Jump to content
weslker

Upload Test Ada Masalah~!

Recommended Posts

NampakNya bulem lagi ada orang yang pernah mengalami masalah kes saya ini~! Sungguh kesali`!!~~!! Sehingga sekarang saya juga mengalami masalah ini dan tidak ada orang yang boleh beritahu saya mpunca masalah ini~ Apa yg telah di post up ke sini hanya mendatangkan lebih banyak masalah~! Menyesal betul dan buang masa saya pakai streamyx BURUK ini~!

Saya sudah bagi email AMARAN terakhir kepada [email protected] dan Hari Isnin, saya akan pigi telekom berbincang kepada manager sana~!  Kalau masalah juga tak dapat diselesaikan, saya akan mengadu segala masalah saya kepada Pengguna Jabatan Awan dan meminta segala ganti rugi yg saya alami dalam 8 minggu ini~! Saya betul betul nak cakap yg ini "BULLSHIT" betul streamyx services ini~! Selain itu saya akan post up masalah ini di suratkabar Daily Express biar orang lain tahu betapa bagus service yg disediakan oleh telekom ini~! Masih geram lagi ini~!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

semakin emo nampak dia nie... baca sini baik baik... bukan "bulem lagi ada orang yang pernah mengalami masalah kes saya ini~! " , tapi keadaannya macam nie, sedangkan tmnet dah check diorang punya sistem then cakap line ko yang x ok tu ko kata hampeh ( setelah diringkaskan daripada ayat2 yang telah kau pakai) .. inikan pula kitorang yang hanya membaca detail masalah ko tanpa melihat keadaan sebenar, kita hanya mampu mengagak masalah & bagi beberapa langkah yang boleh ko ambil. untuk pengetahuan ko, aku sendiri pernah alami masalah yang lebih teruk dari ko, dimana aku lansung xleh connect untuk beberapa minggu sebab lansung tak ada signal DSL. aku dah bagi kat kau langkah2 yang aku buat, nampaknya ko akan biarkan langkah2 tu.. terpulang la kepada ko.. untuk pengetahuan ko jugak, beberapa bulan selepas masalah tu setel, ko akan terima bil yang mengandungi adjustment. dalam bil tersebut, bayaran ko akan dikurangkan untuk diseimbangkan dengan jumlah masa ko menghadapi masalah guna streamyx. kalo dah bulshit, ko just tulis surat kat manager, cakap ko nak berenti pakai streamyx sebab kualiti perkhidmatan amat memberikan tekanan kepada kau ( sebenarnya kepada semua pengguna streamyx pun ). lepas tu, ko kembali la pakai tmnet dial up yang juga diempunya oleh tmnet ( sekali lagi ko tetap akan mengkayakan telekom ). paling tidak pun, ko beralih kepada jaring dial up. lagi satu, kalo nak buat laporan, bukan dengan Pengguna Jabatan Awam, tetapi Biro Pengaduan Awam ( sorry, 1st post aku ttg benda nie aku tulis jabatan pengaduan awam )

p/s: tak lupa jugak... bukan bulem, tapi belum. aku sengaja copy paste ejaan ko dapam post aku sebab aku suka tengok ejaan ko tu. ekkkeee

Share this post


Link to post
Share on other sites

semakin emo nampak dia nie... baca sini baik baik... bukan "bulem lagi ada orang yang pernah mengalami masalah kes saya ini~! " , tapi keadaannya macam nie, sedangkan tmnet dah check diorang punya sistem then cakap line ko yang x ok tu ko kata hampeh ( setelah diringkaskan daripada ayat2 yang telah kau pakai) .. inikan pula kitorang yang hanya membaca detail masalah ko tanpa melihat keadaan sebenar, kita hanya mampu mengagak masalah & bagi beberapa langkah yang boleh ko ambil. untuk pengetahuan ko, aku sendiri pernah alami masalah yang lebih teruk dari ko, dimana aku lansung xleh connect untuk beberapa minggu sebab lansung tak ada signal DSL. aku dah bagi kat kau langkah2 yang aku buat, nampaknya ko akan biarkan langkah2 tu.. terpulang la kepada ko.. untuk pengetahuan ko jugak, beberapa bulan selepas masalah tu setel, ko akan terima bil yang mengandungi adjustment. dalam bil tersebut, bayaran ko akan dikurangkan untuk diseimbangkan dengan jumlah masa ko menghadapi masalah guna streamyx. kalo dah bulshit, ko just tulis surat kat manager, cakap ko nak berenti pakai streamyx sebab kualiti perkhidmatan amat memberikan tekanan kepada kau ( sebenarnya kepada semua pengguna streamyx pun ). lepas tu, ko kembali la pakai tmnet dial up yang juga diempunya oleh tmnet ( sekali lagi ko tetap akan mengkayakan telekom ). paling tidak pun, ko beralih kepada jaring dial up. lagi satu, kalo nak buat laporan, bukan dengan Pengguna Jabatan Awam, tetapi Biro Pengaduan Awam ( sorry, 1st post aku ttg benda nie aku tulis jabatan pengaduan awam )

p/s: tak lupa jugak... bukan bulem, tapi belum. aku sengaja copy paste ejaan ko dapam post aku sebab aku suka tengok ejaan ko tu. ekkkeee

Share this post


Link to post
Share on other sites

susah betul cakap denagn orang beremosi tinggi... tu la pasal, aku kata refer report number ko tu. majoriti users kat sini yang pakai streamyx memang pernah mengalami masalah dengan perkhidmatan tu. tapi setelah ikut langkah2 yang telah dicadangkan oleh beberapa pengguna yang lain, sekarang sudah reda nampaknya. kalo ko nak pergi terus ke biro, silakan, sebab tu hak ko. tau ke kat mana biro pengaduan awam? ni aku nak cakap.. kat bawah tingkat pejabat perdama menteri kat putrajaya

Share this post


Link to post
Share on other sites

1st baik ko jangan salah faham dulu, ini bukan dikatakan emosi tetapi saya hanya mahukan masalah ini diselesaikan~! dari awal lagi saya sudah tau masalah streamyx ini mempunyai masalah yg seteruk begini~~ Apa yg perlu buat sekarang adalah berkerapan kali mengadu kepada Telekom sehingga dia orang datang utk menyelesaikan masalah ini~! Jika masih tak dapat, ganti rugi balik lar~! Ini HAK pengguna juga~!

2nd segala langkah pernah saya cuba~ mula-mula dia orang kata PC saya problem~ nanti kata modem setting, nanti kata lagi rumah line~! semua ini pun merebak sahaja, sedangkan dia orang hanya mahu menanggungkan masa dan tidak mahu bertanggungjawab atas segala masalah ini~!

3rd dari mula lagi ko ini asyik tolong orang telekom, ko ini kerja telekom ka? kalau ya saya boleh bagi segala maklumat bandwidth test yg saya ada utk rujukan kepada kamu~! kalau bukan, baik ko jangan menuduh yg bukan bukan sedangkan masalah ini bukan berlaku dari ko~! senang-senang aje ko cakap sana sedangkan sendiri bukan ada masalah~!

Share this post


Link to post
Share on other sites

boleh saya tahu kamu kat kwsn mana ??

saja je nii...

satu lagi,klu kamu ade kenalan yg berdekatan dengan rumah,yg mana langgan streamyx juga,

try pi rumah dia dan tanya dia samada dia penah kena cam awk kena???

kadang2 masalah yg berlaku hanya disbbkan oleh satu port dlm 1 card saje..

oleh itu adalah rumit utk menukar keseluruhan card tadi sdgkan hanya 1 port saje yg rosak..

dan disini adalh silap isp provider tu aa...........

mmg tak patut pon dia tak dtg walaupon sekali ....

cara nak selesaikan benda ni????

huh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...