Jump to content
Sign in to follow this  
tuah12

"your Business Empire"

Recommended Posts

KONTRAK PENANAMAN JATROPHA CURCAS ATAU POKOK JARAK

1.Bisnes yang mampu beri keuntungan bulanan sehingga 40thn,dan bonus sehingga RM1.5j*
2.Wakil dan pengusaha diperlukan di seluruh pelusuk negara bagi mengusahakan tanaman ini secara PART TIME atau FULL TIME.
3.Juga,sykt akan memberi ganjaran kepada ahli yang berjaya memperkenalkan ahli baru dalam Pogram EXTRANET GLOBAL MARKETING CONCEPT.
4.Malah,bg sesiapa yang berjaya memperkenalkan paling ramai ahli baru,akan menerima ganjaran yang lumayan..

EXTRANET GLOBAL MARKETING CONCEPT
EXTRANET REFERRAL PROGRAM

Pakej Standard RM250
FAEDAH PAKEJ

1.5 EP - Extranet Point

2.1000 Biji Benih atau Produk Token E-Kedai

3.Laman Web Perniagaan Percuma
Pakej Standard:
*1BC RM250 - Bonus RM50
*4BC RM1000 - Bonus RM200

4.Rebet Belian(PLC)
5.Insentif penajaan terus RM50 setiap jualan
-bonus penajaan RM50 x 5 = RM250(pulangmodal)
-Tiada had penajaan terus

6.Trimax level bonus- 3 x 10 (POTENSI BONUS RM1.5j)
(spillover revolution)
bonus dibayar REAL TIME

7.Pakej premium(Perladangan Jatropha Grown Management)
8.Global Pool

PROFILE SYARIKAT

Jatropha Grown Management diterajui dan dimiliki sepenuhnya 100% bumiputra. Pada waktu ini, JGM beroperasi di Puchong Perdana, Selangor Dahrul Ehsan dan telah memulakan program tanaman Jatropha Curcas di seluruh Malaysia.

JGM ditubuhkan dengan satu objektif dan matlamat memberi peluang kepada masyarakat bandar terutamanya golongan berpendapatan tetap atau yang tidak memiliki tanah berkongsi didalam bidang penanaman jatropha secara e-dagang dan perkongsian keuntungan.

VISI SYARIKAT

Menjadi syarikat terulung secara e-dagang bagi industri pengeluaran BIODIESEL(CJO) diperingkat global dan menjadikan tanaman Jatropha Curcas sebagai tanaman komoditi di Malaysia dan seterusnya menjana pembangunan ekonomi golongan berpendapatan rendah.

AKTIVITI SYARIKAT

1.Khidmat nasihat pembangunan serta penyelidikan

2.Joint Venture (Usahasama) penanaman

3.Menguruskan pinjaman untuk penanaman

4.Kursus dan latihan

5.Pemasaran Global

6.Pembekalan biji benih dan baja

7.Pembelian semula hasil tanaman

8.Tapak semaian

9.Ladang pembenihan

10.Pengurusan ladang

11.Pemprosesan minyak

Seperti yang anda maklum, semua produk dan perkhidmatan kami mematuhi peraturan Syariah antarabangsa. Telus, jujur dan ikhlas menjadi teras dalam segala urusan kami.

KELEBIHAN DAN KEUNTUNGAN :

Pokok Jarak atau nama saintifiknya Jatropha Curcas (Physic Nut) merupakan sejenis tanaman bukan minyak masakan (non-edible) yang dapat menghasilkan minyak yang boleh dijadikan biodiesel, biopetrol, minyak pelincir dan minyak aditif untuk kegunaan enjin kenderaan.

Sebiji buah jarak mengandungi 3 atau 4 biji benih yang akan diproses menjadi bahan api alternatif. Saiz pokok yang rendah dan rendang (Maksima ketinggian hanya 10 kaki) memudahkan proses memetik. Buah boleh dipetik menggunakan tangan atau alat memetik buah.

Tanaman pokok jarak amat sesuai diusahakan oleh semua peringkat umur kerana ianya hanya melibatkan kerja-kerja yang mudah dan ringan. Tanaman ini juga sesuai dijadikan tanaman tambahan kepada tanaman-tanaman lain, pagar tanaman atau pagar rumah untuk mencegah daripada binatang-binatang liar. Untuk memagar ladang atau kawasan rumah disyorkan menanam dengan jarak 3 kaki setiap pokok.

Tumbuhan ini digolongkan dalam tanaman yang lasak (hardy), tahan kepada kemarau dan beradaptasi baik di tanah-tanah bermasalah, kurang subur, penjagaan senang, tidak dirosak oleh serangga, ulat ataupun binatang-binatang.

Pokok jarak sesuai ditanam secara "intergrasi" dengan tanaman lain yang sama paras ketinggian dengannya (tidak melebihi 10 kaki). Pokok jarak tidak sesuai ditanam dikawasan berpaya seperti sawah padi dan dikawasan yang berkemungkinan boleh ditimpa banjir.

Seorang pekerja boleh menyelia sehingga 10 ekar ladang jatropha.

HASIL

Pokok jarak boleh mengeluarkan hasil selama 40 tahun tanpa bermusim. Penjagaan yang sempurna dan kaedah teknikal yang bersistematik akan membuatkan pokok jarak mengeluarkan hasil yang berkualiti. Satu ekar keluasan tanah boleh ditanam sebanyak 800 hingga 1000 pokok. (Jarak 6 x 7 kaki). Ia tumbuh dengan cepat seawal 9 bulan sudah mula berbuah dan mengeluarkan hasil. Tahun pertama boleh mengeluarkan hasil 1 tan, tahun kedua, 2 tan, dan tahun ketiga, 3 tan untuk satu ekar.

Sekilogram biji jatropha boleh menghasilkan 330 mililiter minyak mentah (CJO) sebagai bahan api. 1 liter minyak berharga USD1.00



MINYAK

Biji benih Jatropha Curcas mengandungi 25-40% minyak hasil dari pemerahan biji yang hampir serupa dengan biji jarak (Castor). Hanya lebih kurang 75% daripada minyak jatropha ini boleh digunakan sebagai bahan bakar manakala selebihnya pula digunakan untuk tujuan lain seperti dalam pembuatan sabun dan arang batu. Sebelum minyak mentah Jatropha ini boleh digunakan sebagai biodiesel atau bahan additif biopetrol untuk kenderaan, ia perlu melalui proses yang dinamakan "Transesterification". Teknologi pemprosesan ini berskala komersial telah sedia dibangunkan oleh beberapa syarikat multinasional terutamanya Syarikat BP

Minyak Jatropha / pokok jarak boleh dicampurkan dengan minyak fosil diesel dengan kadar yang ditetapkan oleh piawaian petroleum antarabangsa seperti kod B5 - 5%, B20 - 20%, B100 - 100%. Dengan campuran seperti berikut minyak jatropha boleh mengurangkan kandungan karbon monoksida untuk kenderaan dan kilang sehingga 80%.

Syarikat akan memberi secara percuma kepada peserta JGM COOP kaedah penanaman dan bantuan teknikal "know how" bagaimana untuk meningkatkan hasil dan kandungan minyak biji jarak.

berminat,hubungi : en.AMIR- 016-2588005
'Low Investment, High Profit E-Commerce Opportunity'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...