Jump to content

xenomorf

Members
  • Content Count

    198
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by xenomorf


  1. hi semua,

    servis menghantukan sim biru anda.

     

    syarat

    untuk pelan [B]XPAX24, X2, UOX, SOX, FRENZ[/B]

    - tiada langganan internet

    - sim kad 4G

    - baki kredit RM50

     

    untuk pelan C1Malaysia,

    - ada langganan internet sebulan (RM25)

    - sim kad 4G

    - baki kredit RM5

     

    harga, boleh PM saya (2 digit sahaja).

    skim siapa cepat dia dapat sebab saya hanya akan ghost 10 sim kad sahaja. Tidak kira anda nak ghost 2 atau 3, bila da habis 10 slot, servis ini ditamatkan. Tunggu sesi hari akan datang.


  2. tidak kisah reliable atau tidak, hosting dari rumah sangat tidak digalakan sebab crawl robot dari google automatik tidak akan index website tersebut. KECUALI kita dapat ubah hostname dan dapat satic IP address. 

     

    berdasarkan dari post2 lain dari internet, crawl robot google akan berhenti meng'index' website kalau ping lebih dari 3saat. :D lain la kalau macam kat luat negara, speed pun lebih 100mbps. connection pun stabil. di malaysia ni, nak ping within malaysia pun dah berapa saat.


  3. kalau nak main game, memang la sistem tu masuk tong sampah. tapi, jika kita nak buat server - terutamanya file server, sistem ni sangat berguna.

    penggunaan tenaga elektrik sangat kecil. lagipun isu overheat tidak mungkin timbul sebab penggunaan tenaga elektrik pun dah sikit.
    lagi satu, klu nak buat torr[e]t downloader. haha, ni la kegunaan RPi yang paling penting :D

  4. WAMPServer ni sebenarnya perisian AIO untuk membuat home-made-server.
     
    W- Windows
    A- Apache
    M- MySQL
    P- PHP
     
    sebab itu kita boleh membangunkan website sendiri tanpa perlu menggunakan server professional (a.k.a yang berbayar) dan host sendiri website tu dari rumah/ofis menggunakan komputer yang sedia ada.

  5. [center][img]http://elinux.org/images/thumb/9/96/RpiFront.jpg/300px-RpiFront.jpg[/img][/center]
    Raspberry Pi merupakan komputer yang sangat kecil (sebesar kad ATM) tetapi mempunyai kuasa pemprosesan seperti komputer desktop/laptop yang biasa anda gunakan. Dah la kecil, murah lagi - cuma $25-$35 (±RM100).

    OS untuk RPi ni pula Open Source. semua yang anda bayangkan, boleh direalisasikan dengan RPi ni.

    model terbaru RPi yang dikenali sebagai [b]Model B[/b] mempunyai memori sebanyak [b]512MB[/b] berbanding dengan model sebelumnya, iaitu cuma 256MB sahaja.

    setakat penulisan post ini, stok untuk [b]Model B[/b] di [b]Element14[/b] telah habis. saya sendiri terlepas peluang untuk membeli model tersebut. :25:

    mari tingkatkan daya kreativiti dan kepakaran dalam industri sistem & teknologi dengan [url="http://www.raspberrypi.org/"]Raspberry Pi[/url] :3:

  6. hello,

    berlaku masalah pelik kat komp sy ni. bila on, lampu on tu menyala, DVD drive tu boleh buka/tutup, kipas pusing, tiada apa2 beep, tapi kat monitor langsung x kuar apa2. hitam je.

    monitor tu ok sbb sy try kat komp lain, ada display yg kuar. so, apa masalah komp tu ye?

  7. [quote name='ahmadfaizal' timestamp='1300723697' post='1065355']
    Ini adalah formula yang saya taip dlm textbox di group footer didalam report..

    [b]=DCount("[Markah Query]![HAQ]";"[Markah Query]";"[Markah Query]![HAQ]>0")[/b]

    Bila preview, dia count seluruh data.. Sepatutnya dia count data yg ada didalam group itu sahaja.. Bantu saya
    [/quote]

    =DCount("[Markah Query]![HAQ]"[color="#FF0000"];[/color]"[Markah Query]"[color="#FF0000"];[/color]"[Markah Query]![HAQ]>0")

    try tukar semicolon ( ; ) dengan koma ( , ).

    coz expression untuk dcount yg sy ingat2 la bukan guna semi-colon tp coma.

  8. semua anti virus skarang ni ada function super admin. password tu kena set dlm bhgian super admin symantec tu. ko minta dgn orang yg install anti-virus tu dulu.

    password tu bukan password komputer tu, tapi password khas untuk symantec tu sj untuk lock beberapa function lain cam parental setting, enable/disable tu anti-virus dn lain2 lg.

  9. [quote name='johari rahmad' timestamp='1300431624' post='1065111']
    aku ada jumpe filter_input kat tutorial ni: [url="http://devzone.zend.com/article/1113"]http://devzone.zend.com/article/1113[/url]

    yg aku tak faham kenapa perlu ada filter_input selepas ada mysql_real_escape_string

    T_T
    [/quote]

    filter_input tu add-on untuk php sj. klu x mau gn pun x apa jg. lgpun, bila sy try gna function tu, bnyak tul masalah yg sy dpt. lgpun ko kena buat 2x coding. 1 untuk validate, yg kedua untuk paparkan validation tu sama ada dia fail or passed.

    mysql_real_escape_string - cara paling senang untuk escape semua chracter yg di gunakan dalam scripting terutamanya <, > , / dn apostrophe ( ' ). function ni lebih kurang cam htmlentities() cuma setiap chracter yg tadi tu i.e( <, > , ', /) akan di escape dgn chrcter backslash ( \ ) sblum di masukkn ke dlm db. bila ko buat querry db, pastikan ko escape balik chrcter ( \ ) tu.
×
×
  • Create New...