kakaroct_reimei 0 Report post Posted May 23, 2008 Salam sume. baru2 ni internet kat rumah saya bertambah perlahan, kadang2 nk buka page yahoo atau friendster pn memakan masa lebih 5 minit.. kalu nk streaming lagi la..saya menggunakan broadband streamyx 1Mbps.. dulu ok je, laju n x manyakitkan hati.. korang tau x nape le jd mcm nie? korang rase masalah TM net atau masalah pc saya? saya sentiasa bertorrent, tp dulu2 bertorrent bayak2 pn xde msalah internet slow mcm nie, scan spyware, virus, malware dan seangkatan dengannye xde plak kt pc saya ni.harap dapat pendapat dari korang2 yg lg arif dalam bab2 ni, tq Quote Share this post Link to post Share on other sites
zookambing 0 Report post Posted May 23, 2008 Salam sume. baru2 ni internet kat rumah saya bertambah perlahan, kadang2 nk buka page yahoo atau friendster pn memakan masa lebih 5 minit.. kalu nk streaming lagi la..saya menggunakan broadband streamyx 1Mbps.. dulu ok je, laju n x manyakitkan hati.. korang tau x nape le jd mcm nie? korang rase masalah TM net atau masalah pc saya? saya sentiasa bertorrent, tp dulu2 bertorrent bayak2 pn xde msalah internet slow mcm nie, scan spyware, virus, malware dan seangkatan dengannye xde plak kt pc saya ni.harap dapat pendapat dari korang2 yg lg arif dalam bab2 ni, tqko off/pause dlu torrent ko,kompom laju tenet ko tu Quote Share this post Link to post Share on other sites
khorback 11 Report post Posted May 24, 2008 berikut ini adalah contoh jawapan bertulis daripada TMnet;Kepada Tuan/Puan,Terima kasih di atas e-mel anda kepada TM. Kami memohon maaf di atas kelewatan membalas e-mel ini. Kami merujuk kepada pertanyaan anda mengenai kalajuan bandwidth yang diterima, kami ingin memaklumkan bahawa kami tidak dapat mengenal pasti punca permasalahan yang anda hadapi sebelum siasatan lanjut dilakukan. Oleh yang demikian, kami amat berbesar hati sekiranya anda dapat melakukan langkah-langkah penyelesaian seperti berikut untuk tindakan lanjut:1) Jangan guna "splitter"/"micro filter"/mesin faks/"lightning protector".2) Membuat sambungan terus dari modem ke soket dinding (Tanpa sambungan selari).3) "Flush" DNS. a) Untuk Windows 98/ME:- Klik butang "Start" dan kemudian klik pada "Run".- Taip "winipcfg" kemudian klik "OK".- Pilih jenis network card yang digunakan oleh komputer anda.- Klik pada butang "Release".- Kemudian alamat IP akan menunjukkan bacaan 0.0.0.0. dan kemudian klik "Renew All".- Klik "Close" untuk menutup tetingkap program. Untuk Windows 2000/XP:- Klik butang "Start" dan kemudian klik pada "Run".- Taip "cmd" dan klik "OK".- Taip "ipconfig /flushdns" dan tekan butang "Enter" di keyboard.- Sila pastikan perkataan yang terpapar di skrin adalah "Successfully flushed the DNS Resolver cache".- Taip "exit" dan tekan butang "Enter" di papan kekunci bagi menutup tetingkap program.c) Untuk Windows Vista:- Klik butang "Start".- Klik "All Programs". - Klik "Accessories". - Klik kanan pada "Command Prompt". - Pilih "Run As Administrator". - Taipkan "ipconfig /flushdns", dan tekan "Enter".- Sila pastikan perkataan yang terpapar di skrin adalah "Successfully flushed the DNS Resolver cache".- Taip "exit" dan tekan butang "Enter' di papan kekunci bagi menutup tetingkap program.4) Menghapuskan ruangan "Cache" ("Temporary Files", "Delete Cookies" dan "Delete Files") bawah "Internet Options".5) Sila ubah konfigurasi pelayar ("browser") kepada "Default".- Klik "Tools".- Pilih "Internet Options".- Klik "Advanced".- Klik "Restore Defaults".6) Sila jangan gunakan fungsi "firewall" buat sementara waktu.7) Menghapuskan "SSL Certificates".- Klik "Tools".- Pilih "Internet Options".- Klik "Content" tab.- Klik "Clear SSL State".8) Melaksanakan imbasan Windows.9) Sila jangan gunakan fungsi Anti-Virus.10) Sila jangan gunakan aplikasi P2P.11) Membuat dialer dan mengkonfigurasi DNS. (Preferred DNS Server: 202.188.0.133/Alternate DNS Server: 202.188.1.5).12) Matikan bekalan kuasa modem dan tunggu sehingga 5-10 minit sebelum menghidupkannya semula.13) Matikan bekalan komputer.14) Bacaan ujian "Bandwidth" melalui 'Bandwidth Test Page' kami di http://202.188.95.52:8080/speedometer/ . Bagaimanapun, sekiranya keputusan ujian bandwidth dibawah 70% daripada kelajuan maksimum, sila sertakan keputusan ujian tersebut dalam kilobits (kbits).Jika anda masih menghadapi masalah tersebut, sila berikan butir-butir terkini akaun Streamyx anda seperti di bawah supaya kami dapat mengajukan kes ini kepada Unit Teknikal kami untuk membuat siasatan lanjut mengenai masalah anda.1) ID pengguna: 2) Nama orang yang perlu dihubungi: 3) Nombor telefon untuk dihubungi- Rumah/Pejabat: - Telefon bimbit: 4) Sistem Operasi: 5) Jenis modem: 6) Status lampu modem: 7) Nombor yang didaftarkan ke Streamyx: 8) Mesej yang keluar semasa menghadapi masalah: 9) 1 ujian Bandwidth: (terkini)10) Pakej Streamyx: 11) Sejak bila masalah terjadi: Sejak pemasangan12) Masa yang terbaik untuk menelefon anda: Pihak kami ingin memaklumkan bahawa tindakan selanjutnya akan diambil setelah kami menerima balasan e-mel daripada anda. Untuk sebarang pertanyaan lanjut atau maklumbalas, sila e-mel kami di [email protected].Anda juga boleh menghubungi TM di talian 100 dan pilih ?Perkhidmatan Internet? untuk bantuan lanjut. Kami amat menghargai maklumbalas anda dan akan terus berusaha untuk mempertingkatkan lagi kualiti perkhidmatan kami. Yang benar, JunaidahCustomer Care Support, Internet Services,Customer Service Management,TM Retail.www.tm.com.my Quote Share this post Link to post Share on other sites
zookambing 0 Report post Posted May 25, 2008 berikut ini adalah contoh jawapan bertulis daripada TMnet;Kepada Tuan/Puan,Terima kasih di atas e-mel anda kepada TM. Kami memohon maaf di atas kelewatan membalas e-mel ini. Kami merujuk kepada pertanyaan anda mengenai kalajuan bandwidth yang diterima, kami ingin memaklumkan bahawa kami tidak dapat mengenal pasti punca permasalahan yang anda hadapi sebelum siasatan lanjut dilakukan. Oleh yang demikian, kami amat berbesar hati sekiranya anda dapat melakukan langkah-langkah penyelesaian seperti berikut untuk tindakan lanjut:1) Jangan guna "splitter"/"micro filter"/mesin faks/"lightning protector".2) Membuat sambungan terus dari modem ke soket dinding (Tanpa sambungan selari).3) "Flush" DNS. a) Untuk Windows 98/ME:- Klik butang "Start" dan kemudian klik pada "Run".- Taip "winipcfg" kemudian klik "OK".- Pilih jenis network card yang digunakan oleh komputer anda.- Klik pada butang "Release".- Kemudian alamat IP akan menunjukkan bacaan 0.0.0.0. dan kemudian klik "Renew All".- Klik "Close" untuk menutup tetingkap program. Untuk Windows 2000/XP:- Klik butang "Start" dan kemudian klik pada "Run".- Taip "cmd" dan klik "OK".- Taip "ipconfig /flushdns" dan tekan butang "Enter" di keyboard.- Sila pastikan perkataan yang terpapar di skrin adalah "Successfully flushed the DNS Resolver cache".- Taip "exit" dan tekan butang "Enter" di papan kekunci bagi menutup tetingkap program.c) Untuk Windows Vista:- Klik butang "Start".- Klik "All Programs". - Klik "Accessories". - Klik kanan pada "Command Prompt". - Pilih "Run As Administrator". - Taipkan "ipconfig /flushdns", dan tekan "Enter".- Sila pastikan perkataan yang terpapar di skrin adalah "Successfully flushed the DNS Resolver cache".- Taip "exit" dan tekan butang "Enter' di papan kekunci bagi menutup tetingkap program.4) Menghapuskan ruangan "Cache" ("Temporary Files", "Delete Cookies" dan "Delete Files") bawah "Internet Options".5) Sila ubah konfigurasi pelayar ("browser") kepada "Default".- Klik "Tools".- Pilih "Internet Options".- Klik "Advanced".- Klik "Restore Defaults".6) Sila jangan gunakan fungsi "firewall" buat sementara waktu.7) Menghapuskan "SSL Certificates".- Klik "Tools".- Pilih "Internet Options".- Klik "Content" tab.- Klik "Clear SSL State".8) Melaksanakan imbasan Windows.9) Sila jangan gunakan fungsi Anti-Virus.10) Sila jangan gunakan aplikasi P2P.11) Membuat dialer dan mengkonfigurasi DNS. (Preferred DNS Server: 202.188.0.133/Alternate DNS Server: 202.188.1.5).12) Matikan bekalan kuasa modem dan tunggu sehingga 5-10 minit sebelum menghidupkannya semula.13) Matikan bekalan komputer.14) Bacaan ujian "Bandwidth" melalui 'Bandwidth Test Page' kami di http://202.188.95.52:8080/speedometer/ . Bagaimanapun, sekiranya keputusan ujian bandwidth dibawah 70% daripada kelajuan maksimum, sila sertakan keputusan ujian tersebut dalam kilobits (kbits).Jika anda masih menghadapi masalah tersebut, sila berikan butir-butir terkini akaun Streamyx anda seperti di bawah supaya kami dapat mengajukan kes ini kepada Unit Teknikal kami untuk membuat siasatan lanjut mengenai masalah anda.1) ID pengguna: 2) Nama orang yang perlu dihubungi: 3) Nombor telefon untuk dihubungi- Rumah/Pejabat: - Telefon bimbit: 4) Sistem Operasi: 5) Jenis modem: 6) Status lampu modem: 7) Nombor yang didaftarkan ke Streamyx: 8) Mesej yang keluar semasa menghadapi masalah: 9) 1 ujian Bandwidth: (terkini)10) Pakej Streamyx: 11) Sejak bila masalah terjadi: Sejak pemasangan12) Masa yang terbaik untuk menelefon anda: Pihak kami ingin memaklumkan bahawa tindakan selanjutnya akan diambil setelah kami menerima balasan e-mel daripada anda. Untuk sebarang pertanyaan lanjut atau maklumbalas, sila e-mel kami di [email protected].Anda juga boleh menghubungi TM di talian 100 dan pilih ?Perkhidmatan Internet? untuk bantuan lanjut. Kami amat menghargai maklumbalas anda dan akan terus berusaha untuk mempertingkatkan lagi kualiti perkhidmatan kami. Yang benar, JunaidahCustomer Care Support, Internet Services,Customer Service Management,TM Retail.www.tm.com.mysumbangan anda amat dihargai Quote Share this post Link to post Share on other sites
kakaroct_reimei 0 Report post Posted May 25, 2008 berikut ini adalah contoh jawapan bertulis daripada TMnet;Kepada Tuan/Puan,Terima kasih di atas e-mel anda kepada TM. Kami memohon maaf di atas kelewatan membalas e-mel ini. Kami merujuk kepada pertanyaan anda mengenai kalajuan bandwidth yang diterima, kami ingin memaklumkan bahawa kami tidak dapat mengenal pasti punca permasalahan yang anda hadapi sebelum siasatan lanjut dilakukan. Oleh yang demikian, kami amat berbesar hati sekiranya anda dapat melakukan langkah-langkah penyelesaian seperti berikut untuk tindakan lanjut:1) Jangan guna "splitter"/"micro filter"/mesin faks/"lightning protector".2) Membuat sambungan terus dari modem ke soket dinding (Tanpa sambungan selari).3) "Flush" DNS. a) Untuk Windows 98/ME:- Klik butang "Start" dan kemudian klik pada "Run".- Taip "winipcfg" kemudian klik "OK".- Pilih jenis network card yang digunakan oleh komputer anda.- Klik pada butang "Release".- Kemudian alamat IP akan menunjukkan bacaan 0.0.0.0. dan kemudian klik "Renew All".- Klik "Close" untuk menutup tetingkap program. Untuk Windows 2000/XP:- Klik butang "Start" dan kemudian klik pada "Run".- Taip "cmd" dan klik "OK".- Taip "ipconfig /flushdns" dan tekan butang "Enter" di keyboard.- Sila pastikan perkataan yang terpapar di skrin adalah "Successfully flushed the DNS Resolver cache".- Taip "exit" dan tekan butang "Enter" di papan kekunci bagi menutup tetingkap program.c) Untuk Windows Vista:- Klik butang "Start".- Klik "All Programs". - Klik "Accessories". - Klik kanan pada "Command Prompt". - Pilih "Run As Administrator". - Taipkan "ipconfig /flushdns", dan tekan "Enter".- Sila pastikan perkataan yang terpapar di skrin adalah "Successfully flushed the DNS Resolver cache".- Taip "exit" dan tekan butang "Enter' di papan kekunci bagi menutup tetingkap program.4) Menghapuskan ruangan "Cache" ("Temporary Files", "Delete Cookies" dan "Delete Files") bawah "Internet Options".5) Sila ubah konfigurasi pelayar ("browser") kepada "Default".- Klik "Tools".- Pilih "Internet Options".- Klik "Advanced".- Klik "Restore Defaults".6) Sila jangan gunakan fungsi "firewall" buat sementara waktu.7) Menghapuskan "SSL Certificates".- Klik "Tools".- Pilih "Internet Options".- Klik "Content" tab.- Klik "Clear SSL State".8) Melaksanakan imbasan Windows.9) Sila jangan gunakan fungsi Anti-Virus.10) Sila jangan gunakan aplikasi P2P.11) Membuat dialer dan mengkonfigurasi DNS. (Preferred DNS Server: 202.188.0.133/Alternate DNS Server: 202.188.1.5).12) Matikan bekalan kuasa modem dan tunggu sehingga 5-10 minit sebelum menghidupkannya semula.13) Matikan bekalan komputer.14) Bacaan ujian "Bandwidth" melalui 'Bandwidth Test Page' kami di http://202.188.95.52:8080/speedometer/ . Bagaimanapun, sekiranya keputusan ujian bandwidth dibawah 70% daripada kelajuan maksimum, sila sertakan keputusan ujian tersebut dalam kilobits (kbits).Jika anda masih menghadapi masalah tersebut, sila berikan butir-butir terkini akaun Streamyx anda seperti di bawah supaya kami dapat mengajukan kes ini kepada Unit Teknikal kami untuk membuat siasatan lanjut mengenai masalah anda.1) ID pengguna: 2) Nama orang yang perlu dihubungi: 3) Nombor telefon untuk dihubungi- Rumah/Pejabat: - Telefon bimbit: 4) Sistem Operasi: 5) Jenis modem: 6) Status lampu modem: 7) Nombor yang didaftarkan ke Streamyx: 8) Mesej yang keluar semasa menghadapi masalah: 9) 1 ujian Bandwidth: (terkini)10) Pakej Streamyx: 11) Sejak bila masalah terjadi: Sejak pemasangan12) Masa yang terbaik untuk menelefon anda: Pihak kami ingin memaklumkan bahawa tindakan selanjutnya akan diambil setelah kami menerima balasan e-mel daripada anda. Untuk sebarang pertanyaan lanjut atau maklumbalas, sila e-mel kami di [email protected].Anda juga boleh menghubungi TM di talian 100 dan pilih ?Perkhidmatan Internet? untuk bantuan lanjut. Kami amat menghargai maklumbalas anda dan akan terus berusaha untuk mempertingkatkan lagi kualiti perkhidmatan kami. Yang benar, JunaidahCustomer Care Support, Internet Services,Customer Service Management,TM Retail.www.tm.com.myxbahaya ke offkn ativirus dgn firewall 2 ble online?? ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nocturnal 7 Report post Posted May 25, 2008 xbahaya ke offkn ativirus dgn firewall 2 ble online?? ?haha.mengarut je tm.kalau call customer service pun mcm ni gak dia suruh. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ipsian 0 Report post Posted May 25, 2008 haha.mengarut je tm.kalau call customer service pun mcm ni gak dia suruh.hmmm.... waktu malam je talian tenet slow.. petang2 laju plok.. hmmm streamyx streamyx... pelik tul Quote Share this post Link to post Share on other sites
tolong_saye 1 Report post Posted May 25, 2008 jangan la quote pepanjang...sakt ati jer tengok bebanyak camtuhnak tengok tak camner kalo aku quote yg korang sume..satu lagikk...tenet sekrang memang slow..Tmnet yg buat hal.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
khorback 11 Report post Posted May 25, 2008 jangan la quote pepanjang...sakt ati jer tengok bebanyak camtuhnak tengok tak camner kalo aku quote yg korang sume..satu lagikk...tenet sekrang memang slow..Tmnet yg buat hal..aku nyer stimek tak penah lak slow! Quote Share this post Link to post Share on other sites
xtahu 0 Report post Posted May 25, 2008 hahahahaha............dalam kotak email aku dh bersepah jawapan camtu dr TMNet...............tp tenet tetap slow......ade org kata TM guna kabel lama dh berpuluh tahun.......nape xnak tukar.......senang jer.........tukar gomen dulu, pastu tukar plak pengurusan GLC, pastu tukar lah smua yg mana x berkenaan tu....hahahahahahahahahaha Quote Share this post Link to post Share on other sites
khorback 11 Report post Posted May 25, 2008 hahahahaha............dalam kotak email aku dh bersepah jawapan camtu dr TMNet...............tp tenet tetap slow......ade org kata TM guna kabel lama dh berpuluh tahun.......nape xnak tukar.......senang jer.........tukar gomen dulu, pastu tukar plak pengurusan GLC, pastu tukar lah smua yg mana x berkenaan tu....hahahahahahahahahahaaku nyer kabel nak sampai modem lagi la panjang berdepa2, tak terganggu pun! Bahser TM tuh kira cukup bagus, Koprat stail... elok dijadikan ikutam!!!! tenet sloww bukan pasal modem, atau kabel, windows ko kena fresh sokmo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
digitaltech 0 Report post Posted May 26, 2008 aku nyer kabel nak sampai modem lagi la panjang berdepa2, tak terganggu pun! Bahser TM tuh kira cukup bagus, Koprat stail... elok dijadikan ikutam!!!! tenet sloww bukan pasal modem, atau kabel, windows ko kena fresh sokmo!Kalo stakat kabel pegi modem tue.....sampai 100 m pun dpt lagik (cat 5).......lebih dari tue pun dpt.........walaupun LAN speed akan drop...dgn connection Streamyx yg plg tinggi 4 mbps.......xde beza.........Disebabkan kiter guner copper line.....and kalo rumah korang dah sampai cecah 20 taun ke atas.......keberangkalian cooper line quality degrade performance........Tunggu TM tukar ke fiber optic jerk........entah bila nak merasa mcm korea/jepun........clain diorg cecah 100mbps.......!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
khorback 11 Report post Posted May 26, 2008 Coming soon: superfast internetJonathan Leake, Science EditorTHE internet could soon be made obsolete. The scientists who pioneered it have now built a lightning-fast replacement capable of downloading entire feature films within seconds.At speeds about 10,000 times faster than a typical broadband connection, “the grid†will be able to send the entire Rolling Stones back catalogue from Britain to Japan in less than two seconds. ...From The Sunday TimesApril 6, 2008streamyx mungkin akan jadi sejarah pada masa depan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nocturnal 7 Report post Posted May 26, 2008 ....Disebabkan kiter guner copper line.....and kalo rumah korang dah sampai cecah 20 taun ke atas.......keberangkalian cooper line quality degrade performance........kiter?? tempat aku ni fiber optic..lembap je Quote Share this post Link to post Share on other sites
roronoazoro 1 Report post Posted May 27, 2008 byk faktor lah internet slow ni..torrent?uhuk2....xpenah off modem ke?bawak2 lah tukar ip tu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
al-Qadiri 0 Report post Posted May 30, 2008 (edited) ni masalah aku lak eh.. awal bulan ari tu aku upgrade line dr 1mbps kepada 2mbps.. masalah nya, sminggu petama je dpt nikmati laju nye tu.. pahtu sampai la skng ni duk tension sb tak penah nk sampai 400kbps (aku cek kat speedtest.net)ape masalah nye eh? line tepon? virus? spyware?aku kt egypt skng ni.. dh jumpa TE Data (ISP), dorang cakap takde mslh pon..[router aku repotec.. Firmware Version (0420) : 2.7.0.26(RUE0.B1)3.5.10.5 ] Edited May 30, 2008 by al-Qadiri Quote Share this post Link to post Share on other sites
razirazo 24 Report post Posted June 4, 2008 kiter?? tempat aku ni fiber optic..lembap je oh..hebat..aku pakai apa jenis pun memang laju,tapi bila start toren(walau dah limit 10kbps)terus musnah semuanya. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ogGY 2 Report post Posted June 4, 2008 Salah satu sebab tenet slow ialah torrent,aku torrent time aku tido dan tak gune pc.Tp ada satu software yang boleh membantu mengurangkan masalah slow ni,bagi aku boleh sedikit la..nak kata banyak tu tak berani cakap nama die CFOS Speed.Korang cube la...fungsi software ni untuk melancarkan aliran trafik internet,jadi korang tidaklah terasa slow sangat bila gune tenet.Untuk maklumat lanjut korang tgk la laman web dia CFOSpeed Quote Share this post Link to post Share on other sites
edu_gen 0 Report post Posted June 5, 2008 erm..aku pny tenet pn slow ble mlm..tension tol la..jd 10m je.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
edu_gen 0 Report post Posted June 5, 2008 erm..aku pny tenet pn slow ble mlm..tension tol la..jd 10m je..thread berguna.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kbr cyber zone 0 Report post Posted June 19, 2008 haah la... cyber cafe aku ni selalu je dapat problem cam ni... pening kepala aku... pelanggan banyak komplen... aku pn x tau nak cakap ape lagi.. terpakselah aku format pc aku selalu... pening tol. kalau sikit x pe ni ada 20 bijik... giler a. tapi lepas sesetengah pc yang aku saspek internet ok balik. tapi x lama.... dalam 2 minggu jadi balik. aku pakai avg free nye. kat server kapasky internet security yang ori... cam mana nak buat a??? kalau selalu format hard disk x jahanam ke bende tu?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kakaroct_reimei 0 Report post Posted June 19, 2008 Salah satu sebab tenet slow ialah torrent,aku torrent time aku tido dan tak gune pc.Tp ada satu software yang boleh membantu mengurangkan masalah slow ni,bagi aku boleh sedikit la..nak kata banyak tu tak berani cakap nama die CFOS Speed.Korang cube la...fungsi software ni untuk melancarkan aliran trafik internet,jadi korang tidaklah terasa slow sangat bila gune tenet.Untuk maklumat lanjut korang tgk la laman web dia CFOSpeed aku pnh gne software nh, tp pastu pc aku crash, kne blue screen off death(BSOD).. hati2la kalu nk gne Quote Share this post Link to post Share on other sites
ayoi 1 Report post Posted June 19, 2008 aku pnh gne software nh, tp pastu pc aku crash, kne blue screen off death(BSOD).. hati2la kalu nk gnehaha aku takmo explain sebab aku pun cam korang kejap laju kejap siput....apa yang aku buat.. secara taktik bodoh... get ip 60.X.X.x ...ip lain cam ampeh....kalau dapat ip lain aku restart router aku or redial semula.... malas nak pk bab line nie.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
razirazo 24 Report post Posted June 19, 2008 (edited) haah la... cyber cafe aku ni selalu je dapat problem cam ni... pening kepala aku... pelanggan banyak komplen... aku pn x tau nak cakap ape lagi.. terpakselah aku format pc aku selalu... pening tol. kalau sikit x pe ni ada 20 bijik... giler a. tapi lepas sesetengah pc yang aku saspek internet ok balik. tapi x lama.... dalam 2 minggu jadi balik. aku pakai avg free nye. kat server kapasky internet security yang ori... cam mana nak buat a??? kalau selalu format hard disk x jahanam ke bende tu??format?ada yang tak kena dengan pengurusan cc ko nih.cc tak sepatutnya mengalami kejadian format memformat.ok,camni ceritanya.....20 bijik tu sikit ape.tempat aku stendet 60++,kalau yang maju sikit tu ada 90 lebih.rahsianya?pakai deepfreeze+cake icsi.takyah pening2,reboot adalah segalanya.dan jangan tanya aku apa benda yang aku sebut tu.google dan fahamkan sendiri.that's better.----hari ni internet macam slow gliebabi pulak.server dalam negara pun lembab semacam,server oversea memang tak dapat akses langsung.aku amik masa 4 minit untuk full load page putera.tanya orang tm macam biasa jugak diorang jawab, ikut skrip buduh tu..lol..takde pun kata ada masalah kabel atau seumpamanya. Edited June 19, 2008 by razi_90@IBM thinkcentre Quote Share this post Link to post Share on other sites
khorback 11 Report post Posted June 19, 2008 haah la... cyber cafe aku ni selalu je dapat problem cam ni... pening kepala aku... pelanggan banyak komplen... aku pn x tau nak cakap ape lagi.. terpakselah aku format pc aku selalu... pening tol. kalau sikit x pe ni ada 20 bijik... giler a. tapi lepas sesetengah pc yang aku saspek internet ok balik. tapi x lama.... dalam 2 minggu jadi balik. aku pakai avg free nye. kat server kapasky internet security yang ori... cam mana nak buat a??? kalau selalu format hard disk x jahanam ke bende tu??pakai spybot, cuma nak kena manual update ngan imiun! kenapa nak main format bila tenet slow? heran juga yah! biasanya kalo tenet slow, antivirus punya angkara, tukar jer la AV lain. Almaklumlah, kebanyakan AV lebih menyusahkan daripada manafaat, Quote Share this post Link to post Share on other sites