Jump to content

Chuki2

Members
  • Content Count

    541
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

32 Baik

About Chuki2

  • Rank
    Ahli Rajin
  • Birthday 05/12/1990

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Subang, Selangor

Recent Profile Visitors

9086 profile views
  1. Sistem ini digunakan banyak company. Dan setiap company diorang ada banyak data-data pelanggan, bil, dan senarai bayaran sendiri. Setiap company mempunyai purata sebanyak 5~7 ribu pelanggan. So diorang akan buat bayaran setiap tahun kepada saya untuk maintain sistem. Dan kalau cukup setahun tak bayar, sistem akan block daripada company tu daripada login. Soalan saya, cara apa yang terbaik untuk link company dengan pelanggan? Jadikan table company sebagai parent table dan pelanggan sebagai child table?   ATAU Jadikan database company dan pelanggan berasingan. Jadi setiap kali company baru bukak akaun, dia akan generate database pelanggan baru dan link-up pada database company? Angggaran data pelanggan lebih 100k, so tengah analysis performance terbaik.   Thanks Guys.. ;)
  2. Assalamualaikum, sementara tengah bosan-bosan kat opis nie. Boleh lah buat kelas mengenai C# bersama user putera.com. :D   Sebelum kita mula ke sesi pembelajaran, jom kita mengenali apa itu C#.   - C# pertama kali release adalah pada january 2002 - C# adalah seperti bahasa C, C++ dan JAVA. Dari segi command, syntax dan function lebih kurang sama. - C# berkonsepkan object oriented, sama seperti VB.NET dan Java. - Sekiranya anda merasakan lebih mudah faham C++ atau JAVA, maka C# adalah bahasa yang sesuai untuk anda pelajari.   Dalam pelajaran kali ini, kita akan menguna Integrated Development Environment (IDE - Dalam bahasa mudah software untuk membina aplikasi) iaitu Visual Studio 2010. Jadi sesiapa lagi belum ada, boleh didownload dari SINI     Untuk cara INSTALL, sila rujuk link video dibawah :   http://www.youtube.com/watch?v=9TIiIOtle64   SUBJECT 1 :   Sila create project baru  FILE > ADD NEW PROJECT > WINDOWS > WINDOWS FORMS APPLICATION   Kemudian namakan project yang sesuai.       .......bersambung, bos panggil kerja balik... hampeh
  3. Salam semua.. Baru-baru ini saya ada telefon wakil MDEC untuk berkenaan kursus SAP - Developer. Kos dia lebih kurang 24k. Pinjaman PTPTN di sediakan dengan syarat peserta dah ada pengalaman kerja selama 6 bulan ke atas. Language yang digunakan adalah language ABAP (Advanced Business Application Programming). Sape kat sini pernah ambil sijil SAP? Saya nak tahu apa kelebihan sijil SAP di pasaran? Dan satulagi saya sedang mencari kursus berkaitan ASP dan C#... Ada tempat yang menyediakan sijil ASP dan C# tak?
  4. Salam semua forumer putera.com Saya salah seorang user lama kat sini. Dulu masa memula join forum nie. Memang meriah. Macam-macam ragam ada. Siap lagi buat gathering antara sesama forumer (Tak dapat nak jumpa sbb zaman sekolah lagi) . Tapi lepas forum ini down, semua dah berubah. Kalau post soalan, lambat nak ambil respons... Rasa suasana tu sunyi je.. hehe Jadi ada cadangan tak macam mana nak bangunkan semula forum putera.com dan kembali meriah seperti dulu?
×
×
  • Create New...