rinda05 0 Report post Posted January 26, 2006 Semalan esei ado la pi kay satu cawangan Tm Point di Plaza Tanjung Aru, Sabah kalau tak silap la. Nak bayor bil dan nak tanya pasal eden punyo akaun streamyx den yang hampeh ni... Iklan dio punya main copek orang tu pi bayor. So, den nak buktikanlah bonar ko apo yang di war-warkan tu.Masuk dalam tu eden tangok ado la tigo minah yang dok kat kaunter tu dok layan kastemer. yang dok nunggu ado la 2 orang termasuk den sekali. 2/3 minit lepas tu eden tengok satu kastemer kat salah satu kaunter tu dah belah. Minah yang jago kaunter tu dok melilau buek apo tah. Bilo dio nampok eden dok perati dio baru nak tekan nombor. Nasiklah nombor orang yang sebelum eden. ok, sabo lagi. dah 10 minit ni tunggu. Kemudian masuk la 2/3 orang kastemer lagi. No eden tak dipanggil lagi. Eden ambik duo no, untuk bayor satu dan untuk pertanyaan satu pasal streamyx satu. Tunggu punyo tunggu dah dekat 1/2 jam dah. Bukan sibuk sangat pon. Tinggal eden ngan satu kastemer. Kat kaunter tak ada kastemer tapi minah yang jaga kastermer tu dok borak kat bawah meja. eden dah bengan dah. terus pi jengok apo yang dibuek tu.la... dok godek kabel apo tah. den tanya meka ni. buek apo tu? ada masalah po laie? katonyer no giliran taklah on. den tengok dongan muko serius jo. dia terus pi kat kaunter yang lain. boleh pon. terus naik no giliran den. hampeh tu.... ini ka yang dikatakan perkhidmatan yang cekap? apo komen korang? Share this post Link to post Share on other sites
locco 5 Report post Posted January 26, 2006 bersembang waktu keje..sound jer! Share this post Link to post Share on other sites
BraDeRz 0 Report post Posted January 26, 2006 sebenor nya kalu belaja dlm strategi perniagaan nie sumer dasar adalah org teratas yg buat plan..contohnya dlm bende tm poitn ni,org atas la yg mengembanggembur kan yg servis nie bagus..cepat dan sebagainya..org atas ni tak pikir pon yg leh ke org bawah nie buat keje..or sudah bersedia kah org bawah nie menyahut ape yg dikehendaki org atas tu...dlm kes ni..org2 bwh kat tm nie lum bersedia kut!!! Share this post Link to post Share on other sites
nonama 0 Report post Posted January 26, 2006 sehebat manapun iklan, secanggih manapun teknologi, secantik manapun dia orang punya uniform baru....kalau sikap tak ubah, tak yah nak cakap apa le... Share this post Link to post Share on other sites
BraDeRz 0 Report post Posted January 26, 2006 (edited) kengkadang ikut cawangan gak..mcm 7 elevan aku pg merata dah..ade yg bagus..ade yg tak bagus..yg tak bagus biase nye yg staff laki..yg staff pompuan layan best2...hehhe...eh baik sbb ade camera kot? hehehe Edited January 26, 2006 by BraDeRz Share this post Link to post Share on other sites
Navigator® 6 Report post Posted January 26, 2006 Dah ler service Hampeh... perkhimatan pelanggan pon hancur...emm...~~ Share this post Link to post Share on other sites
aMReY 0 Report post Posted January 26, 2006 wakakakkakaakhuhuuhbuat malu je....org luar tgk... Share this post Link to post Share on other sites
AkuSemakinBlur 0 Report post Posted January 26, 2006 daripada apa yg rinda05 ceritakan tu..terigt aku akan perkhidmatan di pejabat2 KERAJAAN MALAYSIA(tidak semua department) ..saling tak tumpah..bukan nak memperkecilkan depa tapi dah kenyataan yg berlaku ...iklan berapi.. hasil?habuk pon tarak... Share this post Link to post Share on other sites
BraDeRz 0 Report post Posted January 26, 2006 (edited) paling penting ialah cara layan tu walupon system x bagus ke..tak lates ke.. tgh down ke..pc tgh rosak..ni dah la system down,layan plak tak besh... Edited January 26, 2006 by BraDeRz Share this post Link to post Share on other sites
Hitman66 0 Report post Posted January 26, 2006 Dah teruk tuh pun korang masih guner streamyx..lawak..lawak Share this post Link to post Share on other sites
nonama 0 Report post Posted January 26, 2006 kalau dah bayar tentu kita nak service setimpal ngan bayaran, lain le kalau bagi free, dia nak buat apapun kita tak leh nak cakap apa-apa. So, selagi kita bayar dan selagi servive tak baguzzz, selagi tu le orang cakap.cakap, cakap, cakap dan cakap.... dan lagi... Share this post Link to post Share on other sites
Hitman66 0 Report post Posted January 26, 2006 Cakap tak bertindak buat ape?Jom bakar TM point! Share this post Link to post Share on other sites
BraDeRz 0 Report post Posted January 26, 2006 Dah teruk tuh pun korang masih guner streamyx..lawak..lawak ←kesan monopoli... Share this post Link to post Share on other sites
rinda05 0 Report post Posted January 26, 2006 kesan monopoli... ←Betul tu. kalau aku dok KL aku tak guna streamyx nih... sebab aku dok sabah dan Tm.Net la satu2 nyer yang kira terbaik kat sini. Dah dimonopoli oleh Tm.net... nak buek camno? Bilo la broadband time @ jaring nak masuk sini. Bior pecah monopoli skit.... Share this post Link to post Share on other sites
BraDeRz 0 Report post Posted January 26, 2006 kengkadang tu lak mmg ade,tp tempat nak bayar bil/regist plak jauh2..x byk cawangan..ape la..hehe.. Share this post Link to post Share on other sites
ahmades 2 Report post Posted January 26, 2006 Ehmmppp......Bagi aku tu perkara biasa didalam TM. Kalau mereka bab komplen streamyx pun tak layan tambah lagi kalau komplen pasal mutu kualiti layanan mereka. Kadang-kadang macam cakap braderz, tol gaks pasal benda ni ikut cawangan gaks. Kat alor setar misalnya, TM Point (cawangan utama) kat sini memang memberikan layanan cam hotel 5 bintang. Bayang aku masuk je ada satu pengawal dengan tag nama dia ada tertulis "pengurus cawangan" menyambut aku di pintu masuk TM point dengan mengatakan "Selamat Datang ke TM point". Tapi ni kat alor setar la, kalau kat tempat lain aku tak komen.Tapi tu laa, kadang-kadang unit perhubungan pelanggan bagi cawangan jabatan (tak kiralah samada kerajaan atau swasta) tak peka dengan keadaan ini. Tue yang menyebabkan pekerja mereka semacam "ular sawa" memberi layanan kepada pelanggan. Tu komen aku jelah. Share this post Link to post Share on other sites
heaven x 6 Report post Posted January 26, 2006 betul ckp ahmades tuh..ikut tempat ngan pekerja tuh sendiri..bukan semua org & semua tempat bole bagi layanan yg bagus betul x..? jadi gunakan lah khidmat pelanggan utk mengadu masalah ko nih..x pun marah je terus hehehehe.. Share this post Link to post Share on other sites
BraDeRz 0 Report post Posted January 26, 2006 (edited) terpikir gak nape mcm pramugari tu leh dikatakan sumer baik2..tak de yg jenis ckp kaso2 ke..nape ek..kene intensive traning kot..ADD:kengkadang nak layan baik ni,jgn lah ayat klise sgt mcm "terima kasih,sila datang lagi" mcm skrip lak.. Edited January 26, 2006 by BraDeRz Share this post Link to post Share on other sites
heaven x 6 Report post Posted January 26, 2006 terpikir gak nape mcm pramugari tu leh dikatakan sumer baik2..tak de yg jenis ckp kaso2 ke..nape ek..kene intensive traning kot..ADD:kengkadang nak layan baik ni,jgn lah ayat klise sgt mcm "terima kasih,sila datang lagi" mcm skrip lak..←apa lak xde ko naik la Economy class..lagi2 yg chief operation tuh..tapi MAS diorank mmg tegaskan layanan yg baik pada passenger yerla nak jaga image..tuh pasal dpt award dlm Skytrax UK utk layanan yg bagus 5 star gitu..kalo Airlines lain ko tgk la..layanan mcm bangang contoh British Airways wahahahaha..naik economy dia mcm gampang layanan.. Share this post Link to post Share on other sites
BraDeRz 0 Report post Posted January 26, 2006 jap nak edit sbb aku br teringat..kalu MAS mmg bagus..tapi yg satu lg tu tak bagus sgt..sbb ingat aku bayo murah dia leh relek la..diaorg mmg layan ok tapi try ko mintak2 lebih2 sket mesti dia bising.. Share this post Link to post Share on other sites
_Ed_ 0 Report post Posted January 26, 2006 Semalan esei ado la pi kay satu cawangan Tm Point di Plaza Tanjung Aru, Sabah kalau tak silap la. Nak bayor bil dan nak tanya pasal eden punyo akaun streamyx den yang hampeh ni... Iklan dio punya main copek orang tu pi bayor. So, den nak buktikanlah bonar ko apo yang di war-warkan tu.ehh lu kat KK ka rinda ? anyway TM Pt Tj Aru memang sux, bukan lu sorang , ramai dah bagitau camtu Share this post Link to post Share on other sites
Hitman66 0 Report post Posted January 26, 2006 KO komplen jer kat surat khabar... Share this post Link to post Share on other sites
BraDeRz 0 Report post Posted January 26, 2006 komplen pasal stimix sll ade kat n/paper tapi same ajek... nak kene Pak Lah komen baru lah..Pak Lah x gune stimix..dia bz... Share this post Link to post Share on other sites
locco 5 Report post Posted January 27, 2006 komplen pasal stimix sll ade kat n/paper tapi same ajek... nak kene Pak Lah komen baru lah..Pak Lah x gune stimix..dia bz...←stimix kat office pak lah musti tip top condition..tu yg dia tak perasan rakyat menderita dgn service TMnut ni Share this post Link to post Share on other sites
C-Fu 0 Report post Posted January 27, 2006 [email protected]send emel ke sini, bagitau experience korang. jangan caci, taip elok2. Share this post Link to post Share on other sites