Jump to content

nuqleo

Learning
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by nuqleo


  1. dah fitnah org tu..baik minta maaf..kan senang..xpyh gaduh2 lg..yg salah ttp salah..menuduh tanpa usul periksa..

    Tak paa,aku dah maafkan semua,aku pun ada buat salah juga. Dia beranggapan bergurau, tapi aku take serius. Tapi apa2 pun semuanya aku rasakan dah selesai, tak guna nak gaduh.sama2 kita share apa2 yang patut kat sini.Sharing is caring....Salam

    ko ada memberi perkhidmatan macam maner nak buat paperwork yg bagus tak???

    OK memang kami ada servis tuu,tapi kami ada charges dia untuk buat paper waork tuu. Apa2 pun buleh email saya untuk keterangan lanjut.


  2. pelik juga..saya berniaga dan telah buat personal loan dengan rhb bank.bank minta company statement 6 bulan dgn borang ssm,lesen.lulus 2 minggu. dlm masa yang sama try standard chartered. try guna saving account 3 bln statement sebab saya juga ada fix gaji walau kerja sendiri dgn payslip. lulus 2 hari je.tapi cancel standard chartered punya pasal interest lebih 11%. takde pulak mereka minta company profile. itu kerana saya nak pinjam untuk personal loan la. lagipun saya pinjam kurang dari rm20k. kalau nak pinjam untuk pinjaman perniagaan memang saya tak tahu prosedurnya sebab tak pernah buat. tapi kalau nak pinjam untuk perniagaan biarlah lebih 30k. berbaloi sikit. setakat sikit-sikit tu pinjam personal loan dah la. penat je buat profile kalau nak loan setakat 15k.itupun kalau bank luluskan.

    ini pada pendapat saya je.terpulang pada individu. tapi yang pasti saya takde guna profile company nak buat loan tapi lulus tanpa banyak pertanyaan dari pihak bank.

    Yup betul tuu. Untuk pinjaman kecl hanya perlukan penyata akaun perniagaan. Tapi disini yang saya maksudkan bagi perniagaan yang memerlukan pinjaman dari Bank atas RM 100,000. Itu yg saya maksudkan.


  3. kalau bekerja sendiri company dah buka lebih setahun takan nak kena minta company profile lagi.rasanya ada account statement dgn lesen,ssm dah ok kot. lainla nak pinjam sampai 50k.

    Company profile itu wajib walaupun company tu dah berpuluh tahun. Takkan tak tahu kot itu prosedur semua bank tempatan mahupun bank2 pembangunan.


  4. kalau kerja sendiri...cam ner..berapa kali gaji yang boleh dapat dan apa dokument yang diperlukan dan bank apa yang ditawarkan.

    ok boss, kalau kerja sendiri saya perlukan paper work atau pun company profile saudara. nanti saya buat homework untuk kes saudara. sila email kat saya paper work dan company profile saudara. Email saya syaqiq2312@gmail. Kalau nak appointment saya nyer number 0136233444. TQ


  5. nuqleo saya ada saudara yang pernah buat persoanl loan kat bank. tapi loan dia ditolak tanpa diberi sebarang alasan oleh bank tersebut.padahal dia tak pernah ada blacklist atau loan yg tak berbayar.loan kereta dia cantik je bayarannya( kata dia la..tapi saya percaya). gaji dia pun suppose dah boleh lepas utk jumlah loan yang dia minta (kata pegawai bank tempat dia buat loan). bila dia call bank direct ,bank tak boleh bagi sebab apa. camner tu? camner dia check sebab apa loan dia di tolak?

    Memang benar banyak terjadi seperti itu, untuk makluman awak,bank niee memang perangai nyer malas nak layan customer walk in niii. Al maklum lah,awak banyangkan satu berapa banyak kes walk in untuk personal loan niee. So bagi mereka, dia anggap kita nie sebagai ikan bilis jerr.

    Lagi satu, saudara awak niee kerja di company apa yerr? Kalau swasta, saya kena tahu juga company apa? Swasta ni agak payah untuk buat personal loan. Kadang2 tuu gaji 5k pun belom tentu lepas lagi.

    Terima kasih.


  6. bwk bertenang ...nie bukan along cuma memberi khidmat nasihat tentang pinjaman kepada yg nak minta pinjam kat bank (ikut fahaman aku) dan menolong kita mendapat pinjaman ...ko link ngan bank rakyat ker???

    Salam bro. Yup betul yg ada fahamkan itu. yup, aku ada link ngan semua bank. Jadi kalau dlm retail @ personal loan niee,aku biasa terus ke bank rakyat sebabnya intrest nye rendah. Bergantung juga pada kes permohonan tersebut. Terima kasih


  7. aduh korang ni ..... relex ... tegur cara baik .... terima pandangan cara baik ...come on la ..... setiap ayat korang tu membawa mod tersendiri ..so tlg la tapis sikit ... kita sama2 malay ... klu bangsa lain tengok kita mcm ni la ..................

    benar bro,tq untuk teguran anda dan aku akan lebih berhati2 untuk akan dtg dlm menyusun ayat.:)


  8. tambah2 kenalan ape salahnya :lol:

    just curious, kate xde tawarkan pinjaman tp link ni cam offer pinaman je :unsure:

    care to explain.

    Yer benar,kami adalah firma perundingan. Kami hanya akan melayan org yg memerlukan perkhidmatan kami setelah mereka gagal berurusan dengan pihak bank. Maka kami akan memberikan pandangan kami serta konsep yg perlu di penuhi oleh pelanggan jika mereka ingin mendapatkan wang dari bank atau mana-mana badan berkanun. Sila ke bahagian our services dan kat sana saya dah terangkan panjang lebar http://loankl.blogspot.com/search/label/OUR%20SERVICES

    tq


  9. masing2 tak payah la nak tunjukkan kelemahan masing2, better saling tegur menegur antara satu sama lain dengan cara yang lebih hikmah..

    kalau yang ditegur usah terasa hati.. anggap aje ni cabaran kehidupan..

    Berani kerana benar..

    shin chan.. :lol: pi main jauh2...

    Terima kasih atas nasihat saudara,saya terimanya dengan hati terbuka :)


  10. betul tu kalau website tu cara iklan tak sempurna saya pun takit nak wat loan kat company tu.

    Kami tak buat loan mcm bank tuuu,kami hanya bagi perkhidmatan rundingan, dan sesiapa pun kami terima untuk dengar masalah kewangan. Tq atas advise saudara, dan fokus kami bukan untuk personal matter. Harap paham apa yg saya maksudkan. TQ


  11. Salam buat semua

    Terima kasih kerana menghangat lagi thread aku niee...wah dasyat betul perdebatan hari ini. Biar aku simpulkan semua perdebatan diatas. Sila kaji balik siapa yg fitnah siapa dan kenapa pula pihak kami yg kena pula? Awal2 lagi aku dah suruh baca kat blog tuu,tapi ada yg tak nak baca n malas nak baca sebab english mode. maaflah kalau english mode,mungkin ini forum melayu. Seperti biasa yg aku terangkan dgn org2 lain,kami tidak memberi sebarang pinjaman kewangan, kami hanya memberikan khidmat nasihat kat mana nak buat pinjaman. Kami akan bagi pendapat dan cadangan kami kemana hala tuju pelanggan kami jika mereka memerlukan duit. Jadi kena paham lah kat situ dan kat blog kami juga diterangkan dlm bahagian Our Services. Dan tuduhan Ahlong tuu sangat melampau bagi kami. Dan kepada yg terasa tuu, jgn lah pulak menuduh kami pula yg menfitnah anda. Sila kaji diri sendiri siapa sebenarnyer yg tidak profesional? Jika nak tegur buat lah cari yang betul dan kami tahu juga apa yg kami buat tak perlulah nak siapa yg nak tunjuk pandai dan hebat disini kerana masing2 ada tujuan. So teruskan tujuan anda untuk berforum dan sila call saya untuk membuat temujanji anda. Segala pertanyaaan akan kami layan dengan penuh hemah dan kerjasama. Tak perlulah nak bertekak panjang. Jika siapa yg berminat dan memerlukan perkhidmatan kami sangat2 dialukan. Kami sentiasa berada di sekitar Lembah Kelang. Kami akan cuba membantu tahap kewangan anda menjadi lebih baik dan kami yakin masalah akan datang tidak timbul lagi.

    Salam


  12. Itulah aku pelik zaman sekarang nie bangsa kita niee...bila kita betul2 jujur nak tolong org, tanpa collect any upfront or consultancy fees,mulalah dah tak percaya itu lah ini lah n mcm2 hal. Dan kes mcm niee bukan baru bagi kami. Sebelum niee pun dah banyak kes yg kami solvekan. Dan selama ini pun kami bukan buat sgt online marketing niee. Kami lebih kepada call calling. Dan kami bukan setahun jagung dalam bidang financial niee, dan juga fokus kami bukan sgt on personal loan nieee. We deal on coprate financing....Jatuh bangun kami memang dalam bidang niee... jadi tak payah lah nak kacau2 dl thread nie jika anda tidak ada kea mengena dlm urusan kami, dan kami pun ak perlukan org yg hasad dengki seperti anda niee dlm komuniti putera.


  13. ahlong dikesan :excl: website pn pakai blogspot jek... bila aku bukak... cukup kurang meyakinkan... padahal die gune syarikat taraf sdn. bhd. ...cheapskate betul kampeni ko ni... nk buat website korporat pn xde duit... leh pakai blogspot yg free tu.... :lol:

    alloo broo, jgn lah berperangai melayu sgt, sian kau aku tgk kan...dah lah english pun kau tak paham.kau tak faham ker apa yg di maksudkan Financial Consultant??? Web site betul dalam progress. Dan kalau setakat nak tambah lauk n kacau periuk nasi org,buleh lah mari ke office kami,kami sedia membantu apa masalah kewangan anda. Jangan nak main hantam sesuka hati. Dalam bidang ini, anda bukannya seorang yg pakar dan profesional, jadi nasihat saya lebih baik anda diamkan diri anda jika tidak memerlukan perkhidmatan kewangan yg ditawarkan oleh syarikat kami. Negara kita ada undang-ndang dan saya boleh ambil tindakan atas tindakan saudara yg menuduh tanpa bukti yang kukuh. Sekarang zaman saman menyaman,ingat sikit tuu jerr, terima kasih.

×
×
  • Create New...