uncle_dean 0 Report post Posted July 16, 2010 Kpd MOD, maaf jika silap tempat. Nk letak kat pengumuman not autorise. ------------------------------------------------------------------------------ [font="Comic Sans MS"]Harap maklum bahawa infrastruktur rangkaian sedia ada akan dipindahkan ke platform yang baru. Aktiviti penaiktarafan rangkaian ini akan membolehkan peningkatan prestasi rangkaian dan kualiti pengalaman pelanggan secara lebih menyeluruh. Peralihan infrastruktur ini akan dijalankan pada 18, 19, 22 & 23 Julai 2010 dari jam 12 tengah malam sehingga 6 pagi. Sehubungan itu, para pelanggan perkhidmatan TM Homeline, Internet, Suara, Data dan Televisyen Protokol Internet (IPTV atau HyppTV) di seluruh negara mungkin akan mengalami sedikit gangguan semasa proses peralihan tersebut sedang dijalankan. Perincian mengenai perkhidmatan-perkhidmatan yang mungkin terjejas adalah seperti berikut: 1.Telefoni – Homeline, Home Prepaid dan iTalk [b]=>Tidak boleh membuat panggilan telefon atau mengalami sambungan yang terputus-putus[/b] 2.Internet – Streamyx, UniFi dan TM Direct [b]=>Kesukaran melayari atau mengalami penyambungan yang tidak stabil ke laman web Tempatan dan Antarabangsa[/b] 3.Data – Internet Protocol over Metro-e (IPME) [b]=>Penurunan tahap perkhidmatan[/b] 4.IPTV – HyppTV dan Video atas Permintaan (VoD) [b]=> Kehilangan saluran dan kandungan mungkin tidak dapat ditontoni[/b] Kesabaran anda semasa tempoh peralihan ini amatlah dihargai. Perkhidmatan kita akan beroperasi seperti biasa selepas tempoh tersebut. Untuk maklumat lanjut, pelanggan-pelanggan TM Homeline dan Internet boleh menghubungi talian 100 atau melayari www.tm.com.my. Pelanggan UniFi boleh menghubungi Pusat Panggilan UniFi di 1-300-88-1221 atau emel ke [email protected]. Sementara itu, pelanggan-pelanggan TM Direct dan perkhidmatan Data bolehlah merujuk kepada Pengurus Akaun anda atau menghubungi 1060. Bagi pihak Core IP Development [b]Komunikasi Korporat Kumpulan Telekom Malaysia Berhad [/b][/font] Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOYSЯUS 62 Report post Posted July 16, 2010 Billing tetap sama ke nanti atau ade diskaun? Quote Share this post Link to post Share on other sites
lamborian 1 Report post Posted July 16, 2010 [quote name='uncle_dean' date='16 July 2010 - 04:24 PM' timestamp='1279268692' post='1042152'] Kpd MOD, maaf jika silap tempat. Nk letak kat pengumuman not autorise. ------------------------------------------------------------------------------ [font="Comic Sans MS"]Harap maklum bahawa infrastruktur rangkaian sedia ada akan dipindahkan ke platform yang baru. Aktiviti penaiktarafan rangkaian ini akan membolehkan peningkatan prestasi rangkaian dan kualiti pengalaman pelanggan secara lebih menyeluruh. Peralihan infrastruktur ini akan dijalankan pada 18, 19, 22 & 23 Julai 2010 dari jam 12 tengah malam sehingga 6 pagi. Sehubungan itu, para pelanggan perkhidmatan TM Homeline, Internet, Suara, Data dan Televisyen Protokol Internet (IPTV atau HyppTV) di seluruh negara mungkin akan mengalami sedikit gangguan semasa proses peralihan tersebut sedang dijalankan. Perincian mengenai perkhidmatan-perkhidmatan yang mungkin terjejas adalah seperti berikut: 1.Telefoni – Homeline, Home Prepaid dan iTalk [b]=>Tidak boleh membuat panggilan telefon atau mengalami sambungan yang terputus-putus[/b] 2.Internet – Streamyx, UniFi dan TM Direct [b]=>Kesukaran melayari atau mengalami penyambungan yang tidak stabil ke laman web Tempatan dan Antarabangsa[/b] 3.Data – Internet Protocol over Metro-e (IPME) [b]=>Penurunan tahap perkhidmatan[/b] 4.IPTV – HyppTV dan Video atas Permintaan (VoD) [b]=> Kehilangan saluran dan kandungan mungkin tidak dapat ditontoni[/b] Kesabaran anda semasa tempoh peralihan ini amatlah dihargai. Perkhidmatan kita akan beroperasi seperti biasa selepas tempoh tersebut. Untuk maklumat lanjut, pelanggan-pelanggan TM Homeline dan Internet boleh menghubungi talian 100 atau melayari www.tm.com.my. Pelanggan UniFi boleh menghubungi Pusat Panggilan UniFi di 1-300-88-1221 atau emel ke [email protected]. Sementara itu, pelanggan-pelanggan TM Direct dan perkhidmatan Data bolehlah merujuk kepada Pengurus Akaun anda atau menghubungi 1060. Bagi pihak Core IP Development [b]Komunikasi Korporat Kumpulan Telekom Malaysia Berhad [/b][/font] [/quote] Patut la lembab je 2,3 hari nie connection...p Tapi saya perhatikan sejak minggu lepas ada pekerja Telekom...ada membuat kerja2 kat depan jln besar..Saya x puas ati saya tanya..."wat apa tu?..."Pasang fiber optik..tuk berokband baru TMnet...."kata pekerja Telekom tu ..saya kata ..ooo.." saya tanya lagi...."X ganggu connection stimik ker"..."Tak " kata pekerja Telekom tu..."Balik umah saya perhatikan 2,3 hari nie ada gangguan dr segi speed..x mcm biasa.. Saya cek dengan speedometer stimik..Cam ok je... Mcmmana dgn kengkwan yg lain2..? Quote Share this post Link to post Share on other sites
uncle_dean 0 Report post Posted July 18, 2010 [quote name='TOYSЯUS' date='16 July 2010 - 08:57 PM' timestamp='1279285020' post='1042194'] Billing tetap sama ke nanti atau ade diskaun? [/quote] Lets authorize party make the decision. Quote Share this post Link to post Share on other sites