Jump to content

snot07

Members
  • Content Count

    53
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by snot07


  1. Setting supaya msg ko simpan kat dalam memory card la, nanti kalau mem card ko besar byk la bleh simapan...

    kalau macm aku, pakai SE W660i bleh ker setting msg dlm memory card..

    ajar la mcm mana kalau bleh.. :lol:


  2. hallo..semua org cakap pom 6 ssh..yer je..actualy tak ssh lsg pun

    lebih rilek cara bljr dan tak da byk pressure mcm pom 1 to pom 5.

    pom 6 ni kira mcm pra u lah..cara cikgu yg ajar pun lain..

    kalau ko msk pom 6 , ko akn start maybe bln 5 ni sampai bln 11 je, then sbp thn dpan utk upper 6..

    lbih kurang setahun stgh jer..kat sini ko dah jimat dr segi kos sbb ko still skolah tak mcm belanja kat kolej..

    then dah dpt stpm,trus apply degree depend pada kos la..kalau art 3 thn je..compare dgn ko msk diploma, amek masa 3 thun pastu sbg degree lagi..ko punya pilihan skrg menentukan apa yg ko akan keje suatu hari nanti..

    so..buatlah keputusan yg bijak.. :rolleyes:


  3. hai semua,actualy aku next month dapat keje kat s.alam..problemnye aku lsg tak tahu sgt

    mcm mana keadaan kat situ..so just nak tanya..

    1- umah sewa kat sana mahal tak, brapa harga

    2- bagus sewa umah atau bilik sbb aku sorang je ni

    harap sesape yg tahu tu boleh sharing yek..thanks :blush:


  4. akom semua..aku selalu surf tenet kat PC shop aku, then last week aku punya team IT ada kasi e-mail

    cakap dah tak leh surf tenet lagi,,so aku nak tanya ni..ada sesaper tahu tak mcm mana nak delete URL yang kita taip kat adress tu..sbb byk sgt dah website kat aku punya adress PC tu..sesaper yang tahu tu..bleh la bgtau yerk..


  5. hi, untuk menjadi networkers kami awak harus membeli mana? pakej dan combo set yg kami tawarkan.

    1. Kos penghantaran adalah sama utk semua pakej iaitu 40sen/km. Contoh dr ipoh ke JB 350km (rm0.40 x 350)

    =RM140. Pelanggan boleh memilih samada dtg mengambil sendiri atau kami hantarkan trus ke destinasi.

    2. Ya. Bisnes ini menggunakan kuasa elektrik/Generator utk hidupkan Blender atau lampu. Akan tetapi generator tidak

    diperlukan jika tempat perniagaan sudah mempunyai supplier elektrik.

    3. Harga minima utk sebuah generator adalah sekitar RM320.

    biznes nie mmg simple utk dijalankan. kami akan ajar step by step cara? utk membuat ice blended dan pengendalian perniagaan ini semasa penyerahan nanti. Setiap networkers kami akan dibekalkan 1 set spreadsheet ringkas yg amat mudah utk difahami. Kegunaannya adalah utk mengira keuntungan secara detail. Klu free, bleh la chat utk bincang lebih lanjut.. add YM sy hunter_ad79 tq :)

    ok..thanks bro..buat masa skrg saya tgh nak survey market kat area tmn rumah saya tu..

    ok nanti kita bleh chat..


  6. hai en hunter, saya berminat dengan tawaran yang awk bgtau tu..actually, saya berminat utk menjadi networker dan sub supplier..tapi sbg permulaan saya ingin study ttg networker dulu..utk pengetahuan awk..saya sedang survey bisnes ni utk sekitar JB..sbb saya menetap di JB..ok soalan saya :

    1-brapakah kos penghantaran jika saya memilih pakej yg paling minimum ke JB

    2- adakah bisnes ni guna kuasa/power engine/generator utk meng on kan blender dan alat elektrek yang lain..

    3- jika ya, brapakah anggaran kos dan boleh bgtau tak mcm mana nak guna..

    saya harap awak dapat membantu..thanks..


  7. Sebenarnya ini semua adalah gertakan kerajaan. Kalau depa tak buat apa2 nanti company2 gergasi luar negeri mcm Microsoft, Sony dll akan bising dan labelkan Malaysia sebagai negara yg mempertahankan lanun2 ciplak ni semua. Susah gak sebab depa nih semua labur juta2 kat Malaysia.

    Tapi kalau kita tenguk keliling kita kat Malaysia nih barang2 ciplak nih mmg mendapat sambutan kerana harga yg murah. Cuba pi pasar malam berapa banyak jersi Manchester United, Inter Milan, Barcelona dok tergantung tak daq orang kisah nak tahan peniaga2 nih. Sama gak kalau kita tgk kat Petaling Street atau Lelong.com bersepah dok ada Nokia 'alike' atau Apple Ipod 'alike' siap tayang nama penjual dan kedai sekali. Kalau nak kira berapa banyak kerajaan rugi tapi tak daq apa pun yg masuk jel sebab jual benda2 cam nih semua.

    Begitu juga dgn peniaga DVD movie atau software/ console game, pi lah kat B.Bintang atau Holiday Plaza walau serbuan banyak kali dibuat tapi masih ada peniaga yg masih jual benda2 nih. Sebab apa ? Sebab ada demand. Kalau kerajaan nak berkeras atau strict sangat banyak kedai akan tutup. Holiday Plaza JB dah tak meriah mcm dulu sebab banyak serbuan, Perangin Mall dan Bukit Jambul Komplek di Penang pun sama, la nih dah lengang.

    Pendekata : Serbuan = Supplier ( lanun ciplak ) tutup kedai = pengunjung shopping complex kurang = pungutan hasil/tax lot2 kedai kurang.

    Jadi mau tak mau kerajaan akan tutup sebelah mata, kalau yg tak nasib baik tu mungkin akan kena dakwa, tapi piracy nih samada online atau kat mana2 di Malaysia akan tetap ada.

    Satu contoh mudah : Youtube dari Google. Google sanggup take over youtube dgn harga juta2 dollar kerana sambutan orangramai kat online video secara percuma. Google dapat duit dari iklan. Tapi dalam youtube tu khabaq jer lagu artis mana atau clip movie/sport highlight mana semua ada. Copyright infringement ? mmg ada beberapa tindakan yg diambil - clip video yg dihilangkan. Tapi utk buat strict regulation mmg susah. Mau tak mau Google mcm kerajaan Malaysia akan tutup sebelah mata dgn ambik tidakan utk dijadikan contoh dan utk redakan bunyi bising pihak2 tertentu.

    btul tu..aku sokong 100%..mcm aku ni yang keje kat Holiday Plaza bleh nampak la..brapa kali jer ada ops,

    pastu aku jamin mesti ada lg penjual jual piracy cd..kdg2 staff2 duia org pun ada beli gak..huhu


  8. fuh..pecah perut jugak la bila aku dgr sorang2 share pasal lipas ni..erm, aku punya rumah pun selalu gak kena srg ngan lipas ni..tapi aku guna bygon jer..pg esok tgok satu family lipas dah mampus..huhu..oh ya sebut pasal lipas igt aku kt citer oggy tu..saper tahu kat ner nak donlod citer tu..rasanya dah tak kuar kat tv kan..


  9. ermm..tapi bg aku la kan..utk membuat suatu pelaburan bergantung kpd motif dan objektif seseorg itu membuat pelaburan..kalau utk jangka pendek dan sbg backup utk hidup ASB pun ok gak..tapi kalau utk jangka pjg dan lebih menguntungkan aku menyarankan invest kat unit trust..apa yg penting adalah tujuan pelaburan tu utk apa.. ;)


  10. hai,semua rasanya setelah mensurvey semua topic dlm BISNES ni, rasanya takder lagi sesiapa yang share atau discuss ttg bisnes wat car wash ni kan..member aku pernah gak citer bisnes ni kat aku..tapi just secara verbal jer lah..so, sesaper yang ada cadangan atau pengalaman tu..share lah..sbb aku rasa ramai yg berminat kat luar sana tu,termasuklah aku sekali..aku mintak maaf la kalau topic ni dah ada.. :rolleyes:


  11. Assalamualaikum...

    Saya ada satu perniagaan yang menarik dan boleh menjana kewangan dengan lumayan...

    Disini saya ingin mencerita tentang pengalaman saya sendiri setelah join dalam program yang menakjubkan ini. Saya mendapat email dari seorang HambaAllah yang mempromote saya tentang program yang ditawarkan. Pada mulanya saya memang ragu-ragu dan sikit pun tak percaya bahawasanya program ini boleh mendapatkan pulangan dengan cepat dalam masa yang singkat tanpa perlu mengeluarkan setitik peluh pun. 2, 3 hari jugaklah saya buat dek email dia.

    Suatu hari tu saya di kejutkan satu berita yang tak dapat saya lupakan. Berita Sedih Berita apa??? Biarlah Rahsia Saya dah hilang punca untuk mendapat wang dalam masa yang singkat memandangkan berita yang saya terima itu memerlukan kewangan yang banyak. Lalu saya pun teringatlah akan email HambaAllah ini lalu mempraktikkan apa yang diajar. Tak sampai 1 jam saya duduk depan komputer saya dah dapat RM100.

    Ishh bayangkanlah kalau kita duduk 24jam... mak aiiii.. banyaknya duittttttt... tapi saya tak sampai tahap duduk 24jam lagilah.. sebab saya masih ada kerja yang perlu dibereskan. Saya cuma praktikkan sehari 4-5jam saja. Kecuali hujung minggu lama sikit laaa... Memang menakjubkan... Income saya seminggu hampir RM5000.. Jadi ingin saya tekankan disini tak salah kalau kita mencuba program yang ditawarkan ini..sekurang-kurangnya saya dah dapat mengubah kehidupan saya menjadi lebih senang berbanding dulu yang mana pendapatan saya hanya RM1200 sebulan.. Bersyukur kepada Allah s.w.t. Amin..

    Kesimpulannya Anda Jangan Takut Mencuba. Tak rugi keluarkan modal yang sedikit untuk mendapat pulangan yang MENAKJUBKAN ....

    Jika anda memerlukan bantuan saya email saya di

    [email protected]

    Selamat Menuju Puncak

    hai..saya berminat utk mengetahui perniagaan ini..so apa yang perlu saya buat.. :rolleyes:


  12. Emow Emow Emow...

    Salam Aidilfitri..nie nak minta tolong kengkawan kat sini..pc aku ada problem sket..

    when aku start komputer..sblm masa memula kat start up tue kuar satu dialog tulis menda nie...

    Windows cannot find 'C:\WINDOWS\dxdiag.exe'. Make sure you typed the name correctly, and then try again. To search for a file, click the Start button, and then click Search.

    awat jd lagu nie r?? cam mana snak setel menda nie?? menganggu tol..benda nie jadi lepas aku instaal av avira...dah scan guna avira trus jd lagu nie...

    ermm.aku pya laptop pun ada kuar benda mcm ni tapi aku pya dia tulis "rvhost.exe"..

    benda ni jd masa aku lpas uninstall sofware..smpai ler ni..dok kuar lagi..huhu.. :huh:

×
×
  • Create New...