Jump to content

rarahim

Members
  • Content Count

    93
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by rarahim


  1. Salam.

    Saya menawarkan khidmat freelance programming. Berpengalaman menggunakan C, C++, VB 6.0, VB .NET, ASP .NET, C#, PHP dan juga SQL. Kalau ada sesiapa memerlukan khidmat freelance programmer boleh hubungi saya di email [email="[email protected]"][email protected][/email].

    Terima kasih.
    [url="http://freelanceprogrammer.shorturl.com"]http://freelanceprog...er.shorturl.com[/url]

  2. [quote name='toknenet' timestamp='1306382982' post='1069070']
    Wah..panjang lebar dr Tempus. Gr8 effort bro, thx for sharing, useful info. Surely those are from your experiences.
    Skrg dah ada a few 'uptown/downtown' market yg berdekatan i.e Cheras BTR, Bukit Dukong & The Mines. Rasanya kat Bkt Dukong tu ada satu outlet IT,u punya ke? Kat The Mines so far tak pernah visit lagi. So, ada sesapa nak venture dgn Tempus utk bukak cwgn?



    OK, set kita ngeteh ptg ni kat BTHO Cheras ;). Thx for contacting me.
    [/quote]

    toknenet, terima kasih sudi meluangkan mase tadi petang.. semoga bisnes sentiasa maju!

  3. [quote name='toknenet' timestamp='1305516028' post='1068535']
    Asdiali & Rarahim,

    Nampaknya anda berdua mempunyai minat yg mendalam ke arah biznes tersebut. Jom mengeteh & diskus further bro's...sama2 plan & bagi input utk jayakan usaha ni. I'm serious to assist further ;)
    [/quote]

    toknenet.. elok tu.. awk berada di mana? sy di pj selangor.

  4. Salam.

    Sy bercadang nak mulakan bisnes repair pc ni di area rumah sy. Cumanya sy hanya konfiden utk repair desktop, lain2 mcm laptop, monitor dan printer sy tak tau sangat. Selalunya macamana kita handle perkara ni? adakah patut sy terima juga laptop, monitor dan printer yg rosak kemudian sub kan kepada org lain? boleh buat untung ke kalau mcm ni?

    Sekian tk.

  5. Apa khabar semua?

    Kami ingin memulakan suatu perniagaan makanan di sekitar Lembah Klang dan kami ingin mencari calon yang sesuai untuk dijadikan Rakan Kongsi. Berikut ciri-ciri yang kami cari:
    1) Seorang yang rajin, bertanggungjawab, jujur, amanah serta berintegriti
    2) Ingin menceburi bidang pemakanan untuk jangka masa panjang
    3) Seboleh-bolehnya wanita yang berumur 30 tahun ke atas
    3) Biasa, boleh dan suka memasak (tunjuk ajar khusus akan diberikan)
    4) Boleh mengendalikan gerai atau restoran bersama pembantu
    5) Sanggup mengikuti latihan memasak selama seminggu di Terengganu/Kelantan (makan, minum dan tempat tinggal disediakan)

    Sebagai Rakan Kongsi, anda akan ditawarkan syer dalam perniagaan ini selain daripada gaji tetap.

    Jika ada yang berminat, sila emelkan maklumat kepada [email protected] dengan menceritakan sedikit sebanyak latar belakang anda berkenaan dengan kesesuaian dengan perniagaan ini.

    Sila panjangkan iklan ini kepada sesiapa yang anda rasa mungkin berminat untuk mencuba.

    Sekian, Terima kasih.

  6. Salam.

    Elok la ada topik ni. aku pon tgh plan nak bukak bisnes sama. jual pc dan servis. aku nak mintak bbrp pandangan forumer.

    1. Mana tempat yg sesuai utk bukak kedai pc? kalau di kl org akan gi low yat. kalau di pj org akan gi digi-mall. kalau bukak kedai pc di kawasan perumahan agak2 bleh jalan ke? atau mmg kene cr tempat2 yg terpencil shj?

    2. Berapa agak2 modal yg perlu utk beli stok? banyak mana stok kena simpan contoh laptop, printer, etc? camana nak tau brand ape nak simpan? kalau selebihnya pakai brochure je ok ke? antara sebb org lebih prefer travel ke low yat atau digi-mall adalah sebb pilihan banyak dan harga boleh banding2. so kalau kedai sebijik je dengan pilihan yg terhad ok ke?

    3. Kalau kedai pc kena ambik tingkat bawah ke atau boleh jgk pakai tingkat atas. pasal tingkat bawah biasanye mahal sewa. dekat area aku ni 3k ke atas kalau bawah.

    4. Biasanya di pc, selain servis repair dan upgrade pc, servis atau barangan apa lagi yg sesuai utk di tawarkan?

    Harap ada otai2 yg sudi bg tunjuk ajar. kalau sudi minum kopi sekali lagi baik. aku belanja.

    Tk.

  7. Salam.

    Sy sedang mencari senarai pembekal barangan komputer dan IT. Dulu ada satu thread tentang perkara ni dalam forum putera yg asal tapi sekarang tak leh akses. Ade tak sesaper yg sempat copy/salin/save senarai asal tu? sy tak leh tunggu putera up balik sebab ini kes urgent. Kalau ade sesaper boleh tolong bagus sangat la.

    Tk.
×
×
  • Create New...