Jump to content
Sign in to follow this  
Evilngenious

Akukah Yang Bersalah? :(

Recommended Posts

assalamualaikum...

barang cap ayam ni nasib le..kalu nak rosak 2 ari pon dah rosak dah..kat umah aku byk gak barang letrik cap ayam...ada yg dah 3/4 taun dah..masih buleh pakai..

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(MalaYneuMaya @ Nov 10 2008, 03:07 PM) <{POST_SNAPBACK}>
assalamualaikum...

barang cap ayam ni nasib le..kalu nak rosak 2 ari pon dah rosak dah..kat umah aku byk gak barang letrik cap ayam...ada yg dah 3/4 taun dah..masih buleh pakai..

betul tu..
tapi tujuan aku pos sini bukan nak menghina barangan cap ayam tapi balik2 umah dah rosak..
aku pun ada pakai barang cap ayam ok gak tahan lama..kalau tahan setahun pun dah kira ok sebab dia cap ayam..hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(Evilngenious @ Nov 10 2008, 03:10 PM) <{POST_SNAPBACK}>
betul tu..
tapi tujuan aku pos sini bukan nak menghina barangan cap ayam tapi balik2 umah dah rosak..
aku pun ada pakai barang cap ayam ok gak tahan lama..kalau tahan setahun pun dah kira ok sebab dia cap ayam..hehe

bkn ade warranty ker...?anta jerk balik...dia bg kau 1 on 1....

Share this post


Link to post
Share on other sites
mase ak beli brg letrik utk umah sewa ak...
ak bg je 100% testing kat diorg... (tp ni bkan kat tesco la.. kt parkson laugh.gif )
n rsenye diorg test ala kadar je... test just plug je... kalo bley ON da ok...
(tp nsib baik la brg2 yg ak beli ok je... laugh.gif)

the point is dat... kalo ko xmemainkan peranan... die pon test cukup2 mkan je...
ni bukan soal etika kerja ke apa... tp ko kne memahami diorg... kerja 10 jam sehari...
hari2 menghadap mende yg sama... bla3...
lain la kalo ko awek cun ke, bru la die gigih test brsungguh2 kan... laugh.gif

ru sure pekerja tu tau brg tu rosak... klo ko da ragu2 mende tu rosak... apsal x suro retest...
suro pekerja lain pla yg test kan... xpon ko blah n amek model lain pla xpon mende baru....

huhu... knp ak back up sgt pekerja tu?? sbb ak pnah kerja customer service n mostly error2 ni bkan sbb salah pekerja...
pekerja just membantu pengguna membeli... bkan test produk tu mcm anta servis kereta...
maybe jgak die kurang kepakaran ke apa... oleh sbb tu, sbg pengguna, kite kne alert sblm membeli...

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(crazy_labelle @ Nov 10 2008, 05:13 PM) <{POST_SNAPBACK}>
ru sure pekerja tu tau brg tu rosak... klo ko da ragu2 mende tu rosak... apsal x suro retest...
suro pekerja lain pla yg test kan... xpon ko blah n amek model lain pla xpon mende baru....

sebenarnya aku bukan setakat ragu-2 tapi tahap yakin dah ni sebab balik2 kat umah takleh tekan butang..takkan kipas tu tiba2 rosak dalam perjalanan pulak?
masa kat tesco tu aku takde mengesyaki sesuatu la sebab aku percaya kat mamat tu..aku rasa lagi lama nak bukak kotak dari test benda tu secara ala kadar je kot..so takde makna nak bukak kotak kalau sekadar nak test ala kadar je..atau bukak kotak sebab nak ambik warranty card?ke memang dia tak test?aku memang tak perasan..tengok dia nak bungkus balik dah kipas tu..aku malas nak cakap banyak sebab aku pun nak cepat..ok kesimpulannya samada dia tak test atau dia memang dah tahu barang tu rosak?dua-dua pun macam ......

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe... saba bro saba...
xguna nak tunding jari kat mane2 pihak dah...
skang ni carik jlan penyelesaian...
gi tukar... kalo xley repot kt persatuan pengguna...
xpon... ko mintak tukar dgn mende lain kalo ko xcaya kat brg letrik kt situ lg...
(tp yg ni xsure... sbb ada barcode... tp mm.. some kedai boleh... tp xtaw la)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mungkin tujuan sebenar dia bukan nak cek kerosakan tapi nak cek ada warranty card ke tak . Kalau camtu pekerja tu tak bersalah la , cuma menyusahkan pelanggan jela kalau ada kerosakkan lepas ko sampai umah. Management pun lagi suka kalau orang tak return barang rosak per.

Share this post


Link to post
Share on other sites
askum...
aku adalah salah seorang staff TESCO, aku berkerja dibawah department HARDLINE iaitu termasuk dlm department electrical. aku tau masalah kau tu... selama pengalaman aku berkerja di tesco kalo aku test barang, aku bukan saja test dia punyer alat, tp aku periksa semua eksesori dia, contohnya mcm blender, aku akan tgk tapak, wire, blend kering n basah. mcm kipas plak aku akan check daun dia, skru2, tapak dia.. kot2 ada yg cacat. tp tak dinafikan la ade jgk tester2 kt kaunter electrik ni (kalo kt tesco dipanggil "electrical sales specialis") yg jenis malas.... yg stakat test peralatan shj tnpt periksa aksesori2 tertentu.... mmg ini pernah berlaku, kdg2 prnah jgk mmg azali keadaan brg sedemikian dtg dr kilang lg, ape pun masa membeli diharap meneliti dgn detail sblm terima. so aku mtk maaf bg pihak TESCO (M) Sdn. Bhd. Aku br jer setahun menjadi staff Tesco, tp dh byk aku pelajari.... mgkin kalo sblm ni aku tau begini rupa berkerja di Tesco, aku tk akan aplay kerja disini... hehehe.... bukan nak mengutuk Kompeni, tp realiti... setiap benda tidak akan sempurna 100%. Tp berkerja dgn Bos mat salleh ni lebih baik dr berkerja dgn Bos cina. CEO bg Tesco malaysia adalah Bill o'neil, dan utk asia tengara Fitt Clark. diorang ok tp lurus bendul.... huhuhu..... Edited by wanjihan82

Share this post


Link to post
Share on other sites
assalamualaikum...

heh amacam ts? staff dah reply nih.. rolleyes.gif

ko ampunkan aje staff sambil lewa tu...pastu plak ko sbg pengguna berhak tukar balik barang tu... Edited by MalaYneuMaya

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(wanjihan82 @ Nov 11 2008, 03:23 AM) <{POST_SNAPBACK}>
askum...
aku adalah salah seorang staff TESCO, tp tknk ckp la tesco mana. aku berkerja dibawah department HARDLINE iaitu termasuk dlm department electrical. aku tau masalah kau tu... selama pengalaman aku berkerja di tesco kalo aku tesco barang, aku bukan saja test dia punyer alat, tp aku periksa semua eksesori dia, contohnya mcm blender, aku akan tgk tapak, wire, blend kering n basah. mcm kipas plak aku akan check daun dia, skru2, tapak dia.. kot2 ada yg cacat. tp tak dinafikan la ade jgk tester2 kt kaunter electrik ni (kalo kt tesco dipanggil "electrical sales specialis") yg jenis malas.... yg stakat test peralatan shj tnpt periksa aksesori2 tertentu.... mmg ini pernah berlaku. so aku mtk maaf bg pihak TESCO (M) Sdn. Bhd. Aku br jer setahun menjadi staff Tesco, tp dh byk aku pelajari.... mgkin kalo sblm ni aku tau begini rupa berkerja di Tesco, aku tk akan aplay kerja disini... hehehe.... bukan nak mengutuk Kompeni, tp realiti... setiap benda tidak akan sempurna 100%. Tp berkerja dgn Bos mat salleh ni lebih baik dr berkerja dgn Bos cina. CEO bg Tesco malaysia adalah Bill o'neil, dan utk asia tengara Fitt Clark. diorang ok tp lurus bendul.... huhuhu.....

tuu dia wakil tesco dah minta maaf,by the way bukan 100% salah dari tesco sebab dia menjualkan sahaja,silap dari pihak pensonic pun ada juga sebab dia yg lepaskan produk yg ade damage...

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(Evilngenious @ Nov 11 2008, 08:56 AM) <{POST_SNAPBACK}>
aku akan gi tukar hari sabtu ni
aku beli barang tu hari ahad
masih dalam jangkamasa 7 hari dari tarikh pembelian
harap2 tade masalah la nanti


masa ko g tukar tu, ko berhak marah kt customer service tu utk luahkan ape2 masalah yg ko tak puas hati.
ape2 pun customer always right, layanan mesra moto utama.... hehehe....
terima kasih.

Share this post


Link to post
Share on other sites
100% pkrja tesco tu yg pemalas....huhuhu dulu ms aku beli tv ok jer pekerja dia test...tp hampes sbb aku beli tv xde jenama 2 pakai terus rosak...nasib baik boleh claim warranty...tp sbb stok tv tu dah abis...pihak tesco memulangkan semula 100% duit aku trsebut...kira ok gakla service dr tesco nih...aku rs diorg xde nk buat strategi mcm ko ckp tuh...diorg pun da ckp kaya...setakat 2,3 ratus rugi bkn satu mslh bg diorg...hhuhuhuh

Share this post


Link to post
Share on other sites
pada aku ko tak salah langsung pun.....
pekerja tu yg salah....
ye ar...kekadang kite pun rasa segan nak suruh dier bukak balik kotak kalo mamat tu da packing kan....
biasa ar tu...campur plak ngan perasaan malas kite nak check byk kali.....
hmmm.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
hahhahah.. maaf sbb aku gelak... bukan ape.. aku teringat time aku beli ionizer kat tesco... aku nk mintak tlg... sekor pun takde kat kaunter.. aku nmpk 1 staff ni.. aku pun tanye la... blakang kalu die ckp die br 1 wik keje... tak tau sgt.. (ceh ape punye jwpn la) lepas tu aku ckp melayu tak phm.. ckp english pun die ternganga... tamil die phm... tp aku pulak tak reti tamil...

last2 aku tngu ader 1 kakakyg slalu jg dept lektik nih... aku tarik die... die buat muka... pastu aku tanye die... ape beza cooler, cooler ngn ionizer, ngn ionizer shj.. die jwb

" oh ni lain brand dik.. harga lain2"

aku sound balik "saya tahu lain brand... sy pun nmpk... Soalan saya.. apa beza 3 brg nih"


lg msm muka die... last2 die panggil ader 1 staff (br balik dr break kot...) mintak handle kan aku


aku tanye lg... soalan g same... kali ni aku sound "jgn bgtau sy ni lain brand.. saya leh nmpk tuh" hehehhe

saja jeh kasi pns kan.. tp alhamdulillah dat guy betul2 tlg aku setelkan permasalahan aku... n die cek betul2 1-1 segala fungsi yg kite ngn die ptt cek ar...

pendek kata... jgn mudah percaya.... kalu die cek brg letrik.. kite kene cek skali... dh puas ati br byr... sbb nk complain time tu la bst hehhe...

Share this post


Link to post
Share on other sites
huhu... biasala xkan la pekerja kat situ amek cos degree elektrik & elektronik pla...
xkan la kite nak expect diorg memberikan suatu pandangan yg sgt teknikal....
bukan nak pndang rendah, tp ada sesetengah tu cukup makan spm jew...
n rmai pon budak lepasan spm keje kjap sementara tunggu result...

mmg staff kene tau psal produk2 sume tu.... tp bygkan ada brape byk produk dlm tesco tu...
bukan diorg ajar pon... kene tau sendiri jew...
lain la kalo promoter sesuatu produk tu... yg tu vendor sndiri bg training....

huhu... sorry... just ak mmg kesian kat pekerja2 tu...
maybe sbb ak pnah keje 7-e kot... mmg customer is always right... tp pekerja just manusia biasa...

on topic... mmg penting kite kene ada n check sendiri....
sbb kite yg nak beli.... bukan org lain.... spy xmenyesal dikemudian hari...
si TS ni da tukar blom produk tu... huhu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...