killercode 0 Report post Posted January 15, 2006 ingat aku punya sorang rupanya ade jugak yg kene... lihat gambar dibawah ini..Sebelum ProblemmMasa Problem 4/11/2005 ....Sehingga SekarangKRONOLOGI STREAMYX RUMAH AKU...-masalah speed lost 50%-masalah line phone bising1. Aku call 1300. 4 hari (8/11/2005) kemudian dtg telekom check connection dari botol kicap terbalik tuh sampai kat tiang belakang rumah aku sebab aku cakap ade noise interrupt. Pastu clear. Technician Streamyx call tanya speed dah ok belum. Aku cakap belummmmmm. Semua sudah bikin. Technician tak puas hati dgn penjelasan aku... dia dtg rumah check dia cakap dah tukar port yg paling baru... dia tak puas hati sebab aku report masih ade problem dia bawak modem adsl dia test.. speed masih sama... untuk memuaskan hati dia...aku pasang 1 pc 3 bijik laptop untuk dia test speed. Masih sama jugak.2.Aku call dia punya supervisor technician kuantan on 9/11/2005. Dia memberi jawapan yang rumah aku jauh dari exhange. Aku terkejut beruk. Aku pakai dekat setahun lebih 1Mbps kenapa tetiba lost download speed 50%. Mcm2 alasan yg dia bagi masalah cuaca, masalah kelembapan, copper lama la dan mcm2 alasan yg di reka.3.Tiba-tiba (10/11/2005) technician yg dtg kat rumah call dia suruh test dgn speedormeter. KELAJUAN AKU KEMBALI KEPADA ASAL! Aku GEMBIRA. Aku tanya kat technician tu apa masalahnya dia cakap tak ada apa2 biasa je. Kemungkinan effect semasa pihak streamyx tambah port baru. Persoalannya:-kalau upgrade mesti makin baik service tapi sebaliknya?-adakah supervisor dengan perkerja bawahan tak sependapat?4. On 13/11/2005 aku pergi ke Kuala Lipis Bercuti Disana. 5.Aku balik on 25/11/2005 masalah berlaku lagi. Aku terus call 1300. Technician dtg on 26/11/2005. Dia tak masuk rumah. Seolah2 tahu apa masalah yg aku hadapi. Bincang kat pintu pagar rumah aku. Dia cakap Server kat KL ade Problem. Terus balik. 27/11/2005 aku bercuti ke Kuala Lipis.6.Aku kembali semula ketempat asal on 31/12/2005. Probleam yg sama lost 50% download speed. Aku tak sempat nak call 1300 aku kene fly to Rompin on 1/1/2006. Then bila balik 4/1/2005 malam tu terus call 1300 buat report balik. Takkan dah dekat sebulan server problem aku sound operator bertugas.. kesian dia. Sampai sekarang technician tak mai dah rumah aku. Selang dua hari call 1300 report dah close. Respond yg diberi port telah ditukar. Tapi kenapa download speed masih tak berubah........Jadi sehingga sekarang memang cukup misteri...INFO:-Telefon 1300 masa menunggu ialah 5 minit masa untuk menyemak 2 minit untuk menghabiskan satu sesi report mengreport dan check mengecheck ialah 5 minit semuanya memakan masa antara 10 minit hingga 15 minit....Aku tanya ramai ke buat report sampai kene tunggu 5 minit operator CAKAP TAKDA...SEHINGGA SEKARANG MASALAH BELUM SELESAI...SEKIAN TERIMA KASIH....... Quote Share this post Link to post Share on other sites
scorps 1 Report post Posted January 15, 2006 ingat aku punya sorang rupanya ade jugak yg kene... lihat gambar dibawah ini..Sebelum ProblemmMasa Problem 4/11/2005 ....Sehingga SekarangKRONOLOGI STREAMYX RUMAH AKU...-masalah speed lost 50%-masalah line phone bising1. Aku call 1300. 4 hari (8/11/2005) kemudian dtg telekom check connection dari botol kicap terbalik tuh sampai kat tiang belakang rumah aku sebab aku cakap ade noise interrupt. Pastu clear. Technician Streamyx call tanya speed dah ok belum. Aku cakap belummmmmm. Semua sudah bikin. Technician tak puas hati dgn penjelasan aku... dia dtg rumah check dia cakap dah tukar port yg paling baru... dia tak puas hati sebab aku report masih ade problem dia bawak modem adsl dia test.. speed masih sama... untuk memuaskan hati dia...aku pasang 1 pc 3 bijik laptop untuk dia test speed. Masih sama jugak.2.Aku call dia punya supervisor technician kuantan on 9/11/2005. Dia memberi jawapan yang rumah aku jauh dari exhange. Aku terkejut beruk. Aku pakai dekat setahun lebih 1Mbps kenapa tetiba lost download speed 50%. Mcm2 alasan yg dia bagi masalah cuaca, masalah kelembapan, copper lama la dan mcm2 alasan yg di reka.3.Tiba-tiba (10/11/2005) technician yg dtg kat rumah call dia suruh test dgn speedormeter. KELAJUAN AKU KEMBALI KEPADA ASAL! Aku GEMBIRA. Aku tanya kat technician tu apa masalahnya dia cakap tak ada apa2 biasa je. Kemungkinan effect semasa pihak streamyx tambah port baru. Persoalannya:-kalau upgrade mesti makin baik service tapi sebaliknya?-adakah supervisor dengan perkerja bawahan tak sependapat?4. On 13/11/2005 aku pergi ke Kuala Lipis Bercuti Disana. 5.Aku balik on 25/11/2005 masalah berlaku lagi. Aku terus call 1300. Technician dtg on 26/11/2005. Dia tak masuk rumah. Seolah2 tahu apa masalah yg aku hadapi. Bincang kat pintu pagar rumah aku. Dia cakap Server kat KL ade Problem. Terus balik. 27/11/2005 aku bercuti ke Kuala Lipis.6.Aku kembali semula ketempat asal on 31/12/2005. Probleam yg sama lost 50% download speed. Aku tak sempat nak call 1300 aku kene fly to Rompin on 1/1/2006. Then bila balik 4/1/2005 malam tu terus call 1300 buat report balik. Takkan dah dekat sebulan server problem aku sound operator bertugas.. kesian dia. Sampai sekarang technician tak mai dah rumah aku. Selang dua hari call 1300 report dah close. Respond yg diberi port telah ditukar. Tapi kenapa download speed masih tak berubah........Jadi sehingga sekarang memang cukup misteri...INFO:-Telefon 1300 masa menunggu ialah 5 minit masa untuk menyemak 2 minit untuk menghabiskan satu sesi report mengreport dan check mengecheck ialah 5 minit semuanya memakan masa antara 10 minit hingga 15 minit....Aku tanya ramai ke buat report sampai kene tunggu 5 minit operator CAKAP TAKDA...SEHINGGA SEKARANG MASALAH BELUM SELESAI...SEKIAN TERIMA KASIH.......←maksudnya dah hampir setahun laa problem ni berlaku???mmg giler ahh..kalu aku mmg panas + hot giler aa...ko tajder member ker yg kejer dgn tm ker,tmnet ker,boleh soh diaorg check kan..pendapat aku,diorg nii masih kurang ilmu + pengalaman cetek..tu ajer ..tapi pendapat aku bukannya betul sgt pon... hhehehhehehhe,,....klu ko nak setelkan problem nii..ko call bahagian installer streamyx..buat bising kat saner...tahu laa aper yg diaorg kan buat nanti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kingotromen 0 Report post Posted January 16, 2006 kalo call stimix call center pon kalo diorg tgk docket da close diorg open report baru jek...bukan tau pe pe pon punca masalah ko...pape hal cari technician yg handle kawasan ko...x logik sunggu alasan technician tu bg kat kat ko...kalo sume alsan yg dia bagi tu betol y ko bleh dpt 1mb dulu tol x?? ngko buat surat letak kat surat khabar kompom masalah settle dgn laju.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
killercode 0 Report post Posted January 16, 2006 Huh memang sakos tul pihak streamyx rupanya2 id aku package 512kbps.. Diorg dah upgrade port tapi tak UPGRADE ACCOUNT.. Bertapa sakosnya diorg!!!!Aku sendiri pegi apply kat kedai telekom. Tak silap aku akhir tahun 2004 dia buat promosi user 512kbps (RM77) upgrade 1Mbps free selama 3 bulan lepas habis 3 bulan dia automatik naik RM99.Aku tak tahu sebab yg bayor bil bapak aku...Arghhhh sakos betul.... Ada jugak hikmah ayahanda naik haji... Memang betul account sekarang kene match dengan line. Kalau account (login id) 512kbps port cucuk 1Mbps dia sekat bandwidth macam aku dapat separuh........Ni tengah tunggu dia upgrade account aku.... adeh apo la streamyx ni.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
useful_guy 0 Report post Posted January 16, 2006 memang pon... dia sekat kat a/c..aku dah test dah... lantak lah line ko beratus mb... kalau a/c 512k..dapat tu jugak..tapi biasa lah tm net....tetap tm net jugak...ada sorang technician kat kws aku ni... dia bagi je dia punya no tepon..dia kata kalau ada pa-pa hal.. kol je... jgn call 1300...aku pun tak tau pahal... Quote Share this post Link to post Share on other sites
killercode 0 Report post Posted January 16, 2006 (edited) betul2 aku setuju jgn call 1300 memang sakos... mcm2 dia suruh buat trobleshooting konon... kene buat itu kene buat ini dulu sebelum buat report... aku sound "Cik saya ni dah pakai streamyx dari tahun 2003 masa 384kbps...semua trobleshoot dah buat dah...." terus terdiam... buat report.Tapi setengah2 technician kat area kuantan ni payah nak kene tunggu adereport baru nak mai rumah.. kadang2 h/p tak berjawap sampai 3x call tak angkat aku stop..... tensen sungguh... Edited January 16, 2006 by killercode Quote Share this post Link to post Share on other sites
killercode 0 Report post Posted January 22, 2006 akhirnya package aku telah diupgrade ke 1Mbps...fuh.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Navigator® 6 Report post Posted January 23, 2006 lorrrr.... aku belum lagi ..waaaaako komplen kat ner?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
civ3 9 Report post Posted January 23, 2006 (edited) Customer Interaction Centre: 1300 88 1515 (dial-up 1515)1300 88 9515 (streamyx and other services) source from HERE atau boleh complain juga di SINI Edited January 23, 2006 by civ3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
BraDeRz 0 Report post Posted January 23, 2006 aku nye lum cecah 500 pon..dah 2 mingu baru gune stimix Quote Share this post Link to post Share on other sites
AkuSemakinBlur 0 Report post Posted January 23, 2006 eii nyampahnye streamyx ni..banyak no org komplain pasai streamyx ni..tapi takpe sabar sabar..bagi dia peluang Quote Share this post Link to post Share on other sites
AkuSemakinBlur 0 Report post Posted January 23, 2006 TM NET stand for TELEKOM MUFLIS NET tu kawan aku cakap pasai dia tetiba je tukar nama ngan logo..pelik... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pandamonium 0 Report post Posted January 24, 2006 Isk.. kesian lak den tengok korang nie.. tapi den dah no hal.. dari router hingga ke pc TMNET dah configure...tapi nyesal lak.. pasang sendiri lagi best! jimat pun jimat!ala set router lebih mudah dari buat new connection dalam windows.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
scorps 1 Report post Posted January 25, 2006 Isk.. kesian lak den tengok korang nie.. tapi den dah no hal.. dari router hingga ke pc TMNET dah configure...tapi nyesal lak.. pasang sendiri lagi best! jimat pun jimat!ala set router lebih mudah dari buat new connection dalam windows..←tak jugak laa..bergantung kepada pengalaman user computer tuh sendiri. .. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hackezkk 4 Report post Posted January 25, 2006 (edited) aku plakstimix dah down 3hari kat tmpt aku...smalam ok lakspeed bagi lak 1Msblm ni 512 jerhahahaTMNUT bestspeed sblm ni 49kbs jadik 100kbsmagik2aku rase nanti turun blik kot Edited January 25, 2006 by Hackezkk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pandamonium 0 Report post Posted January 25, 2006 hehehe.. sekang nie.. den ada masalah la masa nak connect streamyx...kene guna router la... guna dialer lagi best... rasa cam connect tenet tahun 2003 lak... heheh.. nostagia dial-up OHH!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
SQuinteX 0 Report post Posted January 26, 2006 hehehe.. sekang nie.. den ada masalah la masa nak connect streamyx...kene guna router la... guna dialer lagi best... rasa cam connect tenet tahun 2003 lak... heheh.. nostagia dial-up OHH!!←skali cakap router best, skali cakap dialer best. router mana senang sangat setting berbanding buat new connection? nak login masuk router, nak masuk username password lepas tu klik konek, silap2 modem zte kena reboot, dah reboot nak stable balik amik masa dekat setengah minit. kat mana yang best sangat? 10 saat boleh buat dialer la mat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hackezkk 4 Report post Posted January 27, 2006 hoh?aku wat router mode takde mslh pon1minit jer dah leh konek Quote Share this post Link to post Share on other sites
umai21 0 Report post Posted January 27, 2006 isk isk isk kesian aku ....bace prob korang ..... aku rcg nak angkat streamix satu ...tapi lepas bace ...terpaksa pikir balik .....nak ambik ape ....so ade rekemen dr puteranian sekali ...selain dr streamix.....ps: aku duduk srwk ......kwsn remote ......semua kelenkapan ade ...x tau la kalu service sampai ke x....hohohoh Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pandamonium 0 Report post Posted January 27, 2006 oi.. oi.. modem zte den versi baru la....senang gila nak configure...x sampai 1 minit dah connect...kalo guna manual connect dalam router kana tekan connect 2 kali baru leh masuk tenet... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kingotromen 0 Report post Posted January 27, 2006 aku pakai dialer xyah klik pon kat icon streamyx...aku just bukak musang brapi tros dia auto dial sendiri..kalo dc pon dia redial sendiri xsampai 1 second...akakakaka pakai router leceh...umai21 register jek streamyx xsume users ade masalah...yg byk masalah bile tmnut bg ko port rosak or copper cable area umah ko da usang zaman jepon nye.. tp kalo kwsn ko kswn perumahan baru xyah risau la..lg2 kalo kwsn ko x ramai user streamyx Quote Share this post Link to post Share on other sites