Jump to content
Sign in to follow this  
BraDeRz

Komplen Pasal Streamix

Recommended Posts

laaa...kan bagus dia buat auto jek terus set ape yg org nak...mmg la 300/400 tu dah kire laju gak tp nak download tu yg jd lambat..memula jek laju pastu makin turun speed...

yg ni ko boleh rujuk kat ...

sini!!!

sini pon boleh .... laugh.gif

oo dah ade rupenye... rolleyes.gif dah berjaya upenye research tu..

Edited by BraDeRz

Share this post


Link to post
Share on other sites

sebenarnya mungkin ada...

satu analogi tentang perkara ni ialah, cth. kita jual komputer pada customer dengan spec pentium 4, tapi kita bagi celeron, dengan harapan customer kita tu adalah buta komputer, kalau customer tu celik sikit dan sedar, dia komplain, kitapun bagi le alasan, maaf ye stok pentium 4 dah habis, tecnichian kami tengah sibuk, nanti bila dia orang dah free dan dah ada stok dia orang akan tukar semula ngan pentium 4. Itu menipu namanya...

Sama le ngan pengaktifan tu, sebetulnya, sebelum pengaktifan dibuat, technician check dulu, apa customernya pakej, kalau 1024, set dulu, dah setel, hubungi balik bahagian pengakitifan, hubungi customer, "ok, talian encik dah tersedia, selamat melayari internet". Tapi benda tu tak berlaku, mungkin kerana dia orang ingat semua customer kat Malaysia ni semuanya tak reti, sebab tu le bila ada saje customer yang cuba complain, macam2 perkataan yang dilontarkan, antaranya, "dia rasa dia dah pandai sikit, mula le nak complain itu dan nak complain ini...", orang yang cakap macam ni sebenarnya tak proaktif, tak berfikiran terbuka. Kan kita tengok kat tv, kerajaan selalu galakkan kita menjadi pengguna yang bijak. Tahu apa yang kita beli dan kaulitinya. Adakah kita mahu pengguna pengguna kita selama-lamanya dungu, pastu kita boleh sesuka hati pada dia orang.

Setakat yang aku dengar, bila apply je line 1Mb, semua tak puas hati (yang celik le tu), pastu disuruh pula call service center untuk betulkan masalah ni, bukan dia yang call kita, seolah-olah bila customer tak dapat speed sebenar, itu adalah salah customer, bukan salah TM, so customerlah yang kena betulkan kesalahan tu, ini sudah salah etika... Bila customer luahkan kat sana-sini, customer lak disalahkan...

Takkan nak ikut jejak langkah proton, keluarkan kereta sesuka hati, QC nya langsung tak jaga, customer komplain itu dan ini, tapi ape boleh buat customer x ade pilihan, mereka akan beli juga kereta kita, peduli apa ngan customer. Tapi sekarang apa dah jadi, bila customer dah ada pilihan semua meraung, nangis sana, nangis sini.

Adakah itu amalan TM, sebab customer x ada pilihan, janji sale kita jalan, pastu bila customer complain biar le dia orang tunggu, kita setel le satu-satu, lagipun dia orang tak kan lari punya...

okies....

aku setuju...

aku pun pernah jadi, yang bestnya line enterprise lagi tu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sebenarnya mungkin ada...

satu analogi tentang perkara ni ialah, cth. kita jual komputer pada customer dengan spec pentium 4, tapi kita bagi celeron, dengan harapan customer kita tu adalah buta komputer, kalau customer tu celik sikit dan sedar, dia komplain, kitapun bagi le alasan, maaf ye stok pentium 4 dah habis, tecnichian kami tengah sibuk, nanti bila dia orang dah free dan dah ada stok dia orang akan tukar semula ngan pentium 4. Itu menipu namanya...

Sama le ngan pengaktifan tu, sebetulnya, sebelum pengaktifan dibuat, technician check dulu, apa customernya pakej, kalau 1024, set dulu, dah setel, hubungi balik bahagian pengakitifan, hubungi customer, "ok, talian encik dah tersedia, selamat melayari internet". Tapi benda tu tak berlaku, mungkin kerana dia orang ingat semua customer kat Malaysia ni semuanya tak reti, sebab tu le bila ada saje customer yang cuba complain, macam2 perkataan yang dilontarkan, antaranya, "dia rasa dia dah pandai sikit, mula le nak complain itu dan nak complain ini...", orang yang cakap macam ni sebenarnya tak proaktif, tak berfikiran terbuka. Kan kita tengok kat tv, kerajaan selalu galakkan kita menjadi pengguna yang bijak. Tahu apa yang kita beli dan kaulitinya. Adakah kita mahu pengguna pengguna kita selama-lamanya dungu, pastu kita boleh sesuka hati pada dia orang.

Setakat yang aku dengar, bila apply je line 1Mb, semua tak puas hati (yang celik le tu), pastu disuruh pula call service center untuk betulkan masalah ni, bukan dia yang call kita, seolah-olah bila customer tak dapat speed sebenar, itu adalah salah customer, bukan salah TM, so customerlah yang kena betulkan kesalahan tu, ini sudah salah etika... Bila customer luahkan kat sana-sini, customer lak disalahkan...

Takkan nak ikut jejak langkah proton, keluarkan kereta sesuka hati, QC nya langsung tak jaga, customer komplain itu dan ini, tapi ape boleh buat customer x ade pilihan, mereka akan beli juga kereta kita, peduli apa ngan customer. Tapi sekarang apa dah jadi, bila customer dah ada pilihan semua meraung, nangis sana, nangis sini.

Adakah itu amalan TM, sebab customer x ada pilihan, janji sale kita jalan, pastu bila customer complain biar le dia orang tunggu, kita setel le satu-satu, lagipun dia orang tak kan lari punya...

okies....

Biasanya speed tak dapat dgn apa yg kita mintak ni terjadi bila pasang sendiri. yela dah tak tau pasang pastuh tanya kat putera.com. bila dah boleh pasang kata tak laju. padahal tak check berapa speed yg dah kita dapat pastuh terus call TMnet untuk activation. Pastu komplen. Bagi yg tau pasal modem plak apsal la tak check speed tu dulu sebelum activation. kalau dah nampak speed tak cukup call la tmnet untuk adjust speed. jgn activate dulu. ni tak. dah kemaruk nak pakai beruk ben terus je activate. so salah siapa? diorang tak tau pun speed korang ape kecuali kalau korang komplen. sebab setiap bahagian tu bukan sorang yg buat. so kalau si A buat si B tak tau ape yg die buat.

Lagi satu bila streamyx installer pasang. make sure speed tu sama sepertimana yg kite mintak. pastuh test dulu. jgn sain borang completion selagi speed tak up dan tak satisfied dgn apa yg korang mintak. kalau tak buat seperti diatas mmg akan jadi la masalah2 sepertimana yg terjadi pada org2 yg dah kena tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yer betul tuh, sememangnya asik bende yg sama jerk diorang nak suruh kite buat!!

pastu makan masa sampai sepuluh dua puluh minit nak cakap!! membazir bil phone jerk!!

kalau hasil ok takpe.. ni dah berhari hari, asik sama jerk.. ampeh tul!!

so MrCool kalau minta ko nye bantuan bleh ke untuk upkan line nie.. lama gle dah nie tunggu... customer makin ramai..line tak up up lagi... ehaks!! ke ade pendapat lain selain tuh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biasanya speed tak dapat dgn apa yg kita mintak ni terjadi bila pasang sendiri. yela dah tak tau pasang pastuh tanya kat putera.com. bila dah boleh pasang kata tak laju. padahal tak check berapa speed yg dah kita dapat pastuh terus call TMnet untuk activation. Pastu komplen. Bagi yg tau pasal modem plak apsal la tak check speed tu dulu sebelum activation. kalau dah nampak speed tak cukup call la tmnet untuk adjust speed. jgn activate dulu. ni tak. dah kemaruk nak pakai beruk ben terus je activate. so salah siapa? diorang tak tau pun speed korang ape kecuali kalau korang komplen. sebab setiap bahagian tu bukan sorang yg buat. so kalau si A buat si B tak tau ape yg die buat.

Lagi satu bila streamyx installer pasang. make sure speed tu sama sepertimana yg kite mintak. pastuh test dulu. jgn sain borang completion selagi speed tak up dan tak satisfied dgn apa yg korang mintak. kalau tak buat seperti diatas mmg akan jadi la masalah2 sepertimana yg terjadi pada org2 yg dah kena tu.

bukan semua org rela membayo rm80 untuk installation..takkan lah set instalation sendiri ade beza dgn org tmnet yg wat instalation sedangkan stepnye sama ajek...ke aku salah baca ape ko taip ni sbb aku bace tergese2 nie tak leh lame2...nak tak nak mesti la kene aktivate takkan nak check dulu modem speed etc sedang kan semua dah baya tu baya nie..

Edited by BraDeRz

Share this post


Link to post
Share on other sites

sebenarnya mungkin ada...

satu analogi tentang perkara ni ialah, cth. kita jual komputer pada customer dengan spec pentium 4, tapi kita bagi celeron, dengan harapan customer kita tu adalah buta komputer, kalau customer tu celik sikit dan sedar, dia komplain, kitapun bagi le alasan, maaf ye stok pentium 4 dah habis, tecnichian kami tengah sibuk, nanti bila dia orang dah free dan dah ada stok dia orang akan tukar semula ngan pentium 4. Itu menipu namanya...

Sama le ngan pengaktifan tu, sebetulnya, sebelum pengaktifan dibuat, technician check dulu, apa customernya pakej, kalau 1024, set dulu, dah setel, hubungi balik bahagian pengakitifan, hubungi customer, "ok, talian encik dah tersedia, selamat melayari internet". Tapi benda tu tak berlaku, mungkin kerana dia orang ingat semua customer kat Malaysia ni semuanya tak reti, sebab tu le bila ada saje customer yang cuba complain, macam2 perkataan yang dilontarkan, antaranya, "dia rasa dia dah pandai sikit, mula le nak complain itu dan nak complain ini...", orang yang cakap macam ni sebenarnya tak proaktif, tak berfikiran terbuka. Kan kita tengok kat tv, kerajaan selalu galakkan kita menjadi pengguna yang bijak. Tahu apa yang kita beli dan kaulitinya. Adakah kita mahu pengguna pengguna kita selama-lamanya dungu, pastu kita boleh sesuka hati pada dia orang.

Setakat yang aku dengar, bila apply je line 1Mb, semua tak puas hati (yang celik le tu), pastu disuruh pula call service center untuk betulkan masalah ni, bukan dia yang call kita, seolah-olah bila customer tak dapat speed sebenar, itu adalah salah customer, bukan salah TM, so customerlah yang kena betulkan kesalahan tu, ini sudah salah etika... Bila customer luahkan kat sana-sini, customer lak disalahkan...

Takkan nak ikut jejak langkah proton, keluarkan kereta sesuka hati, QC nya langsung tak jaga, customer komplain itu dan ini, tapi ape boleh buat customer x ade pilihan, mereka akan beli juga kereta kita, peduli apa ngan customer. Tapi sekarang apa dah jadi, bila customer dah ada pilihan semua meraung, nangis sana, nangis sini.

Adakah itu amalan TM, sebab customer x ada pilihan, janji sale kita jalan, pastu bila customer complain biar le dia orang tunggu, kita setel le satu-satu, lagipun dia orang tak kan lari punya...

okies....

Kenyataan yang berani dan memang tepat dengan situasi! Aku sebagai pengguna streamyx 1.0 M sokong sangat. Membodohkan orang yang bukan bodoh bukan tindakan bijak. Tidak hairanlah jika pihak bertanggungjawab menerima perkataan yang tak patut dikeluarkan oleh pelanggan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bukan semua org rela membayo rm80 untuk installation..takkan lah set instalation sendiri ade beza dgn org tmnet yg wat instalation sedangkan stepnye sama ajek...ke aku salah baca ape ko taip ni sbb aku bace tergese2 nie tak leh lame2...nak tak nak mesti la kene aktivate takkan nak check dulu modem speed etc sedang kan semua dah baya tu baya nie..

jgn salah anggap. selagi akaun kastemer tak diaktifkan. selagi tula tmnet takkan charge. So buat apa nak tergesa2 kalau dah tau speed tu dah kurang. upla dulu. report la dulu. ni tengok line dah up terus je nak aktivet walaupun tengok speed kurang. so ni salah siapa. diorang akan tanya kat korang dulu sebelum aktivet."speed dah ok ke?"."line dah stabil ke?" kalau time korang kate ye je diorang akan aktifkanla. tapi kalau tak ok jgnla mintak aktivet dulu.

sebenarnya pilihan terletak pada tangan sendiri. ni barulah namanya pengguna yg bijak. bukannya dah sakit baru makan ubat. cegah dulu lebih baik dari berubat. tu baru BIJAK. dah tiau orang kat paper macam2 pastu siap cakap nak jadi pengguna bijak. tapi statement menunjukkan org tu tak bijak. kan ke dah memalukan diri sendiri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...