Jump to content
z0mbie_

Rayuan Qurban

Recommended Posts

raya korban dah dekat.. kpd sesapa yg xtau mana nak salurkan boleh la berurusan dgn JIM.. dijamin 100% boleh dipercayai.. dilaksanakan di kawasan yang benar-benar memerlukan simpati dan bantuan untuk menyambut eidul adha..
kita di sini aman selesa, masih ramai saudara kita yg memerlukan dan bukan selalu diorang dpt mkn daging, ada yg setahun sekali sj.. perang sana sini, sekatan tak habis2.. mcm2 yg dialami.. tunjukkan keperihatinan anda.. siapa lg nak bantu saudara2 kita kalau bukan kita..


http://qurban-aqiqah.jim.org.my/1429/index.php



"Tiada beriman sesaorang kamu, sehinggalah ia mencintai saudaranya sama seperti ia menyintai dirinya sendiri."

"Barangsiapa yang melapangkan seorang mukmin suatu kesusahan dari kesusahan-kesusahan dunia, nescaya Allah akan melepaskan dirinya dari suatu kesusahan dari kesusahan-kesusahan di hari kiamat. Dan barangsiapa yang meringankan penderitaan seorang yang susah, nescaya Allah akan meringankan penderitaan dirinya di dunia dan di akhirat. Barangsiapa yang menutup keaipan seorang Muslim, nescaya Allah akan menutup keaibannya di akhirat. Dan Allah selalu menolong hambaNya, selagi hambaNya berusaha menolong saudaranya."

"Sesungguhnya Allah telah menetapkan yang baik dan yang jahat, dan telah menerangkan keduanya itu. Maka barangsiapa yang bercita kepada kebaikan, kemudian ia tidak mengerjakannya - Allah akan mencatit disisinya satu hasanah yang sempurna. Dan jika ia melaksanakan, nescaya Allah akan mencatitkan di sisiNya sepuluh hasanah hingga tujuh ratus kali lipat ganda dan hingga sampai beberapa kali ganda banyaknya."

jangan bertangguh lagi..

"Anggaplah dirimu di dunia ini sebagai seorang perantau, atau pengembara. ' Maka Ibn Umar berkata : "Jika engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu pagi. Dan jika engkau berada di waktu pagi maka janganlah engkau menunggu petang. Gunakanlah waktu sihatmu sebelum datang waktu sakit. Dan gunakanlah waktu hidupmu sebelum datang waktu mati. " Edited by amirez_86

Share this post


Link to post
Share on other sites
Qurban kat mindanau / kemboja pun bagus jugak. Qurban yg dikira bukan pasal daging tapi pasal ikhlas. Kat malaysia sekarang qurban sudah lari dari tujuan asal. Apa guna bersedekah kepada orang kaya ?

QHS - QURBAN FOR HUMANITY AND SOLIDARITY
Centre For Internationals Muslim Minority Affairs (CIMMA)
IBADAH QURBAN DI KEMBOJA

Sabah, Kemboja, Vietnam, Filipina, Sri Lanka, Bangladesh, Sierra Leone dan Myanmar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...