fender guy 0 Report post Posted November 2, 2008 (edited) aku amat tak berpuas hati tentang perkhidmatan celcom 1+3, masa nak register dulu kata free call 24 hour, tapi kenapa sekarang kenapa yang korang kata "unlimited" telah menjadi "limited" kepada 40jam sahaja? pandai pula korang compare dengan maxis yang kasi 1200 minit, memang aku tak berpuas hati teramat sangat! jika aku tahu benda ini akan terjadi, aku takkan langgan celcom 1+3,buang duit dan masa aku saja subscribe line korang. korang pun macam nak tipu customer macam mana maxis tipu customer diorang! contoh! cuba korang kira balik, dalam sehari aku call supplementary aku 4-5 jam,kalau 10 hari dah abis "unlimited" aku! so skrang aku nak tanya la,customer kena jaga korang ka korang kena jaga customer? bukankah "customer is always right!" dan apa yang customer langgan korang punya plan customer dah fikir mana yang terbaik untuk diorang? skrang secara tiba2 korang ubah pelan korang tu kasi limit antara main dengan supplementary, aku nak tanyalah, adil ka? ataupun nak tunggu skmm call korang dan siasat apa yang korang dah buat pada customer? korang punya iklan punyalah bagus...."012/014/016/017/018 kini adalah celcom" kepala hotak korang! korang nak tarik customer,tapi korang suka-suka hati ubah pelan korang yang "unlimited" tu, kalau macam tu better aku subscribe digi 250,aku call out to all network free 24hour,7 day a week,30 day a month,cuma aku kena charge sebulan 250...tak payah aku dok call korang dok check current bill aku berapa,diskaun berapa, sebab aku faham dengan pelan digi 250,tak payah aku dok bimbang bil melambung ker,hape ke...jangan ingat customer korang bodoh! x belajar....kirim salam banyak2 kat ceo korang tu!....nama saja melayu! penipu!.....aku akan laporkan kes ini kepada skmm! 1800-88-8030 ni aku kasi skali kat korang untuk refered korang! ok!-customer is always right!!!- Edited November 3, 2008 by scorps Quote Share this post Link to post Share on other sites
khorback 11 Report post Posted November 2, 2008 nasib baik aku tak turut tukaq plen ngan celkon ni. tak jadi trus ah, sonang! Quote Share this post Link to post Share on other sites
hampeh 21 Report post Posted November 2, 2008 mungkin ko kena buat perenggan sikit ngan pakai caps apabila mula ayat atau selepas noktah sahaja. QUOTENAMA SAJA MELAYULOL ... semua yang salah nak tuding melayu , patut ko tuding individu yang buat salah tu je. huh Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChloeAgnew 0 Report post Posted November 2, 2008 jangan lah sampai marah kan bangsa sendiri. its unfair to all. Quote Share this post Link to post Share on other sites
xmatrempit 0 Report post Posted November 3, 2008 QUOTE(fender guy @ Nov 3 2008, 06:20 AM) <{POST_SNAPBACK}>AKU AMAT TAK BERPUAS HATI TENTANG PERKHIDMATAN CELCOM 1+3, bla..bla..bla..-CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT!!!-Setau aku call dari main ke supplementary mmg percuma dan dari supplementary ke main 40 jam sebulan. x tau plak kalau dia dah tukar plan atau awak yg x dapat penjelasan yg betul. Ataupun mmg sebelum ini dia janji unlimited utk semua main dan supplementary? Quote Share this post Link to post Share on other sites
alifsaduri 0 Report post Posted November 3, 2008 ala..aku baru ingat nak pakai pelan nih.. sebab ku suke tengok iklan budak pompuan comel tu.hehe. lagipun ku dah fed-up dengan maxis.makin mahal aku rase rate die.aktif 10 die tu macam x berfungsi jek.cheh! Quote Share this post Link to post Share on other sites
nocturnal 7 Report post Posted November 3, 2008 QUOTE(fender guy @ Nov 3 2008, 06:20 AM) <{POST_SNAPBACK}>-CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT!!!-tapi..rasanya kat agreement tu mesti ada sumting like 'tertaklut kepada syarat dan perubahan' kan?Law cannot be broken Quote Share this post Link to post Share on other sites
al-siput 2 Report post Posted November 3, 2008 aku harap ramai orang akan lapor kat SKMM...bila cakap unlimited mestilah unlimited..bukannya unlimited tetapi hakikatnya limited kepada 40 jam..supaya celcom bleh reconsider balik tentang benda nih... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Agip 0 Report post Posted November 3, 2008 (edited) Aku kena plak mcm ni..Aku guna plan (SELKOM) yang dia promote kat opis aku..tah ape plan aku tak ingat.. bila aku masuk plan tuaku boleh call orang yang masuk plan yang sama tapi kena bayar RM53.55 je sebulan..UNLIMITED!So,aku bukak la 4 nama.. nama aku suma tuh.. aku bagi member aku pakai 2 nama aku, aku pakai2..pakej dia 2 tahun.. Punya la best dalam setahun gak la aku ngan membe2 aku pakai, dalam tempohtu aku kena bayar sebulan RM53.55 je ...tak kira la ko gayut sampai lebam telinga ko tu..Sampai je bil, 4 bil tu sampai umah...suma RM53.55.. (dia bagi peruntukan RM30 kat dalam RM53.55 tu utk ko tepon luar..kalau lebih misalnya aku tepon luar RM33.50..so, kena tambah RM53.55 + RM3.50..jadi RM57.05)Apa aku membebel nih..?? arrgghh...Ok sambung balik..dijadikan citer.. last month la, bil member aku 2 orang ..dia ngan awek dia..punya la gayut satu ari tu...dalam seratus lebih...tetibe sampai bil..dia punya chargeeee..Ikut harga biasa tu beb...MENGGELETEK member aku tgk bil dia RM449!!! TU dia, awek dia lagi kena...RM300++.. Perghhh...nangis s1ot!Bila aku kol SELKOM, dia ckp "Oh, tu kena tgk pada bil yang akan keluar pada bulan depan..". Akutunggu la bil tu sampai...Sampai2..aku pon kol la si SELKOM tu..ckp apsal tinggi sangat sampai kena blok?? Dia ckp pe.."Encik dah guna melebihi had RM300.. Pala hotak dia berjambol!!Ari tu aku amik pakej RM53.55... tetiba sampai bil ..melambung tinggi plak..Aku pon bengang..pegi la branch dia kat area2 KL tu...Sekali clerk dia check...rupanya sistem dia ada problem...dia tercharge pada kadar biasa..bukan pada kadar plan yang aku amik tu...BEngang giler siot... sistem pon boleh silap...ape ke bedeBah punya SELKOM ni!Nasib baik member aku ngan awek dia jer yang kena...kalau aku kena..Memang aku dah renyuk2 kan bil tu pastu campak kat muka clerk dia...(ckp jer beb...buat mana brani..hahaha) Edited November 3, 2008 by Agip Quote Share this post Link to post Share on other sites
electron 1 Report post Posted November 3, 2008 QUOTE (nocturnal @ Nov 3 2008, 12:07 PM) <{POST_SNAPBACK}>tapi..rasanya kat agreement tu mesti ada sumting like 'tertaklut kepada syarat dan perubahan' kan?Law cannot be broken 'tertaklut kepada syarat dan perubahan' Biasanya segala macam perjanjian/perniagaan yang melibatkan perkataan nih susah kita nak lapor..almaklumlah!!!maksud ayat dia dah macam tu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
alifsaduri 0 Report post Posted November 3, 2008 QUOTE(Agip @ Nov 3 2008, 12:14 PM) <{POST_SNAPBACK}>Aku kena plak mcm ni..Nasib baik member aku ngan awek dia jer yang kena...kalau aku kena..Memang aku dah renyuk2 kan bil tu pastu campak kat muka clerk dia...(ckp jer beb...buat mana brani..hahaha)haha.. ape la ko ni gip. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cikdayah 0 Report post Posted November 3, 2008 aku pkai celcom ni..utk aku gayut dgn bf aku.tp aku rs btul la makin lame makin mahal.dulu kan bil aku slalu 4 henget lebih jek.sbb mmg aku cal die je.xde cal org len.skrg ni jd 20+.ni yg aku mls guna line ni.pe nak wat sethn kan kontrak Quote Share this post Link to post Share on other sites
wizard 0 Report post Posted November 3, 2008 QUOTEAku kena plak mcm ni..bla bla bla.....kalau macam nie punya kes,member ko tukena bayar bil ke bro?pastu SELKOM da amek apa2 tindakan tak?risau gak bila jadi macam ni Quote Share this post Link to post Share on other sites
Agip 0 Report post Posted November 3, 2008 QUOTE(wizard @ Nov 3 2008, 01:28 PM) <{POST_SNAPBACK}>kalau macam nie punya kes,member ko tukena bayar bil ke bro?pastu SELKOM da amek apa2 tindakan tak?risau gak bila jadi macam niBukan stakat dia kena bayar...malah dia TERMINATE trus bil tu..Dah la kena GEBANG ngan SELKOM tu...nak tutup plak kena bayo RM150..So, tambah la yang 4 ratus lebihtu..jadi la 6 ratus lebiyyyy... Member aku ngan awek dia ape lagi, trus la bayar duit unutk bayar bil yang salah tu...malah kedua2 nya telah bersepakat bayar cash kat aku ... seriban lebih gak kat tangan aku ni..Fuhh...byk gilos beb.. Tindakan SELKOM plakk...Dia suh tunggu dalam 2-3 minggu ni then dia akan inform kat aku ttg kesilapansistem bebal dia tuh.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fender guy 0 Report post Posted November 3, 2008 first month aku pakai diorang cas bil 2 kali.......korang bayangkan bulan pertama aku kena bayar 2 bil yang berbeza,bila mula pendahuluan yang aku bayar rm50 dkt celcom,diorang potong apa ntah,jadi aku kena bayar 20++ ringgit lebih,...xpa la lega la sket,tetiba datang pulak bil baru pada bulan yang sama,170++,x pening ka? aku call la call center,tanya2 punya tanya depa kata aku ada tunggakkan,padahal bil bulan pertama,x pelik la korang baru pakai sebulan,tetiba ada tunggakkan 20++,dan x secara langsung bil berjumlah rm 170++ sampai,,,,xbengang ka? dah la call centre yang jawab penggilan aku x mesra alam lgsg,suara macam maknyah ja....aku xtau la,dlu ok lani dah jadi SIALKOMQUOTE(hampeh @ Nov 3 2008, 07:20 AM) <{POST_SNAPBACK}>mungkin ko kena buat perenggan sikit ngan pakai caps apabila mula ayat atau selepas noktah sahaja. LOL ... semua yang salah nak tuding melayu , patut ko tuding individu yang buat salah tu je. huhCEO dia melayu.....kalau cina ka india ka aku x kan subscribe.....buang masa ja........bila tepon aku x penah bawah rm100....semua 150++.......nak kata call out x banyak pun.....wat diskaun hat nu hat ni....tapi mcm haram!QUOTE(cikdayah @ Nov 3 2008, 01:22 PM) <{POST_SNAPBACK}>aku pkai celcom ni..utk aku gayut dgn bf aku.tp aku rs btul la makin lame makin mahal.dulu kan bil aku slalu 4 henget lebih jek.sbb mmg aku cal die je.xde cal org len.skrg ni jd 20+.ni yg aku mls guna line ni.pe nak wat sethn kan kontraksetahu aku kontrak cuma 6 bulan......sebab mangkuk ayun sialkom tu cakap 6X bil baru bleh terminateQUOTE(AhliNujum @ Nov 3 2008, 10:38 AM) <{POST_SNAPBACK}>Setau aku call dari main ke supplementary mmg percuma dan dari supplementary ke main 40 jam sebulan. x tau plak kalau dia dah tukar plan atau awak yg x dapat penjelasan yg betul. Ataupun mmg sebelum ini dia janji unlimited utk semua main dan supplementary? masa aku nak pi subscribe tu....depa kata free....sebulan depa charge untuk 1+5 hanya 50,kalau penggunaan melebihi 50 maka xpayah bayar fee untuk 1+5 dan monthly charge....tapi yang aku sakit hati,kemarin dulu aku call,call centre....mangkuk ayun yang jawab call aku kata dulu memang free....bgayut la panjang2....xda cas...tapi la ni depa limit call dr main to supplementary hanya 40 jam dan 2000 sms,dan call dari supplementary ke main hanya 40jam dan 2000sms.....tapi kalau video call aku x tau la.....berapa plak depa nak charge.....sebab x da tulis.....dulu video call dari main dengan supplementary....free of charge...........celcom la ni dok naik.....bila dah naik diorang mula tamak! cas hat nu.cas hat ni............ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Evilngenious 0 Report post Posted November 3, 2008 QUOTE(nocturnal @ Nov 3 2008, 12:07 PM) <{POST_SNAPBACK}>Law cannot is made to be broken fixed Quote Share this post Link to post Share on other sites
hampeh 21 Report post Posted November 3, 2008 QUOTE(fender guy @ Nov 3 2008, 04:02 PM) <{POST_SNAPBACK}>CEO dia melayu.....kalau cina ka india ka aku x kan subscribe.....buang masa ja........bila tepon aku x penah bawah rm100....semua 150++.......nak kata call out x banyak pun.....wat diskaun hat nu hat ni....tapi mcm haram! Abes sampai satu kaum ko nak kutuk pasal ceo celcom tu melayu ? dia kan ada nama , apa kata ko marah dia tak libatkan semua orang melayu . boleh ? . Baru ko sedar sekarang ni sesama kaum pun tak semestinya baik,sebagai consumer pilih la produk yang elok untuk diri kita , ceo celcom tu bukan kisah pun pasal pengguna dia . Dia keje dapat duit , dapat sara family tu je , dia tak susah2 fikir customer . Nak marah , sila marah orang yang betul. takyah libat semua orang pasal dia MELAYU. boleh ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
semak 0 Report post Posted November 3, 2008 QUOTEDah la kena GEBANG ngan SELKOM tu...nak tutup plak kena bayo RM150..So, tambah la yang 4 ratus lebihtu..jadi la 6 ratus lebiyyyy... Member aku ngan awek dia ape lagi, trus la bayar duit unutk bayarbil yang salah tu...malah kedua2 nya telah bersepakat bayar cash kat aku ... seriban lebih gak kat tanganaku ni..Fuhh...byk gilos beb..Tindakan SELKOM plakk...Dia suh tunggu dalam 2-3 minggu ni then dia akan inform kat aku ttg kesilapansistem bebal dia tuh..habis sebelum tu aku nak tanya?kalau celcom tu kata dia silap...ko nak ke pulang duit tu kat membe ko?atau ko pun serupa macam yang ko cakap?sebat je duit tu......so ko pikir pikir sendiri ,nanti silap silap ludah kene muka sendiri Quote Share this post Link to post Share on other sites
K.I.T.T 0 Report post Posted November 3, 2008 (edited) bende ni kalau x perasan mesti habis gaji sebulan layan kan? apa2halpun aku stay ngan digi.aku x heran bende ni berlaku.dan aku pegang konsep.TIADA BENDE FREE kat muka bumi ni!!! Edited November 3, 2008 by K.I.T.T Quote Share this post Link to post Share on other sites
semak 0 Report post Posted November 3, 2008 hahahabagi kalau nak free online kat tempat yang ada wifi free pastu buat video callsenag Quote Share this post Link to post Share on other sites
KeH 15 Report post Posted November 3, 2008 QUOTE (K.I.T.T @ Nov 3 2008, 05:52 PM) <{POST_SNAPBACK}>bende ni kalau x perasan mesti habis gaji sebulan layan kan? apa2halpun aku stay ngan digi.aku x heran bende ni berlaku.dan aku pegang konsep.TIADA BENDE FREE kat muka bumi ni!!!samela..membe aku yg pakej bisnes ni yg patut free call ade skali dok gayut punye gayut smpi bil seribu lebih haha..soryla, same cam si agip ckp, sistem bebal diorg bwat hal ~ ku bersamamu Quote Share this post Link to post Share on other sites
K.I.T.T 0 Report post Posted November 3, 2008 samething ngan kereta.samething ngan astro.samething ngan komputer.semua beli mesti ada x kena.pasal yang buat bisnes tu tahu negara kita x celik macam orang jepun.kadar membaca pun kurang kan? so mmg x heran la.pastu plak orng kita ni suka bende murah.pastu ayat free tu jadik keutamaan......kalau nak beli barang atau produk nak yang murah.mahal2 x mau.padahal sendiri x tau yang mahal tu x sama macam murah.aku bisnesman.kekadang aku manipulate bende ni jugak.mmg lumayan kalau korang nak tahu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
assyauq 0 Report post Posted November 3, 2008 ngerinya aku tgk..tapi napa setakat ni aku pakai 1+3 or 1+5 ni elok ja..biar betul..suspen gak ni..takut terkena..bulan 4 sampai skrg bil aku (main) around RM53-54 gitu n supplement pun tak nah cecah RM50 lagik..so, apa sebenarnya yg berlaku pd mereka2 yg teraniaya? Quote Share this post Link to post Share on other sites
semak 0 Report post Posted November 3, 2008 betul tubagi aku yang penting budi bahasa kotulis surat bagai ko seorang yang koprat melambang kan ko mempunyai sebuah syarikatbaru gempak sikit walaupun ko mengggur....hehehe nanti baru ceo itu ingat ko betul betul beri efect kat bisnes diaorangsetakat macam ni ko tulis paling koman pun dia campak dalam tong sampah Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jedi 21 Report post Posted November 3, 2008 (edited) Celcom memang dah lama hampas.Gunalah selain dari Celcom.Nak bayar bil dia pun leceh.Apapun, tak fair la kalau nak kritik bangsa.Yang tak betul tu sistem dan marketing Celcom.Cam TM lah.Streamyx tahi kucing.Bila menulis, tunjuk tahap intelektual.Takat hentam kromo (maki-hamun) tak bape berkesan.Sindir2 tu penting gak la .Aku pernah email RTM sebab siarang tertunda F1 dia cam hampas. Edited November 3, 2008 by yusri Quote Share this post Link to post Share on other sites