Jump to content
Sign in to follow this  
TJ-Ariff

Solat Hajat Gabungan Kerohanian

Recommended Posts

salam semua..

QUOTE
Marilah kita disini bersatu hati, bersatu hari, bersatu masa, kita adakan solat hajat, tak kiralah solat berjemaah ke atau berseorangan, dan tak kiralah apa jua bentuk amalannya, yang berzikir dengan zikirnya, yang berjurus dengan jurusnya, yang berdoa dengan doanya, kita sama2 sasarkan ke manusia2 zalim tu secara serentak.

Apabila semua nya telah bersatu, ini bermakna kita didalam satu jemaah, dan adalah lebih baik, jika ikhwan2 lain diluar sana turut serta, tak kira dari tariqat mana, tak kira dari perguruan mana, dan tak kira dari aliran mana sekali pun, kita bersatu dalam satu gabungan jemaah yang besar.

InsyaAllah, apabila kesemua jemaah2 ini bersatu hanya dalam SATU gabungan jemaah yang besar, impak nya amat besar

memang susah nak dilaksanakan tetapi tidak mustahil dilakuan
=========================
Tak kira la apa qaul dan pegangan masing2 tentang kekejaman Israel di Palestin nun.Kalau dekat macam drp Sayong ke Karai lama dah kita pakat pergi secara lahiriah nya.Dalam isu begini kita tak patut duk berkira sangat tentang pandangan individu pribadi semata mata,berjihadlah mengikut apa yang Allah swt kadarkan pada kemampuan diri masing masing.

kita buat malam ni 15/1/2009 selepas solat Insya'.
Waktu nya:
Antara Jam 10.00 malam hingga 5.00 pagi waktu Malaysia.


Pada masa yang lain selebih nya tuan puan buat sendiri mengikut amalan masing masing.


:Pautan Rujukan:


Topik ini hanya akan dibuka pada hari ini sehingga pagi esok sahaja.
dengan itu marilah kita sama sama turut serta dalam menegakkan Islam.

Sila khabar khabarkan berita ini melalui:-
mana mana forum, blog, secara telefon, cakap mulut , e-mail dan SMS kepada umat Islam dan jemaah yang lain diluar sana agar kita sama sama dapat bersatu dalam gabungan yang besar, IsyaAllah.


Wassalam.. Edited by TJ-Ariff

Share this post


Link to post
Share on other sites
InsyaAllah.. Memang dah niat di hati mahu buat malam ni... Sama2 la doa selamatkan rakyat palestin dari peperangan.. beri perlindungan kepada rakyat palestin....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salam semua..

Gabungan ikhtiar secara kerohanian ini akan berkesinambungan buat kali ke 2 pada:


Hari Isnin 19/1/2009
Jam 10.00 mlm hingga 5.00 pagi.


Sila hebahkan kepada sahabat sahabat/saudara mara/rakan taulan yg lain melalui pelbagai media yg tuan puan boleh gunakan.


QUOTE
......, untuk yang tiada belajar ilmu kerohanian secara khusus maka sekurang-krangnya tuan ada ilmu berkenaan solat hajat. Sekiranya kita berniat ikhlas untuk sama2 melaksanakan solat hajat bersama-sama pada waktu yang ditetapkan walaupun berada dalam jarak yg jauh antara satu sama2 lain maka insyaallah, doa kita akan disatukan dengan frekuensi yang sama dan seterusnya sampai kepada Allah. Tambah pulak jika tuan tahu niat itu apa martabatnya dan datang dari siapa.

Jika tuan sudah mahir dan faham hal kerohanian maka ada kaedah untuk membawa bersama-sama doa orang lain menghadap Allah. Hanya orang-orang yg sudah berserta Allah sahaja yang mampu berbuat demikian..


BSc



Wassalam.. Edited by TJ-Ariff

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...