Jump to content
fender guy

Surat Aku Untuk Celcom 1+5

Recommended Posts

aku hanya pakai celcom 1+5 nih 3 bulan jerk. Yelah aku rase diriku tertipu. Just imagine, my number kena block satu bulan pada nov baru2 nih la. Tetapi bila datng2 jerk bil perghhhh!!! 329hengget! Aku teponk sapa plok? Tiba2 bil aku gitu? Sangat aku tidak berpuas hati! Bil seblum2 tuh aku da bayo. Setel dah! la ni tgk hah! Tu dia 329hengget, mana aku nak pungut dwet?! Plik ah merke nih. melayu tipu melayu ka?

aku hanya pakai celcom 1+5 nih 3 bulan jerk. Yelah aku rase diriku tertipu. Just imagine, my number kena block satu bulan pada nov baru2 nih la. Tetapi bila datng2 jerk bil perghhhh!!! 329hengget! Aku teponk sapa plok? Tiba2 bil aku gitu? Sangat aku tidak berpuas hati! Bil seblum2 tuh aku da bayo. Setel dah! la ni tgk hah! Tu dia 329hengget, mana aku nak pungut dwet?! Plik ah merke nih. melayu tipu melayu ka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
aku tak reti nak banding-banding ni. pasal setiap telco ada kelebihan dan kekurangan. terus terang aku kata, celcom memang teruk dari segi customer service, billing system dibandingkan dengan digi dan maxis. aku merujuk kepada onlineservice dia. maxis & digi sediakan softcopy bill dalam bentuk pdf. celcom sediakan dalam bentuk html sahaja. maxis & digi sediakan kemudahan detailed unbilled transaction, sedangkan celcom bagi summary je. kalau ikutkan kat topik ni, kemain panas sungguh si pemula topik, tapi yang aku nampak, kenapa pengguna kat malaysia ni tak reti baca dulu term & condition, rules & regulations? memana sektor korporat konglomerat keparat akan guna strategi pusing-pusing merry-go-round untuk buat promosi. penat KPDNHEP buat iklan suruh pengguna jadi bijak, tapi ramai jugak yang terperangkap. soal limit 40jam/bulan 2000sms/bulan tu memang dari mula-mula promosi dulu diorang dah tulis kat mukasurat belakang borang, kat website dia pun ada. cuma silap pempromosi dia yang berpakaian kolar tak reti butang sampai atas tu yang cakap "free call & sms" tanpa menyatakan had dia. itu kelemahan "antaramuka pengguna dia", tapi terus terang aku katakan, pakej dia agak menarik berbanding maxis & digi, dan diulang sekali lagi, aku baca semua T&C setiap telco sebelum aku nak subsribe pakej ni. jadi takdala aku terperangkap dengan perkataan "FREE" tu.

bila dah kena tegur dengan MCMC, akhirnya dia ubah balik iklan dia kat TV & radio, suratkhabar dan dari mulut promoter dia. sebabtu ada MCMC, dan diulang sekali lagi ayat KPDNHEP, pengguna perlu bijak. bukan takda tribunal pengguna, badan itu dan ini yang melindungi pengguna, tapi itulah dia pengguna kita, malas membaca, malas mengkaji sebelum membeli dan mengguna. bila dah terkena dan diperguna, baru nak bising.

aku dah guna pakej ni lebih dari 6 bulan, setakat ni takda caj pepelik, dan diorang sekat panggilan keluar andaikata melebihi had kredit macam biasa. dan sistem sekatan panggilan keluar tu bukannya tepat. kalau ko bubuh 100, kekadang dia baru sampai 98.90 dia dah sekat. kekadang terlajak sampai 130 pasal sistem takkan terus potong kalau talian sedang digunakan masa tu. dan aku juga ada talian digi. sebelum ni aku guna maxis selama hampir 9 tahun, dan akhirnya aku tamatkan sebab takda benda yang menarik untuk aku terus sambung & guna talian tu. dan digi ada kelebihan & kekurangan, sama dengan celcom. bukan aku kata maxis tu tak bagus sampai aku terminate, tapi sebab aku dah bosan. pendek kata, tak suka, terminate, jangan bising-bising. kita bukannya takda pilihan lain pun.

akhir kata, jadilah pengguna bijak. tak perlu pandai baca bahasa inggeris, pasal T&C dia ada ditulis dalam bahas melayu, cina dan india. cukup sekadar paham, dan rajinkan bertanya dengan orang yang dah mengguna. masalah pengguna malaysia ni, diorang terburu-buru, cepat sangat buntang mata bila tengok "promosi". jadi kepada yang terlalu ekstrim sangat sampai terbawak-bawak "POLITIKING", "PERKAUMAN" tu, permintaan aku, tolong edit balik posting anda. posting anda tu bukan anda sorang sahaja yang baca dalamni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
QUOTE(Lestari_ana @ Dec 30 2008, 10:31 PM) <{POST_SNAPBACK}>
aku hanya pakai celcom 1+5 nih 3 bulan jerk. Yelah aku rase diriku tertipu. Just imagine, my number kena block satu bulan pada nov baru2 nih la. Tetapi bila datng2 jerk bil perghhhh!!! 329hengget! Aku teponk sapa plok? Tiba2 bil aku gitu? Sangat aku tidak berpuas hati! Bil seblum2 tuh aku da bayo. Setel dah! la ni tgk hah! Tu dia 329hengget, mana aku nak pungut dwet?! Plik ah merke nih. melayu tipu melayu ka?

aku hanya pakai celcom 1+5 nih 3 bulan jerk. Yelah aku rase diriku tertipu. Just imagine, my number kena block satu bulan pada nov baru2 nih la. Tetapi bila datng2 jerk bil perghhhh!!! 329hengget! Aku teponk sapa plok? Tiba2 bil aku gitu? Sangat aku tidak berpuas hati! Bil seblum2 tuh aku da bayo. Setel dah! la ni tgk hah! Tu dia 329hengget, mana aku nak pungut dwet?! Plik ah merke nih. melayu tipu melayu ka?


AKU PUN BARU DPT BIL....KENA POTONG SEBULAN DAH....TOTAL SEMUA SKALI RM380....MANA NAK CEKAU BEB!!! MEMANG MENGARUT DAH CELCOM SKRANG NIH.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...