Jump to content
Sign in to follow this  
sitoplasmat

[Wts] Kit Cetak Baju Sendiri [Cbs] !

Recommended Posts

[url="http://cetakbajusendiri.co.cc/"][center][img]http://img535.imageshack.us/img535/4172/headerxs.jpg[/img][/url][/center]
[center][b]CetakBajuSendiri [CBS][/b][size="6"][/size][/center]

[center][size="7"][b][BARANG YANG HENDAK DIJUAL] :[/b][/size][/center]

[center][img]http://img802.imageshack.us/img802/6120/theproduk.gif[/img][/center]

Salam semua, saya hendak menjual kit permulaan mudah percetakan baju silk screen (sutera saring). Terdapat pelbagai barang siap sepenuhnya di dalam kit ini iaitu blok (frame + sutera saring) percetakan baju dengan reka corak (design) anda sendiri 100% siap diexpose + bahan perwarna baju (paste + floting white) 5 warna hitam, putih, merah, biru dan kuning. sekuji (sqeugee), kain pengelap, sudu plastik, board, table glue dan video tutorial cetak baju.

Apa itu percetakan baju? Lihat t-shirt yang anda pakai sekarang, mesti ada logo atau reka corak berwarna dipermukaan kain baju anda. Itu dinamakan percetakan bsju (t-shirt printing). Percetakan ini bukan sahaja boleh dibuat di t-shirt anda malah ia juga boleh diaplikasikan pada apa jua permukaan fabrik seperti sapu tangan, tuala, cadar,sarung bantal, baju kurung, baju melayu ataupun seluar dalam anda!!

[color="#0000FF"][size="7"][center][b][url="http://forum.putera.com/tanya/index.php/topic/87456-wts-kit-cetak-baju-sendiri-cbs/page__view__findpost__p__1057280"]!!!!!UPDATE VIDEO DI PAGE 21!!!!![/url][/b][/center][/size][/color]

[url="http://forum.putera.com/tanya/index.php/topic/87456-wts-kit-cetak-baju-sendiri-cbs/page__view__findpost__p__1057280"][center][img]http://img576.imageshack.us/img576/7043/73814206.png [/img][/center][/url]

[center][color="#FF0000"][size="5"][b]Terdapat 2 pakej yang saya sediakan iaitu pakej starter dan pakej grown ups. Sila pilih pakej yang anda inginkan :[/b][/size][/color][/center]

[center][url="http://sitoplasmat.byethost12.com/?page_id=8"][img]http://img80.imageshack.us/img80/2986/starterl.gif[/img][/url] [/center]
[center][b][HARGA]RM 60.00 (TERMAKSUK POS)[/b][/center]

[center][url="http://sitoplasmat.byethost12.com/?page_id=12"][img]http://img203.imageshack.us/img203/2562/grown.gif[/img][/url] [/center]
[center][b][HARGA]RM 110.00 (TERMAKSUK POS)[/b][/center]


[color="#FF0000"][b][APA BEZA STATER DAN GROWNUPS?][/b][/color]

[color="#FF0000"][b]STARTER[/b] : GUNA T/C DYE[/color]
(dengan campuran float white untuk hasil yang lebih menarik) Untuk pakej starter ini, saya meyediakan bahan perwarna baju yang dikenali sebgai t/c dye. Dye ini amat mudah diggunakan terutamanya kepada individu yang baru ingin menjinakkan diri di dalam bidak percetakan baju ini. Selain itu, penggunakan t/c dye ini dapat membantu daripada masalah sutera saring tersumbat semasa proses percetakan dijalankan. T/C dye juga tidak bergitu sesuai untuk fabric atau baju yang berwarna gelap seperti t-shirt hitam, ianya amat sesuai untuk fabric yang cerah.
Kami meyediakan 5 warna asas iaitu merah, biru, kuning, hitam dan putih. Anda tidak perlu risau jikalau anda ingin mendapatkan warna selain dari warna utama ini, anda boleh mencampurkan warna utama ini untuk dijadikan warna yang lain.
Dengan menggunakan 1 botol warna ini anda boleh mencetak lebih dari 100 baju dengan penggunaan yang betul dan jimat. Teknik menggunakan dye di dalam botol ini akan diajat di dalam video tutorial yang akan disediakan.

[color="#FF0000"][b]GROWN UPS[/b] : GUNA RUBBER DYE[/color]
Apa yang membezakan pakej grown ups ini adalah penggunaan dye nya berbeza dengan pakej starter. Ini kerana rubber dye ini merupakan bahan perwarna fabric yang boleh dianggap bermutu untuk tujuan cetakan baju sutera saring. Ianya seperti getah yang timbul pada permukaan baju anda. Harganya juga lebih mahal berbanding dengan t/c dye. Bagi pendapat saya, seorang beginner dalam bidang percetakan baju ini tidaklah sesuai untuk menggunakan rubber dye ini, sebaiknya menggunakan t/c dye.Kami meyediakan 5 warna asas iaitu merah, biru, kuning, hitam dan putih. Anda tidak perlu risau jikalau anda ingin mendapatkan warna selain dari warna utama ini, anda boleh mencampurkan warna utama ini untuk dijadikan warna yang lain.
Dengan menggunakan 1 botol warna ini anda boleh mencetak lebih dari 100 baju dengan penggunaan yang betul dan jimat. Teknik menggunakan dye di dalam botol ini akan diajat di dalam video tutorial yang akan disediakan.

[color="#0000FF"][size="4"][b]UNTUK MAKLUMAT LANJUT TENTANG PERBEZAAN ANTARA KEDUA-DUA PAKEJ INI BOLEH LAYARI LAMAN WEB [url="http://cetakbajusendiri.co.cc/"]WWW.CETAKBAJUSENDIRI.CO.CC[/url][/b][/size][/color]

[color="#FF0000"][b][JAMINAN][/b][/color]
10 HARI DARI TARIKH ANDA TERIMA
* jamin tertakluk pada syarat-syarat berikut iaitu :

- Jikalau berlaku kerosakan pada :
• Silk screnn seperti bocor atau terkoyak.
• Warna (paste) masuk angin (berketul).
Kami akan mengantikan dengan barang yang baru

- Lazimnya hanya masalah seperti yang tertera itu sahaja akan berlaku, namun jika wujudnya masalah lain yang meyebabkan wang anda perlu dikembalikan, saya akan uruskan (budi bicara) antara saya dan pelanggan.

[color="#FF0000"][b][CARA BERURUSAN][/b][/color]
Boleh berurusan dengan 2 cara iaitu :
• Secara terus bersemuka (COD) namun kat area ipoh je, kalau jauh kena tambah harga jualan sebab cas minyak.
• Atau menggunakan perkhidmatan pos dengan bank-in wang bayaran terlebih dahulu

[color="#FF0000"][b][LOKASI][/b][/color]
Aku duduk kat perak dan s.alam

[color="#FF0000"][b][CARA HUBUNGI][/b][/color]
Korang boleh hubungi saya melaluai 5 cara iaitu :
• Sms ke no 013-4407488 (disyorkan)
• Email ke [email protected]
• Private msg saya kat forum nei
• Call saya di talian 013-4407488 (disyorkan)
• Ym : [email protected]

[color="#FF0000"][b][USIA BARANG][/b][/color]
Baru buatan tangan saya sendiri.

[color="#FF0000"][b][KEADAAN BARANG][/b][/color]
Sempurna, penghasilan barang-barang ini akan dikeluarkan dengan keadaan baik dengan kawalan mutu oleh aku sendiri .

[color="#FF0000"][b][ALASAN HENDAK DIJUAL][/b][/color]
Nak start biz cara macam nei dan ingin mengembangkan ilmu percetakan baju ini kepada masyarakat umum. Ini kerana kebanyakan dari kita membeli baju atau menempah baju dengan harga yang mahal disebaliknya kita boleh menghasilkannya sendiri dengan kos yang minimum.

[color="#FF0000"][size="6"][b]CONTOH F.A.Q..[/b][/size][/color]

[b][SEBAB APA SAYA KENA BELI PRODUK MACAM INI][/b]
Mungkin ada tertanya-tanya faedahnya anda membeli produk ini kan?, disini saya meyediakan beberapa sebab yang mungkin munasabah untuk anda membeli produk ini iaitu :
• Merupakan langkah permulaan yang selamat dan menjimatkan anda untuk memulakan atau menjinakkan diri sebagai hobi atau perniagaan dalam industri percetakan baju ini.
• Untuk menjimatkan kos penempahan baju dengan design anda sendiri di kedai iaitu hampir 80% jimat dari harga kedai. Iyalah, sebagai contoh nak tempah 1 baju design anda sendiri tak boleh atau mahal, kena buat bayak-banyak pula baru boleh. Betul tak?, kalau beli produk aku nei korang beli je baju kosong dekat tesco atau carefour rm 4-5 atau guna je baju yang ada kat rumah (pada bahagian kosong seperti bahagian belakang) dan print je design anda tu sendiri.
• Anda sendiri boleh bebas mengaplikasikan design dimana-mana bahagian produk fabrik yang anda inginkan seperti didalam seluar dalam anda!!
• Anda boleh mencetak baju jika perlu sahaja, ini kerana anda boleh simpan produk ini dan menggunakannya semula.

[b][KAT MANA SAYA NAK APLIKASIKAN CETAK BAJU NEI?][/b]
Banyak kegunaan anda boleh aplikasikan dengan melakukan percetakan baju nei. Sebagai contoh saya listkan beberapa benda yang terlintas dalam fikiran saya nei kalau dapat cetak baju sendiri :
• Abang saya hendak kawin 4 bulan lagi, jadi saya boleh buat baju untuk crew yang menolong masa majlis perkahwinan tu, contohnya crew angkat pinggan kotor dan sebagainya.
• Selalunya sedara mara datang kawin bagi telur rebus dan kerepek beraneka dalam beg cenderahati, apa kata letak pula baju yang ada graphic atau tulisan pasal majlis perkahwinan abang saya tu. Baru unik sikit.
• Kalau anda buka almari pakaian di rumah, mesti tengok banyak baju yang design nya ada pada bahagian hadapan, apa kata anda aplikasikan design anda sendiri dengan mencetaknya pada bahagian belakang atau mana-mana bahagian yang sesuai pada baju yang tersedia tu.
• Boleh juga letak pada bahagian fabrik lain seperti beg, sarung bantal dan banyak lagi.
• Aduh…macam-macam tempat boleh aplikasikan percetakan silk screen nei, bukan pada baju jer…bergantung pada kreativiti anda sendiri.

[b][BOLEH KER SAYA CETAK?, SAYA MANA ADA ILMU CETAK NEI][/b]
Kalau bab nei jangan terlalu risau, untuk permulaan memang anda mesti try and erro, tapi saya akan sediakan panduan berbentuk video start dari anda buka kotak sampai la tutorial untuk melakukan teknik print layer by layer. Saya pun tak la pro sangat, tapi saya akan cuba sedaya upaya saya untuk memaksimakan kepuasan anda dalam ilmu percetakan baju ini..

[b][APSAL HARGANYA MURAH SANGAT?][/b]
Saya ada juga melihat kit permulaan untuk start buat percetakan baju ini di beberapa site dan blog. Kebanyakan nya diaorang jual antara rm150 – 200 (tak termasuk expose design andadi silk screen, maknanya anda kena buat sendiri semuanya). Bancuhan warna utama juga tidak disediakan. Jadi kenapa saya boleh jual murah pulak. Sebenarnya macam nei, saya buat benda nei sambil menjana duit poket aku dan sambil belajar. Jadi, isu memaksimakan keuntungan tu bukan target saya sangat. Banyak lagi pekara saya kena x-plore pasal percetakan baju nei.

[size="5"][color="#0000FF"][b][url="http://sitoplasmat.byethost12.com/?page_id=20"]UNTUK MELIHAT LEBIH BANYAK F.A.Q KLIK DI SINI!!![/url][/b][/color][/size]

[b][size="5"][color="#FF0000"][BERMINAT, MACAM MANA NAK BELI?][/color][/size][/b]

[b]1. UNTUK LANGKAH PERTAMA ANDA PERLU MEYEDIAKAN DESIGN ANDA SENDIRI[/b]
ikut penerangan design yang telah disediakan.

[b]2. LANGKAH KEDUA IALAH ANDA HENDAKLAH MENGHANTAR DESIGN ANDA KE EMAIL SAYA [/b]
- Hantar ke email saya di alamat [email protected]
- Dalam email tu letak nama, no phone, nama pakej yang anda hendak dan alamat rumah
- Selepas email sms saya “saya email design” ke no tel saya 013-4407488
- saya akan follow up design anda dan akan menghubungi (sms) anda untuk sebarang berita yang berkaitan dengan design anda

[b]3. LANGKAH KETIGA ANDA HENDAKLAH MEMBUAT PEMBAYARAN KEPADA SAYA [/b]
Selepas saya meneliti design anda, saya akan menghantar sms berserta NO AKAUN bank saya. Anda boleh membuat pembayaran dan perlulah anda menghantar sms semula kepada saya selepas membuat pembayaran. selepas semakan bayaran dibuat saya akan membuat proses pembungkusan dan proses penghantaran anda menggunakan pos laju.

[b][size="7"][color="#FF0000"][url="http://sitoplasmat.byethost12.com/?page_id=14"][center]KILK SINI UNTUK MAKLUMAT LANJUT CARA UNTUK MEMBELI!![/center][/url][/color][/size][/b]

[b]SEBARANG PERTAYAAN JANGAN MALU BERTANYA DISINI :).[/b]

[SIZE="5"][COLOR="DarkOrchid"]DOWNLOAD TEMPLATE!! :[/COLOR][/SIZE]
[QUOTE][url]http://www.mediafire.com/?ekcb2mhap2ma7f7[/url]
[url]http://www.mediafire.com/?cua5gb53u9c4q3b[/url][/QUOTE] Edited by sitoplasmat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bahasa kat website tu... hahaha, guna bahasa pasar jerk ye. Kalau boleh improve kan lagi gaya bahasa guna bahasa Malaysia standard sebab nanti takut diorang ingat ko buat benda nie main2 pulak... just my opinion la... nanti kalau aku ada masa, aku beli la pakej ko nie... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='SouthSider' timestamp='1291252904' post='1055200']
salam bro
tumpang tanya lah
katakan lah semua tool dah ada
habis mcm mana nak design yerk? huhu
[/quote]
ok, nanti ak tunjuk cara macam mana nak design tu nanti. [video]

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='SouthSider' timestamp='1291361544' post='1055378']
agak berminat
kalau cara nya mudah boleh cuba nie
[/quote]
Bagi ak senang je nak print ke baju, sebab peralatan semua dah ada.. klu nak lagi senang buat design yang ada satu warna untuk permulaan nei, lebih mudah... :99: Edited by sitoplasmat

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='LanoZ' timestamp='1291731776' post='1055875']
Kalau ko siap2kan template kat website official ko tu lagi baik... at least profesional sikit... :D
[/quote]

dalam proses update bro LanoZ...first time jual barang kat internet, serabut ckt...byk benda kena refer semula..

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='SouthSider' timestamp='1291790339' post='1055940']
kiranya bro lah yg akan exposekan design ke blok ?
sbb ada jugak tgk video kat youtube
ada mesin lampu utk letak design kat blok tu
[/quote]

ye, sy yg akn exposekan design ke sutera saring, mesin x-pose sumer lengkap...

Share this post


Link to post
Share on other sites
[CENTER][SIZE="7"][COLOR="Blue"][B][UPDATE VIDEO!!!!!!][/B][/COLOR][/SIZE][/CENTER]

[B][SIZE="5"][COLOR="SeaGreen"]CARA UNTUK MEMBUAT DESIGN AI :[/COLOR][/SIZE][/B]

[B][SIZE="6"][COLOR="Red"]MEMBUAT DESIGN MENEGAK (1 WRN) :[/COLOR][/SIZE][/B]

[center]http://www.youtube.com/watch?v=ITNNuD7qakE[/center]

[SIZE="6"][B][COLOR="Red"]MEMBUAT DESIGN MELINTANG (1 WRN) :[/COLOR][/B][/SIZE]

[center]http://www.youtube.com/watch?v=RobUsn8g0A4[/center]

[B][SIZE="6"][COLOR="Red"]MEMBUAT DESIGN 3 WARNA :[/COLOR][/SIZE][/B]

[url="http://www.youtube.com/watch?v=W-fenq_o9q4"][center][img]http://img696.imageshack.us/img696/3307/68275444.png[/img][/center][/url]


[SIZE="5"][COLOR="DarkOrchid"]DOWNLOAD TEMPLATE!! :[/COLOR][/SIZE]
[QUOTE][url]http://www.mediafire.com/?ekcb2mhap2ma7f7[/url]
[url]http://www.mediafire.com/?cua5gb53u9c4q3b[/url][/QUOTE]

[B][SIZE="4"][COLOR="SeaGreen"]CONTOH TUTORIAL CETAK BAJU YANG DISEDIAKAN :[/COLOR][/SIZE][/B]

[B][SIZE="5"][COLOR="Orange"]CARA-CARA CETAK BAJU CBS BAHAGIAN PERTAMA :[/COLOR][/SIZE][/B]

[url="http://www.youtube.com/watch?v=aKlqe5MJ27k"][center][img]http://img833.imageshack.us/img833/4044/97905180.png[/img][/center][/url]

[B][SIZE="5"][COLOR="Orange"]CARA-CARA CETAK BAJU CBS BAHAGIAN KEDUA :[/COLOR][/SIZE][/B]

[url="http://www.youtube.com/watch?v=SzmswzqHuxM"][center][img]http://img576.imageshack.us/img576/7043/73814206.png[/img][/center][/url]

[B][SIZE="5"][COLOR="DarkOrange"]CARA-CARA CETAK BAJU CBS BAHAGIAN KETIGA :
[/COLOR][/SIZE][/B]

[url="http://www.youtube.com/watch?v=XnowBId_Tnk"][center][img]http://img141.imageshack.us/img141/4204/p21z.png[/img][/center][/url]

[b][center][color="#FF8C00"][size="6"][b]APA TUNGGU LAGI, REMBAT SEKARANG!!!!![/b][/size][/color][/center][/b]
[center]:32: :32: :32: :32:[/center] Edited by sitoplasmat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...