicrucian menurut urutan waktu didasarkan pada tanggal spesifik dan fakta.

Akar Rosicrucian di Dunia Purba

Pergerakan Rosicrucian, berakar dari tradisi misteri, filosofi, dan dongeng dari Mesir kuno (kira-kira 1500 SM). Di zaman dahulu kata “misteri†yang disebut suatu pengetahuan khusus (gnosis), suatu kebijaksanaan rahasia.

Beribu-ribu tahun yang lalu di Mesir Kuno dipilih sekolah atau badan yang dibentuk untuk menyelidiki misteri hidup dan belajar rahasia kebijaksanaan tersembunyi ini. Hanya para siswa yang tekun, yang menunjukkan keinginan besar terhadap pengetahuan dan memenuhi test tertentu saja yang pantas dipertimbangkan untuk dilantik ke dalam misteri ini.

Para anggota pelajar pertama ordo ini bertemu di dalam ruangan yang dikucilkan di dalam kuil tua yang megah, sebagai calon, mereka dibaiat/diinisiasi ke dalam misteri tersebut. Studi kebatinan mereka kemudian mengasumsikan karakter yang lebih tertutup dan dipegang secara eksklusif di dalam kuil yang telah dibangun untuk tujuan tersebut. Bertentangan dengan pernyataan sejarawan, tradisi Rosicrucian menceritakan bahwa piramida Giza tidaklah dibangun sebagai pusara firaun, tetapi benar-benar merupakan tempat studi dan inisiasi kebatinan. Sekolah misteri, setelah berabad-abad, secara berangsur-angsur ditingkatkan menjadi pusat pembelajaran, menarik para pelajar dari seluruh dunia.

Firaun Thutmose III, yang memerintah Mesir dari 1500 hingga 1447 SM, mengatur sekolah esoterik pertama yang mula-mula sekali menemukan metoda dan prinsip yang mirip dengan prinsip dan metoda Ordo Rosi­Crucian zaman ini, AMORC. Dekade Firaun selanjutnya, AMENHOTEP IV dibaiat/diinisiasi ke dalam sekolah rahasia. Firaun ini yang paling mendapatkan pencerahan -menurut Rosicrucian- yang sangat diilhami oleh misteri yang mengajarkan bahwa ia memberi suatu arah baru bagi filosofi dan agama Mesir. Ia mendirikan suatu agama yang mengakui Aton, sang cakra matahari, sebagai lambang tapak kaki dewa, pondasi bagi hidup itu sendiri, lambang cahaya, kebenaran, dan kesenangan, dan mengubah namanya menjadi Akhnaton untuk mencerminkan gagasan baru ini. Dan walaupun agama yang lebih awal didirikan kembali kemudiannya, gagasan kebatinannya ditanamkan ke dalam kesadaran manusia, dan nyala apinya tak pernah padam.

Berabad-abad kemudian, ahli filsafat Yunani seperti Thales dan Pythagoras, ahli filsafat Roma Plotinus, dan yang lainnya, bepergian ke Mesir dan diinisiasi ke dalam sekolah misteri. Kemudian mereka membawa ajaran ini ke dunia barat. Pengalaman mereka adalah catatan pertama dari apa yang segera tumbuh dalam Ordo Rosicrucian. Nama Ordo, seperti yang sekarang dikenal, datang kemudian. Bagaimanapun, Ordo Rosicrucian selalu mengabadikan warisannya dari prinsip dan simbolisme masa lampau.

Awal Permulaan Eropa

Di masa Charlemagne (742-814), ahli filsafat Perancis Arnaud memperkenalkan pengajaran kebatinan ke Perancis, dan dari sana mereka menyebar ke Eropa Barat. Di seluruh Eropa pertengahan, pengetahuan kebatinan sering diletakkan di dalam simbolisme atau disembunyikan dan tersembunyi di dalam nyanyian cinta Troubadours, formula ahli alkimia, sistem simbolis yang dikenal sebagai Qabala, dan upacara Ordo Ksatriaan (Order of Knighthood).

Ketika Renaissance muncul secara tiba-tiba di Eropa dengan suatu kilat dari minat baru di dalam ilmu pengetahuan, suatu penerbitan misterius dicetak pada abad ke-17 di Negara Jerman dan disebut Fama Fraternitatis, digembar-gemborkan suatu minat baru akan Rosicrucianism di seluruh Eropa. Fama memperkenalkan Kristen Rosenkreuz, suatu karakter dongengan yang dikatakan sudah menempuh perjalanan ke pusat pembelajaran di Timur Dekat dan yang mewujudkan penghidupan kembali minat akan studi rahasia dan pembelajaran kebatinan.

Sebagai bagian dari pembaruan besar ini, Sir Francis Bacon (1561-1626), ahli filsafat Inggris, penulis esei, dan negarawan, mengarahkan Ordo Rosicrucian dan aktivitasnya baik di Inggris maupun Eropa.

Menyebrangi Atlantik

Di akhir abad 17, mengikuti suatu rencana yang diusulkan oleh Francis Bacon di dalam ‘The New Atlantis’, suatu koloni dari para pemimpin Rosicrucian yang diorganisir untuk menyebarkan ilmu pengetahuan Rosicrucian di Amerika. Di tahun 1694 mereka melakukan perjalanan yang membahayakan ke seberang Samudera Atlantik di dalam suatu kapal sewaan, Sarah Maria, di bawah pimpinan Johannes Kelpius, suhu agung dari suatu Lodge (Loji) Rosicrucian di Eropa. Berlabuh di Philadelphia, penduduk baru mendirikan perkampungan pertama mereka dan kemudian dipindahkan agak ke barat Pennsylvania ke Ephrata. Komunitas Rosicrucian mempunyai andil besar terhadap kultur Amerika di dalam bidang pencetakan, filosofi, ilmu pengetahuan dan seni. Benjamin Franklin, Thomas Jefferson, dan Thomas Paine telah dengan intim dihubungkan dengan masyarakat Rosicrucian. Sesungguhnya, banyak para Rosicrucian memainkan suatu peran penting dalam alkimia yang besar dan proses sosial mendorong ke arah pendirian suatu bangsa baru.

Di tahun 1909, pelaku bisnis dan ahli filsafat Amerika, H. Spencer Lewis, bepergian ke Perancis, di mana ia diinisiasi ke dalam Ordo Rosicrucian dan bertanggung jawab atas aktifitas Rosicrucian di Amerika. Dengan H. Spencer Lewis sebagai presidennya, Ordo Rosicrucian, AMORC, disatukan di tahun 1915 di New York. Di tahun 1927, markas ordo tersebut dipindahkan ke San Jose, California, lokasi Taman Rosicrucian sekarang ini.

Sepanjang sejarah, menurut klaim Rosicrucian, sejumlah orang terkemuka di bidang ilmu pengetahuan dan tekhnologi telah dihubungkan dengan pergerakan Rosicrucian, seperti Leonardo da Vinci (1452-1519), Cornelius Heinrich Agrippa (1486-1535), Paracelsus (1493-1541), François Rabelais (1494-1553), Theresa Avila (1515-1582), John of the Cross (1542-1591), Francis Bacon (1561-1626), Robert Fludd (1574-1637), Jacob Boehme (1575-1624), René Descartes (1596-1650), Blaise Pascal (1623-1662), Baruch Spinoza (1632-1677), Isaac Newton (1642-1727), Wilhelm Gottfried Leibnitz (1646-1716), Benjamin Franklin (1706-1790), Thomas Jefferson (1743-1826), Michael Faraday (1791-1867), Ella Wheeler Wilcox (1850-1919), Marie Corelli (1855-1924), Claude Debussy (1862-1918), Erik Satie (1866-1925), dan Edith Piaf (1916-1963).

Warisan Rosicrucian saat ini terdiri dari suatu koleksi pengetahuan yang telah diwariskan dari Mesir Kuno ditambah filsafat Yunani Kuno, dan India. Apa yang mereka sebut sebagai ‘ilmu pengetahuan’, sebenarnya lebih cocok jika disebut mitos dan takhyul, atau mungkin mistik.

Di dalam peradaban Yunani, Mesir, dan Romawi Kuno memang terdapat aliran misteri (école de mysterés) yang bertemu pada konteks suatu ilmu tertentu, gnosis, atau pengetahuan rahasia. Anggota dari aliran misteri ini diterima hanya setelah suatu periode kajian yang panjang dan berbagai upacara inisiasi. Di antara aneka aliran ini, yang dianggap paling awal adalah aliran “Osiris†yang didasarkan pada peristiwa seperti kelahiran, masa muda, pertarungan melawan kegelapan, kematian dan kebangkitan dari dewa ini. Tema-tema ini didramatisasi secara ritual di dalam berbagai upacara yang diselenggarakan oleh pendeta. Dengan cara ini berbagai ritual dan simbol yang ditampilkan jauh lebih efektif karena partisipasi aktual. Gnostikisme semacam ini diteruskan oleh Kristen dengan menganggap Yesus sebagai Putera Tuhan yang lahir, bertarung melawan kegelapan dan maut, dan mengalami kebangkitan, layaknya Horus putera Osiris. Bahkan Kristian merayakan hari-hari upacara pagan yang memperingati lahirnya Sol Invictus si dewa matahari pada tanggal 25 Desember.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tentang maklumat Newton tu dah ade update ke..?

Isaac Newton, yang dalam novel Dan Brown “The Da Vinci Code†disebut-sebut sebagai salah seorang tokoh Illuminati Eropa abad pertengahan yang melawan dogma gereja soal gravitasi bumi, ternyata diketahui memiliki sebuah manuskrip rahasia.

Manuskrip ini berisi ramalan Newton tentang akhir dunia, yang diambil dari berbagai kitab-kitab kuno dan juga Injil Daniel.

Dari sejumlah literatur diketahui bahwa selain menyukai fisika dan matematika, Newton juga tekun mendalami ilmu-ilmu religi, simbol, dan juga ramalan. Yang terakhir ini mendekatkannya kepada perkumpulan-perkumpulan ilmuwan Eropa Kabalah abad pertengahan yang saat itu menjadi musuh bebuyutan gereja. Sebuah perkumpulan atau perserikatan ilmuwan paling terkemuka di Eropa ketika itu bernama Illuminati, yang memiliki arti sebagai “Yang Tercerahkan†(Iluminatrix). Maria Magdalena yang disanjung kelompok Kabbalah pun memiliki nama lain yakni Iluminatrix Queen (Ratu Pencerahan).

Sebagai seorang pengikut paham Heliosentris yang diturunkan oleh Aristarchus, Copernicus, dan kemudian Galilei-Galileo, Isaac Newton juga dimusuhi gereja. Secara diam-diam, Newton melakukan penghitungan matematis terhadap umur dunia dengan sumber-sumber dari berbagai kitab ramalan, sejarah, dan juga Alkitab itu sendiri.

Newton mendapatkan hasil bahwa setelah Kerajaan Romawi Suci berlalu di tahun 800 M, maka harus ada waktu selang selama 1260 tahun untuk mendirikannya kembali. Hasilnya, Newton menulis, bahwa Kerajaan Romawi Suci akan berdiri dan ini akan menandai Hari Akhir Dunia, pada tahun 2060.

Menurut kepercayaan kelompok Kabbalah, di Akhir Dunia, Haikal Sulaiman akan sudah berdiri dan dari sana Sang Messiah (The Christ) akan turun kembali guna memimpin orang-orang Yahudi memerangi seluruh manusia yang tidak mau tunduk pada mereka. Perang ini akan berlangsung dengan hebat di atas bukit Megiddo di kawasan Arab dan sebab itu dinamakan Perang Armageddon.

Manuskrip rahasia Newton (The Secrets Newton) ini sempat dipamerkan pada tahun 1969 di Universitas Ibrani di Yerusalem. Dan setelah itu tidak terdengar lagi kabarnya.

Riwayat Newton

Sir Isaac Newton, 4 Januari 1643 - 31 Maret 1727, merupakan seorang fisikawan, matematikawan, ahli astronomi dan juga ahli kimia yang berasal dari Inggris. Beliau merupakan pengikut aliran heliosentris dan ilmuwan yang sangat berpengaruh sepanjang sejarah, bahkan dikatakan sebagai bapak ilmu fisika modern.

Dengan berbagai hasil karya ilmiah yang dicapainya, Newton menulis sebuah buku Philosophiae Naturalis Principia Mathematica, di mana pada buku tersebut dideskripsikan mengenai teori gravitasi secara umum, berdasarkan hukum gerak yang ditemukannya, di mana benda akan tertarik ke bawah karena gaya gravitasi.

Bekerja sama dengan Gottfried Leibniz, Newton mengembangkan teori kalkulus. Newton merupakan orang pertama yang menjelaskan tentang teori gerak dan berperan penting dalam merumuskan gerakan melingkar dari hukum Kepler, di mana Newton memperluas hukum tersebut dengan beranggapan bahwa suatu orbit gerakan melingkar tidak harus selalu berbentuk lingkaran sempurna (seperti elipse, hiperbola dan parabola).

Newton menemukan spektrum warna ketika melakukan percobaan dengan melewati sinar putih pada sebuah prisma, dia juga percaya bahwa sinar merupakan kumpulan dari partikel-partikel. Newton juga mengembangkan hukum tentang pendinginan yang di dapatkan dari teori binomial, dan menemukan sebuah prinsip momentum dan angular momentum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terima kasih ye kezamxdark, walaupun dalam bahasa indonesia..aku dapat paham. Memang sahih sumbernya aku rasa! kerana banyak gak laman web yang cerita tentang Illuminati ni yang cerita tentang da vinci code yang mana memang newton dah buat kira-kira tentang hari-hari terakhir ni..tapi dalam english so aku tak paham sangat.

Ada gak laman web yang cerita ura-ura tentang penggalian bumi palestin tu ada kaitan ngan pencarian Haikal Sulaiman, yakni untuk support rahsia newton kononnya ada kebenaran. Tapi ada jugak laman web yang cerita tentang kehancuran total bumi pada tahun 2053 dimana kehancuran ni disebabkan pelanggaran bumi dengan planet X. ura-ura lagi mengatakan NASA dah buat kaji selidik bahawa planet X memang wujud dan beredar dalam orbit oval yang mana dalam perkiraan akan berhampiran dengan bumi dan mengakibatkan kemusnahan yang dasyat sehingga graviti mampu mengubah orbit bumi dan mengakibatkan putaran bumi berubah dan matahari kelihatan terbit dari arah barat. Semuanya tahun 2053! so geng2 Illuminati nak buat backup tentang fakta ni dan mungkin mempercepatkan "rahsia" newton tu sebelum tahun 2060.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macam sama ngan teori Nibiru je.....Pertembungan Planet X dengan atmosfera bumi dijangkakan pada tahun 2012 tak salah aku... Yang akan mengakibatkan gangguan elektomagnet dan menyebabkan gempa bumi, tsunami dan macam-macam kerosakan lainnya..... sesiapa yang ada info tu jom la cerita kat Thread Nibiru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

adakah freemason berkait dengan ahli sufi?

adakah sufi itu sesat?

adakah freemason berkait dengan pertubuhan KKK?

berikan penjelasan anda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...