Jump to content

MrOtai

Members
  • Content Count

    188
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by MrOtai



  1. Di jemput forumer putera.com yang berminat dengan permainan arcade untuk menyertai dan memeriahkan laman bermain game tempatan yang dimajukan oleh rakyat Malaysia.

    Sokonglah produk tempatan rolleyes.gif


    Malaysia - Laman bermain Online Game - Arcade Game - Attack Battle Game - Casino Game Percuma

    www.GameSyok.com




    malaysia game, arcade game, permainan arked, attack battle, forum game, download game, online game, malaysia online game, free game, game percuma, popular game, permainan online

  2. Salam,

    Saya telah mempunyai premis dan dalam proses membuat kertas kerja rancangan perniagaan untuk membuka sebuah kedai kek biskut dan roti bersama isteri saya.

    Ada sesiapa yang berpengalaman untuk share barang keperluan Utama termasuk anggaran modal untuk sebuah kedai Kek? Saya dah survey kat pakcik google tapi tak banyak dapat maklumat yang saya perlukan kerana dalam result search enjin lebih kepada info cara² membuat kek je..

    - List anggaran harga barangan bahagian pameran seperti Peti Ais dan tempat rak meletak kek/roti

    - List anggaran harga barangan utama keperluan bahagian dapur untuk membuat kek biskut dan roti seperti pembakar dan lain².

    - Cadangan kedai untuk survey barangan di atas(Sekitar KL/Selangor) ataupun website² berkenaan perniagaan ini.

    - Website untuk info anggaran harga bahan mentah untuk Pra Operasi

    Terima Kasih

    Wassalam..


  3. Assalamualaikum, saye pengguna baru Streamyx & gune modem ZTE 831. Maaf bertanya ttg topik yg sama sbb apabila masuk ke setting modem-router, gambarajahny x same dgn yg dipostkan sebelum.Telah mencuba setting tapi masih x blh nak auto-dail.Ini gambarajahnya, kalau ade sesiapa yg dapat bantu, harap dpt membantu. Terima kasih bebnyk.

    Screen shot..

    http://share.fotopages.com/share/?type=2&id=10475371

    Yang Background warna putih tu Page web Zte modem yang versi baru dari Telekom. Memang saya pernah tengok masa custemer saya mintak tolong installkan modem untuk dia. Saya mintak maaf tak dapat nak updatekan Gambarajah terbaru kerana saya tiada Modem tu. Insyallah kalau ada saya Postkan Beserta gambarajah. Apapun cara nye tetap sama cuma page dan kat mana set nye yang berlainan sikit...


  4. mrotai aku skrg guna streamyx tapi aku guna internet connection sharing untuk semua pc aku, aku pakai 2 nic kt server aku jadi kalu aku restart server aku semua pc tak ade internet kena tunggu server aku hidup baru boleh internet ........

    kalu aku ikut cara kalu leh ke ???

    Bleh... ikut cara yang di beri... So lain kali kau on Modem je terus auto connect internet. tak perlu la nak dialup streamyx dan nak risau kalau tutup Pc server internet putus. Kau dah boleh tutup je memana Pc kau suka tanpa ganggu talian tenet dan dah menjimatkan satu nic


  5. tak silap aku..ZTE ade dua jenis..warna biru sama tpi version lain lain

    >1. ZTE ZXDSL 831

    >2. ZTE ZXDSL 831 v4.2

    aku pakai v4.2 tuh..cuma management router die ubah..ade dalam portforward.com

    ade sesape pakai mcm aku..management modem die warna putih

    Ya betui ada 2 jenis... warna dan bentuk model sama je.. cuma yg baru ade Logo TmnetStreamyx kat modem tuh dan web management dia lain sikit warna putih, username: ADSL passwd: expert03 ... sama je


  6. adoii... camner aku nak cakap kat korang nih.. kalo ikut ZTE nyer config camtu tanpa sambung ke router mmg dah bleh dah.. tp aku bila aku wat connection ke ROUTER LANTECH aku tu... dah tak jadik plak dahh...

    Kau dah Setkan Modem zte Router, pastu kau pakai lagi router.. So kalau nak pakai ROUTER LANTECH , kau kena diablekan Function Router kat ZTE ... Apa kes sampai set 2 Router ? atau masalah kau pasal Tak cukup Port untuk sambungan PC klien ? Kalau camtu pakai la Dari ZTE --> SWITCH HUB kalau kau nak gunakan ZTE sebagai router untuk sambungan ke PC klien... Bukan ZTE(Router) ---> ROUTER .. Aku ingat kau ni salah pahaman apa beza router dan SWITCH HUB ..


  7. mana ada pakej baru lagi laa..

    kau kata kau guna pakej:1Mbps download 384upload???

    tapi kau test kat telnet tuh tunjukkan 640kbps download 384bps upload???

    tu menunjukkan yg telekom silap setting line port kau tuh..

    so,skrg ni connection kau tu bukan yg kau langgan tuhh....

    dgn kata lain,kau rugi..

    sb bayar utk 1mbps,tapi dpt dlm 640kbps jee..

    ok??? smile.gif

    HAHAHAHAHAH!!.. kesilapan yang tak menguntungkan... So report.. kecuali kesilapan yang menguntungkan baru kau buat² senyap .. tongue.gif Tui tak izwan ?

    keskeskes!!!


  8. Aku ada satu kisah benar..pasal kelajuan gak.. so nak nyampuk sikit..aku pakai 2 account streamyx.. satu kat cc 1MB dw dan satu kat umah 512k dw jaa. yang bestnya minggu lepas kabel telefon sepanjang 3 tiang kena potong dan dicuri kat area rumah aku..sapa punya keja ntah aku tak tau. jadi tak dapat la tenet selama 3 hari. Lepas ja kontractor pasang kabel baru aku pun on tenet dan dw file..yang bestnya aku terasa apsal laju jaa line tenet aku sampai leh cecah 150Kb dw.. aku chek rupanya line aku dah jadi 1.5 MB dw dan 512k upload.. terkojot gak aku.. Takkan la tukar kabel terus mendadak naik 3 kali ganda.. apa pun aku terima ja la dengan hati yang reda... nak komplen telekom naik malas pulak nak call .. lagipun bukan salah aku dan keje aku..lain la kalau kurang baru rajin aku call..hehehehe laugh.giflaugh.gif ... jadi aku pakai ja la sampai sekarang apa yang ada selagi boleh pakai... bawah ni apa yang aku nampak kat web management modem aku.. jangan jeles arr izwan..tahniah jugak pada kau kerana dah dapat streamyz tongue.gif

    user posted image


  9. Aku dah pantau dan tanya member² kat utara,selatan barat dan timur.. nampaknya line dah ok macam biasa.. selamat kembali kezaman brodband... Alhamdullillah..

    Pengalaman menggunakan line ala² Dailup selama 3 hari mengingatkan kita bahawa yang di atas takkan selalu nya diatas.. kekadang kebawah juga.. So jangan la anda mempersendakan mereka yang masih lagi tidak dapat apply streamyx.


  10. 100% Packet loss in Bangalore and in Malaysia

    Bukan setakat Streamyx, tapi jaring sekali gilo babeng sampai 100% lost!!

    Asia

    Avg. Response Time: 411

    Avg. Packet Loss: 23 %

    Total Routers: 13

    Network up: 84 %

    Tengok ni--> http://www.internettrafficreport.com/asia.htm

    Ni pasal kes fibre yang kat dalam laut yang sambungkan ke luar negeri ade masalah kerosakan, tu pasal kalau web base dia kat malaysia laju jaa, cuma kalau luar ja down.. tak caya pi test kat speedometer tmnet yang berpusat kat dalam malaysia, mencanak meter ala² Motor Honda 70 tu naik..... Masak la korang terpaksa guna line macam zaman feudal dialup termasuk la aku.. huahahahahhaha!!! entah bila mau ok.. dah 3 hari dah ni..

    Aku nak post kat sini pun macam nak kura² je bukak page..

    Pinging putera.com [64.191.95.195] with 32 bytes of data:

    Request timed out.

    Reply from 64.191.95.195: bytes=32 time=687ms TTL=47

    Reply from 64.191.95.195: bytes=32 time=687ms TTL=47

    Request timed out.

    Ping statistics for 64.191.95.195:

        Packets: Sent = 4, Received = 2, Lost = 2 (50% loss),

    Approximate round trip times in milli-seconds:

        Minimum = 687ms, Maximum =  687ms, Average =  343ms

    Penyedia perkhidmatan hadapi tindakan jika gagal

    PENYEDIA perkhidmatan telekomunikasi khususnya yang terbabit dalam penyediaan kemudahan internet yang gagal memberikan perkhidmatan memuaskan seperti aliran trafik laju serta kos rendah akan menerima akibatnya.

    Bagaikan memberi amaran, Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi (KTAK), Datuk Seri Dr Lim Keng Yaik, berkata jika mereka masih gagal untuk memberikan perkhidmatan terbaik, KTAK akan mengambil tindakan sendiri.

    ... lagi kat http://www.bharian.com.my/m/BHarian/Monday...093349/Article/

    Apa lagi... menteri dah bersuara..Kalau cukup bulan Streamyx tak kasi rebet... Jangan lupa hantar komplen ramai² . Mana tau kot bulan ni internet dapat free


  11. Ikan Sardin tin cap AYAM dan Ikan sardin Cap KINGCUP tak sama rasa dan harga walaupun asalnya dari ikan sadin dan sama berat kerana adunan dan quality dan yang penting JEnama tuh.

    camtu gak ngan modem walaupun nama dia modem tapi cap lenlain...

    Kalau tak paham gak , buat² la paham


  12. salah sama sekali!! bukan dari ibusawat.. tetapi dari DSLAM atau juga dipanggil dengan pizzabox (kotak tepi jalan) yang terderkat 5KM, tapi kalau kotak untuk telefon ko lebih dari 5KM walaupun ko nampak ade kotak telekom depan umah ko.. tak bleh gak! sebab kotak pizzabox yg tu refer kat mane kabel no umah ko ke kotak dimana no di pasang!! kalau lebih dari 5KM diorang bleh gak buat.. tapi tu yang diorang akan test links streamyx cukup power ke tak ke kawasan rumah yang libih dari 5KM.. kalau power diorang akan benarkan.. kalau tak.. kire not available!! sedangkan yang dah dalam radius 5KM pun bermasalah.. nikan pulak yang lebih.. kalau nak diikutkan sebenarnya diorang nya masalah ialah kabeling dari kotak tu ke rumah rumah.. sebab tak semua kabel jenis yang baik!! yer lah.. kalau kawasan rumah tu kawasan yang lama..kabel tu dan tentu ade yg berkarat.. berkulat.. dan sebagainya!! so secara tak langsung akan menyebabkan penghantaran data ke tempat dituju akan berkurangan disebabkan masalah tersebut!! lagi lama kabel tu lagi tinggi la rintangan streamyx.. dan lagi rendah la data akan sampai kat rumah korang.. so sebab tu jugak ade yang laju dan ade yg tak!!

    kalau nak ikutkan dari ibusawat.. diorang akan pakai fiber untuk menghantar data line streamyx ko box box.. so takde masalah.. line tidak akan drop walaupun sejauh beratus kilometer dari rumah korang yang nak pasang streamyx.. yang utamanya dari kotak box tu ke rumah korang.. dimana kat situ dah guna copper (wire phone biase) tu yang diambil kire.. bukan dari ibusawat!!

    heh... detail sungguh penerangan awak .. anyway TQ untuk pengetahuan


  13. ler. mana boleh. oops.. boleh, ada caranya. ko tarik kabel tepon rumah sedara ko cucuk ke modem ko

    Ya betui.... kalau kau takut telekom nampak kerana ubah suai atau sambungan yang tidak dibenarkan oleh telekom, tanam je kabel kat dalam tanah...

    hahahaha ... apo la geng... semua pun nak free ja... kesian sedara kau bayar bil .

    --Memacam---


  14. betul ko cakap tu..

    kom aku nak dijadikan host..IP 192.168.1.66

    sekarang ni pc aku dlm jaringan dalaman GITN

    gateway asal 192.168.1.30

    aku nak wujudkan PC aku sebagai host dan share ngan org lain..

    camana aku nak kekalkan IP aku tanpa ubah kalu pakai wizard ICS

    TQ

    Ayork!! default ICS memang akan menukarkan IP pc HOST kau ke 192.168.0.1

    Dan kalau kau nak berhajat menukarkan IP HOST pc kau tu ke 192.168.1.66 , selepas selesai kau set ICS kat pc HOST pergi kat network property dan tukar arr IP NIC kau tu secara manual. Dan semua Pc client kau setkan gateway ke 192.168.1.66 .

    Done.

×
×
  • Create New...