Jump to content
Haris Hashim

Ahli Baru Drop Box Daftar Lepas 31 Julai Tak Boleh Share Public

Recommended Posts

Salam Sejahtera kepada pengunjung-pengunjung Putere Dot Com !

Saya baru terbaca bahawa Drop Box akan mansuhkan keupayaan untuk kongsi file seara public untuk ahli yang daftar pada atau selepas 31 Julai. Tetapi ahli yang telah daftar tidak akan mengalami masalah ini!

Kalau anda belum ada Drop Box dan nak ada keupayaan ini, maka daftar atau bukalah akaun drop box sebelum 31 Julai.

Informasi macam ni kita selalu terlepas kerana biasanya hanya di umumkan di laman berbahasa Ingris. Jadi saya ingin maklumkan disini supaya kita pun tak ketinggalan.

[b]*** Penting! Untuk dapatkan tambahan storage percuma, jangan daftar dulu. PM saya email address dan saya akan invite untuk daftar secara referal. Terima kasih jika anda daftar melalui referal ini! ***[/b]

*** Atau register Drop Box dengan klik [url="http://db.tt/JyHWjlPN"]link ini [/url]untuk dapat tambahan 500mb storage secara percuma ***

Kenapa guna Drop Box? Drop box pada asalnya adalah satu servis untuk share file secara public di web. Kemudiannya boleh install client untuk share private file di web, notebok, desktop malahan di Linux sekalipun. Kalau tak boleh share secara public, memang lah hilang fungsi original drop box tu.


Sekian Wassalam Edited by Haris Hashim

Share this post


Link to post
Share on other sites
ada aku kisah ? sky drive ada, gugel drive ada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Memang betul, maklumat hanyalah untuk yang kisah. Jadi kalau tak kisah, buat tidak tahu sudah lah ;)

Anyway, satu pengajaran. Pada satu masa Sky Drive (Microsoft punya cloud storage) buat satu promosi. Pengguna Sky Drive boleh tambah storage lagi 20 GB (kepada 25GB) dalam satu tempoh masa yang singkat. Saya dapat maklumat ini pun sebab masuk forum antarabangsa berbahasa inggeris.

Berapa ramai pengunjung forum putera yang ada SkyDrive dengan kapasiti storage percuma 25GB? Atau hanya 5GB sahaja? Tak dapat informasi agaknya?

Senang cerita. Di forum antarabangsa berbahasa inggeris. Kita dapat banyak maklumat. Jadi lebih seronok nak berinteraksi dan melibat kan diri. Tapi bukan itu sahaja sebabnya. Tengoklah perangai orang kita sendiri. Satu istilah yang jadi popular dalam drama Melayu. Patukah di ulang disini dengan attitude dan sifat yang tak sesuai?

Tepuk dada, tanya selera. Kalau kita kekurangan pengetahuan atau tidak maju kerana sikap sendiri. Maka salah sendirilah.

Jangan tengok post count yang sedikit dan dengan cepat membuat kesimpulan ;). Kalau orang share informasi, berterima kasih pun ok tak berterima kasih pun ok. Tiada yang rugi, tiada yang untung.

Tidak perlu bersikap negative, kerana itu akan merugikan diri sendiri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Encik harris dapat Sky Drive 25gb ke ?
Kenapa tak berkongsi di forum ini ?

Saya tau info itu tetapi tak jumpa percuma 25gb mungkin itu hanya untuk pengguna dengan alamat us saja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aku dah pakai lame dah skydrive...huhuhuh..skang ni siapa yg daftar dgn hotmail aku rasa dah tak dpt 25gb tak salah aku. dulu mmg siapa daftar hotmail dapat 20gb n boleh up lagi 5GB...skang dah kurang sket dari tu..tapi lebih bsar dr dropbox.

kite berforum bahasa kena elok2...org bagi info kite berterima kasih.mungkin kite tak mau tahu tapi org lain nak tau...apa2 pun tq atas info! ;) Edited by silverian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...