Jump to content
MC_Amig0

Ultraman... Otomen...

Recommended Posts

kalau ada sesapa kat forum yang ade atau pun kenal menber yang ade

1. ultraman jack (hedeki goh)

2. ultraman tiga

2. ultraman dyna

complete set, aku sanggup beli. biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalau ada sesapa kat forum yang ade atau pun kenal menber yang ade

1. ultraman jack (hedeki goh)

2. ultraman tiga

2. ultraman dyna

complete set, aku sanggup beli.  biggrin.gif

Cari kat sini http://www.xl-shop.com/ . Gerenti ader. Aku pun peminat Ultraman terutama Ultraman lama Shin Hayata dan Beta Capsule. laugh.gif

user posted image

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalo rasa umur 30+ tapi nak layan gak Ultraman... pegi layan ULTRAMAN NEXUS. Itu seswai untuk orang dewasa.... sebab plot dan jalan cerita dia... di tambah dengan jumlah orang awam yang mati... bila raksasa muncul... selalunya 80% dari mangsa dah mampus pon... samada kena makan atau pijak. Ultraman selalunya hanya dapat selamatkan 20% jer... ganas camnie seswai untuk orang besau-besau. Ultraman dia pon ada 9 jumlah keseluruhan dalam NEXUS. Ultraman generasi baru yang ada jumlah Ultraman paling tinggi setakat nie. Dah la story dark... ingatan orang yg. encounter raksasa dihilangkan... maknanya kewujudan Ultraman dan raksasa hanya diketahui kerajaan. Dan paling best kelainan yg ditonjolkan... orang yg. jadi Ultraman adalah orang biasa... bukan anggota khas melawan raksasa itu. Cool habis woh.... Ultraman dia siap mati lagi (Jeunes... hero yg. pertama) kalah lawan dengan dark ultraman (Dark Mephisto... main villain pertama)

Tapi kalau rasa umur baru 17 ke bawah atau takleh terima pembaharuan mendadak Nexus. Pergi layan Ultraman lain atau paling latest di Jepun... Ultraman Max. Tapi aku cakap satu benda la... plot dan semua hanya serupa ultraman lama jer. Even raksasa mengamuk tengah bandar pon orang awam tak pernah ada yang mati. Dan macam biasa... bila raksasa dan Ultraman berlawan... adalah budak kecil bersorak "Ultraman boleh... yah.... ".

Edited by Crimson Star

Share this post


Link to post
Share on other sites

otromen bersepah2 kat kedai cd............

otromen cosmos kat ntv7 tu x layan ker??

semua citer otromen kecuali nexus plot dan jalan citer sama jerrr, bosan!

Edited by Otromen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ya... Nexus menarik kerana terlalu serius... sampaikan aku dah tak rasa itu cerita Ultraman yang aku tengok. Kadang-kadang ada satu dua episode Ultraman dia tak keluar pun... tapi plot berjalan. Kalau dalam siri Ultraman lain... habis satu episode habislah. Dalam Nexus... setiap satu episode bersambung di antara satu sama lain... dan kadang-kadang Ultraman dan pasukan khas melawan raksasa dalam Nexus - TiLT mengambil masa hampir enam episode... baru nak musnahkan satu raksasa.

Dalam Nexus... semenjak kewujudan 1st Deunamist (Deunamist adalah gelaran untuk orang yang terpilih menjadi Ultraman) 5 tahun sebelum siri Nexus bermula... raksasa dah mula muncul di muka Bumi... tapi langsung tak diketahui oleh umum. Dalam satu kes... pertarungan antara Ultraman The Next (1st Deunamist) dan raksasa codename The One di bandar Shinjuku telah memusnahkan bandar itu dan mengakibatkan 200,000 ribu orang terbunuh. Tapi kerajaan US dan Japan menggunakan Leyte untuk menghilangkan ingatan mangsa terselamat. Dan kejadian itu kemudiannya dikatakan sebagai akibat daripada meteorit yang menghentam Bumi. Dari sini kesimpulan aku boleh buat... story dia memang dark habis.

Bila 2nd Deunamist muncul dan bertukar sebagai Ultraman Jeunes (dia ini hero sampai episode 20+) dia ini tidak dianggap rakan sebaliknya musuh. Dan seringkali ditembak semasa berlawan oleh pasukan TiLT. Hanya selepas kemunculan evil Deunamist yang menggunakan kuasa cahaya dia untuk tujuan lain... baru TiLT mula menganggap Ultraman Jeunes sebagai rakan dan membantu dia. Malang sekali waktu itu badan 2nd Deunamist (Himeya Jun) dah nak rosak semenjak kena culik dengan ketua pengarah TiLT untuk extract kuasa cahaya dalam badan dia. Dan dia mati masa lawan Shinya Mizorogi (Ultraman Dark Mephisto).

Plot berubah bila 3rd Deunamist muncul... Ultraman Jeunes Blue. Dia ini budak muda berumur 17 tahun. Dari sini baru pertarungan mula melibatkan dunia sebenar. Sebab Ultraman mula hilang keupayaan membuka dimensi mereka. Jadi mahu tak mahu kena bertarung depan orang ramai. Dan sekali lagi kerajaan terpaksa membuat cara yang tak sepatutnya untuk menghilangkan ingatan satu penduduk bandar. Malang lagi bila dah nak habis... 3rd Deunamist kalah. Nasib tak mati.

Kuasa berganti kepada 4th Deunamist... salah seorang anggota TiLT... tapi dia bengong... dia transform depan Leyte. So... kuasa dia diserap oleh Ultraman evil... the final evil deunamist... Dark Zagi. Member TiLT dia dengan Coordinator perang dah kasi amaran jangan ubah jadi Ultraman... dia ubah juga. Kuasa berpindah kepada orang terakhir. 5th Deunamist... Komon. Dari episode 1 sampai sekarang Komon ini sebenarnya hero. Tapi dia bukan Ultraman. Akhirnya di pilih juga jadi Ultraman. Dengan bentuk baru... Noa. Belasah Dark Zagi and win....

:: END OF SYNOPSIS ::

===================================

Apa kelainan dalam Nexus yang mewajarkan ia ditonton??

- Tak kebudak-budakkan... plot dia banyak bermain dengan emosi.

- Pertarungan Ultraman baik dan jahat yang banyak. Dari mula episode sampai sekarang... banyak kali encounter evil ultraman. List nama Ultraman dalam ini :

GOOD

Enfans

The Next (Shinichi Maki)

Jeunes (Himeya Jun)

Jeunes Blue (Ren Sanjyuu)

Noa (Komon - main character. Tapi jadi Ultraman episode last laugh.gif )

BAD

Dark Faust (Riko - awek Komon)

Dark Mephisto (Shinya Mizorogi)

Dark Mephisto Zwei (Misawa - anggota Memory Police)

Dark Zagi (Ishibori - anggota TiLT)

- Konsep memisterikan apa yang berlaku. Bila ada mangsa mati kena bunuh... akan dianggap sebagai accident. Mangsa terselamat... dihilangkan ingatan oleh MP (Memory Police).

- Kerajaan yang penuh konspirasi... mengadakan Projek Prometheus. Merahsiakan kemusnahan sebuah bandar akibat pertarungan The Next dan raksasa. Menghilangkan ingatan orang yang terlibat.

- Pertarungan Ultraman itu sendiri. Bila berlawan... Ultraman akan utilize satu sistem power untuk membuka satu pintu dimensi yang akan membawa Ultraman dan target ke satu tempat lain. Macam planet lain or dimensi lain. Mereka akan berlawan disitu untuk meminimumkan kemusnahan di Bumi.

- CG Ultraman vs Ultraman sempoi. Sampai sekarang aku rasa kagum dengan pertarungan Jeunes Blue dengan Dark Mephisto Zwei. Terbang di langit berpusing-pusing siap akrobatik lagi. Power Dark Mephisto Zwei pun hebat... macam serangan Picolo dalam Dragonball Z masa dia lawan Android #17. Bebola berpecah jadi banyak hentam Ultraman.

- TiLT punya serangan lebih hebat dari Ultraman. Ultimate Vanisher. Mampu memusnahkan sebarang raksasa dengan satu hit. Malang bila senjata ini dimusnahkan oleh si pembelot Ishibori. Even kalau guna pada Ultraman sekalipun.... tersungkur... sebab TiLT ada tembak Dark Mephisto guna senjata ini.

:: END OF PROMOTION ::

Penatnya~...

Edited by Kai Kiske

Share this post


Link to post
Share on other sites

wahahaha....aku pun peminat ultraman gakz nie.... tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko umur brape nih  tongue.gif

hehehe...time ultraman jack disiarkan di tv1 5.00 ptg masa tu aku darjah 1. agak nya tak logik aku umur 17 tahun sekarang.... anak pun dah 2 beb.... smile.gif

aku nak kumpul ultraman jack tu pasal dialah idola aku masa kecik-kecik dulu. lagipun memang cerita ultraman nih aku tengok, yang paling aku minat ialah ultraman jack..... sampai bergaduh ngan kawan-kawan time kecik dulu pasal ultraman ni... tongue.gif

tiga ngna dyan tu saja aku nak kumpul...kalau tak ade tak ape. tapi aku betul=betul nak cari series ultraman tu.

nexus jalan cerita memang best tapi...korang dah bagitau aku kesudahannya. sad.gif . memang nexus untuk orang dewasa. ultraman : the next pun unutk org yang dah dewasa.

unutk pertama kalinya ultraman max tangan kidal... korang perasan tak....??

Share this post


Link to post
Share on other sites

nampak sgt citer nexus nih menarik n matang wakakakaka...nanti aku d/load pas aku abis d/load eyeshield 21 nih hahahahaha..baca synopsis dari encik Kai buat aku rasa mau je tgk episode nexus nih sampai abis walaupun episodenye hanya 30++ padahal asal 50 tapi aku mau gak tgk hahahahaha..x sabarnye nak tgk!!~ biggrin.gif

harap ada la Nexus The Movie hehehehe tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ada x silap kat Tv-Nihon try search dr.google kalo salah betulkan.. biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betul dan tak silap lagi. Best! Best! Terima kasih HeaVen X laugh.gif

ok no problem smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

cerita banyak tak guna... so sape sini yang boleh bantu aku nih... dah hampir 20 tahun aku cari cerita ultraman jack complete series, tak pernnah jumpa.

time tu ayah aku ada tape kan cerita ultraman tu untuk aku, tapi sekarang ni semua tape 2 tu dah kene kulat. tak boleh nak baca lagi... sad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

harap ada la Nexus The Movie hehehehe tongue.gif

Ada... Ultraman The Next.

Cerita berkenaan Shinichi Maki... the very first Deunamist ever exist in this world. Dan macam mana raksasa muncul kali pertama di bumi. Juga menyelesaikan teka-teki kemusnahan bandar Shinjuku yang dikatakan musnah akibat rempuhan meteorit.

Berlaku 5 tahun sebelum Nexus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bebalik otromen....bebalik otromen...

sian kat Gaban..takde ke orang nak beli citer Gaban plak.heheheh tongue.gif

kasi canler ler kat Gaban plak...

hehehe cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

bebalik otromen....bebalik otromen...

sian kat Gaban..takde ke orang nak beli citer Gaban plak.heheheh tongue.gif

kasi canler ler kat Gaban plak...

hehehe cool.gif

sebenarnya GAVAN, bukan gaban

Share this post


Link to post
Share on other sites

sebenarnya GAVAN, bukan gaban

jepun takde huruf 'v' sebagai ganti diorang guna huruf 'b' diorang, sama cam huruf 'l' diorang guna huruf 'r' sbg ganti......

jadi org jepun eja sebagai gaban lerrr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wah kai kiske ko dah tgk the movie nexus ker? mana ko d/load? n mana ko d/load semua episode nexus..aku tgk kat TV-Nihon baru sampai episode 17..ko siap nak ending ko citer...share la kat sini.. smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Movie belum release... but then... someone here has watched it alredy... I wonder how... hahaha laugh.gif

Pasal tv series... aku tak layan TV-Nihon... macam siput nak tunggu... aku layan [RAW] jer....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Movie belum release... but then... someone here has watched it alredy... I wonder how... hahaha laugh.gif

Pasal tv series... aku tak layan TV-Nihon... macam siput nak tunggu... aku layan [RAW] jer....

aik x release but dah ada org layan apa kepelik bunyi nye? ko layan [lanun] punya ker?? biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

jepun takde huruf 'v' sebagai ganti diorang guna huruf 'b' diorang, sama cam huruf 'l' diorang guna huruf 'r' sbg ganti......

jadi org jepun eja sebagai gaban lerrr...

ooooo cam tu... mana pakcik din tau.... laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...