Jump to content
Gigabyte

Streamyx 4.0 Mbps

Recommended Posts

kalau wat camtu tentu p lokap teruih... suruh Pharez bgtau kat bos dia tentang masalah pelanggan skang nih...Pharez,ko xleh nak menangkan TM sgt...bukan apa,benda ni mmg CUSTOMER ada hak nk buat komplain...bukan kitorg saje2 nak komplain tp ini hak kami sbb kami bayar... takkan bayar RM88 utk layar website jerk? org gile pun tau pikir la...

Share this post


Link to post
Share on other sites

takkan bayar RM88 utk layar website jerk? org gile pun tau pikir la...

rasanya boleh complaint kt kementerian penguna... nie masalah monopoly....

nie link kemeterian tue... click here

Edited by amin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mari kita ramai2 berpakat konplen kat kpdhn..biar pihak mereka buka mata cikit... kalau konplen kat tmnet,dia fire kita balik ada la. :wacko:

p/s:badan NGO lain x ada ker yang mempejuangkan hak pungguna?

Edited by kunyit09

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kepada Tuan/Puan,

Terima kasih kerana mengirim e-mel kepada pihak kami. Kami memohon maaf di atas kelewatan membalas e-mel ini.

Merujuk kepada masalah anda dalam memuat turun fail-fail melalui aktiviti P2P, kami ingin memaklumkan bahawa kami tidak menyekat secara langsung sebarang aktiviti yang melibatkan aplikasi P2P. Kepadatan trafik yang terhasil daripada terlalu banyaknya aplikasi kepada aktiviti P2P ini sebenarnya telah menyebabkan kesesakan talian di mana 20% pengguna sebenarnya menggunakan 80% daripada jumlah keseluruhan 'bandwidth' pengguna yang lain.

Memandangkan jumlah pengguna jalur lebar adalah semakin meningkat, lebih ramai pengguna dijangkakan akan menggunakan perisian P2P seperti Kazaa dan juga Bit Torrent untuk membuat transaksi fail/data secara 'online'.

Pada kebiasaannya, perisian/aktiviti ini akan dibiarkan berjalan sepanjang hari bagi tujuan muat turun data/fail dan berikutan dengan itu, lebih banyak 'bandwidth diperlukan berbanding dengan pengguna yang hanya menggunakan internet bagi tujuan 'surfing' mahupun 'chatting'. Negara-negara maju sekalipun yang mana mempunyai kadar penembusan jalur lebar yang tinggi akan menghadapi masalah yang sama disebabkan pengguna jalur lebar mempunyai keupayaan untuk mengeksploitasi 'bandwidth'.

Adalah dimaklumkan bahawa kami bukan tidak memihak kepada pengguna-pengguna yang menggunakan P2P tetapi ia merupakan suatu situasi yang tidak adil bagi kepentingan pihak minoriti memandangkan kami tidak dapat menaiktaraf infrastuktur bagi tujuan tersebut. Disebabkan itu, kami telah mengambil jalan untuk menghadkan penguasaan terhadap aplikasi berkenaan. Objektif utama pengawalan penguasaan pada sesetengah 'link' adalah untuk mengurangkan kapasiti kepadatan dan pada masa yang sama membolehkan menstabilkan kualiti perkhidmatan untuk semua pengguna.

Pengawalan ini dilihat seperti suatu keperluan memandangkan sifat P2P yang mana menggunakan setiap bandwidth yang ada dan sekiranya dibiarkan tanpa kawalan, ianya akan menyesakkan talian dengan lebih teruk dan akan menyebabkan gangguan pada aplikasi/talian yang lain pula. Malangnya, mekanisma pengawalan ini tidak boleh membezakan jenis talian/aplikasi dan ianya akan mengawal segala-galanya termasuk aktiviti e-mel, ftp, 'web browsing' mahupun 'video streaming'.

TM Net telah membuang penyekatan terhadap aktiviti menaik turun bagi semua link, tetapi kami masih mengekalkan pengawalan untuk aktiviti memuat turun. Pengawalan ini akan dibuang sejurus selepas kami dapat menambah kapasiti 'bandwidth' untuk talian antarabangsa yang dijangkakan sedia beroperasi pada tahun ini.

Kami berharap penjelasan yang diberikan dapat menghuraikan segala pertanyaan anda. Bagi pihak TM Net, kami memohon maaf di atas segala kesulitan yang timbul. Kami akan sentiasa memperbaiki mutu perkhidmatan yang diberikan kepada pelanggan kami.

Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau maklum balas, sila layari laman web www.tm.net.my dan klik "Need Help? Contact our Customer Service".

Kami berharap agar sentiasa dapat memberikan perkhidmatan yang terbaik.

Yang benar,

Muhammad Jamil

Customer Care Support, Internet Services,

Customer Service Management,

TM Retail.

www.tm.net.my

ni aku ambik dari jiwang torren,respon dari pihak tmnet.......... :ph34r:

sampai bila baru nak tambah bandwith.?bukan kitorang xpenah bayar bil..belum ckup bulan dah smpai sms sruh byar bil stimix...

Edited by kunyit09

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wah...wah....wah....penjelasan yg amat padat dan lengkap dari pihak TMNET. Hal ini menunjukkan kebanyakkan pengguna Streamyx guna P2P saje. Jarang yg gna direct dnload, surfing dll....P2P mmg makan bnyk bandwith. Pasal tulah TMNET hadkan.....Tapi sampai bila? Bila nak tambah bandwith? Saya yg buat direct upload/dnload ni pun slow sangat! Contohnya semalam, saya upload sinetron Bukan Cinderella kat MegaUpload....just dapat 15-20kB/s jer....slow sgt. Sejam lebih baru siap! Harap TMNET cepat2lah tmbh Bandwith. Pengguna Brdband makin bertambah..... :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wah...wah....wah....penjelasan yg amat padat dan lengkap dari pihak TMNET. Hal ini menunjukkan kebanyakkan pengguna Streamyx guna P2P saje. Jarang yg gna direct dnload, surfing dll....P2P mmg makan bnyk bandwith. Pasal tulah TMNET hadkan.....Tapi sampai bila? Bila nak tambah bandwith? Saya yg buat direct upload/dnload ni pun slow sangat! Contohnya semalam, saya upload sinetron Bukan Cinderella kat MegaUpload....just dapat 15-20kB/s jer....slow sgt. Sejam lebih baru siap! Harap TMNET cepat2lah tmbh Bandwith. Pengguna Brdband makin bertambah..... :blush:

:offtopic:

bro ajkr06,boleh x bagi link nak download direct crite bukan cinderella tu..aku x minat,kakak aku yang minat. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orang2 tmnet ni mmg ler..ckp je bukan nak buat pon. Let's Talk(tema tmnet kot?) & do nothing!!..lagi satu aku rase brader customer services ni mmg spinmaster tmnet nih..tarak guna punya orang!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ERMmm..ini sebernarnya berkaitan dengan pengguna..iaitu hak pengguna...dulu aku ada dapat emel..nie emelnya:

Legal Issue on Contract Law in Malaysia - Good for us to know

Do you notice that most of the time, the receipt / invoice you received from the merchant carries this exclusion clause or similarly worded statement: "Goods sold are not returnable" or "No refund once sold".

Please remember that : "As long as your goods is purchased for home use and not for business (i.e. to be resold), the above exclusion clause is VOID.

That means, as long as the good is defective, regardless of what is worded, you CAN get back all your money spent . You do not have to accept a repair on the good or an exchange. You CAN ask for a refund. AND you are LEGALLY right and entitled to!

And most of the time the merchant will refuse to return you your money.

You can threaten the merchant with four words: "SEE YOU IN COURT!"

The court here refers to the Small Claims Tribunal Court. Any goods which is worth RM25,000 and below can apply to this Court.

However, you don't have to tell them what court! All you have to pay is RM10 admin fee and the loser (the merchant) will have to refund you the money PLUS the admin fee!

I have seen that most educated people are cowed by such unfair wordings (which includes a few of my friends).

Pls try not to let the merchant fleece you the next time you have defective goods.

You can file this On the 16th floor of Putra Place (The Mall opposite Putra World Trade Centre) . The form cost RM5.00. The Tribunal will settle within 2 months period.

Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia,

Tingkat 16, Putra Place,

100, Jalan Putra,

50622 KUALA LUMPUR

Tel: 03 - 40492300 / 40424181 Fax: 03 - 40424259

Utk kes streamyx nie kan adakah termasuk sekali?????

kalau termasuk sapa mau buat dulu??? huhuhuuuhu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha tadi aku baru lepak ngan member aku X-eksekutif manager kat Telekom dia ckp..Tmnut ada beli server ke apa ntah utk tenet utk direct dari U.S x yah persimpang siur ke negara2 Asia lain..ntah la mcm citer basi je bagi aku baru la kut..ntah la tapi x siap lagi..aku siap suruh kawan aku gi reportkan utk hal nih kat tmnet sebab isteri dia pun keje kat Tmnut tapi ntah la dia ckp tgk la..dia pun xleh buat apa..

yg aku tahu kat putera nih ramai sebenarnye pekerja Telekom mahupun tmnut tapi ada ke yg nak bawak masalah nih kat Bos diorank?? ( aku x tuduh sesapa yek ) cuma aku harap korank tulun la settlekan masalah nih..jgn la asik buat iklan mengarut2 je..kalo bole gi la bawak nih ke mesyuarat n kasi info baru kat kitorank agar sejuk skit hati nih..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalau wat camtu tentu p lokap teruih... suruh Pharez bgtau kat bos dia tentang masalah pelanggan skang nih...Pharez,ko xleh nak menangkan TM sgt...bukan apa,benda ni mmg CUSTOMER ada hak nk buat komplain...bukan kitorg saje2 nak komplain tp ini hak kami sbb kami bayar... takkan bayar RM88 utk layar website jerk? org gile pun tau pikir la...

Customer mmg ada hak buat complaint atau tuntutan, no doubt on that...dan aku bukan nak menangkan sesapa, aku sekadar nak tunjuk yang pelanggan yang berpuas hati pun mmg banyak yg aku tau personally...

aku kat sini bukan sekadar iklan...iklan aku pun tak mengarut malah bantu ramai dptkan streamyx dengan cepat....utk problem yg dihadapi, aku cuba apa yang aku boleh untuk assist korang, tapi to get it done korang kena buat action la ikut nasihat aku...aku hanya boleh tunjuk jalan, tapi kalau tak ikut mmg aku takleh buat apa2...

even ko so-called 'eksekutif manager kat tm' atau bini ko so-called keja ngan tmnet pun, kalau ko bukan the right person at the right place mmg ko takleh nak 'buat apa2' melainkan citer pasal server pegi us...tak silap aku diorang ada thousands of manager...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ye betol to..kecian kat si parez ni..dia bukan iklan, dia nak carik makan je..kalo x takdela..siap letak no fon lagi kt bawah tu..korang nih membe nak carik makan jgn la kacau.biar kan la dia camtu :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup...siap tgh2 malam call tanya masalah streamyx aku ok je...cuba la assist apa yang patut...padahal bukan dpt sesen pun...

kalau ikut 'nak cari makan je'...mau aku letak call utk order streamyx sahaja...masalah tak akan dilayan...wakakakaka...

Edited by pharez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pharez....tadi saya bukak report baru kat TMNET pasal Streamyx mmg slow giler. Dia ada bagi report number....Dia kata akan settle dalam 48 jam hari bekerja (2 hari)........Boleh tk awk check status dia.....Nanti saya PM awk report number.... :unsure:

yup...siap tgh2 malam call tanya masalah streamyx aku ok je...cuba la assist apa yang patut...padahal bukan dpt sesen pun...

kalau ikut 'nak cari makan je'...mau aku letak call utk order streamyx sahaja...masalah tak akan dilayan...wakakakaka...

Besar pengorbanan awk utk cari makan yer.....Sanggup layan customer walau tgh malam pun......Seorang pekerja yg amat berkomited dan berdedikasi.....Hehehe...... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yg aku tahu kat putera nih ramai sebenarnye pekerja Telekom mahupun tmnut tapi ada ke yg nak bawak masalah nih kat Bos diorank?? ( aku x tuduh sesapa yek ) cuma aku harap korank tulun la settlekan masalah nih..jgn la asik buat iklan mengarut2 je..kalo bole gi la bawak nih ke mesyuarat n kasi info baru kat kitorank agar sejuk skit hati nih..

uihh :blink:

ye ke haa ???

khkoohkohkokohkohkohkohk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko nak suruh diorg ni anta probs ni kat bos or org atasan???? lupakan jela...time aku dulu probs aku ni yg sampai skang x settle ni aku ada terdengar diorg berbual... tentang kabel kawsan aku ni dah terlalu buruk sampai xleh support pakej 1Mbps yg aku pakai skang ni so time tu aku dgr diorg gaduh2 takut punya pasal nak bawak kes ni ke pihak atasan...patut la TMnet jahanam dan PUNAH! rupanya mcmni cara diorg bekerja...!

Share this post


Link to post
Share on other sites

time tu aku dgr diorg gaduh2 takut punya pasal nak bawak kes ni ke pihak atasan...patut la TMnet jahanam dan PUNAH! rupanya mcmni cara diorg bekerja...!

pelik tul aku , apsal dorang takut lak nak repot ? . repot jela kabel tu yang dah uzur sangat . takkan la pasal kabel dah lama dorang kena marah kot ... ahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko nak suruh diorg ni anta probs ni kat bos or org atasan???? lupakan jela...time aku dulu probs aku ni yg sampai skang x settle ni aku ada terdengar diorg berbual... tentang kabel kawsan aku ni dah terlalu buruk sampai xleh support pakej 1Mbps yg aku pakai skang ni so time tu aku dgr diorg gaduh2 takut punya pasal nak bawak kes ni ke pihak atasan...patut la TMnet jahanam dan PUNAH! rupanya mcmni cara diorg bekerja...!

Aduh....tmnut...tmnut....yg bergaduh tu kontraktor kr Apo......Apasal pulak diaorg takut nk lapor.....Ntahlah....Ni dua hari lepas buat report pasal slow connection..., CS kata diaorg akan panggil kontraktor suruh reset port, diaorg kata nanti kontraktor tu akan call kita, tgk, sampai semalam pun tak call2 lagi. Pastu kan, bila saya call CS balik tanya status....dia mcm marah kita....ayat dia lebih kurang camni.. "Encik ni mmg dah banyak kali call sini"... "Skg ni saya nak bagitahu, encik kena tunggu 48 jam (2 hari bekerja)..." "Sbb skg ni kontraktor kitaorg tgh settlekan problem ni...." "Harap encik tunggu saja panggilan dari kontraktor kami..." Geramnyer.........Saya record panggilan tu... :angry: Hari ni nak call lagi tanya status..... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yg gaduh bukan kontraktor tp TECH dia dan pekerja dia sbb kalau kontraktor lain pakaian dia (member aku ramai kontraktor TM sengal ubi ni so aku leh cam)... ni yg dtg dgn van TM dan pakai pakaian seragam TM gak...aku tau dia keja TM pasal TECH tu sendiri yg bgtau...

aik,dia marah ko? kalo aku dia wat mcmtu mmg siap la...jahanam dia aku maki kan...ko ada record tak? ko simpan record tu pastu p wat report kat KPDNHEP...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aduh....tmnut...tmnut....yg bergaduh tu kontraktor kr Apo......Apasal pulak diaorg takut nk lapor.....Ntahlah....Ni dua hari lepas buat report pasal slow connection..., CS kata diaorg akan panggil kontraktor suruh reset port, diaorg kata nanti kontraktor tu akan call kita, tgk, sampai semalam pun tak call2 lagi. Pastu kan, bila saya call CS balik tanya status....dia mcm marah kita....ayat dia lebih kurang camni.. "Encik ni mmg dah banyak kali call sini"... "Skg ni saya nak bagitahu, encik kena tunggu 48 jam (2 hari bekerja)..." "Sbb skg ni kontraktor kitaorg tgh settlekan problem ni...." "Harap encik tunggu saja panggilan dari kontraktor kami..." Geramnyer.........Saya record panggilan tu... :angry: Hari ni nak call lagi tanya status..... :blink:

lain kali mintak nama dia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mungkin masa dia jawap panggilan ckp nama kita tak perasan sgt sbb bukan penting pun...cuma kalau dia buat perangai mintak la nama dia...siap tanya camne nak eja lagi...ahaks...sure dia kaget nyer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...