MalaYneuMaya 4 Report post Posted November 10, 2008 assalamualaikum...barang cap ayam ni nasib le..kalu nak rosak 2 ari pon dah rosak dah..kat umah aku byk gak barang letrik cap ayam...ada yg dah 3/4 taun dah..masih buleh pakai.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Evilngenious 0 Report post Posted November 10, 2008 QUOTE(MalaYneuMaya @ Nov 10 2008, 03:07 PM) <{POST_SNAPBACK}>assalamualaikum...barang cap ayam ni nasib le..kalu nak rosak 2 ari pon dah rosak dah..kat umah aku byk gak barang letrik cap ayam...ada yg dah 3/4 taun dah..masih buleh pakai..betul tu..tapi tujuan aku pos sini bukan nak menghina barangan cap ayam tapi balik2 umah dah rosak..aku pun ada pakai barang cap ayam ok gak tahan lama..kalau tahan setahun pun dah kira ok sebab dia cap ayam..hehe Quote Share this post Link to post Share on other sites
raddarq 0 Report post Posted November 10, 2008 ada hikmah di sebalik kejadian mungkin ada rezeki sedang menunggu di sana, berbaik sangka lah nama dan harga hampir sama tp kualiti jauh beza Quote Share this post Link to post Share on other sites
wizard 0 Report post Posted November 10, 2008 komplain yop,jangan tak komplain....nanti kalau dibiarkan,lebih ramai yang menjadi mangsa... Quote Share this post Link to post Share on other sites
fx_5200 0 Report post Posted November 10, 2008 jadilah pengguna bijak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mon678 48 Report post Posted November 10, 2008 QUOTE(Evilngenious @ Nov 10 2008, 03:10 PM) <{POST_SNAPBACK}>betul tu..tapi tujuan aku pos sini bukan nak menghina barangan cap ayam tapi balik2 umah dah rosak..aku pun ada pakai barang cap ayam ok gak tahan lama..kalau tahan setahun pun dah kira ok sebab dia cap ayam..hehebkn ade warranty ker...?anta jerk balik...dia bg kau 1 on 1.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
crazy_labelle 0 Report post Posted November 10, 2008 mase ak beli brg letrik utk umah sewa ak...ak bg je 100% testing kat diorg... (tp ni bkan kat tesco la.. kt parkson )n rsenye diorg test ala kadar je... test just plug je... kalo bley ON da ok... (tp nsib baik la brg2 yg ak beli ok je... )the point is dat... kalo ko xmemainkan peranan... die pon test cukup2 mkan je...ni bukan soal etika kerja ke apa... tp ko kne memahami diorg... kerja 10 jam sehari...hari2 menghadap mende yg sama... bla3... lain la kalo ko awek cun ke, bru la die gigih test brsungguh2 kan... ru sure pekerja tu tau brg tu rosak... klo ko da ragu2 mende tu rosak... apsal x suro retest...suro pekerja lain pla yg test kan... xpon ko blah n amek model lain pla xpon mende baru....huhu... knp ak back up sgt pekerja tu?? sbb ak pnah kerja customer service n mostly error2 ni bkan sbb salah pekerja...pekerja just membantu pengguna membeli... bkan test produk tu mcm anta servis kereta...maybe jgak die kurang kepakaran ke apa... oleh sbb tu, sbg pengguna, kite kne alert sblm membeli... Quote Share this post Link to post Share on other sites
LanoV 22 Report post Posted November 10, 2008 Kalau takleh nak tukar.. ko buat aduan jer kat Persatuan Pengguna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Evilngenious 0 Report post Posted November 10, 2008 QUOTE(crazy_labelle @ Nov 10 2008, 05:13 PM) <{POST_SNAPBACK}>ru sure pekerja tu tau brg tu rosak... klo ko da ragu2 mende tu rosak... apsal x suro retest...suro pekerja lain pla yg test kan... xpon ko blah n amek model lain pla xpon mende baru....sebenarnya aku bukan setakat ragu-2 tapi tahap yakin dah ni sebab balik2 kat umah takleh tekan butang..takkan kipas tu tiba2 rosak dalam perjalanan pulak?masa kat tesco tu aku takde mengesyaki sesuatu la sebab aku percaya kat mamat tu..aku rasa lagi lama nak bukak kotak dari test benda tu secara ala kadar je kot..so takde makna nak bukak kotak kalau sekadar nak test ala kadar je..atau bukak kotak sebab nak ambik warranty card?ke memang dia tak test?aku memang tak perasan..tengok dia nak bungkus balik dah kipas tu..aku malas nak cakap banyak sebab aku pun nak cepat..ok kesimpulannya samada dia tak test atau dia memang dah tahu barang tu rosak?dua-dua pun macam ...... Quote Share this post Link to post Share on other sites
crazy_labelle 0 Report post Posted November 10, 2008 hehe... saba bro saba...xguna nak tunding jari kat mane2 pihak dah...skang ni carik jlan penyelesaian...gi tukar... kalo xley repot kt persatuan pengguna...xpon... ko mintak tukar dgn mende lain kalo ko xcaya kat brg letrik kt situ lg...(tp yg ni xsure... sbb ada barcode... tp mm.. some kedai boleh... tp xtaw la) Quote Share this post Link to post Share on other sites
hampeh 21 Report post Posted November 10, 2008 Mungkin tujuan sebenar dia bukan nak cek kerosakan tapi nak cek ada warranty card ke tak . Kalau camtu pekerja tu tak bersalah la , cuma menyusahkan pelanggan jela kalau ada kerosakkan lepas ko sampai umah. Management pun lagi suka kalau orang tak return barang rosak per. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wanjihan82 0 Report post Posted November 10, 2008 (edited) askum...aku adalah salah seorang staff TESCO, aku berkerja dibawah department HARDLINE iaitu termasuk dlm department electrical. aku tau masalah kau tu... selama pengalaman aku berkerja di tesco kalo aku test barang, aku bukan saja test dia punyer alat, tp aku periksa semua eksesori dia, contohnya mcm blender, aku akan tgk tapak, wire, blend kering n basah. mcm kipas plak aku akan check daun dia, skru2, tapak dia.. kot2 ada yg cacat. tp tak dinafikan la ade jgk tester2 kt kaunter electrik ni (kalo kt tesco dipanggil "electrical sales specialis") yg jenis malas.... yg stakat test peralatan shj tnpt periksa aksesori2 tertentu.... mmg ini pernah berlaku, kdg2 prnah jgk mmg azali keadaan brg sedemikian dtg dr kilang lg, ape pun masa membeli diharap meneliti dgn detail sblm terima. so aku mtk maaf bg pihak TESCO (M) Sdn. Bhd. Aku br jer setahun menjadi staff Tesco, tp dh byk aku pelajari.... mgkin kalo sblm ni aku tau begini rupa berkerja di Tesco, aku tk akan aplay kerja disini... hehehe.... bukan nak mengutuk Kompeni, tp realiti... setiap benda tidak akan sempurna 100%. Tp berkerja dgn Bos mat salleh ni lebih baik dr berkerja dgn Bos cina. CEO bg Tesco malaysia adalah Bill o'neil, dan utk asia tengara Fitt Clark. diorang ok tp lurus bendul.... huhuhu..... Edited November 11, 2008 by wanjihan82 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MalaYneuMaya 4 Report post Posted November 11, 2008 (edited) assalamualaikum...heh amacam ts? staff dah reply nih.. ko ampunkan aje staff sambil lewa tu...pastu plak ko sbg pengguna berhak tukar balik barang tu... Edited November 11, 2008 by MalaYneuMaya Quote Share this post Link to post Share on other sites
Helghast 31 Report post Posted November 11, 2008 QUOTE(wanjihan82 @ Nov 11 2008, 03:23 AM) <{POST_SNAPBACK}>askum...aku adalah salah seorang staff TESCO, tp tknk ckp la tesco mana. aku berkerja dibawah department HARDLINE iaitu termasuk dlm department electrical. aku tau masalah kau tu... selama pengalaman aku berkerja di tesco kalo aku tesco barang, aku bukan saja test dia punyer alat, tp aku periksa semua eksesori dia, contohnya mcm blender, aku akan tgk tapak, wire, blend kering n basah. mcm kipas plak aku akan check daun dia, skru2, tapak dia.. kot2 ada yg cacat. tp tak dinafikan la ade jgk tester2 kt kaunter electrik ni (kalo kt tesco dipanggil "electrical sales specialis") yg jenis malas.... yg stakat test peralatan shj tnpt periksa aksesori2 tertentu.... mmg ini pernah berlaku. so aku mtk maaf bg pihak TESCO (M) Sdn. Bhd. Aku br jer setahun menjadi staff Tesco, tp dh byk aku pelajari.... mgkin kalo sblm ni aku tau begini rupa berkerja di Tesco, aku tk akan aplay kerja disini... hehehe.... bukan nak mengutuk Kompeni, tp realiti... setiap benda tidak akan sempurna 100%. Tp berkerja dgn Bos mat salleh ni lebih baik dr berkerja dgn Bos cina. CEO bg Tesco malaysia adalah Bill o'neil, dan utk asia tengara Fitt Clark. diorang ok tp lurus bendul.... huhuhu.....tuu dia wakil tesco dah minta maaf,by the way bukan 100% salah dari tesco sebab dia menjualkan sahaja,silap dari pihak pensonic pun ada juga sebab dia yg lepaskan produk yg ade damage... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Evilngenious 0 Report post Posted November 11, 2008 aku akan gi tukar hari sabtu niaku beli barang tu hari ahadmasih dalam jangkamasa 7 hari dari tarikh pembelianharap2 tade masalah la nanti Quote Share this post Link to post Share on other sites
wanjihan82 0 Report post Posted November 11, 2008 QUOTE(Evilngenious @ Nov 11 2008, 08:56 AM) <{POST_SNAPBACK}>aku akan gi tukar hari sabtu niaku beli barang tu hari ahadmasih dalam jangkamasa 7 hari dari tarikh pembelianharap2 tade masalah la nantimasa ko g tukar tu, ko berhak marah kt customer service tu utk luahkan ape2 masalah yg ko tak puas hati.ape2 pun customer always right, layanan mesra moto utama.... hehehe....terima kasih. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sizzlo_crew 0 Report post Posted November 11, 2008 gunakan kuasa dan hak pengguna.....caiyok.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Evilngenious 0 Report post Posted November 16, 2008 dah dapat tukar dahhehe Quote Share this post Link to post Share on other sites
hampeh 21 Report post Posted November 16, 2008 dah cek betul2 ke ? Karang letih lak kena patah balik . hehe Quote Share this post Link to post Share on other sites
LanoV 22 Report post Posted November 16, 2008 QUOTE(Evilngenious @ Nov 16 2008, 06:25 PM) <{POST_SNAPBACK}>dah dapat tukar dahheheTahniah... kalau rosak gak, ko baling dalam longkang.. hehehehe Quote Share this post Link to post Share on other sites
Raja_Kayangan 0 Report post Posted November 16, 2008 SO..NEXT TIME...AMIK TAU SKET LA..KALO STAFF TEST BARANG YG KITE NAK KUARKAN DUIT (BELI).. Quote Share this post Link to post Share on other sites
haziqnet 3 Report post Posted November 16, 2008 100% pkrja tesco tu yg pemalas....huhuhu dulu ms aku beli tv ok jer pekerja dia test...tp hampes sbb aku beli tv xde jenama 2 pakai terus rosak...nasib baik boleh claim warranty...tp sbb stok tv tu dah abis...pihak tesco memulangkan semula 100% duit aku trsebut...kira ok gakla service dr tesco nih...aku rs diorg xde nk buat strategi mcm ko ckp tuh...diorg pun da ckp kaya...setakat 2,3 ratus rugi bkn satu mslh bg diorg...hhuhuhuh Quote Share this post Link to post Share on other sites
KoBaYaKaWa SeNa 0 Report post Posted November 16, 2008 pada aku ko tak salah langsung pun.....pekerja tu yg salah....ye ar...kekadang kite pun rasa segan nak suruh dier bukak balik kotak kalo mamat tu da packing kan....biasa ar tu...campur plak ngan perasaan malas kite nak check byk kali.....hmmm..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
teri-chan 5 Report post Posted November 16, 2008 hahhahah.. maaf sbb aku gelak... bukan ape.. aku teringat time aku beli ionizer kat tesco... aku nk mintak tlg... sekor pun takde kat kaunter.. aku nmpk 1 staff ni.. aku pun tanye la... blakang kalu die ckp die br 1 wik keje... tak tau sgt.. (ceh ape punye jwpn la) lepas tu aku ckp melayu tak phm.. ckp english pun die ternganga... tamil die phm... tp aku pulak tak reti tamil... last2 aku tngu ader 1 kakakyg slalu jg dept lektik nih... aku tarik die... die buat muka... pastu aku tanye die... ape beza cooler, cooler ngn ionizer, ngn ionizer shj.. die jwb" oh ni lain brand dik.. harga lain2"aku sound balik "saya tahu lain brand... sy pun nmpk... Soalan saya.. apa beza 3 brg nih"lg msm muka die... last2 die panggil ader 1 staff (br balik dr break kot...) mintak handle kan akuaku tanye lg... soalan g same... kali ni aku sound "jgn bgtau sy ni lain brand.. saya leh nmpk tuh" hehehhesaja jeh kasi pns kan.. tp alhamdulillah dat guy betul2 tlg aku setelkan permasalahan aku... n die cek betul2 1-1 segala fungsi yg kite ngn die ptt cek ar...pendek kata... jgn mudah percaya.... kalu die cek brg letrik.. kite kene cek skali... dh puas ati br byr... sbb nk complain time tu la bst hehhe... Quote Share this post Link to post Share on other sites
crazy_labelle 0 Report post Posted November 16, 2008 huhu... biasala xkan la pekerja kat situ amek cos degree elektrik & elektronik pla...xkan la kite nak expect diorg memberikan suatu pandangan yg sgt teknikal....bukan nak pndang rendah, tp ada sesetengah tu cukup makan spm jew...n rmai pon budak lepasan spm keje kjap sementara tunggu result...mmg staff kene tau psal produk2 sume tu.... tp bygkan ada brape byk produk dlm tesco tu...bukan diorg ajar pon... kene tau sendiri jew... lain la kalo promoter sesuatu produk tu... yg tu vendor sndiri bg training....huhu... sorry... just ak mmg kesian kat pekerja2 tu... maybe sbb ak pnah keje 7-e kot... mmg customer is always right... tp pekerja just manusia biasa...on topic... mmg penting kite kene ada n check sendiri....sbb kite yg nak beli.... bukan org lain.... spy xmenyesal dikemudian hari...si TS ni da tukar blom produk tu... huhu... Quote Share this post Link to post Share on other sites