Jump to content

the_stig

Members
  • Content Count

    183
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by the_stig


  1. "Let me tell you something you already know. The world ain't all sunshine and rainbows. It is a very mean and nasty place and it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't how hard you hit; it's about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That's how winning is done. Now, if you know what you're worth, then go out and get what you're worth. But you gotta be willing to take the hit, and not pointing fingers saying you ain't where you are because of him, or her, or anybody. Cowards do that and that ain't you. You're better than that!"

    -Rocky Balboa(2006)-




    chow..

  2. bukan gretchen dah cakap ker?? dier fabricate semua tuh sbb sara lari...... dier guna kepala mayat (cadaver)....... burrows tak sanggup nak angkat kepala tuh belek2..... dier trus assume itu sara.....

    gretchen nak paksa micheal ngan burrows cepat2 keluarkan whistler sbb tanak LJ mati gaks..... gretchen takut micheal tanak kuarkan whistler lagik dah kalau tau sara dapat lari

    opss..sori2..baru perasan..thanks..

    chow..


  3. Apa kata kalau kita tengok pula pendapat daripada 2 orang tokoh ini, satu dari PAS (Nik Abdul Aziz) dan seorang dari Mufti Perlis (yang boleh dikatakan popular kerana menegur kerajaan).

    Pada 4 Julai 2008, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (Menteri Besar Kelantan) berkata "mubahalah" atau bersumpah dengan menjunjung Al-Quran adalah cara untuk menentukan kebenaran dan juga sesuatu yang dituntut dalam Islam. Nik Aziz menyatakan bahawa Allah SWT boleh melaknatkan mana-mana pihak yang bersalah.

    "Dalam Quran sudah menyebut, setelah sudah tiada ikhtiar lagi dalam menyelesaikan kemelut yang memalukan itu, siapa yang tidak bersalah Tuhan tolong," katanya kepada pemberita.

    ------------------------

    Pada 3 Julai 2008, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin (Mufti Perlis) meminta kedua-dua individu yang dikaitkan dalam kes liwat iaitu Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan supaya ‘bermubahalah’ atau bersumpah.“Semua orang tidak tahu siapa yang betul dan siapa yang bohong. Jadi bagi membantu menyelesaikan kekalutan isu liwat ini, saya syorkan kedua-dua mereka ini bermubahalah.Mubahalah di sini bermaksud sumpah laknat,†katanya. Menurut Mohd. Asri, Anwar dan Mohd. Saiful hendaklah bersumpah laknat iaitu dengan melafazkan sumpah: “Jika dia tidak melakukan kepada saya, laknat Allah kepada saya, jika saya melakukannya, laknat Allah kepada saya.“Mereka juga hendaklah bersumpah dengan menyebut Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Saya tidak melakukannya,†katanya.

    -----------------------

    Ada kemungkinan, quote di atas (dr bro the_stig) adalah dari blog2 atau web pihak PKR & DAP, sebabnya.. kalau di tanya kepada penyokong PAS, majoriti mereka bersetuju dengan pendapat Nik Abdul Aziz.. (mungkin 'majoriti' tu salah.. boleh jadi 100% setuju)

    Mampukah pihak atau penyokong PAS mahu menolak pendapat serta cadangan dari ICON (Nik Abdul Aziz) mereka ini.

    Terpulang kepada kita untuk menilai...

    komen yg bagus..thx..

    chow..


  4. Bersumpah la anuar, kalau anda berani bersumpah dan melakukan sumpah laknat tersebut, anda memang seorang yang BENAR dan anda DIFITNAH.

    TAPI..kalau anda terus berdolak dalik lagi dari masa ke semasa.. orang akan 'konfius' atau keliru (dialog : "eh.. anuar ni betul ke tidak?? kenapa takut nk bersumpah.. jika dia benar, kenapa nk ditakutkan bab2 sumpahan ni?)

    hanya si jahil sahaja yang bersumpah..

    kenapakah kamu sibuk bercakap tentang al-Quran jika hukum qazaf yang terdapat dalam al-Quran kamu pendamkan dan tidak dilaksanakan selama puluhan tahun sejak negara ini mencapai kemerdekaan.? Kenapakah kamu tidak menuntut hukum qazaf tersebut dilaksanakan di negara ini agar anwar mahupun saiful boleh diadili dengan hukum islam..

    mungkin juga yang bertanya mana mungkin saiful boleh datangkan 4 orang saksi. jika susah, jangan cepat membuat tuduhan. Bagi kesalahan yang berunsur seks, adalah senang melemparkan tuduhan tetapi amat susah untuk orang yang dituduh membuktikan dia tidak bersalah kecuali menafikan tuduhan..

    kesimpulannya tidak perlu anwar bersumpah dengan al-Quran. Mubahalah juga saya berpendapat tidak perlu kerana anwar telah dikaitkan dengan kesalahan jenayah maka kaedah yang betul adalah anwar sepatutnya diadili oleh hukum islam yang terkandung didalam al-Quran. Disitulah keadilan yang sebenar..

    -hanipa maidin/fikrah 16-31 julai 2008-

    chow..


  5. saya xtakutkn kegagalan

    saya hnya nak teruskan, abg xnk xpyhla komen bebyk...rkyat malaysia bukan abg sorg je, ada 40 juta lg rakyat malaysia yang nak, cina n india tgh tggu nk join je...

    teruskan dgn kegagalan anda dan lihatlah cmne org org yg merendah diri mcm saya wat keje.. thn dpn saya akn gtau kat abg hasilnye k...

    ubah persepsi buruk tu...open minded sket..

    KING GROUP!!!!

    merendah diri kene cakap ek yg die tu merendah diri..??

    macam pejoe??macam slay..??

    sume tu aku tgk berbual lebat..

    chow..


  6. Salam...

    kali ni saya nak ajak kalian semua plak berborak, macam mana dan aktiviti ape yang patut kite wat dengan orng2 yang kureng mampu dari segi duit ni..ade homestay bln sept ni, so xtau nak wat aktiviti ape dengan diorng ni..hehe

    cadangan dan pendapat dr kalian

    aku nak join..homestay kat mane?

    chow..


  7. cmne ni? adeh..yg ni nak wat cmne? 02:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter (rev 01)

    Subsystem: AMBIT Microsystem Corp. Unknown device 0428

    Flags: fast devsel, IRQ 18

    Memory at d0200000 (64-bit, non-prefetchable) [disabled]

    Capabilities: <access denied>

    lagi satu:00:14.2 Audio device: ATI Technologies Inc IXP SB4x0 High Definition Audio Controller (rev 01)

    Subsystem: Acer Incorporated [ALI] Unknown device 010f

    Flags: bus master, slow devsel, latency 64, IRQ 18

    Memory at d0000000 (64-bit, non-prefetchable)

    Capabilities: <access denied>

    cmne command die nak enablekan ek?thx..

    *-network UNCLAIMED

    description: Ethernet controller

    product: AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter

    vendor: Atheros Communications Inc.

    physical id: 0

    bus info: pci@0000:02:00.0

    version: 01

    width: 64 bits

    clock: 33MHz

    capabilities: cap_list

    configuration: latency=0

    *-network

    description: Ethernet interface

    product: RTL-8139/8139C/8139C+

    vendor: Realtek Semiconductor Co., Ltd.

    physical id: 2

    bus info: pci@0000:08:02.0

    logical name: eth0

    version: 10

    serial: 00:16:36:fe:e6:b0

    width: 32 bits

    clock: 33MHz

    capabilities: bus_master cap_list ethernet physical

    configuration: broadcast=yes driver=8139too driverversion=0.9.28 ip=192.168.1.2 latency=64 maxlatency=64 mingnt=32 module=8139too multicast=yes

    chow..

×
×
  • Create New...