Sign in to follow this  
gerakan

Gambar Hitam Putih Nak Tukar Jadi Warna

Ada satu kedai gambar, dia boleh 'warnakan' semula gambar lama yang hitam putih...Software apa mereka guna???

ko boleh guna photo editing tool. misalnya adobe photoshop ke, adobe element ke pun boleh.

kalu nak ajar cara nak guna ko boleh tgk kat you tube "how to recoluur black & white photo". (adobe photo shop).

tak susah sangat k.

sory klu x membantu.

Alternatively, ko boleh guna program Recolored 1.0:

A software tool for colorization of black and white photos, replacing colors in color photos, and applying other effects to digital images. Colorize your old Family Photos: Recolored makes it easy for anyone to add color to black and white photos. There is no need to struggle with layers or complicated settings — everything is accomplished with a few brush strokes. The software performs the otherwise difficult and time consuming task of coloring the image and creating smooth transitions between different colored objects.

i30997_1ikiocuk.JPG

i30999_3iek.JPG

i31000_4gz.JPG

Edited by BasicCX

Ya, guna software ni. Saya pernah guna software ini untuk mewarnakan gambar lama. Best. Boleh pilih warna lagi.

Alternatively, ko boleh guna program Recolored 1.0:

A software tool for colorization of black and white photos, replacing colors in color photos, and applying other effects to digital images. Colorize your old Family Photos: Recolored makes it easy for anyone to add color to black and white photos. There is no need to struggle with layers or complicated settings �€†everything is accomplished with a few brush strokes. The software performs the otherwise difficult and time consuming task of coloring the image and creating smooth transitions between different colored objects.

i30997_1ikiocuk.JPG

i30999_3iek.JPG

i31000_4gz.JPG

dpfware die photoshop le.. mane ade plugin

TEKAN TERUS SIAP JE.. usaha la bro.. gune laye, color brush.. pastu multiply atau softlight atau arrange opacity ikut suke..

kalau ade software TEKAN TERUS SIAP.. xde la pekerjaan grafik designer kat dunia nih.. :wacko:

cun la..leh aku blaja technique ni..mcm best je..thx!

senang je guna photoshop ni........aku sekarang dah guna CS4 beb..tapi yang lanun punyalah....edit gambar pun cantik..CS4 tu, aku dari photoshop 6.0 lagi aku pernah guna...sampailah yg latest sekarang ni...

senang je guna photoshop ni........aku sekarang dah guna CS4 beb..tapi yang lanun punyalah....edit gambar pun cantik..CS4 tu, aku dari photoshop 6.0 lagi aku pernah guna...sampailah yg latest sekarang ni...

best x bro cs4?, hehe banyak x beza dgn cs3?

aku x test lagi, skrg guna cs3 extended lite edition,

x bnyk gambar nak edit :rolleyes: