Jump to content

ogGY

Members
  • Content Count

    1881
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by ogGY


  1. [quote name='M3ntary' timestamp='1316048136' post='1072224']
    Korang kalau nak turunkan gula ambik/makan demelon je, memang turun punya. Lepas turun tu pandai² la kawal makan.
    [/quote]

    Deamelon ke demelon ? hehe... Deamelon ialah peria katak yang dah diproses ke dalam bentuk serbuk or tablet,biasanya dalam bentuk kapsul (serbuk). Sangat bagus makan tu berbanding ecpi,walaupun aku sendiri menjualnya.Aku tak kata ecpi ni tak bagus,lain orang lain tindak balas dalam badannya,ada yang minum ni ok ...(berdasarkan maklum balas pembeli) dan ada yang tidak.

    Antara herba yang biasa orang2 kg guna untuk menurunkan kencing manis ialah peria katak,kemunting cina + melada pahit, misai kucing,pucuk gajus,pucuk manggis dan ada beberapa jenis daun.

  2. mydin salah satu pemborong barang runcit terbesar kat Malaysia , dia borong bukan 1 lori tp berlori2 jadi tak heran dia boleh bagi harga murah dan jadi pembekal untuk kedai 1 Malaysia. Dapat barang murah,jual pun murah.,,mana datangnya untung ?? Hanya orang berniaga yang tahu hehe...

  3. [quote name='akuccputsedut' timestamp='1314341019' post='1071541']
    tapi untuk muslim rasa takleh kot makan kolegen nih... kolegen haiwan kan.. paham2 sendiri arr pe benda.. hihihihi
    [/quote]

    Bergantung kepada jenis kolegen jugak,kebanyakkan kat pasaran dari vitamin c dan marine kolegen. Nak tahu tu marine kolegen,kau suruhlah orang yang alergi seafood makan sachet atau 1 biji, lepas tu tengok ada x naik bintik2 merah.. :)

  4. Apa aku terbaca sebelum ni sebuah web kaki pancing

    "makhluk ini berbentuk sehelai permaidani putih,dan mempunyai 4 kepala disetiap penjuru."

    so betul ke apa makna sulur bidai tu ? dengar pun macam menakutkan jer.siap ada pusaran air,buih2 keluar di permukaan air.

  5. metridonazole tab 200mg,cloxca 250mg tu makan 1's 3x sehari same,naproxen 275mg (apo-napro-na,sunprox )tu plak makan 1's 2x sehari,papain tu kecut bengkak 2's 3x pun boleh maksimum.

    ubat yang dia bg tu penahan sakit dengan satu lagi tu kecut bengkak tak silap.diclofenac tu biasa aku bg pada pesakit yang sakit sendi,lutut,sengal2 tulang dengan saraf.

    makanan liat2 dengan keras jangan makan dlu buat sementara waktu,dah ok baru makan semula.Harap dapat bantu dengan ilmu yang tak seberapa ni.

  6. Berapa umur umarzuki ? kalau kat gusi berkemungkinan gigi nak keluar lagi tp tak lepas atau jangkitan kuman,.Untuk langkah awal bagi gusi bengkak,doktor bagi antibiotik,tahan sakit dan kecut bengkak. Nak cari sendiri boleh,cari nama ubat tu metridonazole,cloxacillin 250mg,naproxen 275 or 550 power sikit,papain.

    If masih tak kurang juga,baik pergi jumpa doktor buat pemeriksaan.Bonjela pun boleh jugak untuk langkah sementara supaya kawasan sakit tu kebas :)

  7. Kad cherry ada point kalau kau check kat M2U di bahagian point...

    Tengok kedai jugak,kalau kat All It Hypermarket kene caj,rapidshare point bayar guna paypal visa pun kene caj jugak.kat tempat lain tak de plak macam kat thundermatch.Sebenarnya diaornag caj sebab nak untung lebih...diaorang xnak keuntungan diaorang digunakan untuk cover balik caj debit card.

    Kedai aku pun guna kredit dan debit card,sepatutnya kene caj kat pelanggan tapi disebabkan ramai pelanggan tetap guna kad tu,malas dah caj diaorang.

  8. [quote name='din77' timestamp='1271906121' post='1026851']
    tembak guna kulit duku pun ok gak...tp leceh lambat ..belum sempat tenyeh kulit duku ngan blakang pen.. .sekali dah melekat kat dahi daaaa...(akak aku hari2 bising pen dia ilang) hahahhaha -darjah 2 1983 sek ren sri jamil
    [/quote]

    Bukan pakai kentang ke ?

    Zaman aku kecik2 darjah enam (1999),suka main wrestling ala2 WWF ,kan masa tu the rock,stond cold,rakishi dll semua tengah top.Habis meja remuk dan paling aku tak boleh lupa,time konon2nya nak hentakkan kepala ke dinding,sekali member tertolak betul2.Pengsan la kejap time tu...

  9. Jedi : Ok boleh tgk web aku untuk baca keterangan dia.. www.sentosa-online.com/info, cari MOO Calcium Broucher :D

    Mat Don : Mana boleh susu ibu dalam bentuk tablet,kang jadi ibu susuan plak dah susah dibuatnya.

    Banyak lagi boleh cari di pasaraya besar..kalau nak yang jenis campur pun ada,jenama Enercal.Kita yang muda ni cuma kekalkan keperluan seharian jer,makan banyak sangat pun bukannya kita ni ada masalah osteoporosis atau patah tulang .

  10. [quote name='KeH' timestamp='1300977427' post='1065606']
    test test :P

    [url="http://img835.imageshack.us/i/puterasticker.jpg/"][img]http://img835.imageshack.us/img835/9477/puterasticker.jpg[/img][/url]

    Uploaded with [url="http://imageshack.us"]ImageShack.us[/url]


    *thanks kat tasek coz provide vector tu :59:
    [/quote]

    Rasanya yang ni sesuai sebab xperlu lekatkan kat cermin,cuma gantung dan tak tinggalkan kesan pada cermin bila ditanggalkan kemudian hari.Kita boleh gantung kat mana2 bahagian yang kita suka :D cuma pandangan jer.. :125:

  11. Aku minum susu yang berperisa je,susu berperisa coklat atau strawberry yang rendah kalsium dan rendah kalori.

    Pada aku,kalau yang jenis yang suka minum susu tapi rasa susu jenis powder mahal,boleh bertukar ke calcium yang tablet yang lebih selamat.Ada yang kata tablet kalsium tak berapa elok di amalkan selalu disebabkan ianya dihasilkan daripada bahan kimia (chemical) atau lebih tepat lagi nama sains dia calcium carbonat.Ya untuk jangka masa yang lama dan melebihi dos yang disyorkan memang akan memudaratkan kesihatan dan satu lagi calcium carbonat jugak tak berapa sesuai untuk ibu2 mengandung.

    Calcium apa yang terbaik ? cuba cari kat pasaran produk MOO Calcium, ianya bagus disebabkan calcium yang digunakan adalah calcium asli yang diperoleh dari susu lembu dan ianya high absorbtion dan selamat dimakan oleh kanak2 dan ibu mengandung.Kadang2 ada yang tkt anak jadi hitam disebbakan makan kalsium,ttp kalsium MOO memang sangat sesuai.

    Aku bukannya nak promote barang,aku cuma kongsikan mana yang patut aku kongsi di sini dan yang terbaik untuk semua orang.Hi goat mahal disebabkan ianya direct selling,korang sendiri taukan direct selling ni lebihkan kepada ahli yang menjualnya.Harga sebenarnya murah dan korang boleh dapat lagi murah TAPI hati2 ada yang tiruan sekarang ni.Susah nak bezakan mana 1 asli dan tiruan.
×
×
  • Create New...