Jump to content
doublef1982

Tolonglah Aktifkan Streamyx Aku

Recommended Posts

cub try amik line signal tu dari wall yg 1st masuk dari tiang umah ko tuh

nak tgk ko nye signal 1 meg ke jadah semua tuh... masuk dalam webbase ko nye modem tuh.. situ antara ko ngan mdf subscribe adalah tepat.. jgn test kat speedometer or pape lah kat web tu.. tu merepek jerk.. tak boleh pakai

Share this post


Link to post
Share on other sites

memang...

aku dah habis test dah...

kat modem dier tunjuk 768/384

kalau internet lak...

file dier leh gi 40KB

kat rumah mak aku streamyx jugak...

1MB...

so.. aku tau lah speed yg sepatutnyer.....

dalam 90KB dan... dalam modem tunjuk 1024/384

dan selalu tak disconnect.....

masalahnyer...

kat umah aku ni...

pasang pc sama,modem sama, pakej sama....

tapi dapat 40KB jer... tu xper lagi... ni selalu disconnect...

lama lak tu....

lampu DSL tu berkelip2 masa disconnect....

so memang bukan masalah kat umah aku....

tapi... org telekom tu tak faham2

suruh check tu la... check ini la...

dier tak nak check....

susah sangat ke nak set jumper tu?

sorang je ke kerja TMnet?

kenape org lain buleh dapat cepat?

kenape depan rumah aku...

pakai satu 1 MB... tak pernah disconnect

sampai... aku tarik kabel dari cina depan rumah aku.....

untuk main internet....

tolonglah TMnet....

aper lagi korang nak?

jangan lah seksa batin aku ni.....

kalau lah website telekom tu ader forum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

try hantar surat ....

nama ko.....

address,

xxxxxxxx

22200 Besut.

----------------------------------------------------------------------------------------

Unit Perkhidmatan Pelanggan

Streamyx Division

TMNET Sdn Bhd

Kuala Lumpur

3 Jun 2005

Tuan,

Permohonan Aktifkan Perkhidmatan Streamyx

1. Merujuk kepada perbualan telefon saya dengan wakil tuan di TMNET Clickers (Encik/Puan/Cik xxx), saya dengan ini memohon pihak tuan untuk membuat 'Pengaktifan Perkhidmatan Streamyx' di kediaman saya seperti alamat di atas bagi memungkinkan saya mendapatkan perkhidmatan Streamyx tuan.

2. Sebagaimana yang diketahui,saya telah melanggan streamyx dgn pakej RM88.Namun begitu amat mendukacitakan saya kerana sehingga ke saat surat ini ditulis,perkhidmatan streamyx dari pihak tuan belum dapat saya dnikmatii. Oleh yang demikian, saya berbesar hati sekiranya pihak tuan dapat membuat tindakan yang dirasakan perlu seperti memeriksa dan membuat pembetulan kepada line streamyx saya seperti yang disebutkan. Dengan wujudnya liputan perkhidmatan Streamyx di lingkungan kawasan kediaman saya, adalah menjadi harapan agar lebih ramai pelanggan Telekom melanggan kepada perkhidmatan 'broadband' tersebut.

3. Semoga permohonan saya akan mendapat pertimbangan sewajarnya dari pihak tuan. Kerjasama dan pertimbangan dari pihak tuan saya dahulukan dengan ucapan terima kasih.

Sekian.

Yang benar;

PENGGUNA TERANIAYA

.................................

huh...

try buat surat.....

smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

riaklah riak...

aku sumpah kena panah kilat karang.,...

wei...

tu surat nak aktifkan...

masalahnyer...

streamyx aku dah aktif...

masalahnyer selalu disconnect....

aduh....

kasilah aku no. telefon org technian kerja telekom ni....

bahagian streamyx..`

nak menangis pun ade

Share this post


Link to post
Share on other sites

user posted image

laugh.gif  laugh.gif

ceh....

nak tunjuk hbt laaa tuu...dry.gif

hahahhahaha

best tak guna line streamyx ko tuhh??

laju semacam je ke???

ohmy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceh....

nak tunjuk hbt laaa tuu...dry.gif

hahahhahaha

best tak guna line streamyx ko tuhh??

laju semacam je ke???

ohmy.gif

hahahaha..takder la scorps. Bukan hebat pun. Nanti kang doublef1982 mesti sound kat aku tak guna kemudahan dah ader... Jangan marah fahmie... laugh.gif

:nota: ikut ckp scorps buat surat la. Buat dua salinan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

riaklah riak...

masalahnyer...

streamyx aku dah aktif...

masalahnyer selalu disconnect....

aduh....

kasilah aku no. telefon org technian kerja telekom ni....

bahagian streamyx..`

nak menangis pun ade

prob disconnect nko macam aku kena gak tapi lepas aku tukar wayar tepon,dah ok.try wayar baru atau sambung terus kat soket tepon...mana la tau menjadik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wayar tepon yg dah lama dan berkarat mmg boleh buat line streamyx problem jadinya....

so tgk2 laa kat kepala wayar tuu..

user posted image

klu dah berkarat atau nampak tak clear,tukar yg baruu..

mmg tu solution dia....

tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

doublef1982...PM repot ko pasal benda ni..nanti aku cube MAIL kat stuff tmnet..insyaALLAH..bagi skali ko punyer user name + mail

Share this post


Link to post
Share on other sites

erm... PM report?

report number ke?

OK OK....

tapi... masa aku report....

diorang kata antara 24 jam hingga 48 jam....

aku report tu hari khamis...

so.. kira jumaat ngan isnin...

dua hari...

kalau isnin... dier tak call aku...

aku bagi no. report kat ko...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nih email complain aku kat tmnet n telekom masa line aku prob ari tuhh...

aku complain 2 kali ngan email... 2 kali ngan tepon pastu aku yg ketiga aaku email... cc skali kat CEO tmnet... nstp n utusan (complain area...) pastu terus datang 2 van skali.. depan umah aku... kekekekek.... prob settle.... line tepon prob.

Kepada En. xxxxxxxx.

Terima kasih kerana menghantar e-mel kepada pihak kami.

Merujuk kepada e-mail tuan, kami amat gembira kerana segala kesulitan anda dapat diselesaikan. Nikmatilah langganan Streamyx anda.

Untuk sebarang pertanyaan lanjut, adalah diharapkan agar pihak tuan/puan dapat menghubungi kami melalui talian khidmat pelanggan 1-300-88-9515 atau e-mail pada kami di alamat [email protected].

Yang Benar,

Noralizah Saleh

Customer Care Support, CRM

TM Net Sdn. Bhd.

Laman Web : http://isp.tm.net.my/

(ICOMS#122768-42048 ONYX#3317695)

-----Original Message-----

From: aku nyer email laaa

Sent: Thursday, May 19, 2005 5:05 AM

To: [email protected]

Subject: Re: Line Teruk gilerr

***********************

This e-mail was scanned by TM Net E-Mail Virus Shield.

***********-***********

ok tq..

problem settle..

line dah ok slps di complaint kali ke 2 melalui cust service 1 300 88 9515.

(16052005) - n dah filekan complaint tu.

pihak telekom juga dah dtg check dan dah ok - n dah inform pihak service :

03 2282 5000 (1420 17052005)

rasanya dah ok

tq kerana reply....

----- Original Message -----

From: "TM Net Customer Care Support" <[email protected]>

To: aku nyer email laaa

Sent: Wednesday, May 18, 2005 5:40 PM

Subject: Line Teruk gilerr

> Selamat Petang, Tuan

>

> Terima kasih kerana menghantar e-mel kepada kami. Kami memohon di atasd

> kelewatan membalas e-mel tuan.

>

> Berhubung dengan perkara di atas, kami memerlukan bantuan pihak tuan

> dengan menyatakan maklumat akaun tuan, untuk tindakan selanjutnya:

>

> 1- nama login ke streamyx

> 2- nombor akaun

> 3- nama penuh

> 4-nombor telefon (rumah/pekabat/mobile)

> 5- komputer sistem (mac/win

> 6- jenama brand

> 7-status lampu modem

>

> Kami harap pikah tuan dapat memberi maklumat berkenaan sepantas yang

> boleh.

>

> Sila hubungi kami di talian 1300-88-9515 atau e-mel kepada kami untuk

> sebarang bantuan.

>

> Harap maklum.

>

> Yang benar,

> Sallini Kamaruzzaman

> Customer Care Support, CRM

> TM Net Sdn. Bhd.

> Laman webwww.tm.net.my

>

> -

>

> (ICOMS#118936-40743 ONYX#3286698)

>

>

> -----Original Message-----

> From: aku nyer email laaa

> Sent: Monday, May 16, 2005 5:05 AM

> To: [email protected]

> Subject: Line Teruk gilerr

>

> ***********************

> This e-mail was scanned by TM Net E-Mail Virus Shield.

> ***********-***********

>

>

> ni nak comen @ complain skett... line teruk leee... jap2 putus.. camana

> nii??

>

>

> dah 5 hari cam nih..

>

> 2-3 kali putus dlm kurang 2 jam.. total sehari?? gila banyak..!!! sekali

> putus ave. 1/2 jam..

>

> nih baru 5m ok... dah putus balik.. ape hal nih?? tolong tgk2 skett...

> tolong check..

>

> :: tanya kat 1 300 88 9515 :: depa kata telekom prob.. tanya 1050;

> depa suruh check kat tmnet.... appa citer nii??

> takkan nak pegi tanya CEO Datuk baharom kott.. report kat komen pun tak

> der apa2

> .................

> ref:

> aku nyer acc @streamyx.com

>

> sxxxxxxx ( aku nyer nama)

> Bangsar

> no phone : 03 2282 xxxx (cover skett heheheh)

........

tp kan...

email tuh... lepas yg nih... diorg reply sampai 4 bhg tu.... dah tu ngan tepon 2-3 kali nan tutup complain la kononya...

@@@ ceo massa tu baharom... skang nih cina apa nama ntah....

yg aku cc tu aku dah buang la plak... tongue.gif

buat cam aku nih...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

yups.. buat la aduan ko nye selalu disconnected!!

ko cakap la ko dah tukar pape yg patut semua tuh.. tapi masih terjadi camtuh!!

huhu. mane lah tau berkat usaha ko tuh .. line ok.. smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmm....

tolonglah bagi aku no. phone org dalam tu...

tak pun... ko suruh dier check line aku...

sebab... confirm bukan masalah PC...

masalah jumper tak set 1MB lagi tu...

eermm.. mmg cian la kat korang klu nak ngadu mslh.. klu call 1300889515 mmg korang kene tunggu lama.. aku pon kekadang tue nyampah gak ngan servis dierang nie.. tp nak wat cam ne... nak x nak kene tunggu la .. kekadang tue smpi 10 minit pon ade.. tp dierang angkat gak akhir nye.. aku rase cam da beruban jambang kau nie... klu korang nak nak call aku nasihatkan jgn call waktu lunch dan waktu nak balik.. berakar la punggung korang klu nak tunggu dierang angkat..

kesipulanye.. sabar la kerana sabar itu separuh dr iman.. amin cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

cop cop.

TAK OK langsung....

aku dah buat 2 kali report dah....

aku bukan saja saja nak kutuk TMnet ni...

tapi....

memang line aku TAK OK sampai sekarang....

berape juta kali nak aku call??

sekarang aku bawak PC aku gi rumah cina depan rumah....

pinjam streamyx dier...

pada hal...

aku bayar aku yer line sendiri...

tapi takleh guna...

nanti aku kasi screenshot aku yer bandwith....

kalau aku call streamyx.....

mesti...

dier cakap...

"okay... sekarang saya nak awak test guna spedo meter tiga kali... tgk result dier"

"okay sekarang saya akan buat report..."

"okay nanti dalam masa 48 jam kitaorang akan settlekan problem ni"

.....

kalau aku buleh mencarut... aku dah mencarut dah....

..........................

susah sangat ke nak datang rumah aku....

betulkan aku yer line?

sebab memang bukan masalah aku yer rumah atau komp aku....

abis cara aku buat.... diulangi habis cara....

modem dah tukar... wayar tepon dah tukar...

splitter dah tukar...

nak kata komp rosak... komp ni dapat 1MB masa kat ofis mak aku....

habis cara dah kawan2...

............................................................

tolonglah....

pada korang jer aku bergantung harap.....

bagi aku no. tepon org technician telekom tu....

aku bukan tak nak kasi aku yer id streamyx tu...

tapi password aku senang sangat....

aku pulak malas nak tukar password...

.........................................................................

korang nak tolong e-mail ke?

e-mail dengan call... aku rasa e-mail lagi lambat kot....

aduh.....

aku tak tau nak cakap ape lagi....

dah betul betul putus harapan....

ader port... ader line streamyx... ader duit.... ader line tepon...

ader bil bulan2 sampai.... ader coverage area... ader pengetahuan...

tapi.....

apesal aku tak dapat line streamyx yg sepatutnyer aku dapat???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ape lagi ,,

try Jaring laa plak..

ahhahahahahhaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

cop cop.

TAK OK langsung....

aku dah buat 2 kali report dah....

aku bukan saja saja nak kutuk TMnet ni...

tapi....

memang line aku TAK OK sampai sekarang....

berape juta kali nak aku call??

sekarang aku bawak PC aku gi rumah cina depan rumah....

pinjam streamyx dier...

pada hal...

aku bayar aku yer line sendiri...

tapi takleh guna...

nanti aku kasi screenshot aku yer bandwith....

kalau aku call streamyx.....

mesti...

dier cakap...

"okay... sekarang saya nak awak test guna spedo meter tiga kali... tgk result dier"

"okay sekarang saya akan buat report..."

"okay nanti dalam masa 48 jam kitaorang akan settlekan problem ni"

.....

kalau aku buleh mencarut... aku dah mencarut dah....

..........................

susah sangat ke nak datang rumah aku....

betulkan aku yer line?

sebab memang bukan masalah aku yer rumah atau komp aku....

abis cara aku buat.... diulangi habis cara....

modem dah tukar... wayar tepon dah tukar...

splitter dah tukar...

nak kata komp rosak... komp ni dapat 1MB masa kat ofis mak aku....

habis cara dah kawan2...

............................................................

tolonglah....

pada korang jer aku bergantung harap.....

bagi aku no. tepon org technician telekom tu....

aku bukan tak nak kasi aku yer id streamyx tu...

tapi password aku senang sangat....

aku pulak malas nak tukar password...

.........................................................................

korang nak tolong e-mail ke?

e-mail dengan call... aku rasa e-mail lagi lambat kot....

aduh.....

aku tak tau nak cakap ape lagi....

dah betul betul putus harapan....

ader port... ader line streamyx... ader duit.... ader line tepon...

ader bil bulan2 sampai.... ader coverage area... ader pengetahuan...

tapi.....

apesal aku tak dapat line streamyx yg sepatutnyer aku dapat???

jaring.... rm125.....

wireless lak tu...

lagi menyusahkan....

dan tempat aku takder caverouge dier

masalahnyer...

kenape ofis mak aku okay jer 1MB...

kenape cina depan rumah aku okay jer 1MB...

kenape aku jer tak ok?

aku cuma mintak satu nombor tepon technician TMnet...

yg buleh tolong aku....

pergi tukar jumper tu... ke 1MB dan jangan selalu DC kan line aku... tu jer....aku mintak...

itu sahaja... tobat aku tak akan mintak lebih lagi....

Edited by doublef1982

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko call lagi helpline tu, then refer report number yang terbaru. bila dia baru nak mula suruh ko buat memacam, terus ko celah ko dah buat semua tu berkali2. then ko cakap ko nak benda nie setel dalam masa 3 hari bekerja tu, kalo tak setel jugak, ko ada hak untuk report dengan pihak atasan. ko selidik la jugak apa hak2 ko sebagai pengguna

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku dah call pun....

dier cakap...

"dalam kes biasa... kitaorg akan amik masa 24 jam hingga 48 jam"

"tapi dalam kes ini... kitorang perlukan lebih masa En. ...."

aper yg special kes aku entah???

org yg jawab telepon tu....

tau ke ape yg technician diorang buat tu?

aku call guna handphone... baru reload... RM10... tinggal RM5

semata2 nak tunggu dier cakap... "report Encik dalam proses"

Share this post


Link to post
Share on other sites

dalam prosedur, sememangnya diorang hanya ada masa 3 hari dr tarikh report untuk selesaikan prob tu. lepas 3 hari tu, kalo ko masih x puas ati, boleh lah ko panjangkan perkara tersebut kepada pihak atasan ( lebih atas dr TM ) untuk tindakan selanjutnya. otupun jika ko nak panjaangkan la.. kalo ko tak nak panjangkan, tu masalah engko

Share this post


Link to post
Share on other sites

aik, si scorps tolg promote musuh syarikat dia la plak...

dgr cerita jaring mahal lagi kan???

takde aa..

aku gurau je tadi..

klu bos tahu,

mmg kena laa aku..

ahhhahahahahhahahh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dalam prosedur, sememangnya diorang hanya ada masa 3 hari dr tarikh report untuk selesaikan prob tu. lepas 3 hari tu, kalo ko masih x puas ati, boleh lah ko panjangkan perkara tersebut kepada pihak atasan ( lebih atas dr TM ) untuk tindakan selanjutnya. otupun jika ko nak panjaangkan la.. kalo ko tak nak panjangkan, tu masalah engko

yup... cadangan aku... Surat kabo... selain org2 tmnet... dan gak GM2 serta CEO wakakaka.... cam aku dulu... email nanti laa... (kang kena bambu lak aku.. ) laugh.gif

kalo tetkom 03 22825000 == nih centre Tetkom yg amik / repaire streamyx kat umah --- bukan tmnet ... dia provide service jekk..

...............

kalo la sampai ginih ko nyer prob... wireless MY015 (jaring ) lebih suiteable ngan ko .... mahal sket +dlm 10-25... tp cun pasal customer kurang lagik tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Assalamualaikum wbt...

Setinggi-tinggi perhargaan saya ucapkan kepada..

yg berbahagia.. Budak Telekom yg datang umah aku

yg berhormat.. Mailware,sekop,thezul,ubi,gila punya amd,man2

dan kepada semua yg telah membantu saya....

Chewah...

hahahahaha.....

akhirnyer... setelah lapan tahun bergelumang dosa....ops...

setelah lapan tahun... menunggu dan memaki....

streamyx kat umah aku dah ok... cun cun 1MB....

sebabnyer... wayar telepon... dalam dinding kondo aku tu berkarat...

so kena wayaring luar... RM120 tu... pergh...

mahal gilo... tapi takper... streamyx punya pasal... pikir untuk masa depan..

so.. kepada admin dan mod.. kalau nak tutup topik ni silakan...

TERIMA KASIH SEMUA... wa caya sama lu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...