Jump to content
mk_gunnerz

Nape Xmau Tutup Aurat

Recommended Posts

Itulah...nk jd muslimah sejati ni mmg payah...kecuali iman kita mmg teguh..

Ada tu dia mmg nak menutup aurat, keinginan ada utk jd solehah,

tetapi kekadang dia jadi leka balik...

Hasrat hati ada, tetapi...mcm2 la, malu...ikutan kawan...xbersedia lg..ikut trend..

Tp..org kata kalau nk seribu daya, kalau tak nak seribu dalih..kan

Kita sebagai sesama muslim pun, perlulah membimbing sesama kita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

muslimah sejati ibarat mutiara di tengah lautan,sukar digapai,sukar ditemui..tapi jika berjaya ditemui,itu adalah sebaik2 perhiasan di dunia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

pakai tudung, baju sarung nangka, seluar ketat tinggal kalo duduk terkoyak...

baik bukak tudung terus daa......

Share this post


Link to post
Share on other sites

baik bukak tudung terus daa......

x baik buka tudung, saper2 yang baca post ko nie, lpas tu dia bukak tudung, senang2 jer dosa dia p jg kat hang..

Share this post


Link to post
Share on other sites

haiiiii amisa..amisa..pening kepala aku tgk ko punya promote... <_<

aku SETUJU topik nih diketengahkan... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amisa...ish2. Da 2 tread ku tgk spam ko nih....

Neway, psl topik ni da slalu bce kt mane2 mag, hurm..ssh gak yer jd pempuan muslimah nih? .

Silap sket sume org ngata... Huh...honestly, sy pon ade gak tersenarai dlm slah satu kategory "silap" tuh... yalah, no one is perfect...<--like me..

lalalala..

Share this post


Link to post
Share on other sites

npe xmo tutup aurat

"sebab xready"..."sbb ikut trend"

"aku bukan bunuh orang pun"

"besar sgt ke salah aku"

"xsemestinye yg pakai tudung tu baik.."

"dont judge a book by its cover"

okay..cube bace ni..

Assalamualaikum WBT.

Peh mesti lepas ni, budak-budak baik akan marah kat aku. Apa Masri ni, ada ke patut buat tajuk macam ni. Heheh baik korang baca blog aku sampai habis, baru komen.

Apa kita nak jawab, kalau kita tegur adik kita, kawan kita, awek kita, bini kita dan sesiapa sahaja makhluk yang bernama perempuan yang wajib menutup aurat. Aku jenguk-jenguk beberapa forum budak-budak baya aku, portal-portal budak matriks, maka aku jumpa satu persoalan yang menyatakan " Don't Judge a Book by It's Cover". Pendek ceritalah, dia nak kata janganlah kita nak kata mereka yang tak tutup aurat sebagai makhluk yang jahat, ataupun yang tutup aurat ni konon-konon hamba Allah yang taat. Lebih kurang gitulah maksudnya.

Sekali dia cakap macam tu, mesti kita yang nak tegur tu rasa tercabar (yeke?). Tapilah aku rasalah, apa diorang kata nonsense macam budak tak pergi sekolah. Oi! Takkanlah orang nak buat cover kitab hadith, tafsir, buku matematik, bahasa melayu ect dgn gambar perempuan tengah posing gila menggoda menggoncang iman. Kau pernah nampak ke buku-buku tu disaluti gambar-gambar bogel.

Kalau ikut otak budak-budak yang macam tu, makanya halallah kita nak buat cover buku-buku tu dengan gambar porno, betul tak wahai insan-insan feminis sekalian?. Allah dan bagi akal tu, gunalah sikit. Orang kafir pun tak fikir macam tu. Takdenye orang kafir, atau sami kat kuil tu nak balut kitab agama diorang dengan gambar bogel, porno, lucah etc. Ni insan-insan feminis yang konon otak maju menggunakan istilah yang tak relevan ' Don't Judge A Book By It's Cover.

Maka berkokoklah mereka berkata, meh kita lihat, tengak budak-budak tutup aurat pun buat maksiat gak. Tengok kat taman bunga, dok main ringan-ringan dengan balak lagi. Siap tangan balak merayap bawah tudung. Tu baru ringan-ringan, ada yang sampai dah tahap 'berat-berat', takkan dah lupa kot cerita seks gadis bertudung dalam internet dulu!!

Maka berseronoklah insan-insan yang mahu mempertahankan promosi murahan tubuh mereka. Apa lah budak-budak feminis ni (dan orang yang nak perjuang hak asasi peribadi sampai berbogel pun boleh)?

Memanglah ada budak yang tutup aurat buat maksiat. Habis tu kau nak pukul rata yang pakai tutup aurat buat maksiat, jadi kesimpulan jangan tutup aurat?? Apalah singkat benar pemikiran kamu wahai insan-insan yang konon berfikiran maju. Kalau kau nak berjaya dalam pelajaran, kau nak banding diri kau dengan budak yang asyik tak lulus periksa ke atau kau nak banding dengan budak yang result selalu gempak? Kalau kau nak berjaya dalam perniagaan, kau nak banding dengan orang yang asyik makan gaji, atau orang yang dah kaya-raya dengan perniagaannya. Jadi, pendek kata, kalau kau nak berjaya, maka bandingkanlah dengan orang yang lebih berjaya daripada kau. Jadi, dah kau pergi banding diri kau dengan budak-budak yang tutup aurat yang tak reti jaga maruah apsal? Pergilah banding diri kau dengan budak-budak yang tutup aurat, yang jaga maruah, pendek kata budak-budak yang jaga tatatusila agama dan baik akhlak peribadinya. Takkan tu pun tak reti. Benda mudah kau cari jalan pusing sana, pusing sini, konar sana, konar sini.

Oklah. Aku nak buat sedikit perbandingan. Dialog yang aku reka antara seorang polis dengan penagih dadah:

Polis: Kau tahu tak hisap dadah ni tak elok. Merbahaya. Blalalala. Boleh dihukum blablabla.

Penagih dadah: Eh polis. Macamlah orang yang tak hisap dadah tu baik sangat. Ada yang gak yang bunuh orang, rogol anak orang!

Dialog polis dengan pembunuh:

Polis: Yang kau bunuh dia buat apa. Kau tahu tak, zalim perbuatan kau tu.

Pembunuh: Hek elleh. Macamlah manusia yang tak bunuh orang tu baik sangat. Aku bunuh je. Ada manusia tu tak bunuh orang tapi dia rogol anak sendiri, liwat anak orang, dera bini sendiri. Lagi zalim apa!

Jadi apa kesimpulannya: Aku tahulah nak tutup aurat tu bukan tugas aku nak paksa. Aku kalau budak yang tak nak tutup aurat tu jawab "Insya-Allah, bila sampai masa saya tutup aurat" sedap sikit telinga aku dengar. Takpun, " Terima Kasih ye sebab nasihatkan saya". Tak pun kalau korang tak nak jawab apa-apa kat orang yang nasihat korang tu, senyap-senyap dahle. Janganlah bagi alasan bodoh macam tu.

Ini juga satu peringatan dekat manusia yang mahu menasihati mereka. Janganlah kurang ajar sangat pergi cakap "Kau ni apa tak tutup aurat, nama je selalu solat, baik tak yah solat". Hei, siapa ajar kau buat macam tu. Dia tak tutup aurat kes lain, dia solat kes lain. Tu kira elok dia solat, kalau dia tak solat langsung? Jadi, bila nak tegur jangan babitkan hal lain, kalau dia silap bab aurat, tegur bab aurat jelah. janganlah pergi bukak bab lain. Aku cakap macam ni sebab aku selalu dengar orang cakap " Kau ni sia-sia jelah solat, aurat kau bukak gak depan bukan mahram", " Kau ni baik kau bukak jelah tudung kau tu, macam aku tak tahu pagi tadi kau tak solat Subuh" dan lain-lain. Janganlah buat macam tu, sebab satu silap dia kau nak balun semua peribadi dia.

Oklah wahai kawan-kawan sekalin. Sekian sahaja. Wslm Wbt.

fRom heRe

Share this post


Link to post
Share on other sites

tunang abang aku yang baru 4 tahun masuk Islam lagi Islam dari 99.5% perempuan melayu yang dikata Islam sejak lahir.

tak malu ke?

sampah

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku raser putera dah jadi cam forum jiwang.org lak.

pasal tudung ni, hmmm... aku pon xtau nak cakap camne. byk berlaku dpn mate aku. hipokrit. dalam klas agama pakai tudung, luar klas bukak tudung.

hmmmm.... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

biasanya non-muslim yg masuk islam..atau muallaf la kan..masuk islam coz dia benar-benar mendapat hidayah dan memang keinginan hati dia..tp ad gak ats dsr kawin jer..Islam sjk lahir plak coz..islam ats dasar keturunan, nama jer..bkn betul2 pun. That why la...tp xsemua mcm tu..yg islam sjk lahir sepatutnya lbh bersyukur..

Share this post


Link to post
Share on other sites

lately ni putera.com x macam dulu dah..

dulu memang menjurus kepada dunia komputer je..

sekarang ni...

dengan novel la..

cinta la.

ape lagi eh..

mcm x kena je skrg ni dengan : Pusat Rumusan Majalah Komputer.

dan aku rasa..

topik2 mcm ni patut pegi Putera.net la..

Edited by nocturnal

Share this post


Link to post
Share on other sites

putera.net macam x bape best la lak aku rasa :P

nak wat macam mana... layan je la ada topik macam ni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

x best sebab banyak topik2 mcm ni.

forumer putera.com ni majoriti nya nak tukar2 pendapat pasal pc world..

then tiba2 je ada topik mcm ni..

Edited by nocturnal

Share this post


Link to post
Share on other sites

lately ni putera.com x macam dulu dah..

dulu memang menjurus kepada dunia komputer je..

sekarang ni...

dengan novel la..

cinta la.

ape lagi eh..

mcm x kena je skrg ni dengan : Pusat Rumusan Majalah Komputer.

dan aku rasa..

topik2 mcm ni patut pegi Putera.net la..

Laa...engko 'nocturnal'....ni laman "SEMBANG"..tak semestinyer nak sembang tentang PC je kat laman ni...sini tempat kita dapat sembang ape saje..yang penting sembang yang dapat bagi manfaat kita bersama...

Kan laman yang nak bincang tentang komputer dah dikhaskan...jangan la pulak laman tu nak sembang perkara lain pulak...tak gitu????

putera.net macam x bape best la lak aku rasa :P

nak wat macam mana... layan je la ada topik macam ni.

ni pun sama gak

x best sebab banyak topik2 mcm ni.

forumer putera.com ni majoriti nya nak tukar2 pendapat pasal pc world..

then tiba2 je ada topik mcm ni..

Ni pun sama gak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

yang penting sembang yang dapat bagi manfaat kita bersama...

wakakakak.

dah nama nya laman sembang..

ko ni mcm nak kenakan diri ko sendiri la..

kalo ikut ape ko cakap..

dah nama laman sembang..

dah tu bebas la nak sembang apa saja...

tapi kan,

ape guna putera.net??????

kalo nak bincang pasal mcm tu.

gi la putera.net..

memang di bukak khas utk sembang2 mcm ni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wakakakak.

dah nama nya laman sembang..

ko ni mcm nak kenakan diri ko sendiri la..

kalo ikut ape ko cakap..

dah nama laman sembang..

dah tu bebas la nak sembang apa saja...

tapi kan,

ape guna putera.net??????

kalo nak bincang pasal mcm tu.

gi la putera.net..

memang di bukak khas utk sembang2 mcm ni.

Yeer laaa....betul apo yang ko cakap...tapi tak semua berminat nak bincang kat putera.com..ade yang lebih minat nak bincanh kat putera.com...aku pun lebih suka di sini dari di sana....yer laa...dah 3 tahun jadi member putra di sini....

terpulang pada masing2 lah...yang penting bermanfaat buat semua...

OK...kita kembali pada topik asal..nanti kena marah kat admin..he2

Edited by nx105

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takde pulak golongan2 yg kaki hentam perokok kat sini nak hentam "kaw-kaw" pasal kes tak menutup aurat ni, ni kira lagi kes besar ttg haramnya.mmg dah jelas HARAM. Pasal apa? pasal ada diantara mereka yg ibu,kakak,isteri,anak,mak saudara,nenek, girlfriend yg tak menutup aurat,takut bila hentam kat sini ibarat meludah ke langit jer, wlaupun org tak tau tapi diri sendiri tau.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

entah ahh.. aku xfaham tul ngan pemikiran pompuan jenis yang camnie.. dia xsedar ke yang orang yang melihat aurat dia pon turut berdosa? tapi hari ini, semacam dah xleh elak dapat dosa free stiap hari.. Ya Allah, ampunlah dosa kami.. amin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

artis: pakai tudung bila g mahkamah kes cerai jer...lepas tu di bukak nya balik..

tambahan.. time kawin pun ader jugak..(time mjlis akad nikah je kot)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yaaa bettull sgat2 apo yang ngko cakap tu...umat zaman sekarang terutama wanita sudah tidak tahu yang maner aurat atau tidak... Diorang tidak takut akan azab siksa yang sangat pedih menanti diorang kat akhirat...

Yang paling penting kawan2...kita tengok lah ahli keluarga wanita kita macan mana.. adakah mreka tlah menutup aurat dengan sempurna...kalau tak lagi, pakat2 lah kita tegur ahli keluarga wanita kita supaya segera menutup aurat dengan sempurna...

Soal sapa perangai baik atau buruk jika bertudung bukan isunya..isunya adalah perintah ALLAH..perkara aurat ni tidak boleh wat main2...ni perintah ALLAH SWT yakni TUHAN yang kita sembah dan taat....

Zaman sekarang ni ramai yang bertudung tapi mengikut adab bukan mgikut perintah agama...

Contohnya dah jelas dari gambar yang dipos di atas...

Sebenarnya perintah agama bukan suatu yang menyusahkan tapi suatu yang menyenangkan semua..

ALLAH sebagai pencipta kita sangat tahu mana yang terbaik untuk hambaNYA..

Ingatlah bahawa Syurga itu Mahal dan sgat susah nak memasukinya...sedangkan neraka itu sgat senang untuk masuk kedalamnya...

Berilah peringatan bagi kaum wanita bahawa aurat mreka sgat mahal di sisi ISLAM...sebab mahal nilah agama memerintahkan supaya menjaga dan menutupnya...Janganlah benda yang mahal ni di murahkan...

Satu lagi, selain kaum wanita, kaum lelaki juga mestilah tahu dan menutup betul2 aurat mreka berlandaskan perintah agama ISLAM...

ketahuilah RUKUN IMAN itu 6:

1)Beriman Kepada Allah

Dengan Iman, kita membulatkan keyakinan dan menundukkan diri serta hati kita hanya kepada-Nya.Secara positifnya kita menuju Tauhid yang semurni-murninya dan secara negatif kita menolak segala bentuk pemujaan kepada selain Allah s.w.t.

2) Beriman Kepada Malaikat-Malaikat

Dengan Iman kita mempercayai bahawa adanya makhluk ghaib yang bernama Malaikat yang menjalankan tugasnya mengikut perintah Allah.Secara positif kita percaya kepada alam ghaib yang ditegaskan oleh Allah dan secara negatif kita menolak segala bentuk ghaib yang tidak dinyatakan Allah.

3)Beriman Kepada Rasul-Rasul

Dengan beriman kepada Rasul-Rasul, kita mempercayai adanya pesuruh-pesuruh Allah di muka bumi ini untuk dijadikan petunjuk dan teladan.

4)Beriman Kepada Kitab-Kitab

Dengan beriman kepada kitab-kitab suci, kita mempercayai adanya kitab-kitab Allah yang memimpin manusia, yang di akhiri oleh Kitab Al-Quran.

5)Beriman Kepada Hari Kiamat

Dengan Iman, kita mempercayai bahawa di sebalik kehidupan di dunia yang fana ini masih ada lagi kehidupan yang abadi dan berkekalan iaitu suatu tempat penentuan kedudukan manusia sama ada di syurga atau neraka.

6)Beriman Kepada Qada' dan Qadar

Dengan beriman kepada qada’ dan qadar, kita mempercayai bahawa di samping kita berusaha dan merancang akan kehidupan di dunia ini, Allah telah menentukan segala sesuatu itu dan terletak di dalam kekuasaan-Nya.

Sekiranya kita tidak mengikut rukun2 IMAN di atas, maka tak [email protected] ISLAM lah kita...na'uzubillah

"ISLAM IS OUR LIVE GUIDED"....."ISLAM IS PEACE"...."perintah ALLAH lah ikutan kita Selamanya"

Edited by nx105

Share this post


Link to post
Share on other sites

lately ni putera.com x macam dulu dah..

dulu memang menjurus kepada dunia komputer je..

sekarang ni...

dengan novel la..

cinta la.

ape lagi eh..

mcm x kena je skrg ni dengan : Pusat Rumusan Majalah Komputer.

dan aku rasa..

topik2 mcm ni patut pegi Putera.net la..

knp lak x patut? cube kite opensource kan minda kite jgn kasi tertutp. barulah bleh pandai.

nak masuk putera.net? mls aku nak berforum banyak2

yg pastinyer aku x nampak masalah besar gileeee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

antara 2 sbb utama ialah faktor persekitaran (pengaruh dll) dan kurang didikan agama..

utk faktor persekitaran, maybe gurl tu dh terbiasa dr kecik berpakaian cmtu..

ak ader sorang kawan,pakai tdung tp baju n sluar mmg ketat, sendat n padat..

pakwe die pernah tegur psal cara dia berpakaian...

nak tau dia jwab pe?..

dia ckp kat pakwe tu "mak ak pun tak pernah komplen psal cara pakaian ak yg korang duk sibuk2 kenapa"..

lebih kurang cmtu lah ayatnye..

ni lah akibat kalu org kurang didikan agama..kite tegur pun die wat dek jerk

so, didikan agama tu pnting bab kate org2 tua "melentur buluh biarlah drp rebung" :ph34r:

Edited by iFFa =P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...