Jump to content

RajaBesut

Members
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by RajaBesut


  1. Wah,aku kagum btul tg0k persembahan T-team kt stadium ari 2,di0rg maen mmg memukau r...hehe..ari sabtu ni di0rg akn lwan selang0r..x thu la mcmmne c0z slangor pn bleh than jgak..tp aku always hope T-team&ganu akn terus cemerlang..

    pelik btul r,mane pegi psukn melaka..di0rg trun ke liga FAM or tarik diri dri Liga M?Amat sedih klu tg0k psukan ngeri tidak lyak beraksi di liga super....

  2. AF rmai plak yg x suke tp klu Maharaja lawak 2,bleh tahan plak sambutannye...pdahal dua2 melalaikan&tidak membawa

    sbarang faedah...Bukan ke perkataan 'Maha' tu hanya untuk Tuhan..Cont0hnya,Maha Esa,Maha Pengasih..nmpaknya

    dengan terbitnya rancangan Maharaja lawak sekali lgi rakyat Malaysia diperb0doh..tajuk rancangan pn sdah b0leh

    menimbulkan kemusykilan... <_<

  3. Sekarang ni bnyak betul individu atau gr0up dlm FB dgan berani dan lantangnya menghina Islam dan Junjungan besar

    kita..sungguh sedih melihatkn fen0mena ini berlaku..se0lah2 FB ini terlalu bebas sehinggakn tiada sekatan dilakukn

    ke ats individu yg melakukn perbuatan terkutuk ini..Klu perkara ini dibiarkan,maruah Islam akan terus dicalar oleh

    golongan ini...sejauh mana kita b0leh terus bertahan dgan kutukan&t0hmahan yg dilemparkn terhadap Islam menerusi

    wahana s0sial tersebut?Tepuk dada,tanya iman...huhu

  4. [quote name='jimmi' timestamp='1301508331' post='1065998']
    Apa yang kita perlukan sekarang ialah....bersatu padu..tetapi...tgk la sekarang....kita harusla memegang Al-Quran dan Sunnah sebagai pegangan dan panduan hidup kita....
    [/quote]

    Mcmmane nk bersatu padu klu masing2 x mahu mengalah&asyik nk menang je..x kire cara halal ke haram..smua di0rag buat..smata2 untuk kpentingan diri..

    Aku x tkejut pn klu betul kita nk berperang..mmg termaktub bhawa peperangan yg besar akn meletus di akhir zaman nanti,x kira la kita duk dmana pn..jd,dri skrg kita kna brsedia mghadapi apa yg bakal berlaku kelak..

  5. [quote name='Miss U.A' timestamp='1301538849' post='1066006']
    off topic:

    salam guys, besday boy dah dkt..tak sampai 2 bln pn lg..but, but otak aku still xleh nk pikir apa present yg sesuai nk bg.
    tlg bg idea2 menarik bole? :D :D
    [/quote]

    bgi je aiskrim C0rnetto mcm iklan dlam tv tu...nmpak mcam menjdi je..hehe

  6. Bgi aku,sebenarnya layak x layak tu no.2..yg penting skali keinginan serta minat kita

    terhadap bidang yg ingin dceburi..Andai kata layak&dpilih..Syukur la..tp klu x

    layak..usaha la lg smpai pe yg kita mahukan itu dpat..

    Untuk pastikn layak ke x,anda boleh semak kt http://imascu.upu.mohe.gov.my

    sm0ga berjaya!!huhu :42:

  7. TINDAKAN Amerika Syarikat dan sekutu Eropahnya menyerang Libya memperlihatkan betapa cepatnya kuasa Barat dan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bertindak ke atas negara Islam yang sedang bergolak dengan mendakwa pemimpin yang ditentang rakyatnya itu didakwa melanggar nilai dan hak kemanusiaan. Dua perkara ini sering dijadikan alasan oleh kuasa Barat dalam tindakannya menyerang negara lain, terutama negara Islam.

    Kita ingin bertanya kepada kuasa besar berkenaan apakah tindakan mereka terhadap Israel yang sudah berkali-kali menodai hak asasi manusia dengan membunuh dan menzalimi rakyat Palestin sewenang-wenangnya? Apakah tindakan yang dikenakan ke atas Israel apabila negara haram Zionis itu melampaui batas kemanusiaan?

    Adakah PBB, Amerika dan Eropah menggerakkan tenteranya untuk berhadapan dengan pemerintah Israel yang zalim itu? Adakah PBB dan Majlis Hak Asasi mengambil tindakan sewajarnya ke atas rejim Zionis itu?

    Demikian juga ketika berlaku pembunuhan ke atas umat Islam Bosnia oleh puak Serb, kuasa Barat dan Majlis Keselamatan PBB tidak bersungguh-sungguh mengambil tindakan ke atas kezaliman Serb sehingga mereka hampir berjaya melaksanakan penghapusan etnik Bosnia.

    Kita bukannya mahu membela Muammar Gaddafi yang melakukan kezaliman ke atas rakyatnya sendiri yang menolak kepemimpinannya. Kesilapan Gaddafi ialah menganggap kebangkitan rakyatnya sebagai pemberontak atau perusuh yang harus diperangi.

    Justeru, Gaddafi bertindak nekad mengisytiharkan perang ke atas rakyatnya. Itu pun Gaddafi mendakwa menggunakan peruntukan perlembagaan negaranya yang menganggap pemberontak adalah musuh negara.

    Persoalannya, mengapa begitu pantas Amerika dan PBB bertindak? Apakah benar dakwaan Presiden Barack Obama yang menyebut serangan itu bertujuan menyelamatkan orang awam daripada kezaliman pemimpin yang tidak ada belas kasihan ke atas rakyatnya? Mungkinkah ia cuma alasan untuk mewajarkan niat sebenar Amerika dan sekutunya untuk menguasai Libya.
    Dunia tahu bahawa Libya antara negara pembekal minyak yang strategik. Apakah kerana kepentingan minyak yang strategik itu menyebabkan Amerika dan sekutunya ingin mengambil peluang dari krisis yang berlaku di Libya itu.

    Gaddafi adalah pemimpin Arab yang tidak mudah tunduk kepada Amerika. Sejak dulu lagi, dia tidak disenangi Barat. Gaddafi adalah pemimpin yang muncul melalui rampasan kuasa pada 1969 selepas menggulingkan raja Libya yang masih muda ketika itu yang didakwanya selalu mengikuti telunjuk Amerika dan Barat. :87:

  8. [quote name='Tempus' timestamp='1299497318' post='1064146']
    Kalau aku diizinkan memerintah negara nescaya aku gabungkan Malaysia dan Indonesia sekali.sama ada cara baik atau cara kasar.
    [/quote]

    Fuh!gila k0 nk gabung??Dh la ngara Ind0n 2 berhutang gn bank dunia brape bnyak...tmbah lg gn ekonomi malaysia

    skrg..isk3,bkan 0rg melayu makin maju,makin merempat ada la..Ngara rumpun melayu seharusnya berusaha untuk memajukn

    ngara mereka sndri dlu jka ada cita2 nk beat gn ngara laen atau xnak bg terus dtindas... :unsure:

  9. [quote name='NeoLogy' timestamp='1298698072' post='1063268']
    aku org penang..aku rasa ok je kat penang..takde huru hara ape pun..malah bertambah baik..yang 'huru-hara' mungkin bn kut..hehehe..anyway..every party ada agenda masing2..same goes to bn and umno..kalo takde agenda..takde la matlamat..xdela perjuangan..xgune buat parti..anggapan DAP&PKR hanya menunggu masa sahaja untuk menggodam & menjatuhkan pas cume andaian ko sahaja..tiada jaminan..sama halnya dengan bn yang bergabung dengan mic,mca dan lain-lain..sape2 pun boleh buat andaian mic dan mca akan tunggu masa sahaja nak godam dan jatuhkan umno..tapi siapa yang boleh jamin benda ni?

    seperti perumpamaan melayu, "Yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran"

    boleh gak digunakan dalam kes bn nak pas bergabung dengan mereka..pas mungkin kehilangan lebih banyak kerusi bila bergabung..perpaduan entah ke mana..(yang dikejar tak dapat)..hilang kerusi lak..(yang dikendong berciciran)..
    [/quote]

    Nk plihan raya kn..msti la smua akn brtambh baik..x g2?huhu

    Bayangkan klu plihanraya nnti Pakatan Rakyat menang,Lim Guan Eng dh bg tau mse plihanrya lps,klu Pakatan Rakyat mng,ahli Pas&PKR akn dpilih jd PM,dan TPM pula akn dilantik drpd kalangan ahli DAP..Byangknlh klu PM tu meninggal,konpem la TPM tu akn naik jd PM..nk ke kita jika PM ngara kita dipegang oleh org bkan islam?nnti Islam x tau ke mna,melayu pn x tau kemana..Hanya org sewel je nk smua ni brlaku...huhu ^_^

  10. Aku akui Nik Aziz seorg ulama' yg hebat tp slagi sse0rg itu brgelar mnusia,dia ttap x terleps drpd melakukan kesilapan...

    Bg aku,pergabungan pas ke dalam Pakatan Rakyat(PR) adalah suatu yg harus difikirkn oleh ahli2 parti tersbut..PR yg jga mempunyai parti lain sperti DAP&PKR ternyata mmpunyai matlamat msing2 yg mna mmpu menggugat agma islam&0rg melayu..kita dpt lihat bgaimna cara mreka memerinth ngeri2 sperti penang&selangor..huru-hara dbuatnya.Namun,aku mmuji pmerintahan pas yg djalankn dgn bgitu baik di ngeri kelantan&kedah..Walaubgaimnapun,pas harus berfikir pnjg dgn tindakn mreka yg menyertai PR kerana sdah tntu DAP&PKR hnya mnunggu msa shja untuk mengg0dam&mnjatuhkn pas..Jgn mereka kesal di kmudian hari&jgn jd sperti perumpaan melayu,'yg dkejar x dpt,yg dikendong berciciran'.. :blush:
×
×
  • Create New...