Jump to content
Sign in to follow this  
sinarmaya

::usahawan Sms,ringtones,wallpaper Etc::

Recommended Posts

Assalammualaikum...

::BlueHyppo SMS ENHANCED::

1.Satu produk yang dikeluarkan oleh TmNet BlueHyppo.Produk ini adalah untuk bagi sesiapa yang berminat untuk memiliki satu laman web yang mengandungi directory ringtones,wallpaper,logo operator,polyphonic@monophonic,sms polls system,sms vote system,sms info dll untuk di jual melalui download.

2.Setelah membeli produk berikut,anda akan diberikan 5 web pages,2 pages untuk anda ceritakan tentang perniagaan @ tentang diri anda.3 pages mengandungi directory sms application yang dinyatakan diatas.

3.Anda tidak perlu risau untuk memikirkan tentang ringtones,logo operator,wallpaper etc yang hendak dijual kerana web ini diselenggara oleh penuh TmNet Netmyne yang akan sentiasa update ringtones,wallpaper yang baru.

4.Setelah anda membeli produk tersebut,anda akan diberi pilihan untuk memilih templates yang disediakan.sebanyak 10 templates.anda juga akan diberi code download anda sendiri.begitu juga anda akan diberi satu subdomain untuk mempromosikan perniagaan anda melalui www.namaperniagaan.enetmyne.com

5.KEUNTUNGAN:

i.setiap pelanggan yang memuat turun logo,ringtones etc.anda akan mendapat keuntungan sebanyak 50 % dari saluran pengagihan.

ii-Bayaran keuntungan akan dibuat pada akhir setiap bulan melalui cek.

iii-Walaupun anda tidur,baring,mandi atau apa saja keadaan anda,bilamana ada orang memuat turun dari directory anda,anda akan mendapat keuntungan.

6-Produk ini dijual melalui usahasama antara TmNet Sdn Bhd dan FaraTech Sdn Bhd,yang dikelolakan oleh DPMM(Dewan Perniagaan Melayu Malaysia) & PKUT Management.Produk ini hanya dijual oleh reseller yang telah dilantik oleh PKUT.

7-PASARAN.Anda boleh mengiklankan website anda melalui tabloid harian,meletakan di premis perniagaan anda,restoran-restoran dan sebagainya.

8-HARGA BAGI PRODUK INI IALAH : RM780.00 SAHAJA

9-Bagi yang berminat boleh menghubungi :

SINARMAYA ENTERPRISE (001510269-W)

ALWEE BIN SHAMRIN,No Hp:012-7976977, ataupun email [email protected]

Wakil syarikat kami akan berada di KL pada 25 & 26 / 9 /2004 ini.sila aturkan temujanji anda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waalaikumusalam.

Menarik, tetapi kenapa perlu dipasarkan dalam bentuk "produk" dan bukan joint-venture atau affiliate?

Usahawan yg berminat seolah-olah terpaksa membayar "pengeras"nya dahulu sebelum dapat jadi agent. Tak boleh ke dijadikan percuma sahaja? Lagipun profit memang akan dikongsi 50%. (itupun mungkin 50% dari untung bersih, bukan dari harga jualan, iaitu setelah ditolak bahagian untuk telco dan lain2 fee).

Saya melihat, banyak program di Internet dijalankan dalam bentuk affiliate secara percuma sahaja, kerana keuntungan kepada penyedia perkhidmatan adalah melalui perkongsian, dan bukan melalui pendaftaran agent.

Mungkin senario business di malaysia banyak dipengaruhi oleh sistem jualan langsung ala skim cepat kaya - iaitu produk tidak penting, sebaliknya penajaan agent baru itu yang menjadi sumber pendapatan - melalui yuran pendaftaran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Assalammualikum..

Perlu di perhatikan secara telus.

Ada perbezaan untuk menjadi agen dan membeli produk tersebut.

Saya bercakap atas nama reseller PKUT(orang ke 3).di samping menjual produk tersebut,saya juga mencari agen sebagai pengedar untuk memasarkan produk tersebut.

Bagi usahawan yang berminat kenapa dia perlu menjadi agen,beli sahaja lah produk tu.dan harga untuk usahawan yang ingin membeli tak sama dengan harga sesorang untuk menjadi agen.Agen membeli produk tersebut dengan reseller untuk memasarkannya.bukan untuk menggunakannya.Jika agen ingin menggunakan produk tersebut dia perlu membayar harga penuh.

Ini kerana,margin keuntungan bagi keuntungan produk ini telah di bahagi mengikut persen yang telah di persetujui dalam perjanjian.

Persoalan kenapa agen perlu membayar,itu syarat yang ditetapkan oleh reseller bukan pengeluar produk.Kenapa?kerana itu lah yang diberi nama sebagai "komitmen".Apa yang diberikan dalam syarat2 untuk menjadi agen itu adalah secara ringkas,Untuk mengetahui lebih lanjut,kita perlu berjumpa dan berbincang. terima kasih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinar maya ni berlokasi di Muar kan......

any produk lain yg u ada sediakan?

tuh jer nak tanya.....ehehhe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...