Jump to content
ronz

Pengalaman Tokey Cc

Recommended Posts

Nak save cost

- guna wireless LAN untuk control access user guna captive portal management

- hanya untuk tujuan surfing no games

- invest lebih sikit kat area coffee maker ( actually income fro premium coffe lagi banyak )

Tahun 1998/99 aku pernah operate cc area Shah Alam sampai laa ke Johor. Last-last quit jadi developer/system engineer/system admin aja.

Skrg ingat nak start balik area putrajaya as side income.Tapi kat area putra nih banyak pulak premis offer wireless free

Share this post


Link to post
Share on other sites

memang susah hendak berniaga.banyak cabaran terutama bisnes CC seperti di kampung-kampung dan pekan-pekan kecil.....yang kebanyakan pelanggannya adalah budak-budak sekolah.kalau dipandang dari segi negatif memanglah di CC tempat budak-budak sekolah main games sahaja.1 pc 5 orang budak yang duduk.nak main game tak ada duit atau duit dah habis.bila dah ramai sangat budak-budak itulah timbulnya masaalah.mungkin sesetengah penduduk setempat tidak berasa selesa dengan keadaan.atau anak-anak mereka pun terlibat sama.tidak tahan nak bagi anak-anak duit untuk main game.lalu mereka lapurkan kepada pihak PBT dan Polis.jika pihak berkuasa tidak mengambil tindakan....sudah tentu mereka akan menuduh pihak berkuasa tidak menjalankan tugas.di sinilah kena ada sikap bertolak ansur di antara pihak berkuasa dan pengusaha CC.dasar-dasar kerajaan hendaklah diberi keutamaan.semua kementerian yang terlibat pun mestilah kena jelas membuat dasar. jangan cakap tidak serupa bikin.

kalau budak-budak sekolah tidak melepak di CC berkemungkinan mereka melepak di tempat lain....seperti panggung wayang,pusat hiburan,pusat membeli belah dan lain-lain lagi.kalau yang budak kampung mungkin mereka main tepi parit,sungai,laut atau merempit di jalanraya.tetapi saya sendiri pun marah juga kat budak-budak sekolah di CC.mereka tidak menghormati orang dewasa bila dah duduk kat CC.

saya lebih suka pergi ke CC orang cina.komputer pun laju jer.tidaklah lembap macam pc saya di rumah.kalau di CC nak tulis atau tengok blog orang laju jer.tapi CC orang melayu dan india selalunya kurang bermutu.mungkin mereka kekurangan modal.di CC cina nak tengok apa boleh jer....terutamanya youtube !

kelmarin saya ke CC di seksyen 8 shah alam.kawasan yang banyak CC.maklumlah ramai pelajar UiTM di sana.sudah lama saya tidak pergi ke CC tersebut.terkedu saya bila di dinding tertera Notis dari Majlis Bandaraya Shah Alam.macam-macam syarat dikenakan kepada pengunjung CC.......tidak boleh itu dan ini.kalau setakat tidak boleh melayari web porno...oklah tak mengapa...! yang saya hairan tak boleh dengar muzik ! pelik kan? memang ada Akta tersebut ker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aisheymen TS............takan ko masih tak tau kenapa polis main serbu2 tue..........nak duit kopi lah tue..........

Diorg nie tau yang ko nie org baru...........coz ko takde connetion dgn org politik/atasan.........tue sebab diorg brani buat mcmtue...........kalo ko ada connection ngan sesapa yang pwrfull......mmg dier tak akan kaco ko..........dier akan datang dan datang lagi untuk duit kopi tue.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

salam semua... sy nak mntak tolong sape2 yg ade info tempat2 yg sesuai dan strategik utk bukak cc ni... klau ada tolong2la bg info kat sy... maksudnya sy sedang mencari shoplot untuk disewa, perancangan nak bukak bulan 6 atau 7 ni, budjet 30 pc... grnd floor, sewa RM2500+- lokasi damansara, kl, pj atau sewaktu dengannya... yang penting kawasan mmg strategik... kpd abg2 yg tau lubuk2 ni tlgla bantu eh... :) PM @ email je. [email protected] atau hubungi/sms 0122756822

Share this post


Link to post
Share on other sites

ACGC 08 Finale is coming to soon, so to all Anime, Comic,Games & Cosplay Fans, BE PREPARED!!!!!

Its all Happening at Mid Valley, one of the most happening place in KL and Michaelsoft DDS Sdn. Bhd. will be participating in this event! Expect the unexpected as we are giving limited time only offer to those who visit us at booth no. 3023.

There will be lots of fun filled activities, fun games & prizes to be won too.. come join the fun!

Date : 27th and 28th September

Start / End : 11.00am / 9.00pm

Location : Booth 3023, Hall 3, MVEC, Mid Valley

City / Town: Kuala Lumpur, Malaysia

diskless_network_400px.pngACGC.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...