Jump to content
hoyoyo80

Streamyx Lembab

Recommended Posts

Masalah lembap ni bukan masalah local connection. Tapi international connection. Aku nak remote server company aku kije pun susah. Server kat US.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kenapa laa ada gak manusia yang tidak paham apa itu hak pengguna. siap ada yang sokong. ada gak kata ok la servis yang di berikan oleh tm. ada gak yang kata tm nie paling murah.

kepada sesiapa yang membandingkan dengan isp lain kat malaysia, tak payah laa sebab nie semua politik perniagaan.

telekom 2 saper, goverment kan so isp lain jgn harap laa dapat potong tm punya. 2 pasal jaring n time tak leh naik.

ikut logik laa. preparation on the time broadband, terlaju di asia tenggara, tiba2 senyap macam kena tampal mulut.

apa sudah jadi ngan jaring semua.

untuk pengetahuan, isp2 nie yang boleh fokus pada korporat busnes like networking bank, syarikat2 besar.

kepada sesiapa kata streamyx 2 murah

ini bukan persoalannyee. masalah sekarang, isp tm nie sendiri menjanjikan servis iaitu berdasarkan byaran yang di buat

cam contoh 1mb rm 88.

kalau kita dapat servis kurang dari apa yang di janjikan, kita ada hak sebagai pelanggan untuk komplen atau protes apa yang berlaku pada servis yang sepatutnya di berikan.

ibarat cam kita byr rm 10 untuk mendapat seekor ayam, tapi kita hnya dapat kaki ayam jer

amcam korang marah tak kat penjual 2, jnji seekor ayam tapi dapat kaki je

sepatutnyee streamyx upgrade dia punya servis,

bukan masalah tempoh masa, kalau nak ikutkan masa, sampai melimpahla laluan semua traffic siap bnjir lagi.

katakan path hnya untuk 10 user tapi yang gunakan path 40 user.

takkan nak tunggu traffic palik buruk n menyebabkan down smua sistem!!!!

nie sekarang siap wat promotion untuk servis 4 mb, padahal yang 1 mb ke bawah pun tak terbela.

korang tak rasa kena tipu ker

tak rasa yang tm hnya mengaut keuntungan sebab dia monopoli.

buka mata ckert

nie ke kata boleh besyukur

kalau ikutkan syukur, time dial up lagi bo syukur

open skert minded 2, buka mata ckert

unlimited konon

p2p pun kena roadblock.

unlimited 2 kena tukar jadi limited

baru orang tak komen pasal p2p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Setakat ni aku tak nampak lagi sapa2 yang menidakkan hak pengguna untuk komplen...yang aku nampak org2 yang menidakkan hak pengguna yang berpuas hati untuk menyuarakannya...setiap benda ada 2 side of the story...kita tak boleh nak kata A betul dan B salah...

Kalau kata Jaring ngan Time tu bukan syarikat kerajaan aku pun tak tau nak kata apa la...p balik rujuk dulu laporan kewangan GLC baru tau kot?...kalau nak kata maxis ngan digi tu bukan syarikat kerajaan mungkin boleh percaya la sikit kot...

Yang penting first sekali paham apa itu ADSL...dan yang kedua...cari jalan untuk solve masalah...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kenapa laa ada gak manusia yang tidak paham apa itu hak pengguna. siap ada yang sokong. ada gak kata ok la servis yang di berikan oleh tm. ada gak yang kata tm nie paling murah.

kepada sesiapa yang membandingkan dengan isp lain kat malaysia, tak payah laa sebab nie semua politik perniagaan.

telekom 2 saper, goverment kan so isp lain jgn harap laa dapat potong tm punya. 2 pasal jaring n time tak leh naik.

ikut logik laa. preparation on the time broadband, terlaju di asia tenggara, tiba2 senyap macam kena tampal mulut.

apa sudah jadi ngan jaring semua.

untuk pengetahuan, isp2 nie yang boleh fokus pada korporat busnes like networking bank, syarikat2 besar.

kepada sesiapa kata streamyx 2 murah

ini bukan persoalannyee. masalah sekarang, isp tm nie sendiri menjanjikan servis iaitu berdasarkan byaran yang di buat

cam contoh 1mb rm 88.

kalau kita dapat servis kurang dari apa yang di janjikan, kita ada hak sebagai pelanggan untuk komplen atau protes apa yang berlaku pada servis yang sepatutnya di berikan.

ibarat cam kita byr rm 10 untuk mendapat seekor ayam, tapi kita hnya dapat kaki ayam jer

amcam korang marah tak kat penjual 2, jnji seekor ayam tapi dapat kaki je

sepatutnyee streamyx upgrade dia punya servis,

bukan masalah tempoh masa, kalau nak ikutkan masa, sampai melimpahla laluan semua traffic siap bnjir lagi.

katakan path hnya untuk 10 user tapi yang gunakan path 40 user.

takkan nak tunggu traffic palik buruk n menyebabkan down smua sistem!!!!

nie sekarang siap wat promotion untuk servis 4 mb, padahal yang 1 mb ke bawah pun tak terbela.

korang tak rasa kena tipu ker

tak rasa yang tm hnya mengaut keuntungan sebab dia monopoli.

buka mata ckert

nie ke kata boleh besyukur

kalau ikutkan syukur, time dial up lagi bo syukur

open skert minded 2, buka mata ckert

unlimited konon

p2p pun kena roadblock.

unlimited 2 kena tukar jadi limited

baru orang tak komen pasal p2p

AKU SOKONG!!! SEMENJAK AKU GUNA STIMIX 1Mbps NI AKU TAK PENAH DPT SPEED 1Mbps, BAHKAN SEMUA PENGGUNA TEMPAT AKU SLALU DPT BLINKING (AKU DPT TAU BILA TGK REPORT DR TECH YG DTG UMH AKU)

Setakat ni aku tak nampak lagi sapa2 yang menidakkan hak pengguna untuk komplen...yang aku nampak org2 yang menidakkan hak pengguna yang berpuas hati untuk menyuarakannya...setiap benda ada 2 side of the story...kita tak boleh nak kata A betul dan B salah...

Kalau kata Jaring ngan Time tu bukan syarikat kerajaan aku pun tak tau nak kata apa la...p balik rujuk dulu laporan kewangan GLC baru tau kot?...kalau nak kata maxis ngan digi tu bukan syarikat kerajaan mungkin boleh percaya la sikit kot...

Yang penting first sekali paham apa itu ADSL...dan yang kedua...cari jalan untuk solve masalah...

<_<

Edited by ApoKalypse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni cakap tak serupa bikin. Aku ade pos masalah ni dalam akhbar berita harian ngan utusan. Tapi tak keluar. Dekat 2 minggu aku beli surat khabar. Hampeh.. :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehe aritu aku ade g nak submit 4mbps kat port klang tp die kate yg ade kat kl je.. tp kat website kawasan yg liputan 4mbps .. kawasan klang dan kawasan aku ade dalam list tu .. so ape kehal die kate kl je ade ... sengal ke...

tp camni la .. kalo prob call aje .. jawapan sama kite bg soklan sama die soal ... kalo xdpt solve die kate send tech kat rumah .. konon esok .. tp seminggu baru smpai .. itu pun xdpt menolong .. tp nak wat camna .. p2p pun die blok torrent pun die blok tapi kalau nak ikutkan torrent tu .. sama gak kalao ko direct download mp3 ke movie ke dari mana2 site.. torrent tu atau p2p tu sama je up/down .. upload ngan download .. so ape yg rugi ? ... aku pun tak paham nape derang block .. sama gak bandwith download sama ade dari direct / torrent / p2p ... aku pun download movie .. setiap ari ade gak dekat 5 - 10gb .. connection aku dalam 512 je .. lagi banyak dari torrent.. pelil la tmnet ni.. duit nak aje .. tak byr tau nak cut .. bile complain xtau nak setel .. lambat .. huhuhu xbyr aje cepat sgt potong .. kate tu la ni la ... ikut regulation .. polisi .. blablabla... tp customer gak yg teruk menanggung.. tp xpe .. aku pun gune gak stimix ni.. kalo slow tepakse tweak ke maksimum boleh itupun terpakse .. nak upgrade kate line xleh upgrade .. org nak kasi duit xnak lak ... kate itu la ini la .. haizz... penin aku...

torrent kene cut smpai below 10kb/s .. huhu aku tuko tros linux .. pakai torrent nix .. dpt full throttle ... tp tu la .. kalo dpt full pun .. connection pun x stable ... putus putus... itu je la ... alasan ... wayer coper x elok dah .. kene cek kabeling la tu la .. huhu xpe la .. buat mase ni gune je la ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Setakat ni aku tak nampak lagi sapa2 yang menidakkan hak pengguna untuk komplen...yang aku nampak org2 yang menidakkan hak pengguna yang berpuas hati untuk menyuarakannya...setiap benda ada 2 side of the story...kita tak boleh nak kata A betul dan B salah...

Kalau kata Jaring ngan Time tu bukan syarikat kerajaan aku pun tak tau nak kata apa la...p balik rujuk dulu laporan kewangan GLC baru tau kot?...kalau nak kata maxis ngan digi tu bukan syarikat kerajaan mungkin boleh percaya la sikit kot...

Yang penting first sekali paham apa itu ADSL...dan yang kedua...cari jalan untuk solve masalah...

time 2 mmg 100% syarikat bumiputra n ada share orang kerajaan n aku malas n isu politik, tapi confirm adalah swasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku bukan nak blame sgt streamyx nie, sebab aku dah rasa speed paling rendah n tak masuk akal. itu yang aku tak puas hati. pas2 servis customer tak bagus. ko byg kan laa , aku amik 1 mb n dapat hnya antara 200kb ke bwah 70 kb.

aku mmg tau nie tak masuk akal, myb masalah port.

so aku telefon customer servis, dia suruh aku wat polisi biasa. dah laa aku tak guna splitter. so aku tepon guna hanset sebab nak check directly speed. aku dah cakap, tak sampai 3 minit tadi aku dah wat n catitkan 3 kelajuan speed serta nyatakan ip sekali. tapi dia tak nak dgr, dia suruh aku wat sekali lagi. dahlaa nak wat speed 2 laama gler sebab internet aku kan ada masalah, pas2 dia suruh wat bnda2 yang biasa ikut prosidur seperti disable anti virus, firewall, delete cookies, scan window, n shutdown p2p. sebelum 2 aku cakap dah wat semua 2, siap dah reset modem, tapi dia suruk reset modem gak, aku ikut jerlaa. ikut akal laa, takkan masalah customer punya komp sebab speed mmg tak masuk akal punya slow, dia sendiri tau.

aku abis bertekak sampai kredit aku abis rm 20.

pas2 barulaa wat report n technician datang tukar port.

ok laa ckert dapatlaa 650 kb

tapi mmg tak tahan lama, 3 bulan jer pas2 sama balik speed 2.

untuk pengetahuan aku dah ulang balik semua yang aku wat nie lebih 3 kali.

dah 3 kali report, bygkanlaa braper customer nak spend money just for stupid report

penyelesaiannyee adalah tukar port sana, tukar port cnie

technician 2 cakap dah abis port dia tukar, nie laa yang terbaik

kalau dah ada pilihan isp lain aku dah amik dah.

cara nyee sekarang setiap 3 bulan aku akan wat report n abiskan duit kredit untuk tukar port[/b

korang rasa ada cara lain ker selain aku cakap kan,

internet mmg semua perlukan betul tak

ada korang rasa mslh nie datang dari customer

msti korang paham mksd customer teraniaya

aku ttp sokong tm sebab wat broadband

tapi aku tak sokong seratus peratus cara dia wat servis

nmpak kepada hnya keuntungan semata2

minta maaf kalau ada sesiapa terasa

minta maaf kalau ada yang tersilap

Share this post


Link to post
Share on other sites

time 2 mmg 100% syarikat bumiputra n ada share orang kerajaan n aku malas n isu politik, tapi confirm adalah swasta.

ya...ya...tm pun swasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

193818759.png

ni speedtest kat umah aku kat penang..pakai streamyx 1mb pakej capped at 2048...aku complain mcm2 kat tm..hari2 telefon helpline..baru dapat speed camni..kalau tak,hari2 selalu disconnect..actually,diorang blh cap kita punya line smpai 8mb....sblm ni aku pnh pakai PenangFON 2mb pakej...ok gak..tapi tak consistent..kekadang dpt 1mb je..kekadang smpai 3.5mb...sbb penangfon share dia punya bandwidth tak mcm streamyx tak share...korang call streamyx suruh diaorang reset port & reset server untuk dpt speed paling best..kejap je dioarang buat dari sana...rerajin lah call diaorang...jgn marah2...nanti diaorang cap 384 je baru tau !..haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...