Jump to content
Sign in to follow this  
bazinga8888

Kedai kat petrol stesen

Recommended Posts

bukan semua sama sahaja, saya isi semua  petrol pun tak rasa mana satu ada hebat siikit. Cuma shell yang boleh memuaskan hati saya. haha

Dulu tu saya juga menggunakan Shell punya tapi selepas 95 Pro Drive ni memang lebih sesuai kepada saya dengan fungsinya lebih kuat dan ada perlindungan atas enjin kereta tu lah saya pilihkan itu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pernah masuk campaign test drive tak, masa saya pergi test  primax 95 prodrive tu memang bagus~  Mula-mula ingat tak ada beza, lepas cuba memang rasa lain, pandu kereta pun rasa selasa.

Memang nasib baik kerana dapat masuk campaign test drive boleh ambil peluang cuba dulu. Tapi, masa tu saya cubakan minyak ini dekat Petronas tu pump agak mudah gunakan macam dah tukar baru punya.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tapi, semasa saya isi 95 Pro Drive kereta punya minyak lebih tahan lama dahulu seminggu sahaja sekarang dah lebih seminggu memang jimatkan minyak saya.

Saya juga ada kesan macam itu, dan saya dengar tentang dalam minyak ini Petronas dah tambah batu api yang baik oleh itu enjin kereta dapat fungsi dengan baik juga jimat minyak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stesen minyak kamu dekat mana, saya cuma ada dunkin donut atau KFC sahaja, biasa lalu highway pantai timur dengan masa panjang akan rehat dan makan tengah hari.

Saya rasanya jalan yang dia lalu agak dekat kepada jalan kepada Genting tu, selalu juga pergi makan sarapan dekat Petronas punya kedai makan sebelum balik kampung tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coppp off topic sat: 

Shell sekarang dh ada RFID kat stesen dia (belum semua), senang amat masuk park kt pum dia, tunggu kejap aja, then boleh pum minyak, janji dlm TnG mencukupi la jumlah ongkosnya hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...