Jump to content

script_kiddie

Members
  • Content Count

    146
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by script_kiddie


  1. QUOTE(charMine~^^ @ Oct 29 2008, 01:42 PM) <{POST_SNAPBACK}>
    sape2 yg ade link nk mohon jmti 2...share2 la erk....
    adtec ke... ciast ke...



    aku staff jtm..,klu nk tau pape Pm aku,,.wat ms ni pgnmbilan utk intake januari dh ttp.,skrg website lbh tmpu pd konvo sbb mggu ni konvo kt bkt jalil...
    klu nk tau pape lg psl iljtm pm je la,..,aku blh bgtau pa yg ko nk tau,..,www.jtm.gov.my,...,.,03-88865555...mnta smbng ke bhgian pngurusan latihan...

  2. dah banyak kali cakap , ISA tuh xsalah , cume kene dilakukan dengan betul...

    mn tau ISA xslh?..ko sape?..0o,..,ustaz yg bgtau 2 la yg slh ye.,.xleh fkr ke?..t'tbe kna msk ISA tnpa d.bcarakan..lepak dlm 2 7-8thn....mn blh hukum org tnpa d'b'carakan...allow cha, li bk buku la.,,.bc pape yg ptt.,cb adik brdik ko yg kna..bez kn kna ISA


  3. salam...

    aku nk mtk pndapat kengkawan sumer...aku bajet dlm rm1000...nk cari hp yg best utk muzik n gmbar...ni firts time nk beli hp baru...so hrp2 korg sumer dpt membantu...nak pakai sepanjang hayat ni!!!huhuhu... :D

    dtg kastam ptrajaya skrg, ada byk brg rmpasan tgh lelong..hset piau2 bapak pnye canggih br rm700.,,.sape2 nk layan tv plasma 42inci br rm700 gk..


  4. ISA-crop.jpg

    Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (Lazimnya dikenali sebagai ISA, iaitu akronim nama bahasa Inggerisnya, Internal Security Act) merupakan undang-undang tahanan pencegahan yang sedang berkuatkuasa di Malaysia. Sesiapa pun boleh ditahan oleh polis selama 60 hari berturut-turut tanpa perbicaraan untuk tindak-tanduk yang dijangkakan mengancam keselamatan negara atau mana-mana bahagian daripadanya. Selepas 60 hari, seseorang tahanan itu boleh ditahan lagi selama tempoh dua tahun jika diluluskan oleh Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri, dan sekaligus membolehkan penahanan terus tanpa perbicaraan. Pada tahun 1989, kebolehan mahkamah untuk menyiasat kuasa Menteri di bawah peruntukan ini telah dihapuskan dengan beberapa pindaan kepada Akta ini. Pada masa kini, mahkamah boleh melihat semula hanya perkara-perkara teknikal sahaja berkenaan sebarang penahanan di bawah ISA.

    Semenjak tahun 1960 apabila Akta ini dikuatkuasakan, beribu-ribu orang termasuk ahli kesatuan sekerja, pemimpin pelajar, aktivis hak buruh, aktivis politik, golongan agama, ahli akademik dan aktivis badan bukan kerajaan telah ditahan di bawah ISA. Ramai aktivis politik pada masa dahulunya telah ditahan untuk lebih daripada sedekad.

    ISA digunakan secara konsiten terhadap mereka yang mengritik kerajaan dan mempertahankan hak asasi manusia. Dikenali sebagai "keganasan putih" (white terror), ia amat ditakuti dan dibenci, meskipun menjadi satu alat mudah untuk negara membasmi sebarang penentangan dan debat terbuka. Akta ini merupakan satu alatan yang dikekalkan oleh kerajaan yang berkuasa untuk mengawal kehidupan umum dan masyarakat awam.

    Kritikan :

    Dalam negara

    Beberapa parti politik pembangkang termasuk Parti Tindakan Demokratik (DAP) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah menyatakan bantahan mereka terhadap ISA. Ramai diantara pemimpin dan ahli terkenal mereka yang telah ditahan di bawah ISA termasuk Lim Kit Siang, Karpal Singh dan Lim Guan Eng dari DAP dan Anwar Ibrahim dari PKR.

    Namun Akta ini juga pernah dikritik oleh beberapa ahli politik gabungan Barisan Nasional, termasuk parti komponen terbesarnya, Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) yang telah memerintah Malaysia semenjak kemerdekaannya juga telah mengritik ISA. Perdana Menteri Malaysia kelima, Abdullah Ahmad Badawi, telah menyatakan pada tahun 1988 "Jika kita semua hendak menyelamatkan Malaysia dan UMNO, Dr Mahathir (Perdana Menteri ketika itu) mesti diguling. Dia menggunakan undang-undang kejam seperti Akta Keselamatan Dalam Negeri untuk mendiamkan pengkritiknya." Tahun sebelumnnya, dia juga telah menyatakan "Undang-undang seperti ISA tidak punyai tempat di Malaysia moden. Ia merupakan perundangan tidak berperikemanusiaan dan jahat." Pada tahun 2003 apabila beliau menjadi Perdana Menteri pula, beliau mengatakan bahawa ISA adalah "undang-undang yang perlu," dan mengemukakan argumentasi "Kami tidak pernah menyalahgunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri. Kesemua mereka yang ditahan dibawahnya terbukti mengancam masyarakat secara umum."

    Luar negara

    Kerajaan Amerika Syarikat pernah mengritik kerajaan Malaysia kerana menggunakan ISA beberapa kali, paling terkini pada tahun 2001 apabila Presiden George W. Bush mengatakan bahawa "Akta Keselamatan Dalam Negeri adalah undang-undang jahat. Tidak wajar ada lagi negara yang punyai undang-undang yang membenarkan penahanan tanpa perbicaraan." Pada 2004 pula, Bush berpaling dan berkata "Kami tidak seharusnya sewenang-wenangnya mengklasifikasi Akta Keselamatan Dalam Negeri Malaysia sebagai undang-undang kejam.", dan ini amat mungkin berpunca daripada peristiwa 11 September 2001 dan penggubalan Akta PATRIOT selepasnya.

    Elok la ISA dihapuskn..klu ye pn nk hukum org biar la kt mahkamah..aku pnh dgr ustaz ckp, berdosa org yg jatuhkn hukuman tnpa dibicarakan, dh 2 berdosa bsr sbb memisahkan suami isteri, dgn anak2 dan lain..seeloknya, klu nk tntukn org 2 bslh ke x, biar la kt mahkamah je..x adil sbb s'sorg 2 d jthkn hukuman tnpa d'bicarakan...


  5. kan ^kamilskaz^ ada kata "katakan" ? Tengok la betul2 , ni nak bash orang lain je keje . :lol:. Bila harga minyak malaysia nak turun lagi nih .

    harga mnyk dh turun lg.,.,dh turun byk.,,lek krjaan fkr utk kmblkn mcm dl rm1.92 seliter...

    arini harga mnyk global dh turun ke 97.58usdolar setong...(tgk link kt bwh)

    http://www.bloomberg.com/energy/

    dan radio pg td pn ckp dh byk turun..tp deejay radio ckp mgkn kabinet trun dlm 10sen je?...emm,.,


  6. salam ,

    sahabat2 yg budiman

    syrikat SAHABAT RAJA IZUDDIN ISKANDAR SHAH BHD menawarkn peluang perniagaan yg sgt mudah dan mguntungkn

    kpd ahli

    income ;

    MODAL RM 160

    KALAU ADA 2 ORG DOWN LINE , UPLINE SPONSER BOLEH DITANGGUNG DAHULU

    DIRECT SPONSOR -50P(1P=RM3.50) MECHING -75P(X RM3.50)

    LOAN DISEDIAKAN RM2000.00 BLACKLIST PN BLEH JOIN

    UMUR 18 KEATAS

    LEVEL INCOME INFINITI

    KALAU ADA SAHABAT2 YG BRMINAT UNTUK JOIN BLEHLAH LAYARI WWW.SRIISB.CC

    PN BLEH TAIPKN NO TEL ANDA KE MAIL SY

    MAIL [email protected]

    INCOME BOLEH DICASHKAN SETIAP HARI SELASA

    BLEH BUAT MODAL RAYA TAUN NI

    ishh ishh ishh.,,rupanye wujud lg bisnes cr piramid ni..blh caye ke sistem piramid ni?..thn lps kn dh kecoh psl bisnes piramid ni..tup2 mufti kata cr prniagaan dan keuntungan adalah haram..

    p/s: mn ada sng2 nk kaya, tp sng2 nk kna tipu dsbbkn pkataan KAYA...huuuuuuuuuuuuuuuuu


  7. salam semua..selamat berpuasa..

    Ada sedikit pertanyaan..Aku baru jer format komputer, smuanya oklah..lepas siap semua keje, aku pon nak shutdown komputer, ntah nape tetibe jer, bler aku dah shutdown komputer, komputer tu restart lagi n lagi n lagi hinggala aku terpaksa tutup scara paksa..sebelum2 ni xda pape masalah pon..harap dibantu..terima kasih.. :blush: :blush:

    kt opis aku da lbh kurng 4pc jd mslh mcm 2 gk,..cabut modem trus ok.,,.cb ko cabut modem,.,ku x ok gk, cb scan , kdang2 sbb virus gk

×
×
  • Create New...