Jump to content
doublef1982

Camner Nak Laju Streamyx

Recommended Posts

aku nak tanya korang ni....

aku pakai streamyx 1MB

aku yer speed gi maksimum 50KB/s jer....

itu betul ke tak betul??

aku dah report...

diorang kata die akan reset tempat dier...

tapi lepas reset...

tak laju2 pun??

ke komputer aku ader masalah??

cipan sungguh

aper p2p paling-paling best dah paling paling laju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cara yang paling tepat nak tengok sama ada ko dapat pakej yang betul,ko masukmodem management. yang nie ko kena plak refer manual kat modem ko tu, ip yang digunakan untuk masuk ke modem management. kat manual tu plak ada disertakan username & password.

aku x pakai sangat p2p. er.. torrent pun tergolong dalam p2p ker? kalo torrent tu p2p, aku suggest tu la.aku pakai azureus sebagai client. tapi aku lebih suka pakai irc. laju & selamat

Share this post


Link to post
Share on other sites

baik tengok kat management control.apa brand moden ko.assume pakai modem yang telekom bagi.taip http://192.168.1.1

usernama:ADSL

password expert03

perhatikan kat downstream ngan upstream,sam tak dengan pakej ko.

pasal p2p tu,aku pakai ABC,sekarang ni tgh cuba bitlord,sebab software ni based on http port.sesuai kepada NAT user.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku marah ni!!!!!!!!!! arghhhh

aku telepon TMnet tadi.....

dier buat tak layan jer...

dier suruh tunggu dan tunggu...

dier kata technician problem lah....

aku pelik tul... x buat kerja ke?

1MB tak upgrade2 pun... dah empat bulan aku bayar RM99

ingat free ke?? :)

korang ader hadapi masalah sama

aku kat danau kota, setapak KL

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko nak cepatkan proses pembetulan tu? ko call service centre tu tiap2 hari sampai diorang betulkan speed tu. make sure setiap kali call, cakap kat dia, ko nak refer report yang ko buat sebelum nie. bagi nombor report masa ko mula2 buat report. then ko tanya la apa progres diorang setakat nie, berapa lama lagi nak setel benda nie, then ko cakap lagi, diorang sepatutnya setelkan dalam masa 3 hari bekerja selepas report tu dibuat. kalo tak, ko ada hak untuk komplen kat pihat tertinggi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku tak nak lah sekejam tu...

tapi banyak kali gak aku report...

dalam 10 kali kot....

dah naik segan aku...

diorang kata diorang dah reset....

tapi perkara sama jer berlaku...

tak naik-naik speed aku...

diorang ni kerja ke tak kerja???

aku tanya korang.... kalau pakej 1MB leh gi 90KB kan??

aku punya maksimum 50KB.... tension tension

Share this post


Link to post
Share on other sites

segan bertanya.. sendiri merana....

cuba dan cuba lagi....

teruskan usaha murni mu itu.... smile.gif

eh.. mcm dialog drama la pulak....

betul mcm cakap mr dzul kita tu.... ko kena push diorang bertalu2.. baru diorang CARGAS sket...... mad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

then ko cakap lagi, diorang sepatutnya setelkan dalam masa 3 hari bekerja selepas report tu dibuat. kalo tak, ko ada hak untuk komplen kat pihat tertinggi.

yang nie ko dah buat ker? sendiri mau ingat la.... kalau segan sendiri rugi, bukan orang lain. kekadang diorang nie hanya ambik tindakan segera kalo user yang komplen tu tau hak dia. macam aku mula2 dulu, sampai 2 minggu tunggu baru diorang ambik tindakan masa aku komplen signal streamyx hilang. tapi sekarang, tindakan diorang cepat... maybe sebab diorang tengok dalam rekod aku selalu buat komplen & selalu refer report kalo masalah tu x setel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kekadang tu org yg ko tanya tu tak paham tak pun budak baru yg tak tau camner nak settle masalah camni.

1)Ko call no. ni. 03-26870086/87 (CRM)

2)Bagi tau yg kat modem ko speed hanye 512/256.(sambil bukak modem mgt tu)

3)barulah ko cakap tapi "saya" byr RM99 sebulan.kalau boleh jgn nak marah2.kalau ko nak mintak tolong ngan org jgn marah2.kalau org pun buat kat ko camtuh mesti ko hangin satu badan punya kan?

4)Ko cakapla mungkin diorang tak configure lagi speed "saya" tu.jadi kalau boleh nak cepatlah sebab "saya" dah byr empat bulan utk speed 512/256.

5)monitor selama 3 hari lagi.kalau tak ok gak baru ko call lagi mintak diorang buat tangtu gak.

Harap Maklum

Share this post


Link to post
Share on other sites

biasenye masalah tu kekadang tu tak boleh nak salahkan 100% kat telekom/tmnet.kekadang puncanya dtg dari customer gak.sebabnye

1)kebetulan port yg di assignkan utk customer tu dah rosak.so kontraktor/telekom kena tukar port baru.masalahnya nak tukar port kena update kat system sebab dalam system port utk customer tu port 4(cth).so kontraktor/telekom pegilah call ICC(appointment centre) utk tukar.biaselah kat situ manjang engage je.hotline la katekan.so tak dapat la diorang nak tukar port.tapi di sebabkan customer tu dah kemaruk sangat nak pakai diorang bubuh jelah kat port 10.tapi system tak update lagi benda tu.Port 4 NOC dah set utk speed 1024/384.tapi port 10 masih lagi 512/256(new default dslam speed.dulu 384/128).

sebab tula korang masih lagi dapat speed 512/256.NOC tengok kat system mmg ko dah dapat 1024/384.

so jgnlah cepat sangat melatah bile dapat kurang.semua tu bleh ejas janji sabar dan jgn cepat nak "tiau²" org jer tak tentu pasal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

erm...

geng...

aku tak marah2 lah....

aku lepas geram jer kat forum ni...

aku cakap ngan diorang selembut sutera....

yang aku tak paham...

aper masalah sebenarnyer...

takkan lah aku nak tanya banyak2... ataupun push diorang...

diorang mesti angin yer kalau aku buat camtu....

yang no. tepon kasi tu....

nombor saper??

dier buat ke kat danau kota??

Share this post


Link to post
Share on other sites

xder la maksud aku marah2 masa call diorang, cuma nampak kan yang kita nie tau hak sebagai pengguna. so, diorang akan take note yang pelanggan diorang bukan jenis yang ikut membabi buta je T&C yang diorang buat. yang kita komplen tu plak dalam kebanyakkan kompeni, akan bawak masa meeting. so, secara tidak lansung kita bantu diorang kesan masalah servis diorang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kejadian yang abang brother doublef1982 alami ni same sangat sangat macam aku nyer masalah hal problem.. Aku pakai 1Mb (yg sebelum diupgrade, 512 ek? lupe) punye tapi speed laju macam yg belum diupgradekan..

Komplen demi komplen berlalu, masalah hal ni tetap problem lagi..

Aku rase macam 'Forum Utusan Malaysia' tu dah panggil-panggil je aku.. Seram juga..

Aku sangkakan masalah hal ini aku je yang problem, rerupenye ade jugak abang brother yg senasib..

Takpe la.. Ko try la dulu, kalau dah berjaya settle, jangan la lupe nak bagitau kat sini, senang aku nak komplen lagi..

Skarang ni tak bleh nak komplen, talian line telephon dah kene potong, asyik call 'awek' telekom tu saje.. Tu je lah luahan hati aku dari bottom of my heart. Sila simpati.

Boo Streamyx.. Boo.. Bye.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalo ko bleh buktikan kat diorang yang ko telah bayar rm99 sedangkan ko diberi 512 jer, ko leh mintak diorang revice bil ko. ada kemungkinan diorang akan buat adjustment, jadi bila bil yang ada adjustment, bayaran ko akan kurang. aku pernah kena cam tu, satu bulan aku xyah bayar. hehhe

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu arr esok aku ingat nak gi kedai telekom....

payah tul lah...

tadi aku tepon lagi....

ader patut diorang kata dah reset...pada hal....

test speed tetap sama.... gi 45KB jer

pass tu setting kat modem 192.168.1.1 tu..... 512/256

diorang ni pun satu....

nak lepas tangan camtu jer...

sanggup menipu.... isk...

ingat sumer customer... tak tau ke?

ingat sumer main bayar jer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

di petik dari hujah dzulcarnine "jgn percayakan test tu" tp kalau dah dekat 192.168.1.1 tu tak ubah lagi aku x tau la..dah restart modem ke? seperti yg disuruh oleh pihak TM NET biasanya..kalau belum cuba la restart modem tu dulu..kalau belum tuka jugak...aku x tau la..

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku dah restart dah....

takleh gak...

mmm....

confirm diorang tak upgrade lagi ni....

banyak sangat ke masalah diorang...

ingat masa aku kerja kedai komp dulu....

customer hantar hard disk warranty....

simpan kat stor sebulan....

customer tanya jawab dah antar dah...

pada hal malas....

camtulah agaknyer aku kena ni kan??

org telekom tak baca ni ker??

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalau rasa diri tu teraniaya sangat sampai hari hari tak senang tido sebab kelajuan internet masih lagi belum dinaiktaraf, pegi jumpa BPA (Biro Pengaduan Awam) dibawah Jabatan Perdana Menteri pastu luahkan isi hati anda. mesti masalah anda akan diberi keutamaan nanti laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

yer betul...

sangat tak lena tido...

takper... nanti aku nak masuk kerajaan...

kalau aku ditempatkan kat telekom tu...

tau lah nasib penguna streamyx lain

aku rendahkan diorang yer pakej satu satu!!!!

har har har

balas dendam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...