Jump to content
umarzuki

Kenapa Orang Memandang Rendah Uitm?

Recommended Posts

masa sekolah dulu ada beberapa cikgu yang tidak rekemen murid2 belajar di uitm dan selalu juga dengar desas-desus yang mengatakan pelajar uitm tidak berkualiti padahal ramai je lulusan uitm yang dapat kerja (kawan2 aku), yang tak lulus pun dapat kerja berdasarkan bakat masing2.

 

apa pandangan rakan2 semua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perkara sama jadi jugak dekat aku. Tak ramai yang recommend UiTM. Tapi kalau ikut dalam computering ni banyak jugak kenalan aku yang memang power2. 

 

Dalam ranking universiti di Malaysia sekarang, UiTM di ranking berapa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe aku rasa sebab melayu kot..so paham2 la :p

aku pn dr uitm jgk smpai diploma je

 

bagi aku kualiti lepasan2 uni skang orang tgk dekat skill. cert tu dah tak berapa penting sangat. taktau la sebab aku dlm bidang IT so yg tu aku perasan la. membe aku quit degree pastu dapat offer keje gj over 5k.

Share this post


Link to post
Share on other sites
back to mentality.. kadang-kadang sebahagian kecil individu atau kumpulan pelajar, pensyarah dan jugak pentadbir ni mempunyai mentaliti 'kampung'..walaupun sebahagian sahaja, tapi memberi impak dan imej yang tidak baik kepada pihak luar..

Disamping itu, terlalu banyak main politik dalam universiti sehinggakan pihak penggurusan lebih mementingkan pencapaian mereka di depan menteri daripada pencapaian student..

dan MPP nya hanya ada aspirasi dan tiada pro mahasiswa..jadi kelemahan pentadbiran tidak dapat diimbang semak dengan baik menyebabkan mereka syok sendiri..dan mengabaikan penambahbaikan..bila ada student atau MP yang cuba lawan..pasti akan dicantas awal..it happens to my friend..

macamamana pun, aku lulusan ijazah sarjana muda UiTM..I learnt a lot being there..even banyak kali gagal..alhamdulillah, sebelum grad lagi aku dah ditawarkan kerja..terpulang pada diri sebenarnya, kalau kita benar-benar nak berjaya..kat mana pun boleh berjaya..

Share this post


Link to post
Share on other sites

rezeki ada di mana2 sahaja...terpeluang pd diri kita nk rebut peluang cmne...tu hanyalah pendapat sesetgh org jek..so just leave it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...