Jump to content
Sign in to follow this  
cik nini

Kombinasi Nenas Dan Keladi Tikus Alternatif Lain Bagi Pesakit Kanser

Recommended Posts

Nenas merupakan sejenis buah-buahan yang senang didapati di Malaysia serta mempunyai nilai harga yang murah. Tanpa kita sedari nenas merupakan salah satu sumber nutrisi yang baik untuk tubuh manusia.Kandungan nutrisi mikro yang terdapat dalam nenas adalah sangat baik untuk melindungi diri seseorang daripada kanser. Disamping itu, ianya mampu memecah kepekatan darah dan sekaligus baik untuk jantung.

Molekul daripada nenas menunjukkan tindak balas positif terhadap kanser dimana ianya mampu melawan pertumbuhan kanser. Bromelain yang terdapat dalam nenas mampu menghalang kanser dari dari tubuh manusia. Manakala molekul CCS dan CSZ mampu menghalang protein yang dikenali sebagai Ras dan mengukuhkan sistem imuniti badan pesakit bagi melawan sel kanser. Jus nenas berupaya membunuh bendasing dalam pundi kencing disamping ia mengandungi sejenis kimia yang membantu buah pinggang dalam mengeluarkan toksid dari dalam tubuh.

Manakala Keladi tikus pula merupakan sejenis tumbuhan yang dapat mematikan sel kanser. Gabungan diatara kedua tumbuhan ini mampu menyembuhkan penyakit kanser. Tindak balas semulajadi nenas sebagai agen yang menghancurkan sel kanser dan disokong oleh keladi tikus yang boleh mematikan sel kanser ini mampu memberi  hasil yang baik kepada para pesakit. Kedua tumbuhan ini mempunyai persamaan dari segi mengeluarkan toksik dalam badan. Oleh itu gabungan diantara kedua tumbuhan ini mampu mempercepatkan proses pengeluaran toksin daripada badan agar nutrient yang terdapat dalam kedua tumbuhan tersebut dapat diserap dengan sempurna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...