doublef1982 0 Report post Posted January 6, 2005 aku nak tanya korang ni....aku pakai streamyx 1MBaku yer speed gi maksimum 50KB/s jer....itu betul ke tak betul??aku dah report...diorang kata die akan reset tempat dier...tapi lepas reset...tak laju2 pun??ke komputer aku ader masalah??cipan sungguhaper p2p paling-paling best dah paling paling laju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dzulcarnine 2 Report post Posted January 6, 2005 cara yang paling tepat nak tengok sama ada ko dapat pakej yang betul,ko masukmodem management. yang nie ko kena plak refer manual kat modem ko tu, ip yang digunakan untuk masuk ke modem management. kat manual tu plak ada disertakan username & password.aku x pakai sangat p2p. er.. torrent pun tergolong dalam p2p ker? kalo torrent tu p2p, aku suggest tu la.aku pakai azureus sebagai client. tapi aku lebih suka pakai irc. laju & selamat Quote Share this post Link to post Share on other sites
mangler 0 Report post Posted January 7, 2005 baik tengok kat management control.apa brand moden ko.assume pakai modem yang telekom bagi.taip http://192.168.1.1usernama:ADSLpassword expert03perhatikan kat downstream ngan upstream,sam tak dengan pakej ko.pasal p2p tu,aku pakai ABC,sekarang ni tgh cuba bitlord,sebab software ni based on http port.sesuai kepada NAT user. Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted January 8, 2005 ak ah...bijak gak korang ni...aku gi aku yer setting modem tu...512/256 jer...............camner nak ubah tu???cipan sungguh tertipu aku selama ni!!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted January 8, 2005 aku marah ni!!!!!!!!!! arghhhhaku telepon TMnet tadi.....dier buat tak layan jer...dier suruh tunggu dan tunggu...dier kata technician problem lah....aku pelik tul... x buat kerja ke?1MB tak upgrade2 pun... dah empat bulan aku bayar RM99ingat free ke?? korang ader hadapi masalah samaaku kat danau kota, setapak KL Quote Share this post Link to post Share on other sites
dzulcarnine 2 Report post Posted January 8, 2005 ko nak cepatkan proses pembetulan tu? ko call service centre tu tiap2 hari sampai diorang betulkan speed tu. make sure setiap kali call, cakap kat dia, ko nak refer report yang ko buat sebelum nie. bagi nombor report masa ko mula2 buat report. then ko tanya la apa progres diorang setakat nie, berapa lama lagi nak setel benda nie, then ko cakap lagi, diorang sepatutnya setelkan dalam masa 3 hari bekerja selepas report tu dibuat. kalo tak, ko ada hak untuk komplen kat pihat tertinggi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted January 8, 2005 aku tak nak lah sekejam tu...tapi banyak kali gak aku report...dalam 10 kali kot....dah naik segan aku...diorang kata diorang dah reset....tapi perkara sama jer berlaku...tak naik-naik speed aku...diorang ni kerja ke tak kerja???aku tanya korang.... kalau pakej 1MB leh gi 90KB kan??aku punya maksimum 50KB.... tension tension Quote Share this post Link to post Share on other sites
kupang 0 Report post Posted January 8, 2005 segan bertanya.. sendiri merana....cuba dan cuba lagi....teruskan usaha murni mu itu.... eh.. mcm dialog drama la pulak....betul mcm cakap mr dzul kita tu.... ko kena push diorang bertalu2.. baru diorang CARGAS sket...... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dzulcarnine 2 Report post Posted January 8, 2005 then ko cakap lagi, diorang sepatutnya setelkan dalam masa 3 hari bekerja selepas report tu dibuat. kalo tak, ko ada hak untuk komplen kat pihat tertinggi. yang nie ko dah buat ker? sendiri mau ingat la.... kalau segan sendiri rugi, bukan orang lain. kekadang diorang nie hanya ambik tindakan segera kalo user yang komplen tu tau hak dia. macam aku mula2 dulu, sampai 2 minggu tunggu baru diorang ambik tindakan masa aku komplen signal streamyx hilang. tapi sekarang, tindakan diorang cepat... maybe sebab diorang tengok dalam rekod aku selalu buat komplen & selalu refer report kalo masalah tu x setel Quote Share this post Link to post Share on other sites
MrCo0L 0 Report post Posted January 8, 2005 Kekadang tu org yg ko tanya tu tak paham tak pun budak baru yg tak tau camner nak settle masalah camni.1)Ko call no. ni. 03-26870086/87 (CRM)2)Bagi tau yg kat modem ko speed hanye 512/256.(sambil bukak modem mgt tu)3)barulah ko cakap tapi "saya" byr RM99 sebulan.kalau boleh jgn nak marah2.kalau ko nak mintak tolong ngan org jgn marah2.kalau org pun buat kat ko camtuh mesti ko hangin satu badan punya kan?4)Ko cakapla mungkin diorang tak configure lagi speed "saya" tu.jadi kalau boleh nak cepatlah sebab "saya" dah byr empat bulan utk speed 512/256.5)monitor selama 3 hari lagi.kalau tak ok gak baru ko call lagi mintak diorang buat tangtu gak.Harap Maklum Quote Share this post Link to post Share on other sites
endelavencie 0 Report post Posted January 8, 2005 saya tumpang simpati....biasalah telekom ni sibuk...kalau sekadar sekali nak talipon..memang tak layan punya... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MrCo0L 0 Report post Posted January 8, 2005 biasenye masalah tu kekadang tu tak boleh nak salahkan 100% kat telekom/tmnet.kekadang puncanya dtg dari customer gak.sebabnye1)kebetulan port yg di assignkan utk customer tu dah rosak.so kontraktor/telekom kena tukar port baru.masalahnya nak tukar port kena update kat system sebab dalam system port utk customer tu port 4(cth).so kontraktor/telekom pegilah call ICC(appointment centre) utk tukar.biaselah kat situ manjang engage je.hotline la katekan.so tak dapat la diorang nak tukar port.tapi di sebabkan customer tu dah kemaruk sangat nak pakai diorang bubuh jelah kat port 10.tapi system tak update lagi benda tu.Port 4 NOC dah set utk speed 1024/384.tapi port 10 masih lagi 512/256(new default dslam speed.dulu 384/128).sebab tula korang masih lagi dapat speed 512/256.NOC tengok kat system mmg ko dah dapat 1024/384.so jgnlah cepat sangat melatah bile dapat kurang.semua tu bleh ejas janji sabar dan jgn cepat nak "tiau²" org jer tak tentu pasal. Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted January 8, 2005 erm...geng...aku tak marah2 lah....aku lepas geram jer kat forum ni...aku cakap ngan diorang selembut sutera....yang aku tak paham...aper masalah sebenarnyer...takkan lah aku nak tanya banyak2... ataupun push diorang...diorang mesti angin yer kalau aku buat camtu....yang no. tepon kasi tu....nombor saper??dier buat ke kat danau kota?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dzulcarnine 2 Report post Posted January 8, 2005 xder la maksud aku marah2 masa call diorang, cuma nampak kan yang kita nie tau hak sebagai pengguna. so, diorang akan take note yang pelanggan diorang bukan jenis yang ikut membabi buta je T&C yang diorang buat. yang kita komplen tu plak dalam kebanyakkan kompeni, akan bawak masa meeting. so, secara tidak lansung kita bantu diorang kesan masalah servis diorang Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted January 8, 2005 ntahlaaa aku bukan jenis marah2...segan aku...aku tunggu lah sampai berjanggut...kalau aku marah2 pun sama gak hasil dier tetap lambat....dier suruh tunggu dan tunggu Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOYSЯUS 62 Report post Posted January 8, 2005 Kejadian yang abang brother doublef1982 alami ni same sangat sangat macam aku nyer masalah hal problem.. Aku pakai 1Mb (yg sebelum diupgrade, 512 ek? lupe) punye tapi speed laju macam yg belum diupgradekan..Komplen demi komplen berlalu, masalah hal ni tetap problem lagi..Aku rase macam 'Forum Utusan Malaysia' tu dah panggil-panggil je aku.. Seram juga..Aku sangkakan masalah hal ini aku je yang problem, rerupenye ade jugak abang brother yg senasib..Takpe la.. Ko try la dulu, kalau dah berjaya settle, jangan la lupe nak bagitau kat sini, senang aku nak komplen lagi..Skarang ni tak bleh nak komplen, talian line telephon dah kene potong, asyik call 'awek' telekom tu saje.. Tu je lah luahan hati aku dari bottom of my heart. Sila simpati.Boo Streamyx.. Boo.. Bye. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dzulcarnine 2 Report post Posted January 9, 2005 kalo xleh call, pakai alternatif lain. antaranya directly pergi telekom/clickers or antar email Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted January 9, 2005 ko komplen jer forum utusan tu....aku back up....chewah aku akan sentiasa di belakang ko....tapi kalau org lain bayar rm99 dapat 90KBsaper x jeles....komplen beb komplen.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dzulcarnine 2 Report post Posted January 9, 2005 kalo ko bleh buktikan kat diorang yang ko telah bayar rm99 sedangkan ko diberi 512 jer, ko leh mintak diorang revice bil ko. ada kemungkinan diorang akan buat adjustment, jadi bila bil yang ada adjustment, bayaran ko akan kurang. aku pernah kena cam tu, satu bulan aku xyah bayar. hehhe Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted January 9, 2005 tu arr esok aku ingat nak gi kedai telekom....payah tul lah...tadi aku tepon lagi....ader patut diorang kata dah reset...pada hal....test speed tetap sama.... gi 45KB jerpass tu setting kat modem 192.168.1.1 tu..... 512/256diorang ni pun satu....nak lepas tangan camtu jer...sanggup menipu.... isk... ingat sumer customer... tak tau ke?ingat sumer main bayar jer... Quote Share this post Link to post Share on other sites
SetanCruz 0 Report post Posted January 9, 2005 di petik dari hujah dzulcarnine "jgn percayakan test tu" tp kalau dah dekat 192.168.1.1 tu tak ubah lagi aku x tau la..dah restart modem ke? seperti yg disuruh oleh pihak TM NET biasanya..kalau belum cuba la restart modem tu dulu..kalau belum tuka jugak...aku x tau la.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted January 9, 2005 aku dah restart dah....takleh gak...mmm....confirm diorang tak upgrade lagi ni....banyak sangat ke masalah diorang...ingat masa aku kerja kedai komp dulu....customer hantar hard disk warranty....simpan kat stor sebulan....customer tanya jawab dah antar dah...pada hal malas....camtulah agaknyer aku kena ni kan??org telekom tak baca ni ker?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
SetanCruz 0 Report post Posted January 9, 2005 mungkin..ko ada hak sebagai pengguna..reportlah.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
azuan 2 Report post Posted January 9, 2005 kalau rasa diri tu teraniaya sangat sampai hari hari tak senang tido sebab kelajuan internet masih lagi belum dinaiktaraf, pegi jumpa BPA (Biro Pengaduan Awam) dibawah Jabatan Perdana Menteri pastu luahkan isi hati anda. mesti masalah anda akan diberi keutamaan nanti Quote Share this post Link to post Share on other sites
doublef1982 0 Report post Posted January 9, 2005 yer betul...sangat tak lena tido...takper... nanti aku nak masuk kerajaan...kalau aku ditempatkan kat telekom tu...tau lah nasib penguna streamyx lainaku rendahkan diorang yer pakej satu satu!!!!har har har balas dendam Quote Share this post Link to post Share on other sites