Jump to content

usahawan_ceramic

Learning
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by usahawan_ceramic


  1. sedikit info agar lebih jelas ttg konsep PERNIAGAAN CBC ni....

    Ceramic Business Club (CBC) adalah berkonsepkan Loyalty Programme atau Program Kesetiaan. Syarikat ini menjalankan perniagaan trading barangan berasaskan ceramic dan menganjurkan satu Program Keahlian Privilege yang menggunakan Sistem Jual Beli barang secara Sell Back Policy dalam urusan perniagaannya. Kita beli produk kat syarikat Asia Ceramic Marketing Sdn Bhd (780794-T).

    Kita akan diberi 2 pilihan iaitu:
    1. Kita ambil produk dan jual balik pada harga yang kita tetapkan sendri.
    2. Bersetuju dengan polisi syarikat iaitu "Sell Back Policy", maksudnya kita beli produk dan jual balik kepada syarikat. Pihak syarikat akan membayar kepada kita secara ansuran/berperingkat (installment) mengikut pakej yang kita ambil melalui pemberian "Post Dated Cheque".

    http://www.ceramicworld4u.com/images/index.12.jpg

    Di CBC, ada 3 pakej yang ditawarkan iaitu:

    1. Pakej A RM900 produk Tea Set, dan dapat 2 keping cek bernilai RM500 untung RM100 + RM60 voucher giant percuma (setiap 4 kali pembelian produk TEA SET).

    2. Pakej B RM1,800 produk Dinner Set, dan dapat 2 keping cek bernilai RM1,000 untung RM200 + RM100 voucher giant/pizza/kfc/parkson (4 kali pembelian produk DINNER SET).

    3. Pakej C RM3800 produk (tea set + dinner set + warmer set), dan dapat 3 keping cek bernilai RM1500, untung RM700 + RM250 voucher giant/pizza/kfc/parkson percuma (4 kali belian TEA SET + DINNER SET + WARMER SET)

    Kalau kita bersetuju dengan polisi sell back kita akan dapat cek tersebut yang terus dipos ke rumah lebih kurang 10 hari selepas pendaftaran. Tapi, kalau kita nak produk kita tak perlu setuju dengan polisi tadi dan produk akan dipos ke rumah.

    Jadi, kalau kita bersetuju dengan polisi sell back modal kita selamat, contoh bagi pakej A. Dalam masa 2 bulan saja modal + untung kita akan dapat balik, lagipun risiko memang rendah sebab lepas join cek akan sampai ke rumah kita dalam masa 10 hari bekerja, kita tunggu tarikh yang ditulis pada cek tersebut untuk clear masuk ke dalam akaun bank kita.

    Jom kita tengok contoh pakej A RM900

    http://image.prepaidcard2u.net/images/15p4...2aq44lenck7.jpg

    Pada table tu katakan kita join bulan 1, RM900. Selepas buat bayaran dan didaftarkan, kita akan dapat ID ahli CBC contoh AC123456 boleh digunakan untuk login ke website personal kita nanti di www.ceramicclub.net dan lebih kurang dari 10 hari dari tarikh pendaftaran, 2 keping cek bernilai RM500 dipos ke rumah kita dan cek tersebut boleh ditunaikan pada bulan 2 dan bulan 3.

    Contoh kalau kita join pada 01/01 maka akan dapat 2 cek bertarikh 01/02 dan 01/03. Tunaikan cek pertama pada 01/02 dapat RM500.00. Perlu tambah modal RM400.00 untuk repurchase booster kerana cek kedua belum matang lagi. Pada 01/03 akan dapat lagi 2 cek hasil pembelian booster tadi. Selepas itu, clearkan cek kedua dan seterusnya pada ketika ini kita sudah mula mengaut untung. Tiada lagi penambahan modal.

    Mulai bulan Julai, semua pendaftaran baru diwajibkan untuk mendaftar bersama pakej IPS. Jadi, yuran perlu dibayar untuk pakej ini ialah:

    1. Pakej A: IPS RM155.00 + Booster RM900.00 = RM1,055.00
    2. Pakej B: IPS RM155.00 + Booster RM1,800.00 = RM1,955.00
    3. Pakej C: IPS RM155.00 + Booster RM3,800.00 = RM3,955.00

    Untuk maklumat lanjut mengenai pakej Booster, boleh layari web referral saya di siggy kat bwh tu ye...

  2. Sedikit Petikan dari forum carigold......

    Originally Posted by jutaONEprepaid View Post
    dan sekali lagi saya nak ingatkan, yg saya nie HANYA AHLI BIASA sahaja seperti anda semua...

    dan saya bukanlah owner company mahupun owner program CBC ini...

    dan saya tidak terlibat sama sekali menawarkan peluang pelaburan atau mengutip deposit daripada orang ramai dan menjanjikan pulangan yg berlipat kali ganda...

    apa yg saya lakukan adalah menawarkan peluang perniagaan ceramic ini yg dianjurkan oleh pihak CBC dengan cara online networking..di samping itu, saya bagi offer untuk bakal2 ahli under network saya lakukan pendaftaran baru, repurchase produk @ sell back, Topup EV (e-wallet) dsb yg berkaitan dengan bisnes ini sahaja..

    yg penting untuk anda faham terutamanya yg belum sertai atau baru join, bisnes CBC ini bukanlah PELABURAN yg menjanjikan anda pulangan dividen setiap bulan! CBC adalah perniagaan produk2 ceramic dan ahli2 yg mendaftara adalah pengedar (distributor) bagi syarikat Asia Ceramic okeyhh..

    jika anda memang sgt berminat nak buat PELABURAN, silalah rujuk ke mana2 bank yg berdekatan dengan anda. atau jika anda mahukan sebarang kepastian mengenai pelaburan mana yg ada lesen dari bank negara, sila rujuk web bank negara...sori, CBC takde offer apa2 pelaburan untuk anda...yg CBC lakukan adalah satu perniagaan dengan konsep loyalty program!


  3. DENGAN KERJA 'SIMPLE' ANDA SETIAP BULAN!!

    1. Pergi Bank Clearkan Cek Anda Bila Cukup Tarikh
    2. Topup EV
    3. Repurchase Dari Laman Web CeramicClub.Net

    Anda berhak mendapat "PROFIT SELL BACK BULANAN" CBC sebanyak:
    RM100 atau RM200 atau RM700
    asalkan anda follow sistem repurchase kami.


    &

    Nikmati Ganjaran Baucer Kesetiaan Kami!

    "Langkah Pertama Itu Pengharapan, Sedangkan Yang Tidak Melangkah Langsung, TIDAK ADA Harapan. Jom Mulakan Langkah Pertama Anda Sekarang"
×
×
  • Create New...