Jump to content
Sign in to follow this  
chokie3200

Kpd Syarikat Yg M'pnyai Bil Telefon Tinggi

Recommended Posts

REDtone Mytel Call Discount Telecommunication Service

Cepias Technology Venture Sdn Bhd is an authorized reseller for REDtone MyTel Sdn Bhd products and services. We are one of the premier service company in providing value added data network services such as IT solutions, network integration and communications in Malaysia and is pleased to provide you with REDtone MyTel Cost Saving Telecommunication Service for your office cost management requirements.

REDtone MyTel service is a nationwide comprehensive cost savings plan for corporate in dialing International calls/faxes, Interstate calls/faxes and mobile calls, with an average savings of more than 60%. The application and installation of REDtone MyTel service is provided to your company without any additional costs.

It has been proven in cost efficiency in more than 8,000 installation sites. Our satisfied customers, to name a few are Pos Malaysia Berhad, OCBC Bank, Alliance Bank, FAMA, KTM BHD QBE MBF Insurance, UMW Group and many others.

Application is simple by filling the three-ply form. Registration and installation will be done within 1 week. By the second week your company will be enjoy to benefit of the discounted call service. All costs including installation fees and auto dialer will be borne by our company.

Attached is detail of our proposal and we look forward to receiving your confirmation on the above offer soonest possible. Please do not hesitate to contact the undersigned should you need further clarification or assistance.

Yours faithfully,

Mohd Faiz B. Mohd Najib

email : [email protected]

Tel : 012-6787131

Business Development Consultant

Cepias Technology Venture Sdn

Our rate

Local Mobile RM 0.23 per minute

Outstation Mobile RM 0.35 per minute

Outstation Fixed Line RN 0.35 per minute

International/IDD Rate table (disc 25 – 80 %)Base on rate table

Standard Telecom Rate

Local Mobile RM 0.30 per minute

Outstation Mobile RM 0.90 – 1.20 per minute

Outstation Fixed Line RM 0.90 per minute

FREE configuration

FREE programming

FREE itemize billing

NO registration fees

NO monthly access fees

NO installation fees *

we're pleased to company that have telefon bil more than RM 500/month to try our service..you will enjoy it!!

thankss....

Edited by chokie3200

Share this post


Link to post
Share on other sites

benda nie nak pakai kat umah pun bole..tak semestinya kat ofis...

tapi sasiapa yg nak pakai kat rumah korang kena bali auto-dailer/ ip phone dengan harga RM 60 (atau lebih kurang). kalau kat company2 aku bagi free jer divice nie...mmg berkesan untuk menjimatkan bil telefon.

kalau bil telefon kat umah RM 300++ tu dah layak la guna service nie..

hahahah!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mudah ajer cara ia berfungsi.

redtone menyediakan gateway yg tersendiri...

satu perkara yg anda perlu faham ialah ia masih menggunakan talian telekom, tetapi talian ini akan disambungkan secara automatik kepada gateway redtone apabila no.tel anda telah di register.

konsepnye sama aje mcm ring-ring kad...

redtone menyediakan perkhidmatan terbaik tanpa limit...mudah, murah dan berkualiti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oo interesting... klu nak byr bil yg kiter guna tu plak dkt sapa.. compny ni atau still kat telekom lagi. Klu aku nak guna utk umh aku ni apa requirement yg diperlukan? bayaran yuran bulanan plak cmner

Share this post


Link to post
Share on other sites

mudah ader..

ko masih kena byr dgn telekom untuk local call sahaja

pastu IDD, STD, MOBILE semuanye akan masuk dlm bil REdtone (jimat 80%>)

ko perlu register jer, takder yuran bulanan...byr aper yg ko guna shaja.

biasanye kat company2 kami bagi auto-dialer percuma...

tetapi untuk pengguna di rumah anda perlu membeli auto dialer RM 80

kalau taknak beli pun takper, bole guna manual..(dial no.gateway)

sekian..terima kasih

Edited by chokie3200

Share this post


Link to post
Share on other sites

mudah ader..

ko masih kena byr dgn telekom untuk local call sahaja

pastu IDD, STD, MOBILE semuanye akan masuk dlm bil REdtone (jimat 80%>)

ko perlu register jer, takder yuran bulanan...byr aper yg ko guna shaja.

biasanye kat company2 kami bagi auto-dialer percuma...

tetapi untuk pengguna di rumah anda perlu membeli auto dialer RM 80

kalau taknak beli pun takper, bole guna manual..(dial no.gateway)

sekian..terima kasih

biggrin.gif Utk guno serbis nie keno le beli calling kad (mcm prepaid kad H/p tu). Ado no siri kat situ ataupun korang keno register kat kompani dio.Bilo nak call...baru kome tau jomlah sobonarnyo ..Kata Yop tu RM0.23/min ajo.. tak cito pulak + Bayor kat Telikom RM0.08 utk masa 2 minit atau kurang dan tambahan RM0.04/min seterusnya utk dail ke 'local access' gateway Redtone...barulah call kito di sambungkannyo.Kalau local aceess jauh keno call TollFree Redtone pulak(RM0.15/min). Yop tu tak citer.. RM0.23+RM0.08=RM0.31 @ RM0.23+RM0.15=RM0.38. LAGI MAHAL DARI CAJ TELEKOM.Kato Telekom caj RM0.30 ajo.

Utk company beso bulih le deme guno pasal bil tel ribu-biru pasal deme byk call international. kalau setakat call malaysia ajo..buat nyusah ajoo..

Dlm perniagaan kita kena beritau client hargo sebenor. No HIDDEN charge?

Raso saya Redtone caj RM0.28/min utk Malaysia 24 jam bukannyo RM0.23. Tapi Telikom ado juga bagi diskaun 50% dari 7pm-7am.Mungkin Yop nie reseller kut jadi dia dpt harga istimewo. (Acheive target RM30000).

Kalau serbis 'Njoy' Redtone tu saya suko.. sms jo no tel yg kito nak panggil kat h/p..lepas tu call kita disambungkan. O.K jugo. SMS caj *RM0.05/RM0.07/RM0.10 depand pd Celcom/Maxis/Digi SMS rate. Caj seluruh Malaysia RM0.47. Jadi RM0.47+0.05= rm0.52. Jimat le.. DARI kadar H/P PREPAID. Tu pun kalau hari AHAD Maxis cumo caj RM0.30 ajo.

Pengguna BEBAS guna atau pilih apa-apa servis pun . CUMA saya minta agar berhati-hati & tanyo bebetul harga sebonar.

TQ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ado ALTERNATIF lain kalau nak JIMAT!!!

Cubo beli iTalk Prepaid Calling Kad di Kedai Telikom atau Agent.Buleh guno kat rumah,pejabat atau public phone.

Kad hargo RM30 dll...Den guno yg nie lah.. kalau nak call jauh (dlm Malaysia)baru den guno. Seminit cumo RM0.30 ajo satu MALAYA. H/p pulak RM0.40 ajo.JIMAT..JIMAT. Angkat tel , tekan no. Toll Free (Percuma ajo)-tokan no siri kad iTalk - lopeh tu tokan no yg nak panggil. Mudah ajo..

RM0.30/min Seluruh Malaysia - 24 jam (ke tel talian tetap)

RM0.40/min Seluruh Malaysia - 24 jam (ke semua no. H/phone diM'sia)

INGAT guna bilo call jaoh ajoo..atau H/P tu didaftarkan pd kwsn berlainan

01X-7XXXXXX - 01X-4/5XXXXXX (no selatan - no utaro).Selalunyo kwsn bersebelahan caj RM1.40(Selatan-tengah) ATAU tak bersebelahan (Selatan-Utaro)

RM2.50. BANDINGKAN cuma dgn RM0.40 dgn iTalk.

Yg PENTINGnya . NO HIDDEN CHARGE!!!. Bayo cuma utk call ajo.

PRODUK lain tu.. RM0.23/min. Call Tollfree yg sepatutnyo PERCUMO.. deme caj (RM0.15/min) Jadi RM0.38.

PILIH lah.... mana-mano suko. TQ. laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALOMAK den terlopeh pandang...

YOP tu tuleh RM0.23/min utk local call. (telekom caj RM0.08 first 2min ajo..)

YOP tu tuleh RM0.35/min utk out station call (RM0.30/min dgn card iTalk)

UGHH.. sungguh BERBEZA harganya.. (Tak CAMPUR RM0.15/min lagi utk TOLL Free)

TQ. rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

kelebihan yg ada pada REDtone ialah kadar flat rate...24 jam kadar tetap sama.

berbeza dgn telekom charge berdasarkan jarak dan rate berbeza mengikut masa.

harap maklum...

tambah maklumat kepada tamasi...

charge REDtone...

local mobile = RM 0.23 + RM 0.04 (charge telekom) = RM 0.27

**still masih murah dari kadar telekom iaitu RM 0.30

outstation mobile = RM 0.35 + RM 0.04 (charge telekom) = RM 0.37 (flat rate)

** still murah dari telekom yg charge RM 0.90- RM 1.20 (ikut jarak)

outstation fix line = RM 0.35 + RM 0.04 (charge telekom) = RM 0.37 (flat rate)

** still murah dari telekom yg charge RM 0.90 (ikut jarak)

***semua kadar anggaran diberi untuk panggilan 1 minit.

***service ini adalah untuk fix line ( pakai kat umah atau office)

***kadar IDD mengikut table rate...diskaun 50% - 80%

***kelebihan kami...jika bil anda masih tinggi selepas menggunakan REDtone, kami boleh berbincang dgn anda untuk menurunkan lagi kadar yg sedia ada. (khas utk company)

sekian terima kasih...

Share this post


Link to post
Share on other sites

charge REDtone...

local mobile = RM 0.23 + RM 0.04 (charge telekom) = RM 0.27

**still masih murah dari kadar telekom iaitu RM 0.30

outstation mobile = RM 0.35 + RM 0.04 (charge telekom) = RM 0.37 (flat rate)

** still murah dari telekom yg charge RM 0.90- RM 1.20 (ikut jarak)

outstation fix line = RM 0.35 + RM 0.04 (charge telekom) = RM 0.37 (flat rate)

** still murah dari telekom yg charge RM 0.90 (ikut jarak)

TQ Yop..Den Hargai kenyataan tu..

Den nak tanya pasal RM0.04 (charge telikom) tu. Dari mana Yop dpt info charging rate tu. SETAHU teman RM0.08 utk 2 minit yg pertama atau kurang,DAN tambahan RM0.04/min seterusnya.TIDAK semestinya bermakna RM0.04 utk 1 min.

Kalau guna 15 saat @ 1min 20 saat @2 min = 0.08 sen (2 min pertama)

CUMA utk min yg keTIGA dan seterusnya caj RM0.04 sen per minit.RUJUK website telekom.com.my ttg charge rate utk LOcal call.

1 minit call charge : Redtone rm0.23 + Telekom rm 0.08 = rm 0.32

** Redtone pulak caj 30sec per block BUT Telikom caj 6sec per block.

Pengguna hanya boleh dapat call rate nie siranya tinggal kat bandar besar. Bukan semua temat REDtone ada Dealer utk HOMEPACK. Maksudnya sekiranya ANDA

tinggal kat Soromban connecttion tu REDtone adalah MURAH (local call caj by [email protected] + 0.04)Kalau jauh dr Soromban kena pakai Toll Free .(CUMA 0.15 ajo seminit ). JADI 0.23 +0.15 = 0.38 STILL murah kan... (8 sen ajo kan nak beriko sangat kut).

Kad iTalk yg teman pakai tu pun FLAT RATE jugak.Saya bukannya nak bandingkan servis REDTONE dgn caj telepon RUMAH.

OK.see you biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Access no. Kwsn Negeri Sembilan

06-6442420 Port Dickson

06-7270050 Seremban

Ini dio no tel utk Local Access REDtone.Maksudnya kalau kome berado DI kwsn tersebut boleh dial no nie utk laluan ke REDtone Gateway.Apabila dial no nie dikira local call (Telikom rate) cajnya RM0.08 utk 2 min pertama.

Bayor pula rm0.23 per min pd REDtone.JUMLahnyo KIROlah sendiri.TAPI utk minit yg ketiga dan seterusnya Telikom caj rm0.04 per min aje.

Kalau kome jaoh dari bandar nie boleh dail juga kalau mau. Cumo cajnya berbeza ikut jarak.1)<50km = 10 sen/50 saat.2.) 50-150km = 10sen/20 saat.

ALTERNATIFnya guno TOll Free no. 1800 281 133* cajnya rm0.15 sen per min.

rm0.23+0.15= rm.....

NASIONCALL caj RM0.15 atau Rm0.17 seluruh malaysia Jugak. FLAT RATE.Campur local access atau Toll Free PUN MURAH JUGAK!!!.Diskaun lagi 10%

ADUH...

ADO juga Company tawar kan hargo RM0.20 NATIONWIDE. Tiada local Access @ Toll Free caj. Ado nak challenge.Pay as you go!!! (6sec/block)

ADO juga Company tawar kan hargo RM0.09 NATIONWIDE. SENDIRI huh.gif PILIHLAH.. Den dah cubo dah semuo serbis nie. Termasuk REDTONE>..

Share this post


Link to post
Share on other sites

yess.. sokong tamasi...

btw aku pakai ring ring jerk.. sng....pernah sekali ring ring engong kot.. dia tambah lak nilai kad aku.. best gille siot....................................

anyway.. bukan nak kondem sesapa, bukan nak bodek sesapa.. talk base on experience.. jgn ada yg terkecik ati.. rezki Allah dah bg utk stiap sorang.. insyaallah..

wallahua'lam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betul le tu... teman pun bukannya berniat nak sokong bisnes sesape.Semua org Islam bersaudara... Cuma utk pengetahuan pembaca dan dapat kongsi pengalaman. Teman cerita tu fakta..bukannya nak kata tu baik dan yg lain tak baik. Pilihan tetap di tangan pelanggan. Semoga Allah murahkan rezeki kita semua.

Bye... smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...