Jump to content
Sign in to follow this  
gen9562

Streamyx....mcm Ni Ker Perkhidmatannya...

Recommended Posts

ok thanks..nampak gaya nak kne pakat2 dlu la ramai2 sblm pi apply streamyx ye tak? smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(KeH @ Nov 21 2008, 07:45 PM) <{POST_SNAPBACK}>
ok thanks..nampak gaya nak kne pakat2 dlu la ramai2 sblm pi apply streamyx ye tak? smile.gif


pakat semua ramai2, buat satu hari...panggil agent turun kumpul borang...pastu submit kat tm, bila ada demand, cepat la sikit dpt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
aku plak sejak dua menjak ni tetiba rasa slow sgt baik download ataupun surfing website... tak kira website local atau luar, loading nye bukan main slow dh mcm guna 512kbps plak... padahal aku guna 1mbps...

ada masalah lg ke TM ni?

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(ApoKalypse @ Nov 22 2008, 02:48 PM) <{POST_SNAPBACK}>
aku plak sejak dua menjak ni tetiba rasa slow sgt baik download ataupun surfing website... tak kira website local atau luar, loading nye bukan main slow dh mcm guna 512kbps plak... padahal aku guna 1mbps...

ada masalah lg ke TM ni?

Ha'ah.. Napa ekk? Aku pun rasa mcm slow bangat sejak dua menjak nih.. Bayar tetap bayar. Pharez tlg jawabkan...

QUOTE(EmoTaro @ Nov 21 2008, 09:53 PM) <{POST_SNAPBACK}>
APA -APA PUN

STREAMYX SUCKS + TMNUT

streamyx and tmnut is my first enemy in malaysia

Wah!! Marah benar kau ye Taro... Nasib ler kau tak bertukart jadik Ultraman Taro. Hehehehe biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
aku ada tips kalau nak call support tmnet.

dari telefon talian tetap rumah ATAU handphone postpaid/prepaid celcom dial 100
then macam biasa la..
*tekan 1 utk bahasa melayu
*tekan 2 utk internet
*tekan 1 utk bantuan teknikal

call hari ahad, biasa hari ahad talian tak sibuk sangat, aku dah try, mmg senang dapat cakap dgn operator teknikal

kemudian, mcm biasa, dia akan verify kita, dgn login id streamyx dan verify sama ada ikut alamat, atau no phone/ic pemilik akaun.

kemudian dia tanya masalah, korang cerita, kalau dia suruh buat benda2 basic mcm clear cache, off firewall, off antivirus, reboot modem, takyah pakai splitter, cakap jer dah buat semua, n nnt dia akan cuba jgk guide korang ikut phone, tp andai tak berjaya, dia akan buka report, n submit kepada technician utk buat checking pada port/dslam seterusnya datang ke rumah andai tiada masalah kat port/dslam

sbb hari ahad "selalu" kurang busy talian technical support, kemudian bila dia open report hari ahad, Isnin tu technician dapat, kalau tak byk report yg beratur, technician boleh trs settle kes korang hari Isnin.

..............tips ni tak semestinya berkesan, cuma aku dh ada pengalaman call hari ahad, mmg takde tunggu2 dengar muzik semua... dan pasal open report tu mmg cepat kalau kita siap2 sedia buat semua benda yg dijangka operator akan suruh buat spt bypass splitter, off firewall/antivirus, flush dns, clear cache, buat manual dialing (bridge).. JGN LUPA SALIN NO REPORT..............


then pasal technician.
sekarang ni technician biasanya bila terima open report, dia akan pegi ke port/dslam dulu, kalau kat situ takde masalah, baru dia ke lokasi pemanggil.

selalunya kalau ada masalah kat port, technician akan reset/tukar/etc.. dan dia akan close report tanpa call/reply pada kita. Cuma andaikata lepas 3 hari bekerja, masalah kita still sama, kita call balik tmnet, dan berikan no report (kat sini ptg no report). So dgn no report, takde la operator suruh korang buat benda2 yg tak perlu lagi, dia akan re-open atau bukak balik report.

tapi bagi mereka yg mmg kurang basic pada IT, mmg perlu la dgr instruction dari operator, sbb kadang2 sbb marah sgt, ada benda2 kecil kita terlepas pandang, dan masalah tu datang dr pc sendiri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(EmoTaro @ Nov 21 2008, 09:53 PM) <{POST_SNAPBACK}>
APA -APA PUN

STREAMYX SUCKS + TMNUT

streamyx and tmnut is my first enemy in malaysia


aku sarankan ko tukar aja warganegara ke Jepun tak pon Jerman. sana kan maju lagi canggih drp M'sia Bolehland.
anda xsesuai menjadi warganegara M'sia.

skian dimaklomkan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.streamyx.com.my/whats_new/whats...rticle_20081119

19/11/2008
SERVICE INTERRUPTION

Dear Valued Customers,


We wish to inform our Streamyx customers that Telekom Malaysia Berhad ™ will be performing a network upgrading exercise from Tuesday, 25 November 2008 until Wednesday, 26th November 2008 from 11.00pm till 6.00am

As a result, Streamyx customers in Tasik Ampang, Kuala Lumpur may experience a disruption of service during the stipulated period. We would like to assure you that the service would resume to normal after this period.

TM apologizes for any inconvenience caused whilst the same time, we would like to assure you that we are upgrading our network to enable us to serve you better.

Customers can call TM at 100 and select “Internet Services” or e-mail us at [email protected] for any Streamyx related problems.


Thank You.


Share this post


Link to post
Share on other sites
masalah akuu akn setel....pihak tm dah datang nak pasang kabel...ni pun nasib bek mak aku ada knai org atas....dlu masa aku p tm mmg cam siot gak byk sangat alasan nak masuk kabel...minta tolong ngan org atas senang jer

Share this post


Link to post
Share on other sites
peweett...ada maria ozawa la kat sini ...wakaka

aku nak nasihat...jgnlah anda mengutuk TM mcm2 .... tongue.gif ...kasian lah kat TM....mmg la servis x boleh perfect 100% mesti ada kekurangannya....gpun negara kita baru sdg menuju negara maju...bkn betul2 negera mcm mcm usa/jepun .... TM sedaya upaya akan mempertingkatkan servis n perkhidmatannya utk kepuasan pelanggannya ...sekian terima kasih tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
aku dah bnyk kali kena dgn streamyx ni
bulan ni saja 2 kali bukak report kes aku
alhamdulillah semua setel
makin laju pulak rasa tenet umah aku..keke
tapi masalah connection terputus tanpa sabab musabab masih ada lagi
takpela aku boleh tahan kalau putus kejap je dalam 2 3 minit
jangan lebih 3 hari sudah sebab tahap kesabaran manusia hanya 2 MINIT sahaja..

sekian untuk makluman

Share this post


Link to post
Share on other sites
erm....let me explain more about this problem.....
selalunya masalah pakej sebegini (streamyx,lets talk,merdeka plan) berlaku apabila pelanggan menukar talian atau memindah talian (PR @ ER)....
apabila pelanggan menukar talian atau memindah talian pakej steamyx tidak dipindahkan sekali..ini adalah kerana kesilapan sistem yang masih dalam siasatan....streamyx hanya akan dipindahkan ke talian baru sekiranya pelanggan atau pihak tertentu membuat laporan kepada pihak TELEKOM.hal ini kerana terdapat department yang berbeza dalam pelaksaan tugasan ini dan pejabat yang berlainan kawasan.....
Selain itu juga,tempat baru tidak terdapat port yang membolehkan pihak TELEKOM menyambungkan talian streamyx kepada pelanggan.Sekiranya masalah ini berlaku pelanggan dinasihatkan menamatkan streamyx terlebih dahulu kerana caj sewa tetap akan dikenakan walaupun pelanggan tidak menggunakan streamyx.....namun begitu pelanggan boleh membuat aduan ke pihak TELEKOM dan sekiranya siasatan memuaskan pihak TELEKOM akan memberi pelarasan berhubung masalah Pakej ini.....

QUOTE(rozmiamir @ Nov 28 2008, 03:52 PM) <{POST_SNAPBACK}>
sakang ni aku mmg bengang giler gan streamyx ni dah slow pas 2 kang nih dier wat pelarasan bil!!!!!!!!!! berganda r bil aku




pelarasan hanya akan diberikan sekiranya pelanggan menbuat aduan dan siasatan mendapati terdapat kerosakan sistem atau kesilapan sistem mengenai perkhidmatan yang ditawarkan.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(memito @ Nov 28 2008, 03:48 PM) <{POST_SNAPBACK}>
aku rasa kelajuan bergantung pd area korg sendiri...klu x ramai org guna streamyx laju la....kat rumah aku dail-up pun laju je aku surf internet... tongue.gif



ni betul kot.... aku pakai 512 sentiasa dapat laju sekitar 60-70KBps.... ok la...

tapi bila nak upgrade, akaun aku ada masalah pulak, boleh ke dia kata(pharez yang uruskan dan pm kat aku) yang akaun aku dah terminate pada nov 2006???? gilo ape.... masakan aku boleh bermain internet selepas 2 tahundan selepas jelaskan bil tertunggak tu dulu dan sampai berganti 3 kali modem adsl, sampai sekarang baru aku tahu diorang tak ubah lagi status akaun aku.... dah la dulu alamat umah aku pada bil tu salah.....

kadang2 pelik sebab alamat ada pada i/c pun boleh taip salah ke????... aku isi borang pun aku rasa kebanyakan orang boleh baca, tapi tetap benda ni berlaku, alamat salah....

so kepada pharez... tolong2 la aku....

nak tanya tm dapat pengiktirafan iso 9001:2000 tak???? kalau dapat, patut tarik balik je.... kalau tak dapat jangan bagi la....

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(zicron21ck @ Dec 2 2008, 11:18 PM) <{POST_SNAPBACK}>
ni betul kot.... aku pakai 512 sentiasa dapat laju sekitar 60-70KBps.... ok la...

tapi bila nak upgrade, akaun aku ada masalah pulak, boleh ke dia kata(pharez yang uruskan dan pm kat aku) yang akaun aku dah terminate pada nov 2006???? gilo ape.... masakan aku boleh bermain internet selepas 2 tahundan selepas jelaskan bil tertunggak tu dulu dan sampai berganti 3 kali modem adsl, sampai sekarang baru aku tahu diorang tak ubah lagi status akaun aku.... dah la dulu alamat umah aku pada bil tu salah.....

kadang2 pelik sebab alamat ada pada i/c pun boleh taip salah ke????... aku isi borang pun aku rasa kebanyakan orang boleh baca, tapi tetap benda ni berlaku, alamat salah....

so kepada pharez... tolong2 la aku....

nak tanya tm dapat pengiktirafan iso 9001:2000 tak???? kalau dapat, patut tarik balik je.... kalau tak dapat jangan bagi la....


hehe...leks leks...masalah ko masih dlm tindakan dan perhatian aku...aku dah fwd pada manager kat tm...harap bersabar...

anyway, sepatutnya kalau salah alamat, installer patut return order telefon tu...dia tak patut pasang...aku tak pasti apa yg berlaku dlm kes ko ni?dan dimana ko register yg salah ni? Aku nak nasihat pada semua, kalau order pada installer tu salah alamat, sila reject dan suruh installer tu return balik order tu kat tm dgn pembetulan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(pharez @ Dec 3 2008, 08:36 AM) <{POST_SNAPBACK}>
hehe...leks leks...masalah ko masih dlm tindakan dan perhatian aku...aku dah fwd pada manager kat tm...harap bersabar...

anyway, sepatutnya kalau salah alamat, installer patut return order telefon tu...dia tak patut pasang...aku tak pasti apa yg berlaku dlm kes ko ni?dan dimana ko register yg salah ni? Aku nak nasihat pada semua, kalau order pada installer tu salah alamat, sila reject dan suruh installer tu return balik order tu kat tm dgn pembetulan...


aku dah pi tm sendiri betulkan alamat masa bayar bil yang tertunggak tu, aku pun tak paham dengan masalah aku ni......... ok untuk makluman aku amik SIB package... nak jimat dan tambah ilmu pengetahuan....aku tulis alamat betul2 sebab benda ni ada bil kan....

anyway thank to pharez sebab cuba tolong aku ni..... Edited by zicron21ck

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(zicron21ck @ Dec 3 2008, 12:14 PM) <{POST_SNAPBACK}>
aku dah pi tm sendiri betulkan alamat masa bayar bil yang tertunggak tu, aku pun tak paham dengan masalah aku ni......... ok untuk makluman aku amik SIB package... nak jimat dan tambah ilmu pengetahuan....aku tulis alamat betul2 sebab benda ni ada bil kan....

anyway thank to pharez sebab cuba tolong aku ni.....


err...ko maksudkan yg mana salah ni? bil streamyx? alamat streamyx akan ikut alamat fon...since ko kata alamat fon ko tak betul, mmg la alamat streamyx pun akan ikut salah...ahaks...aku ingat installer phone dpt order alamat lain pasang kat alamat lain...

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(pharez @ Dec 3 2008, 12:27 PM) <{POST_SNAPBACK}>
err...ko maksudkan yg mana salah ni? bil streamyx? alamat streamyx akan ikut alamat fon...since ko kata alamat fon ko tak betul, mmg la alamat streamyx pun akan ikut salah...ahaks...aku ingat installer phone dpt order alamat lain pasang kat alamat lain...



alamt bil tepon betul....
alamat bil streamyx tu tak betul... masa bulan 1 2007 tu, aku pergi tm shah alam, check akaun aku, ada bil tertunggak, yela tak bayar banyak bulan.... jadi mak aku bayar 400 lebih masa tu dan tengok alamat, salah(patut bil tak mai) pergi kaunter, sambung balik dan betulkan alamat....


pe es batu: bila lah nak selesai upgrade aku ni.... akaun rapidshare aku dah sampai 10 gb.... membazir beberapa hari aku ni..... Edited by zicron21ck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...