Jump to content
adr

Adr Online Top Up System For Prepaid Dealer

Recommended Posts

Assalamualaikum,

ADR TECHNOLOGY ingin meningkatkan mutu perkhidmatan top up system yang dijalankan secara manual kepada system online kepada dealer prepaid di seluruh Malaysia.

Ciri-ciri system :

1. Mempunya database yang lengkap dan secure

2. User module and Admin module

3. Purchase module

4. Member Profile

5. Top Up credit module

6. Maintenance and operations

Secara ringkasnya setiap dealer boleh mendapatkan top up code secara online setelah berdaftar dengan ADR TECHNOLOGY dengan menggunakan kredit balance yang terdapat didalam akaun masing. Jika baki akaun kurang dari RM10, dealer hendaklah top up akaunya untuk terus menggunkan sistem top up ini.

Sekian

Rahim Aziz

www.adr.com.my

Edited by adr

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak der respon lak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kepada dealer yg telah berurusan dengan ADR sebelum ini sila email kepada kami usercode anda sekalai lagi. Email ke [email protected]

Terima kasih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Assalamualaikum,

Bagaimana system ini berfungsi.

1. Setiap dealer hendaklah berdaftar dengan ADR TECHNOLOGY

- Pendaftaran RM10 sahaja. Setiap dealer di kehendaki membuat jualan bulanan keseluruhan minima RM5000.00. Jika kurang servis charge dikenakan sebanyak RM30.

2. Setiap dealer perlu memasukkan kredit ke dalam akaun masing-masing minima RM500 setiap kali top up akaun. Dealer perlu memasukkan duit ke akaun ADR TECHNOLOGY dan delaer perlu menghantar e-mail dengan maklumat terperinci ke email adr. SMS juga di terima. Digalakkan memasukkan terus RM5000 untuk mengelakkan service charge di kenakan.

3. Setiap dealer yang telah memasukkan kredit top up ke dalam akaun, wang tidak akan dikembalikan dan perlu digunakan untuk tujuan pembelian top up kod sahaja.

4. Baki minima RM20, jika kurang pihak dealer perlu top up semula akaun tersebut untuk terus menggunakan system ini.

5. Wang tidak akan dikembalikan sekiranya dealer ingin menutup akaun. Baki minimum RM20 akan di bayar dalam bentuk top up kod.

Diharap semua jelas tentang konsep ini, di harap jangan hantar PM sebab nak kasi yang lain tau juga melauli laman web putera ini.

Sekian.

Edited by adr

Share this post


Link to post
Share on other sites

kene ada internet plak ... pastu kene ada pc plak tu ... kegunaan internet hanya uk dapat kod topup ketat gak syarat2 denda pon boleh thn banyak... bagi aku system mcm ni x praktikal .. beter pakai sms reload jer ... ini pandangan aku jer jangan mara yer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lagi satu kenape kene ade service charge lak?? Dah dealer bayar utk akaun topup tu, DUIT DIA, pastu sales kurang, kene service charge lak. Dia KENE SERVICE CHARGE sebab topup dia yang dia beli pakai DUIT DIA untuk dijual kurang org beli pada bulan tu. Lagi satu setiap kali masukkan kredit ke akaun min RM500 sekali topup akaun, so katekanlah aku dapat bayar RM500 ke RM4000 je dlm sebulan tu untuk topup akaun, so aku tetap akan kene service charge sbb tak cukup RM5000?

Edited by ulex

Share this post


Link to post
Share on other sites

kene ada internet plak ... pastu kene ada pc plak tu ... kegunaan internet hanya uk dapat kod topup ketat gak syarat2 denda pon boleh thn banyak... bagi aku system mcm ni x praktikal .. beter pakai sms reload jer ... ini pandangan aku jer jangan mara yer

OK. Terima kasih komen saudara. Pihar ADR melihat setiap potential dealer yg ingin memaksimumkan jualan perlu menggunakan kemudahan internet jika tidak tahap jualan pasti berkurangan. SMS reload satu option lain yang belum ditawarkan lagi oleh pihak kami.

Terima kasih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lagi satu kenape kene ade service charge lak?? Dah dealer bayar utk akaun topup tu, DUIT DIA, pastu sales kurang, kene service charge lak. Dia KENE SERVICE CHARGE sebab topup dia yang dia beli pakai DUIT DIA untuk dijual kurang org beli pada bulan tu. Lagi satu setiap kali masukkan kredit ke akaun min RM500 sekali topup akaun, so katekanlah aku dapat bayar RM500 ke RM4000 je dlm sebulan tu untuk topup akaun, so aku tetap akan kene service charge sbb tak cukup RM5000?

OK..Terima kasih komen saudara/i. Service charge dikenakan bukan untuk membebankan dealer tetapi lebih kepada satu penyuntik semangat kepada dealer supaya berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapai target jualan. Pihak kami juga dikenakan service charge yang tinggi jika tidak mencapai target jualan 20K sebulan. Pihak kami mengalu-alukan dealer yang mempunyai prospek jualan yang luas dan mempunyai rancangan perniagaan yg pintar. Dengan jualan yang berterusan dan promosi berterusan pihak kami dapat menjual top up mencecah 30K sebulan. Walaupun keuntungan dalam penjualan top up ini sangat rendah tetapi risikonya juga rendah. Konsep perniagaan ini berkonsepkan 'win-win' situation dimana kedua belah pihak mempunyai kelebihan/keuntungan masing-masing.

Sekian..komen saudara/i amat kami alu-alukan.

nak tahu berapa % keuntungan utk biz ni?

Terima kasih. Margin keuntungan belum lagi diputuskan. Masih lagi diperingkat 'draf' dan akan diberitahu kelak.

Sekian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Assalamualaikum,

Terima kasih kepada yang bertanya. Pihak ADR terpaksa menangguh pelancaran system ini kerana kesuntukan masa menjelang hari raya yang akan tiba tak lama lagi. Pihak ADR akan memaklumkan secepat mungkin bila system ini ready.Kami memerlukan sedikit masa untuk menguji sistem ini sebelum melancarkannya. Kesabaran semua pihak di ucapkan ribuan terima kasih. Selamat hari raya maaf zahir dan batin.

Sekian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Assalamualaikum,

System akan beroperasi dalam pertengahan bulan 11..InsyaAllah. Kepada dealer yang berminat sila hantar kan email ke [email protected].

Sekian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Assalamualaikum,

System akan beroperasi dalam pertengahan bulan 11..InsyaAllah. Kepada dealer yang berminat sila hantar kan email ke [email protected].

Sekian.

Berminat sekiranya pakej yg diberikan sesuai dgn jumlah belian dan syarat2(pre-condition/post-condition) yg reasonable.

Harap dapat senaraikan harga dan lain2 keterangan secara lengkap(updated). TQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Assalamualaikum,

Pihak ADR mungkin tidak apat melancarkan system ini disebabkan tidak mendapat kerjasama dari pihak telco tertentu. Segala update akan diberitahu dari masa ke semasa. Payah juga bila kita buat sesuatu system yang menggugat system yang sedia ada. Apapun terima kasih kepada support semua org. Anda realize tak sekarang payah nak top up maxis ??...antara sebabnya.

Thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...