Jump to content
Moderator2

Macam mana nak tukar RM5k -> RM150k dlm masa 6 tahun... Kursus Pelaburan Saham

Recommended Posts


PERBEZAAN INVESTORS DAN TRADERS BAH 2


Traders pula cuba mendapatkan keuntungan dalam jangkamasa pendek dan mereka pula mesti menggunakan analisis TA bagi meramal pergerakan kenaikan harga saham bagi mendapatkan kauntungan segera. Ia lebih komplikated dan perlukan pelajaran serta pengalaman yang mendalam dalam pasaran saham. Apapun semua ini diajar dalam sesi Personal Coaching yang FY jalankan.

Trader selalunya tidak membeli dan menyimpan saham untuk jangkamasa yang panjang untuk mendapatkan dividen atau sebagainya. Mereka menganalisis dan meramal pergerakan harga saham dengan kaedah Technical Analysis. Analisis ini pula ada banyak teknik dan strateginya.

Buy at support, buy on breakout, buy on reversal dan sebagainya dengan melihat trend, mengunakan garisan support resistance atau Darvas Box Trading, bollinger bands, MACD, Parabolic, TAVA atau apapun kaedah yang dirasakan sesuai bagi tujuan meramal pergerakan harga saham ini bagi menjana keuntungan.

Malah dewasa ini banyak software yang dijual dan boleh dilanggan yang menggabungkan pelbagai indikator bagi tujuan yang sama. Meramal saham mana yang akan naik.

Hakikatnya ia adalah lebih sukar dan risikonya juga lebih tinggi. Banyak yang perlu kita pelajari dan alami sebelum kita boleh menguasainya.

Investor pula berbeza, pandangan mereka lebih untuk jangkamasa panjang. Investor terkaya dunia adalah Warren Buffett yang belajar dari Benjamin Graham akan teknik pelaburan nilai yang menguntungkan itu. Namun ia mengambil masa tetapi jauh lebih menguntungkan.


Anda ingin belajar semua ini?

Datanglah ke Seminar Saham Super Investors sebagai permulaannya

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modal.

Orang jawa kata capital.

Modal antara benda yang orang fikirkan sebelum memulakan sesuatu perniagaan. Kata orang, kalau tak ada modal, macam mana nak berniaga. Modal sebenarnya bukanlah faktor utama penentu kejayaan sesuatu bisnes tersebut. Modal yang besar belum tentu untungnya juga besar.

Berikut 10 cara mendapatkan modal bisnes anda:

cara kumpul modal
10 Cara Kumpul Modal
1. Pinjam bank

Benda yang paling ramai orang fikirkan. Kalau anda hendak buat pinjaman atas nama syarikat, pastikan anda mempunyai current account dan mempunyai transaksi yang baik sekurang-kurannya untuk tempoh 6 bulan. Bank susah beri pinjaman bagi perniagaan yang baru ditubuhkan. Bagi tujuan untuk memperbesarkan perniagaan, pinjaman adalah lebih mudah kerana perniagaan kita sudah ada track-record nya tersendiri.
2. Simpanan

Simpan sebahagian duit gaji kita setiap bulan untuk tujuan membuka perniagaan atau pelaburan. Paling kurang 10% daripada gaji. Lebih banyak lebih bagus.
3. Main Kutu

Sudah sinonim dengan masyarakat kita. Tujuannya adalah untuk mendisiplinkan diri untuk menyimpan dan saling bantu membantu. Untungnya main kutu ini kalau giliran kita antara yang awal, cepat kita dapat modal. Tapi kalau giliran kita yang terakhir, sama sahaja kita menyimpan sendiri. Ho ho ho.
4. Partnership

Cari rakan, adik-beradik atau saudara-mara yang ada modal untuk bekerjasama dengan kita. Joint venture. Pastikan semuanya jelas dari awal dari segi pembahagian untung, pembahagian tugas, jawatan, dan sebagainya untuk mengelakkan salah faham di kemudian hari. Yang paling penting adalah semua yang terlibat mempunyai matlamat yang sama.
5. Cari pelabur

Juga boleh dipanggil sebagai venture capitalist atau angel investor. Mereka ini tidak terlibat di dalam operasi syarikat dan hanya bertindak sebagai pelabur. Mereka akan memegang sebahagian kepentingan di dalam syarikat. Ada yang akan memegang saham dalam syarikat tersebut untuk suatu tempoh yang lama dan ada yang hanya pegang sehingga syarikat tersebut disenaraikan sebagai syarikat awam di pasaran saham. Mereka untung selepas unit saham yang dipegang oleh mereka dijual di pasaran saham.
6. Initial Public Offering

Senaraikan syarikat anda di Bursa Malaysia sekiranya anda tidak memilih untuk membuat pinjaman bank. Kaedah ini hanya sesuai untuk syarikat yang sudah lama berniaga dan mempunyai kedudukan kewangan yang baik.
7. Tawarkan Servis

Buat bisnes jenis perkhidmatan atau servis yang tidak memerlukan modal yang besar. Oleh kerana margin untung servis besar, maka modal yang kita perlukan dapat dikumpul dengan lebih cepat.
8. Jadi Ejen

Anda boleh jadi ejen insurans, ejen produk fizikal, affiliate dan sebagainya. Jadi ejen sebegini kos sangat rendah. Hanya perlu promote sahaja dan sekiranya ada jualan, anda akan dapat komisyen. Modal yang perlu pun mungkin dari segi modal untuk pengiklanan sahaja. Anda juga boleh sertai syarikat direct selling atau MLM. Syarikat MLM yang bagus kebiasaannya mempunyai produk yang kita gunakan setiap hari. Jual produk tersebut dan simpan keuntungan yang diperolehi di dalam satu tabung. Cukup modal yang diperlukan anda boleh mulakan bisnes yang anda sendiri atau kembangkan bisnes yang sedia ada dengan merekrut downline atau ejen lain pula di bawah anda.
9.  Buat Bisnes Dropship

Bisnes dropship. Tidak ada modal yang besar diperlukan untuk bermula. Anda boleh jual di pasaran online mahupun offline. Pilih produk yang mempunyai permintaan yang tinggi di pasaran. Hanya promosikan sahaja dan selebihnya syarikat dropshipper akan uruskan.
10. Kerja Part-Time

Antara pilihan yang mudah untuk dilaksanakan. Cari kerja part-time yang bayar mengikut jam. Boleh buat selepas waktu bekerja di pejabat atau pada hujung minggu. Contohnya anda bekerja di kedai makan Pak Ali yang bayar Rm5 sejam. Sehari anda kerja bermula jam 6 petang sehingga 10 malam. Sehari anda dapat RM20, sebulan dapat RM600, setahun dapat RM7,200. Selepas setahun dah boleh fikirkan untuk mulakan perniagaan sendiri. Tapi jangan guna pula duit tu. Kalau guna, selepas setahun pun masih tak dapat kumpul modal yang diperlukan. Kerja untuk suatu tempoh tertentu sahaja.

Banyak lagi cara yang boleh anda lakukan untuk mengumpul modal ini. Pilihlah cara yang sesuai dengan anda. Membuat pinjaman dengan bank atau menggunakan kredit kad adalah pilihan yang terakhir sekiranya anda baru hendak mulakan perniagaan. Elakkan berhutang sekiranya perniagaan anda masih baru beroperasi.

Mulakan dengan apa yang ada di tangan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kenapa fokus kepada pelaburan saham, bukan hartanah ?”

Sudah beberapa orang bertanyakan soalan ini.

Entahlah.

Saya tidak ada jawapan untuk soalan tu sebenarnya.

Benar, keduanya saham dan hartanah adalah jenis harta berkembang. Jadi, dari sudut itu memang tiada masalah jika kita memilih untuk fokus salah satu daripadanya. Tetapi yang bertanya itu adalah orang yang nak tahu kenapa memilih saham dan bukannya hartanah.

Mungkin sebab ROA, ROE. Well, finance term ni orang tak faham kalau cerita. Jadi kita ketepikan cerita kira-kira ni dulu.

Ok.

Mungkin minat. Tetapi jawapan ‘minat’ tu macam tak berapa tepat.

Barangkali yang lebih tepat adalah sebab saya minat membaca. Contoh, macam nak beli syarikat biskut di Bursa Malaysia.

  • Pertamanya, nak kena faham bagaimana syarikat biskut beroperasi.
  • Bisnes model dia macam mana.
  • Buat untung macam mana.
  • Macam mana sesebuah syarikat yang jual biskut dapat bertahan lama.
  • Dan lain-lain.

Untuk mendapat persoalan-persoalan sebegitu, kena banyak membaca. Bukan sekadar duduk tengok carta saham dah dapat jawapan. Tengok pergerakan harga saham tidak membolehkan kita tahu persoalan-persoalan di atas.

Jadi kena membaca, kena berfikir dan independent iaitu kena berani membuat kesimpulan sendiri.

Namun, tahap pembacaan yang diperlukan tidaklah sampai kena jadi expert dalam bidang tu, cuma kena jadi seorang pelabur yang banyak tahu. Lebih banyak tahu, lebih baik.

Itu satu.

Seterusnya, mungkin juga sebab saya ni introvert.

Ya, tak percaya ? Saya bukan seorang natural speaker yang lahir-lahir sahaja dah pandai public speaking.

Saya kena keluar dari zon selesa natural character sebagai seorang introvert bagi membolehkan saya memberikan latihan-latihan urus duit gaji & urus pelaburan ke seluruh negara.

Warren Buffett says that in the 1950’s he invested $100 in a Dale Carnegie public speaking course ‘not to prevent my knees from knocking when public speaking but to do public speaking while my knees are knocking.’

Sama seperti seorang introvert yang lain, saya tidak memulakan perbualan.

Saya lebih selesa bersama dengan orang-orang yang saya sudah kenal, berbanding orang baru. Maka jika diberi pilihan untuk ngeteh buat “network” sampai awal pagi dengan orang yang baru kenal atau membaca sampai awal pagi, sudah tentu membaca sampai Subuh menjadi pilihan.

Maklumlah, bila aktif beli rumah mana boleh duduk dalam rumah atau pejabat sahaja. Kena jumpa penjual / ejen, banker, lawyer. Dah selesai beli, kena cari kontraktor misalnya nak renovate / repair rumah. Lepas tu kena cari penyewa. Uruskan penyewa. Proses tu semua bukan sekali jumpa terus done deal. Berkali-kali.

Nak beli satu rumah itu prosesnya banyak kali nak jumpa orang.

Jadi, kalau ada hasrat nak beli 30 buah rumah, bersamaan setahun sekali sampai usia pencen, maka proses itu berulang banyak kali. Bagi, sebahagian orang proses jumpa orang sebegitu adalah menyeronokkan.

Sekarang, urusan jual beli saham semua dah online. Mungkin nak buka akaun CDS dan akaun trading itulah sahaja yang kena jumpa orang, lepas itu pun berurusan melalui emel atau perlu telefon sahaja.

Bangun tidur, membaca, buy, membaca, tidur, bangun, membaca, sell, membaca, tidur… proses itu berterusan begitu.

Mungkin ada pilihan untuk proses sebegitu menyebabkan saya lebih selesa, senang fokus dan membuat keputusan untuk membuat lebih banyak pelaburan saham berbanding hartanah.

Orang extrovert tidak melabur saham kah ?

Eh, tiada masalah.

Cumanya seorang introvert mungkin memilih tidak bercakap dengan pengurusan, dan orang extrovert mungkin lebih enjoy attend AGM dan bercakap dengan CEO dan pengurusan kanan. Bagi seorang introvert, barangkali listening skill dan membuat pemerhatian yang teliti terhadap produk sesebuah syarikat itu lebih natural.

Apa pun, pelaburan saham kena banyak membaca.

Jadi, siapa tak suka membaca barangkali dapat lupakan pelaburan saham. Sekadar minat nak buat duit dengan saham tidak mencukupi. Takut-takut nanti bila sampai masa perlu membaca adalah ketika saat modal pelaburan itu ditalkinkan sahaja.

Tapi nak membaca apa ?

He he he. Maksudnya tak cukup suka membaca tu. Kalau suka, mesti dah jumpa macam-macam buku pasal pelaburan saham. Antara ‘buku’ yang penting yang perlu dibaca adalah annual report sesebuah syarikat.

Minat membaca sahaja juga tidak mencukupi. Kena bertindak dengan terus buka akaun. Dah buka akaun terus beli 2,3 syarikat dulu. Kemudian baru belajar ilmu pelaburan saham dengan lebih mendalam.

Share this post


Link to post
Share on other sites


Petua Pelabur Tersohor (TRUEWEALTH) - RM40
Ahad, Jun 22, 2014  Buku, saham  No comments


Buku Petua Pelabur Tersohor (TRUEWEALTH)


SINOPSIS / DESCRIPTION:

Satu cara yang amat berkesan untuk belajar tentang pelaburan saham ialah dengan membaca dan mengkaji pelaburan para pelabur yang berjaya mencatatkan rekod pencapaian luar biasa dalam jangka panjang. Mereka telah menjana pulangan yang lumayan untuk diri sendiri dan juga pelabur mereka.
Kesemua pelabur yang dipaparkan dalam buku ini merupakan pelabur jangka panjang berasaskan fundamentals, iaitu berasaskan kekuatan perniagaan dan bukan pedagang jangka pendek yang menggunakan analisis teknikal. Buku ini membolehkan pelabur kecil memanfaatkan kepakaran dan kebijaksanaan Warren Buffett, Ken Fisher, Peter Lynch, Benjamin Graham, Philip Fisher, John Templeton, Jim Rogers, John Neff, Walter Schloss dan John Bogle dalam membuat penilaian dan pemilihan saham.
Pelajari:

    Teknik pelaburan Warren Buffett
    Apakah 10 jalan umum yang dikemukakan oleh Ken Fisher untuk membina kekayaan.
    Apakah prinsip asas pelaburan Peter Lynch
    Apakah yang Benjamin Graham maksudkan dengan margin keselamatan
    15 faktor penilaian oleh Philip Fisher apabila memilih saham
    Peraturan yang boleh dianggap paling relevan oleh John Templeton untuk pelabur pada masa kini
    Dan pelbagai fasa pelaburan oleh pelabur-pelabur tersohor yang lain.


Tentang Penulis:
Razali Razman ialah seorang penulis dan penterjemah yang mengkhusus dalam bidang kewangan. Beliau merupakan penulis buku Panduan Bijak Melabur, Panduan Pelaburan Unit Amanah serta eBook Panduan Asas Saham dan pernah menyumbang rencana untuk Dewan Ekonomi, Agama dan Falsafah serta UM Accounting Journal.

 

Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI > http://www.mudah2u.co.vu/2014/06/perniagaan-telefon-vending-masuk.html

 

 

TERIMA KASIH

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buku Jutawan Mat Rempit ! - RM30


SINOPSIS / DESCRIPTION:

Hanya jikalau mengatakan ia mustahil, ia akan benar-benar menjadi mustahil. Tetapi tidak bagi seorang drebar yang telah menemui cara untuk berubah dari seorang ‘kuli’ menjadi ‘tauke’. Dari seorang yang sentiasa tidak kecukupan wang berubah menjadi seorang jutawan. Dengan berpandukan ‘Tidak Mustahil’, semua pendidikan percuma yang diperoleh semasa menjadi budak penghantar dan drebar, yang dianggap sebagai ‘Universiti Jalanan’ diubah menjadi landasan untuk menjadi jutawan.
Semua panduan dan caranya ada dalam buku ini. Panduan dan cara tersebut akan ditemui di dalam cerita yang menarik.
Asalkan mahu dan tahu, sama sekali tidak mustahil untuk menjadi jutawan walau apa pun kedudukan kewangan sekarang.

 


Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2016/01/buku-novel-teman-roh-rm25.html

 

 

TERIMA KASIH

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Macam mana nak tahu status syariah compliance IPO?
Bismillah.

Dalam pelaburan saham, faktor yang paling penting untuk diberi perhatian oleh pelabur muslim tentulah status syariah compliance sesuatu syarikat yang ingin dilaburkan. Tentunya kita tidak mahu rezeki yang kita dapat adalah dari sumber yang haram. Alhamdulillah, dengan kewujudan dan usaha Majlis Penasihat Syariah Suruhanjaya Sekuriti Malaysia, para pelabur di Malaysia boleh mengetahui sama ada satu-satu syarikat itu patuh syariah atau tidak dengan senang.

Buat pengetahuan semua juga, senarai terbaru untuk saham patuh syariah dan yang telah patuh syariah tapi dikategorikan semula sebagai tidak patuh syariah telah dikeluarkan oleh SC 31 Mei 2013 yang lepas. Anda boleh ke link ini untuk menyemak status saham yang anda pegang. 2013 List of Syariah Compliant Securities.

Itu boleh dikatakan very straight forward. Cukup senang. Namun, bagaimana pula untuk mengetahui status patuh syariah bagi IPO? Hal ini kerana kebiasaannya untuk mengetahui status patuh syariah sesuatu syarikat itu mengambil masa yang agak lama dan boleh memakan masa selama beberapa bulan. Maksud saya, pengumuman yang dibuat oleh SC tentang status ini kebiasaannya adalah selepas daripada tarikh penyenaraian IPO tersebut.

Perkara ini akhirnya merumitkan pelabur Muslim memandangkan IPO merupakan salah satu kaedah yang popular untuk mendapat untung dari pelaburan lebih-lebih lagi jika yang disenaraikan itu adalah syarikat yang mempunyai prestasi yang bagus.

Menurut blogger kewangan pakdi, panduan untuk mengetahui status patuh syariah IPO antara lain ialah dengan:
i) Membuat penyelidikan ke atas prospektus IPO tersebut  yang mungkin ada disebutkan di dalam prospektus tersebut perihal syariah compliance. Prospektus IPO ini biasanya tidaklah begitu sukar untuk mendapatkannya kerana pelabur boleh mendapatkannya secara online sahaja.
ii) Sekiranya tidak dinyatakan di dalam prospektus tersebut, pelabur boleh merujuk kepada syarikat broker seperti BIMBSEC.
iii) Kalau masih tidak pasti juga, beliau menyarankan pelabur untuk menangguhkan dahulu untuk melabur dalam IPO tersebut.

Sebagai tambahan, untuk mendapatkan status syariah IPO daripada BIMBSEC, anda boleh terus lawati page facebook BIMBSEC. Berikut antara screenshot yang saya dapati berkenaan pengumuman mengenai status syariah IPO:

 


Sebenarnya, inilah pertama kali saya menyedari kewujudan BIMBSEC ini. Kebiasaannya saya lebih familiar dengan OSK188, Jupiter, Maybank, Kenanga Investment dan lain-lain. Sebelum ini pernah juga terfikir tiadakah stockbroker yang beroperasi secara Islamik, yang boleh memandu pelanggannya untuk melabur secara halal. Bukanlah maksud untuk merendahkan stockbroker lain, tetapi andai wujud stockbroker yang mengambil berat akan bagaimana pelaburnya boleh melabur secara halal dan beretika, kan bagus?

Yang menyedihkan ialah tidak ramai yang menyedari kewujudan mereka, apatah lagi melanggan khidmat nasihat dari mereka. Page facebook mereka pun mempunyai berapa kerat sahaja liker. Cukup sadis, bukan?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalam QE30 / 4/2017, keuntungan bersih Superln meningkat sebanyak 2% qoq atau 72% tahun ke tahun kepada RM6.4 juta manakala hasilnya meningkat sebanyak 26% qoq atau 37% kepada RM32.5 juta. Pendapatan meningkat berikutan peningkatan pendapatan bagi kedua-dua bahagian pembuatan & perdagangan.

Bahagian perkilangan merekodkan hasil yang lebih tinggi sebanyak RM28.4 juta (TK 2016: RM22.2 juta) berikutan jumlah jualan yang lebih tinggi manakala PBT meningkat kepada RM7.9 juta (TK 2016: RM4.9 juta) disebabkan oleh peningkatan dalam jumlah kasar Keuntungan yang dijana daripada jumlah jualan yang lebih tinggi dan kadar pertukaran yang menggalakkan.

Hasil bagi bahagian perdagangan sebanyak RM4.1 juta (TA 2016: RM1.4 juta) adalah disebabkan oleh peningkatan jualan paip tembaga kepada pelanggan tempatan. Akibatnya, PBT divisyen ini meningkat kepada RM0.2 juta berbanding RM0.01 juta sebelumnya.


Jadual: Keputusan 8 suku terakhir Superln


Graf: Keputusan 17 suku terakhir Superln

Penilaian

Superln (ditutup pada harga RM1.92 semalam) kini berdagang pada PER dari 13x (berdasarkan EPS 4 suku terakhir sebanyak 14.94 sen). Berdasarkan pendapatan CAGR sebanyak 60% selama 3 tahun yang lalu, nisbah PEG Superln hanya 0.2x. Mengikut nota akaunnya, syarikat itu merancang untuk melabur kira-kira USD 4 juta untuk pelan pengembangan dan mensasarkan untuk Kilang 4 untuk memulakan pengeluaran dalam TK2019. Kilang baru itu akan membolehkan Superln mengukuhkan kehadirannya dan menyokong pelanggannya di Vietnam dan negara-negara jiran. Oleh itu, Superln akan terus menjadi perdagangan saham pertumbuhan pada pelbagai pendapatan yang menarik.

Nota: Superln telah menyelesaikan perpecahan saham 1-untuk-2 pada awal bulan Jun. Latihan ini mungkin menjelaskan perhimpunan yang kuat dalam harga saham selama 3 bulan yang lalu. Adalah tidak biasa bahawa saham boleh menggabungkan keuntungan baru-baru ini sebelum ia berterusan dengan trajektori menaik.

Tinjauan Teknikal

Superln berada dalam aliran menaik, yang mempercepatkan selepas ia pecah di atas garisan, AB pada RM1.30-1.33.


Carta 1: Carta mingguan Superln pada 20 Jun 2017 (Sumber: Shareinvestor.com)


Carta 2: Carta bulanan Superln ini pada Jun 20, 2017 (Sumber: Shareinvestor.com)

Kesimpulannya

Berdasarkan prestasi kewangan yang baik, penilaian menarik & pandangan teknikal yang positif, Superln boleh menjadi saham yang baik untuk pelaburan BELI. Jangka panjang. Jika anda mahu masuk ke stok ini, saya fikir harga di bawah RM2.00 akan menjadi kemasukan yang baik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mencoba-Trading-Saham-Online.jpg


Kursus Asas Pelaburan Bursa Saham ini terbahagi kepada 3 tahap iaitu...

Sesi Beginner: Asas Saham
· Langkah memilih broker saham
· Belajar membaca indeks saham
· Cara membeli saham online tanpa melalui remiser

Sesi Intermediate: Value Investing Strategy
· Cara membeli IPO (Initial Public Offering)
· Teknik penilaian saham mengikut kaedah Warren Buffet (value investing)

Sesi Advance: Analisa Teknikal Saham
· Bagaimana membuat analisis teknikal ke atas saham
· Mengenali Japanese candlestick dan Chart Pattern
· Swing Trading mengunakan Bollinger,MACD,RSI dan ADX indicator

Sesi Expert CFD (Saham Luar Negara): *Hanya untuk kelas bersemuka shj
· Bagaimana membeli saham luar negara dengan modal bawah RM2k
· Strategi Untung Besar ketika Saham Jatuh Menjunam ! (hanya untuk saham NYSE dan NasDAQ)
· Cara mendapatkan Divided saham luar negara


*Kelas boleh diambil secara bersemuka (1 to 1 coaching) atau ONLINE (seluruh Malaysia)


Pendaftaran boleh dibuat di : [url=http://BursaCourse.com.nu]http://BursaCourse.com.nu
Maklumat lanjut di : http://KLFX.blogspot.my


.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dengan setiap hari berlalu, indeks utama kami menjadi semakin banyak seperti sebuah kampung Potemkin - sebuah fasad yang indah yang menyembunyikan pembunuhan beramai-ramai yang tidak kelihatan oleh orang awam. Hari ini tidak berbeza: Indeks - yang saya maksudkan ialah FBMKLCI - naik 3.7 mata sementara papan skor menunjukkan pemecah kalah melebihi 602 hingga 269! Siapa yang boleh kita percaya - indeks atau papan skor ?!

 

FBMKLCI%2Bd20170808_11.50.gif
Carta 1: Carta harian FBMKLCI pada 8 Ogos 2017_12.30 (Sumber: Shareinvestor.com)

Selepas anda melirik FBM70, FBMSCAP & FBMFLG, keadaan sebenar pasaran mendedahkan dirinya. Pasaran kami telah semakin lemah sejak beberapa minggu lalu. Penyusuan secara tiba-tiba untuk beberapa risalah tinggi adalah tanda amaran lebih banyak jualan yang akan datang.

FBM70%2Bd20170808_11.50.gif
Carta 2: Carta harian FBM70 pada 8 Ogos 2017_12.30 (Sumber: Shareinvestor.com)

FBMFLG%2Bd20170808_11.50.gif
Carta 3: Carta harian FBMFLG pada 8 Ogos 2017_12.30 (Sumber: Shareinvestor.com)

FBMSCAP%2Bd20170808_11.50.gif
Carta 4: Carta harian FBMSCAP pada 8 Ogos 2017_12.30 (Sumber: Shareinvestor.com)

Malah FBMACE yang berani mungkin melambai bendera putih. Ia boleh rosak di bawah aliran menaik. Ini disokong oleh trend -DMI di atas + DMI. Nasib baik, MACD masih berada di atas garis sifar, yang bermaksud bahawa aliran menurun belum dimulakan untuk FBMACE.

FBMACE%2Bd20170808_11.50.gif
Carta 5: Carta harian FBMACE pada 8 Ogos 2017_12.30 (Sumber: Shareinvestor.com)

Dua bulan yang lalu saya menulis tentang kelemahan di pasaran dan pembetulan yang mungkin akan datang yang akan memberikan peluang yang lebih baik untuk membeli saham pada harga yang lebih menarik. Pasaran kami telah membetulkan sejak sekarang dan harga pasti lebih menarik sekarang daripada pada bulan Jun. Pada masa-masa seperti ini, anda mesti mengelakkan keinginan untuk berdagang untuk keuntungan kecil. Sebaliknya, anda mesti menegaskan kesungguhan anda untuk melabur untuk jangka masa panjang dan untuk menghadapi kesakitan jangka pendek yang pasti akan datang kerana sesetengah saham anda akan menanggung kerugian jangka pendek sebelum pasaran kembali. Semoga berjaya!

Share this post


Link to post
Share on other sites

CARA MEMULAKAN BISNES SENDIRI... - RM40

 

SINOPSIS / DESCRIPTION:


Memulakan Bisnes Sendiri adalah sebuah naskah yang cukup lama bertahan di pasaran. Dalam edisi terbaru, buku ini telah diolah 100% ke bentuk infografik dan berwarna.
Buku ini ditulis bagi saudara yang baru hendak mencari peluang memulakan bisnes sendiri. Buku-buku panduan memulakan bisnes sendiri yang sudah ada dalam pasaran lazimnya mengandaikan sesiapa sahaja dapat memulakan bisnes sendiri dengan jayanya. Andaian itu meleset daripada realiti sebenar.
Tidak semua orang dapat memulakan bisnes sendiri dengan jayanya. Majoriti individu yang cuba menceburi bidang bisnes mengalami kegagalan dan kerugian dalam tempoh tiga tahun selepas membuka bisnesnya. Ini adalah realiti. Jadi buku ini ditulis bagi membantu saudara mengukur diri saudara, apakah saudara mempunyai keupayaan dan kesanggupan memulakan bisnes sendiri.
Buku ini juga ditulis bagi membantu saudara mengenal pasti beberapa jenis kesilapan yang kerap dilakukan oleh mereka yang baru hendak memulakan bisnes sendiri, supaya saudara tidak mengulangi kesilapan jenis itu. Ada tiga kumpulan orang yang cuba memasuki dunia bisnes:
1. Mereka yang mempunyai bakat semula jadi dalam bidang bisnes.
2. Mereka yang tidak mempunyai bakat bisnes.
3. Mereka yang mempunyai bakat, tetapi bakatnya itu tidak cukup besar.
Buku ini dikemas kini daripada segi bahasa dan susun atur bagi meningkatkan penampilan dan kualitinya. Buku ini memberi panduan dan tip kepada sesiapa sahaja yang berminat memulakan perniagaan sendiri.
Antara perkara menarik yang disentuh di dalam buku ini seperti bagaimana memilih calon isteri untuk usahawan, bagaimana memilih syarikat dan sektor bisnes, bagaimana memilih rakan kongsi dan bagaimana syarikat dirompak dan perkara baik yang membahayakan.


ISI KANDUNGAN

Bahagian 1:
Sebelum Memulakan Bisnes Sendiri

Kisah Benar Seorang Jutawan
Bakat Bisnes
Calon Isteri untuk Calon Usahawan
Halangan Keluarga
Rekod Sebelum Berniaga
Menyediakan Anak Menjadi Usahawan
Biasiswa dan Bisnes

Bahagian 2:
Mitos dalam Dunia Bisnes

Usahawan, Cinta dan Seks
Formula Berjaya dalam Bisnes
Orang Bisnes dan Risiko
Pandai Bersaing
Bisnes Part-Time
Semua Orang Boleh
Imej Penting dalam Bisnes
Pelanggan Kaya
Usahawan Cina Bunuh Melayu
Berniaga dengan Keluarga
Jurujual Hanya Bagi Bisnes Besar

Bahagian 3:
Memilih Syarikat dan Sektor Bisnes

Memilih Jenis Syarikat
Mencari Nama Syarikat
Memilih Jenis Bisnes
Bisnes Pengeluaran
Bisnes Berdagang
Bisnes Perkhidmatan
Mulakan Secara Kecil-kecilan

Bahagian 4:
Perkara Baik yang Membahayakan

Duit Banyak
Bisnes Terlampau Baik
Barang Terlalu Laku

Bahagian 5:
Motivasi Memulakan Bisnes

Sebab Hendak Berniaga
Pandai Membuat Produk
Menyelesaikan Masalah Kewangan
Hendak Menjadi Jutawan
Peluang Mendapat Bisnes
Mempunyai Modal Berniaga
Berniaga kerana Diajak Berniaga

Bahagian 6:
Latar Belakang Usahawan Baru

Orang Pandai Memulakan Bisnes
Pekerja Cemerlang Membuat Bisnes
Orang Korporat Membuka Bisnes
Lulusan Luar Negara Membuka Bisnes
Isteri Orang Kaya Hendak Berniaga
Anak Orang Kaya Hendak Berniaga

Bahagian 7:
Politik dan Usahawan

Berkawan dengan Orang Politik
Bantuan Orang Politik
Aiskrim Orang Politik

Bahagian 8:
Memilih Rakan Kongsi

Mencari Rakan Kongsi
Memilih Rakan Kongsi
Dua Rakan Kongsi
Rakan Kongsi RM1
Rakan Kongsi Tanpa Modal
Rakan Kongsi Tidur
Rakan Kongsi Suami Isteri
Majikan Sebagai Rakan Kongsi
Rakan Kongsi Nasi Padang
Bercerai dengan Rakan Kongsi

Bahagian 9:
Bagaimana Syarikat Dirompak?

Dirompak oleh Rakan Kongsi Sendiri
Dirompak oleh Rakan Pengerusi Sendiri
Dirompak oleh Kakitangan Sendiri
Dirompak oleh Konsultan Sendiri
Merompak Syarikat Sendiri

Bahagian 10:
Perniagaan Gerai dan Restoran

Membuka Kedai Makan
Kalah Bersaing
Menjaga Pembekal
Menolong Jiran Niaga
Memilih Kedudukan Gerai
TV, Radio dan Anak-Anak
Meja Restoran Cina
Pinggan Restoran Cina
Pinggan Restoran Nasi Padang

Bahagian 11:
Gol Sebagai Senjata Kejayaan

 

 

 

 

 

Berminat untuk beli ?

 

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/08/buku-cara-memulakan-bisnes-sendiri.html

 

 

 

 

 

TERIMA KASIH

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 GST Untuk Bisnes & Peniaga - RM45

 

SINOPSIS / DESCRIPTION:


Buku ini menyenaraikan 40 soalan penting berkaitan GST khusus untuk memberi pendedahan kepada peniaga dan mereka yang terlibat secara langsung dengan pelaksanaan GST pada peringkat syarikat atau organisasi masing-masing. Contoh yang disertakan mudah difahami dan relevan bagi menjelaskan terma atau layanan GST kepada perkara tertentu.

Apa Yang Akan Dipelajari?

    Apa itu GST?
    Bagaimana mendaftar sebagai orang kena cukai?
    Apakah konsep dan kaedah pelaksanaan GST di Malaysia?
    Bagaimana mengira GST ke atas harga barang dan perkhidmatan?
    Apakah mekanisme cukai input dan cukai output dalam GST?
    Bagaimana menyediakan penyata cukai GST?
    Bagaimana memfailkan penyata cukai GST kepada Jabatan Kastam Diraja Malaysia?
    Apakah kesalahan utama di bawah perundangan GST?
    Apakah implikasi GST dalam industri pengilangan, peruncitan, sektor perkhidmatan dan hartanah?


Mengenai Penulis

Norsa’adah Ahmad ialah seorang akauntan berdaftar dengan Malaysian Institute of Accountants (MIA) dan menerima Ijazah Sarjana Muda Perakaunan dari Universiti Islam Antarabangsa. Penulis pernah bertugas di syarikat korporat sebelum menceburi bidang perancangan kewangan. Topik cukai barang dan perkhidmatan (GST) menjadi tumpuan dalam karya penulis memandangkan ia mempunyai kaitan dengan pengurusan kewangan secara tidak langsung. Karya pertama beliau iaitu Mudahnya Mengurus Kekayaan dalam Islam, telah mendapat sambutan hangat sejak mula diterbitkan dalam tahun 2014.

 


Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/09/gst-untuk-bisnes-peniaga-rm45.html

 

 

TERIMA KASIH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rahsia Menambat Hati Pelanggan - RM40

 

SINOPSIS / DESCRIPTION:

 

Walau sehebat dan sebesar mana pun sesebuah perniagaan itu, jika mereka tidak mempunyai kumpulan yang dinamakan jurujual yang hebat, maka mereka tidak akan mampu bertahan lama dan menguasai pasaran yang amat mencabar hari ini.
Jualan adalah segala-galanya bagi perniagaan. Jika strategi yang diguna pakai adalah salah dan tidak tepat maka dalam laporan kewangan tahunan yang tinggal hanyalah RUGI, RUGI dan selamanya RUGI!

Seterusnya dalam BAB KEDUAPULUHTIGA iaitu Kuasai Strategi Jualan Semudah ABC! bongkarkan kepada anda beberapa strategi jualan yang mudah dan PROVEN bagi meningkatkan peluang dan ratio jualan sesuatu produk dan servis anda. Menurut Saudara Mohd Fathuallah,strategi jualan yang disarankan adalah: Strategi Jualan A-Penuhi Permintaan Pelanggan Strategi Jualan B-Yakinkan Pelanggan Strategi Jualan C-Lakukan Tindakan Susulan Setiap strategi jualan yang disarankan oleh beliau begitu mudah difahami walaupun anda pertama kali membaca buku bercorak motivasi,inspirasi,keusahawanan dan perniagaan ini.Anda tidak perlu bimbang kerana saya yakin anda akan terpukau apabila membacanya kelak! Apa yang beliau tekankan kepada anda dalam bab ini adalah sekiranya strategi ABC ini sentiasa diamalkan,kadar kebarangkalian untuk anda menjana jualan adalah tinggi.Bab ini mengandungi 3 muka surat. Akhirnya dalam BAB KEDUAPULUHLAPAN iaitu DUAPULUH Tip Untuk Menjadi Jurujual Yang Hebat adalah bab yang WAJIB anda baca berkali-kali sehinggalah ianya anda dapat fahami dan sebati dalam diri anda.Kenapa?Kerana bab ini adalah bab yang paling saya gemari dan highlightkan dalam buku beliau ini.Inilah bab paling POWERFUL,INSPIRED dan MOTIVATED sesiapa sahaja membacanya. Bab ini juga adalah kemuncak kehebatan sebenar buku Rahsia Menambat Hati Pelanggan dan tagline memang tepat digandingkan bersama tajuk buku ini.Menurut Saudara Mohd Fathuallah,antara tip untuk menjadi jurujual yang hebat dan luarbiasa ini adalah: Tip 1-Berpandangan Jauh Tip 2-Kuasa Fokus Tip 3-Motivasi Dalaman Yang Tinggi Tip 4-Mahir Berkomunikasi Tip 5-Pemimpin Yang Disegani Tip 6-Optimistik Tip 7-Bersungguh-sungguh Tip 8-Sikap Ingin Tahu Tip 9-Bercita-cita Tinggi Tip 10-Berani Mengambil Risiko

 

 


Berminat untuk beli ?

 

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/10/rahsia-menambat-hati-pelanggan.html

 

 

 

 

 

TERIMA KASIH

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flying High : My Story From Air Asia To QPR (Tony Fernandes Bio) - RM87

 

SINOPSIS / DESCRIPTION:

 

The inspiring story of business hero and Apprentice Asia star Tony Fernandes
 
As a boy, Tony Fernandes wanted to be a pilot, a footballer or a racing driver. By 2011 he'd gone one better: founding his own airline and his own formula one team, and becoming Chairman of Queens Park Rangers, helping them reach the Premier League again after a 15-year absence from the top flight.
 
Flying High is the memoir of an exceptional business leader; the man who created Asia's first budget airline, democratizing air travel in Asia and building AirAsia into a multi-billion-dollar company in the process.

 

 


Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/11/flying-high-my-story-from-air-asia-to.html

 

 

 

 

TERIMA KASIH

 

Flying High : My Story From Air Asia To QPR (Tony Fernandes Bio) - RM87

 

SINOPSIS / DESCRIPTION:

 

The inspiring story of business hero and Apprentice Asia star Tony Fernandes
 
As a boy, Tony Fernandes wanted to be a pilot, a footballer or a racing driver. By 2011 he'd gone one better: founding his own airline and his own formula one team, and becoming Chairman of Queens Park Rangers, helping them reach the Premier League again after a 15-year absence from the top flight.
 
Flying High is the memoir of an exceptional business leader; the man who created Asia's first budget airline, democratizing air travel in Asia and building AirAsia into a multi-billion-dollar company in the process.

 

 

 

Berminat untuk beli ?


KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2017/11/flying-high-my-story-from-air-asia-to.html

 

 

 


TERIMA KASIH

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Jutawan Dari Rumah (Samad Kinto) - RM30


SINOPSIS / DESCRIPTION:

 

Siapa pun boleh jadi juatawan asalkan bersedia untuk melaksanakan semua syarat penting menjadi jutawan. Bukan mudah, tetapi tidak mustahil. Begitu juga, menjadi jutawandari rumah memerlukanilmu, cara dan kaedah khusus.
Melalui buku ini, kita boleh mempelajari rahsia penting untuk menjadi jutawan dari rumah yangtelah diamalkan oleh berjuta-juta manusia dari seluruh dunia. Hanya dari rumah sahaja, boleh menjadi jutawan, rahsianya boleh diketahui dari dalam buku ini.

 

Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/01/jutawan-dari-rumah-samad-kinto-rm30.html

 

 

 

TERIMA KASIH

Edited by AinKaoruWong

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buat Duit dengan SMS: Panduan Pemasaran dan Perniagaan - RM40

 

SINOPSIS / DESCRIPTION:


Buku ini mendedahkan cara untuk memulakan langkah pertama pemasaran SMS anda dengan menerangkan bagaimana SMS boleh meningkatkan teknik pemasaran anda dan jenis-jenis aplikasi yang digunakan untuk promosi. Selain itu, buku ini mendedahkan langkah-langkah terbaik untuk kempen pemasaran perniagaan.

*Terima order seluruh negara, penghantaran melalui pos.

 

 

Berminat untuk beli ?

KLIK DISINI UNTUK BELI >> http://www.mudah2u.co.vu/2018/03/buat-duit-dengan-sms-panduan-pemasaran.html

 

 

 

 

TERIMA KASIH

.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cara nak Untung kaw kaw dari Unit Trust mengatasi ASB dan BitCoin !

Assalammualaikum & Salam Sejahtera Sahabat Pelabur...
Bilakah kali terakhir anda menyemak status dan penyata pelaburan unit amanah anda? Bilakah pula kali terakhir anda menghubungi agen pelaburan unit amanah anda dan bertanyakan kepadanya tentang pelaburan anda?
Jika ianya adalah 6 bulan yang lalu..... atau 1 tahun yang lalu.. maka, berkemungkinan besar, wang yang anda laburkan di dalam pelaburan unit amanah itu, tidak bekerja dengan keupayaannya yang maksimun. Sekaligus, memberikan anda kadar pulangan yang "biasa-biasa" sahaja...
Atau silap haribulan.. mungkin rugi pula!

Usah
Bergantung
Kepada
Agen!

Ramai pelabur yang menyerahkan bulat-bulat wang pelaburan mereka kepada agen. Apa dana yang mahu dibeli? Bila masa dana mahu dibeli? Semuanya diserahkan kepada agen.
Tahukah anda?... Kebanyakkan agen unit amanah, tidak begitu peduli tentang pelaburan anda. Satu-satunya perkara yang sangat mereka ambil "peduli".. ialah tentang komisyen mereka!
Tahukah anda?... Seringkali, agen akan menyajikan dana-dana yang tidak “perform” kepada bakal pelabur. Ini disebabkan, sebahagian daripada dana-dana tersebut memberikan komisen yang lebih tinggi berbanding dana-dana lain.
Tahukah anda?... Ramai agen yang hanya bergantung kepada brochure dan publikasi yang dibekalkan oleh syarikat unit trust mereka. Jadi segala keputusan dan pilihan yang diberikan oleh agen kepada anda kadangkala tidak tepat, maklumat yang sudah “expired”, “outdated” dan tidak memuaskan hati bakal pelanggan.
Jadi usah lagi bergantung harap 100% kepada agen anda lagi..
 
Maksimunkan
Keuntungan
Pelaburan
Unit
Trust
Anda!


Tahukah Anda? Potensi keuntungan melabur di dalam pelaburan unit trust sebenarnya, adalah sangat besar, malah ianya boleh memberikan pulangan keuntungan sehingga 3 KALI GANDA lebih banyak daripada pelaburan di ASB, EPF ataupaun FIXED DEPOSIT.
Perbandingan Pulangan Keuntungan Pelaburan
Nota : Purata pulangan setahun apabila melabur dalam tempoh 10 tahun dalam tiap-tiap jenis pelaburan. Purata pulangan adalah bergantung kepada keadaan pasaran, masa masuk dan keluar daripada pelaburan dan tahap risiko tiap-tiap pelaburan
Terdapat 2 syarat untuk memperolehi keuntungan yang tinggi di dalam pelaburan unit trust. Iaitu..

    Melabur di dalam FUND YANG TERBAIK dari segi pulangan
    MASA YANG TEPAT untuk membeli atau menjual.

Kaedah memaksimunkan keuntungan ini, saya berikan nama sebagai "Kaedah MTS". Ianya satu kaedah pelaburan yang sedikit unik tetapi terbukti berkesan.

Apa
Itu
Kaedah
MTS?


Kaedah MTS adalah satu kaedah untuk menentukan "FUND YANG TERBAIK" dan juga "MASA YANG TEPAT" untuk melabur di dalam unit trust. Jika anda mampu menguasai 2 syarat ini, insyallah, keuntungan pelaburan anda akan menjadi berlipat kali ganda.


Maklumat lanjut lawati >> http://klfx.blogspot.com/2018/07/cara-nak-untung-kaw-kaw-dari-unit-trust.html

 


TERIMA KASIH

Share this post


Link to post
Share on other sites

D&O broke above the line connecting its recent high at RM0.80 yesterday. With this upside breakout, the stock is likely to go into an upleg. The potential target is RM1.00. This breakout would be invalid if the share price were to brop back below RM0.80.


Chart: D&O's weekly chart as at September 25, 2018_12.30

Recent Quarterly Result

In QE30/6/2018, net profit rose 58% qoq or 119% yoy to RM8.1 million while revenue was unchanged qoq but rose 11% yoy to RM113 million. Pre-tax profit rose 19.5% to RM11.8 million, lifted by a RM2.2 million government grant, a RM3.2 million net gain from the settlement of a civil suit (refer the note below) and RM0.7 million foreign exchange gain (versus RM1.6 million loss in QE31/3/2018), which partially offset by higher inventory write offs and higher R&D expenses (which doubled to RM8.9 million from RM4.4 million).

Note: D&O lost a suit in the Melaka High Court in May 2018. The suit was brought by Geepar Enterprise Sdn Bhd where the judgement awarded was RM18,964,923.38. Subsequently, D&O accepted an offer of a full and final settlement amount of RM10,156,000, including cost, from Geepar Enterprise Sdn Bhd.

Table: D&O's last 8 quarterly results


Graph: D&O's last 14 quarterly results

Valuation

D&O (closed at RM0.84 in the morning session) is now trading at a trailing PER of 31 ttimes (based on last 4 quarters' EPS of 2.65 sen). At this PER, D&O is deemed fully valued.

Conclusion

Based on bullish technical breakout, D&O could be a good trading BUY.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bursa Malaysia dibuka tinggi
    
    
KUALA LUMPUR: Bursa Malaysia dibuka tinggi pada Isnin pasca Sidang Kemuncak Kumpulan 20 (G20) dan selepas Presiden Amerika Syarikat (AS) Donald Trump dan Presiden China Xi Jinping bersetuju menangguhkan tarif baharu, yang telah merangsang pasaran kewangan dan pasaran saham, kata peniaga.

Pada jam 9.11 pagi, petunjuk pasaran FTSE Bursa Malaysia KLCI (FBM KLCI) naik 10.40 mata kepada 1,690.26 berbanding paras penutup 1,679.86 pada Jumaat.

Indeks itu dibuka tinggi naik 5.88 mata kepada 1,685.74.

Di keseluruhan pasaran, kaunter untung mengatasi kaunter rugi sebanyak 258 berbanding 103, dengan 124 tidak berubah, 1,381 kaunter tidak diniagakan dan 21 yang lain digantung.

Jumlah dagangan berjumlah 233.14 juta unit bernilai RM157.51 juta.

RHB Research Institute berkata kedua-dua China dan AS bersetuju untuk tidak mengenakan tarif tambahan apabila kedua-dua ekonomi besar dunia itu membincangkan rundingan perdagangan baharu dengan sasaran memeterai perjanjian dalam masa 90 hari.

“Kejayaan itu dicapai selepas pertemuan antara Trump dan Xi pada Sidang Kemuncak G20 di Buenos Aires.

“Trump memutuskan untuk tidak mengenakan tarif seterusnya ke atas barangan China bernilai AS$200 bilion dari 10 kepada 25 peratus pada 1 Januari seperti yang diumumkan sebelum ini, manakala Beijing bersetuju untuk membeli sejumlah barangan pertanian, tenaga, perindustrian dan produk-produk lain-lain yang yang tidak ditentukan tetapi dalam jumlah yang sangat besar,” kata agensi penyelidikan itu yang memetik Rumah Putih.

Susulan ini, harga minyak global juga meningkat sebanyak 3.72 peratus kepada AS$61.67 setong.

Dalam kalangan saham wajaran tinggi di Bursa Malaysia , Maybank meningkat enam sen kepada RM9.45, Public Bank dan Tenaga tidak berubah masing-masing pada RM24.92 dan RM14.24, manakala Petronas Chemicals naik tiga sen kepada RM9.23.

Dalam kalangan kaunter cergas, PWorth meningkat setengah sen kepada 4.5 sen, Bumi Armada dan Genting Malaysia kedua-duanya naik satu sen masing-masing kepada 17 sen dan RM2.87, bagaimanapun Hubline tidak berubah pada empat sen.

Dalam kalangan kaunter untung, United Plantations naik 58 sen kepada RM26.68, Malaysian Pacific meningkat 52 sen kepada RM10.52, Hong Leong menambah 28 sen kepada RM20.66 dan KESM Industries menokok 25 sen kepada RM8.28.

Indeks FBM Emas Shariah meningkat 93.55 mata kepada 11,726.99, FBM 70 naik 118.94 mata kepada 13,660.85 dan Indeks FBM Ace menambah 32.23 mata kepada 4,796.66.

Indeks FBM Emas naik 83.21 mata kepada 11,687.55 manakala Indeks FBMT 100 meningkat 78.01 mata kepada 11,558.06.

Mengikut sektor, Indeks Perladangan meningkat 19.76 mata kepada 6,873.03, Indeks Produk dan Perkhidmatan Perindustrian turun 0.62 mata kepada 171.05 dan Indeks Perkhidmatan Kewangan menokok 100.89 mata kepada 17,470.11.

-- BERNAMA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berita baik untuk rakyat Malaysia, kini kita ada satu lagi pilihan bagi perkhidmatan jalur lebar – City Broadband. Ianya ditawarkan oleh anak syarikat Tenaga Nasional Berhad (TNB), iaitu Setia Haruman Technology.

TNB yang sinonim dengan pembekalan tenaga elektrik di Malaysia, telah membeli syarikat Setia Haruman Technology pada tahun lepas dengan harga RM28 juta. Maka bermulalah perjalanan TNB dalam menyediakan perkhidmatan jalur lebar ini pula.
Memperkenalkan Pelan City Broadband

Sumber: City Broadband

Teramatlah murah pelan 50Mbps pada harga RM79 sebulan. Datang dengan data tanpa had pula tu.

Tapi ada caj RM300 pula untuk kontrak 12 bulan. Jika kita buat kira-kira ke atas caj ini, ini bermakna sebulan kita bayar lebih RM25 (RM300 bahagi 12 bulan). Maka jumlah sebenar yang perlu dibayar adalah RM104 sebulan untuk tahun pertama. Tahun kedua baru RM79 sebulan berjalan.
Saham TNB Akan Naik?

Sumber: Bursa Marketplace

Produk baru dan perkhidmatan baru bakal mendatangkan punca pendapatan yang baru. Ada pendapatan baru, ada pula keuntungan baru.

Adakah kita bakal menyaksikan kenaikan saham TNB lepas ni?
TM Sudah Jatuh Ditimpa Tangga?

Sebelum ini pun, kita sudah membincangkan perihal Telekom Malaysia (TM) dalam artikel Bertabahlah Wahai Pemegang-Pemegang Saham Telekom Malaysia Berhad (TM).

TM dan syarikat-syarikat lain yang menawarkan perkhihdmatan jalur lebar, diminta menurunkan harga masing-masing. Ini kerana pihak kerajaan melihat bahawa harga yang ditawarkan adalah tidak kompetitif jika dibandingkan dengan negara-negara serantau yang lain.

Disebabkan permintaan menurun akibat daripada persaingan hebat, kini keuntungan juga menurun kerana terpaksa menurunkan harga.

Kesannya? Harga saham pun jatuh teruk.

Sumber: Bursa Marketplace

Kalau setahun yang lalu, saham TM berharga RM6 seunit, kini hanya RM2 lebih sahaja. Jatuh sebanyak 60% dalam masa setahun.

Yang lagi kesian, disebabkan harga saham yang jatuh banyak, TM tidak lagi disenaraikan dalam senarai elit FBMKLCI. Mereka bukan lagi berada dalam Top 30 syarikat yang hebat dalam Malaysia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IPO 2019 Nampaknya Meriah

Ada yang tak tahu apa maksud IPO ni? Ianya merupakan terbitan syer yang baru diwujudkan oleh sesebuah syarikat untuk dijual kepada pelabur awam pada harga tawaran yang dipersetujui. Maknanya sebelum saham sesuatu syarikat boleh dibeli di pasaran saham, kena melalui proses IPO terlebih dahulu.

Dan setakat tahun 2019 ni, dah dua IPO baru disenaraikan:

    DPI Holdings Berhad
    Gagasan Nadi Cergas

IPO yang bakal disenaraikan pada tahun 2019 adalah:

    QSR Brands
    Body Shop
    MR DIY
    Nasi Kandar Pelita

Kesemuanya merupakan nama-nama popular, yang kita memang kenal. Betul ke orang kata beli IPO ni konfem untung?

BACA SINI ->> http://www..KLFX.blogspot.com

 


.

IPO 2019 Nampaknya Meriah

Ada yang tak tahu apa maksud IPO ni? Ianya merupakan terbitan syer yang baru diwujudkan oleh sesebuah syarikat untuk dijual kepada pelabur awam pada harga tawaran yang dipersetujui. Maknanya sebelum saham sesuatu syarikat boleh dibeli di pasaran saham, kena melalui proses IPO terlebih dahulu.

Dan setakat tahun 2019 ni, dah dua IPO baru disenaraikan:

    DPI Holdings Berhad
    Gagasan Nadi Cergas

IPO yang bakal disenaraikan pada tahun 2019 adalah:

    QSR Brands
    Body Shop
    MR DIY
    Nasi Kandar Pelita

Kesemuanya merupakan nama-nama popular, yang kita memang kenal. Betul ke orang kata beli IPO ni konfem untung?

BACA SINI ->> http://www..KLFX.blogspot.com

 


.

Edited by Moderator2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minggu ini akan menjadi di antara yang paling sibuk kepada pelabur dan pedagang global memandangkan dua bank pusat utama akan mengumumkan dasar monetari terkini termasuk pengumuman data Non-Farm Payroll (NFP) pada hari Jumaat.

Bukan itu sahaja, rundingan perdagangan di antara Amerika Syarikat dan China juga akan berlangsung sekali lagi, walaupun ia telah berlanjutan sejak tahun lalu.

Federal Reserve (The Fed) dan Bank of England (BoE) dijangka akan mengekalkan kadar faedah walaupun momentum ekonomi semakin perlahan sejak awal tahun 2019. Di antara yang akan menjadi perhatian adalah perkembangan pasaran Jepun semasa berlangsungnya cuti umum selama 10 hari.

Berikut adalah lima tema utama yang bakal mewarnai pergerakan pasaran pada minggu ini.

1. Penetapan Dasar Monetari Federal Reserve

Lima-Penggerak-Utama-Pasaran-Global-Pada

The Fed akan mengumumkan dasar monetari terkini selepas bermesyuarat pada hari Khamis (2 Mei 2019) pada pukul 2 pagi waktu Malaysia. Bank pusat ini beralih sepenuhnya kepada nada yang lebih dovish dalam panduan yang mereka berikan kepada pasaran pada mesyuarat bulan Mac yang lalu. Ia memberi isyarat untuk tidak akan menaikkan kadar faedah pada tahun ini. Mereka juga mengumumkan penamatan lebih awal program pengurangan penyata imbangan bank pusat pada bulan September.

Sejak mesyuarat yang lalu, ada di kalangan pemerhati pasaran yang melihat potensi penurunan kadar faedah Fed Fund Rate.

Tiada laporan ramalan ekonomi terkini dalam mesyuarat bank pusat kali ini dan tumpuan akan terarah kepada pendapat terkini ahli-ahli Fed tentang prestasi ekonomi semasa.

Data pertumbuhan ekonomi yang memberangsangkan oleh China, Amerika Syarikat dan juga penangguhan Brexit memberi sedikit kelegaan kepada pasaran global, tetapi Eropah pula sedang mencatatkan pertumbuhan yang semakin perlahan.

2. Perkembangan Rundingan Kerajaan dan Pembangkang UK

Lima-Penggerak-Utama-Pasaran-Global-Pada

Pasaran UK masih berada di dalam ketidaktentuan khususnya mata wang Sterling walaupun Brexit telah ditangguhkan ke bulan Oktober. Tumpuan pada minggu ini akan terarah kepada retorik politik di UK dan perkembangan terbaru rundingan di antara kerajaan dan Parti Buruh pimpinan Jeremy Corbyn.

Berita terbaru yang diterima mengatakan Perdana Menteri Theresa May akan mengusulkan undian perjanjian Brexit seawal minggu ini. Namun, ia hanyalah spekulasi dan May dijangka tidak akan merisikokan undian itu di Parlimen dalam masa terdekat, memandangkan Oktober masih berbaki beberapa bulan.

3. Penetapan Dasar Monetari Bank of England

Lima-Penggerak-Utama-Pasaran-Global-Pada

Bank of England (BoE) akan mengumumkan dasar monetari terkini pada hari Khamis (2 Mei 2019) pada jam 7 petang waktu Malaysia. Tumpuan kali ini akan diberikan kepada panduan yang diberikan oleh Gabenor Mark Carney selepas pengumuman dasar.

Bank pusat ini sepatutnya berada dalam fasa pengetatan kadar faedah jika bukan disebabkan isu Brexit. Persoalan sekarang, adakah penangguhan Brexit dari bulan April ke Oktober memberikan lebih kepastian dan meningkatkan peluang kenaikan kadar faedah?

Walaubagaimanapun, BoE dijangka akan terus mengekalkan kadar faedah pada paras 0.75%, tetapi isi kandungan minit mesyuarat dan laporan inflasi akan turut menjadi perhatian untuk mendapatkan pendirian sebenar bank pusat terhadap hala tuju dasar di masa hadapan.

4. Data Ekonomi Penting Amerika Syarikat, Non-Farm Payroll (NFP)

Lima-Penggerak-Utama-Pasaran-Global-Pada

Wall Street akan memberikan perhatian kepada data NFP bulan ini, selepas laporan pekerjaan bulan Mac yang begitu memberangsangkan dan prestasi pertumbuhan ekonomi yang positif. Pakar ekonomi berpendapat pasaran ketika ini dijangka begitu sensitif kepada data ekonomi. Pasaran akan fokus kepada data kali ini sama ada momentum laporan bulan Mac berterusan ke bulan April.

Fokus utama pada minggu ini sudah tentu kepada data pekerjaan NFP, lebih-lebih lagi data sebelum ini mencatat bacaan yang jauh lebih besar berbanding bulan Februari. Amerika Syarikat mencatat tambahan sebanyak 196,000 pekerjaan pada bulan Mac berbanding 20,000 pada bulan sebelum itu.

Data ini akan dikeluarkan pada hari Jumaat (3 Mei 2019) pada pukul 8.30 malam. Di antara yang menjadi perhatian pasaran juga adalah beberapa data ekonomi lain seperti, data kadar pengangguran, purata pendapatan per jam dan juga indeks aktiviti ekonomi ISM Non-Manufacturing PMI yang mewakili sebahagian besar ekonomi Amerika Syarikat.

5. Cuti Panjang Pasaran Jepun

Lima-Penggerak-Utama-Pasaran-Global-Pada

Jepun sudah memulakan cuti panjangnya selama 10 hari sejak Sabtu (27 April 2019), bagi menyambut peralihan takhta Maharaja Jepun kepada Putera Mahkota Naruhito pada Selasa (30 April 2019) dan Rabu (1 Mei 2019).

Ini bermaksud sektor perbankan dan pasaran kewangan Jepun terpaksa ditutup selama enam sesi dagangan berturut-turut menjadikan ia penutupan paling panjang sejak Perang Dunia Kedua.

Agensi Perkhidmatan kewangan Jepun telah menggesa pedagang matawang untuk menguruskan posisi mereka secara berhemah sebelum cuti bermula. Agensi tersebut juga telah mengambil langkah berjaga-jaga dan terus memerhatikan pergerakan pasaran bagi mengesan aktiviti ‘manipulasi pasaran’ sepanjang cuti umum berlangsung.

 

 

 

more... http://KLFX.blogspot.com

 

 

 

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tips Saham


Date    Name    Last$    Latest$    Target$    Diff$    Diff%    Call    News    
05/21    GBGAQRS    1.34    1.24    1.72    +0.38    +28.36%    Buy    Gabungan Aqrs Berhad - Blip In Earnings


LAGI TIPS SAHAM  >> https://klfx.blogspot.com

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

BUY IJM (2.46) target (2.96)

News: Construction - Contract Awards for 2Q19

 

 

BUY IJM (2.46) target (2.96)

News: Construction - Contract Awards for 2Q19


Dapatkan Tips Saham disini  ->> www.KLFX.blogspot.com


.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apa Itu Pecahan Saham Atau Share Split? Ketahui Juga Dua Kelebihannya


Pernah tak anda mengalami situasi di mana saham yang dibeli berubah harga menjadi lebih rendah tetapi jumlah saham anda bertambah? Ini adalah disebabkan tindakan korporat yang dilaksanakan oleh syarikat tersebut, oleh itu jangan panik. Ianya dikenali sebagai pecahan saham atau share split.

Secara ringkasnya, pecahan saham seumpama anda mempunyai sekeping RM100. Kemudian, syarikat ingin menukarkan duit itu menjadi 2 keping RM50. Nilainya tetap sama iaitu RM100.

Pecahan saham merupakan satu tindakan korporat yang akan menambahkan jumlah unit saham, seterusnya menurunkan harga saham tersebut. Jadi, modal pasaran syarikat itu tetap tidak berubah. Untuk pecahan saham setiap 1-unit menjadi 2-unit, pelabur akan mendapat 1-unit tambahan untuk setiap 1-unit saham yang kita pegang, tetapi harga saham tersebut akan kurang separuh.

Untuk mendapatkan gambaran yang lebih jelas, kita kaji tindakan korporat yang dilaksanakan oleh JHM Consolidation Berhad. Pada asalnya, saham ini didagangkan pada harga RM3.00 dan mempunyai 250 juta saham keseluruhan di mana jumlah modal pasarannya bersamaan RM750 juta.

JHM telah  melaksanakan pecahan saham di mana setiap 1-unit menjadi 2-unit. Sekiranya pelabur memiliki 10,000-unit saham, beliau akan menerima 10,000-unit lagi saham tambahan (20,000-unit keseluruhan), tetapi harga diturunkan 50% daripada RM3.00 menjadi RM1.50. Anda akan lihat modal pasaran tidak berubah tetapi jumlah unit saham keseluruhan akan meningkat kepada 500 juta saham dan harga saham turun 50% menjadi RM1.50.

Cara paling mudah untuk mengira harga baru saham selepas pecahan saham adalah dengan membahagikan harga saham sebelumnya dengan nisbah pecahan saham tersebut. Dalam scenario JHM ianya bersamaan RM3.00 / (2/1) = RM1.50.

Jadi apa kelebihan melakukan pecahan saham jika tidak mengubah nilai modal pasaran syarikat? Dua kelebihan mengapa syarikat melaksanakan pecahan saham:
1. Psikologi

Apabila harga saham kian meningkat tinggi, pelabur mula merasakan harga terlalu tinggi untuk dibeli dan pelabur kecil-kecilan mungkin tidak mampu membeli. Dengan tindakan korporat ini, ia akan menurunkan harga ke paras yang lebih menarik.

Walaupun nilainya tidak berubah, tetapi harga saham yang rendah akan menarik perhatian pelabur. Ia juga membuat pelabur merasakan mereka memiliki lebih banyak saham untuk didagangkan.
2. Liquidity

Apabila jumlah saham bertambah dan harga berkurang, ini akan meningkatkan volume pembeli dan penjual serta menurunkan bidaan minimum saham tersebut. Sebagai contoh, saham NESTLE di mana harga mencecah ratusan ringgit, volume pembeli dan penjual amat kecil dan bidaan minimumnya adalah 10 sen berbanding saham bawah RM1.00 di mana bidaan minimumnya adalah 0.5 sen dan volume pembeli dan penjual juga lebih banyak.

Ada yang mengatakan bahawa tindakan korporat ini merupakan satu petunjuk yang baik. Ini kerana harga saham syarikat tersebut meningkat tinggi dan berada dalam prestasi yang baik. Tapi kena ingat, ianya tidak mengubah nilai sebenar saham tersebut.

Apa Itu Pecahan Saham Atau Share Split? Ketahui Juga Dua Kelebihannya


Pernah tak anda mengalami situasi di mana saham yang dibeli berubah harga menjadi lebih rendah tetapi jumlah saham anda bertambah? Ini adalah disebabkan tindakan korporat yang dilaksanakan oleh syarikat tersebut, oleh itu jangan panik. Ianya dikenali sebagai pecahan saham atau share split.

Secara ringkasnya, pecahan saham seumpama anda mempunyai sekeping RM100. Kemudian, syarikat ingin menukarkan duit itu menjadi 2 keping RM50. Nilainya tetap sama iaitu RM100.

Pecahan saham merupakan satu tindakan korporat yang akan menambahkan jumlah unit saham, seterusnya menurunkan harga saham tersebut. Jadi, modal pasaran syarikat itu tetap tidak berubah. Untuk pecahan saham setiap 1-unit menjadi 2-unit, pelabur akan mendapat 1-unit tambahan untuk setiap 1-unit saham yang kita pegang, tetapi harga saham tersebut akan kurang separuh.

Untuk mendapatkan gambaran yang lebih jelas, kita kaji tindakan korporat yang dilaksanakan oleh JHM Consolidation Berhad. Pada asalnya, saham ini didagangkan pada harga RM3.00 dan mempunyai 250 juta saham keseluruhan di mana jumlah modal pasarannya bersamaan RM750 juta.

JHM telah  melaksanakan pecahan saham di mana setiap 1-unit menjadi 2-unit. Sekiranya pelabur memiliki 10,000-unit saham, beliau akan menerima 10,000-unit lagi saham tambahan (20,000-unit keseluruhan), tetapi harga diturunkan 50% daripada RM3.00 menjadi RM1.50. Anda akan lihat modal pasaran tidak berubah tetapi jumlah unit saham keseluruhan akan meningkat kepada 500 juta saham dan harga saham turun 50% menjadi RM1.50.

Cara paling mudah untuk mengira harga baru saham selepas pecahan saham adalah dengan membahagikan harga saham sebelumnya dengan nisbah pecahan saham tersebut. Dalam scenario JHM ianya bersamaan RM3.00 / (2/1) = RM1.50.

Jadi apa kelebihan melakukan pecahan saham jika tidak mengubah nilai modal pasaran syarikat? Dua kelebihan mengapa syarikat melaksanakan pecahan saham:
1. Psikologi

Apabila harga saham kian meningkat tinggi, pelabur mula merasakan harga terlalu tinggi untuk dibeli dan pelabur kecil-kecilan mungkin tidak mampu membeli. Dengan tindakan korporat ini, ia akan menurunkan harga ke paras yang lebih menarik.

Walaupun nilainya tidak berubah, tetapi harga saham yang rendah akan menarik perhatian pelabur. Ia juga membuat pelabur merasakan mereka memiliki lebih banyak saham untuk didagangkan.
2. Liquidity

Apabila jumlah saham bertambah dan harga berkurang, ini akan meningkatkan volume pembeli dan penjual serta menurunkan bidaan minimum saham tersebut. Sebagai contoh, saham NESTLE di mana harga mencecah ratusan ringgit, volume pembeli dan penjual amat kecil dan bidaan minimumnya adalah 10 sen berbanding saham bawah RM1.00 di mana bidaan minimumnya adalah 0.5 sen dan volume pembeli dan penjual juga lebih banyak.

Ada yang mengatakan bahawa tindakan korporat ini merupakan satu petunjuk yang baik. Ini kerana harga saham syarikat tersebut meningkat tinggi dan berada dalam prestasi yang baik. Tapi kena ingat, ianya tidak mengubah nilai sebenar saham tersebut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apa Itu i-Invest?

1. Ia adalah salah satu aplikasi untuk memudahkan para pencarum KWSP untuk melabur sebahagian lebihan akaun 1 ke dalam unit saham amanah (unit trust) secara Do-It-Yourself (DIY)

2. Sebanyak 30% lebihan simpanan asas (basic saving) akaun 1 dalam satu masa

3. Jumlah simpanan asas berbeza ikut umur. Boleh google dan muat turun jadual simpanan asas

4. Pencarum boleh melabur secara langsung tanpa pengantara Unit Trust Consultant (UTC)

5. Caj yang dikenakan maksima 0.5% berbanding 3.0% sekiranya menggunakan khidmat pengantara
Siapa Yang Sesuai Guna i-Invest?

1. Pencarum KWSP yang mempunyai lebihan di dalam akaun 1

2. Pencarum yang mempunyai pengetahuan dan kemahiran dalam memilih dana-dana unit amanah

3. Pencarum yang tahu menganalisis prestasi-prestasi dana unit amanah

Ini sesuatu yang sangat bagus. Pencarum yang mahir boleh mengurangkan kos pelaburan dengan buat secara DIY. Yelah, kalau dah sendiri mahir buat apa guna khidmat orang tengah pula kan?
Tapi Bagaimana Dengan Mereka Yang Kurang Kemahiran?

1. Sebaiknya menggunakan khidmat UTC atau pun Licensed Financial Planner

2. Memang kos menggunakan khidmat mereka lebih mahal (3.0%) tetapi ia lebih murah berbanding kos tersilap memilih dana

3. Malah sekiranya menggunakan khidmat Licensed Financial Planner, pencarum boleh melabur juga ke dalam instrument pelaburan yang lain (tak terhad) kepada unit amanah saja


Kelas Saham Bursa Malaysia & WallStreet (CFD) - RM69 shj? >> http://www.KLFX.blogspot.com
Kursus FCPO & Pelaburan EMAS (GOLD Trasing)- RM69 Sahaja ? >> http://www.KLFX.blogspot.My

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Similar Content

    • By hanatasya
      - Kelas Bahasa Inggeris Dewasa & Tuisyen MUeT / iELTs (RM 69 shj!) => http://www.MyCambridge.blogspot.My   - Khidmat Proofread & Terjemahan Melayu - English > Buku / Jurnal / Tesis / Abstrak / Assignment / Speech / Artikel

      - Service Transcribe - tukar audio / video ke >> Microsoft Words Text
        Prosedur Tempahan :   a. Emelkan ke >> [email protected] :

      - Dokumen yang ingin diterjemah / proofread 
      - ATAU  Audio / Video yang perlu di Transcribe
         
      b. Kami akan reply dengan "Quote Harga" serta akaun pembayaran.
      c. Hantar deposit ke akaun pembayaran dan kerja akan dimulakan.
      d. Hasil kerja yang telah siap akan dihantar selepas baki dijelaskan.     *Sijil Penterjemah dan Surat Pengesahan ada disediakan. **Resit juga tersedia untuk tujuan claim.       Antara pelanggan yang mengunakan khidmat kami:

      1. Senior research fellow, Social Security Research Centre, University of Malaya

      2. Jabatan Geografi & Alam Sekitar, Fakulti Sains Kemanusiaan Universiti Pendidikan Sultan Idris, 35900 Tanjong Malim, Perak, MALAYSIA

      3. Research Management Center , Faculty of Medicine, University of Malaya 50603, Kuala Lumpur, Malaysia         #Diskaun untuk UM, UPSI, UPM, UiTM, UKM, UTM, UTeM, UNIMAS, UMS, UMP, UUM, UNIMAP, UMK, UniSZA, UPNM, UMT, USAS, UTHM , etc.       *****Share INFO ini dengan rakan Anda !
    • By AinKaoruWong
      Adakah anda masih ragu-ragu dengan penguasaan Bahasa Inggeris anda? masih teragak-agak untuk membuat pembentangan atau temuduga dalam Bahasa Inggeris?    KELAS ENGLISH DEWASA MYCAMBRIDGE- Untuk Kerja, Perniagaan, Melancong, Berhijrah, Mewakili syarikat- Cuti Sekolah- Semester break Universiti / Kolej- Tuisyen MUeT / iELTS- Tuition English SPM, PT3, STPM, STAM, SPM Ulangan Kadungan: WRITING, SPEAKING, READING dan LISTENING - Terbuka untuk mereka yang langsung tidak tahu bercakap B.I Jumlah Pelajar : 1 ~ 4 orang / kelas - pelajar tidak perlu malu utk speaking ! Kehadiran & Cuti : Kelas biasa adalah fleksibel, 4 minggu dikira 1 bulan, contohnya pelajar boleh bermula pertengahan bulan September dan habis awal Disember, dan hanya hadir 4 minggu kelas - dikira 1 bulan. Lokasi : SELURUH Malaysia (KLang, Shah Alam, Seremban, Kuala Lumpur, Putrajaya, Johor, Melaka, Negeri Sembilan, Perak, Kedah, Penang, Perlis, Kelantan, Terengganu, Pahang, Sarawak, Sabah), Singapura dan Brunei.  KATEGORI KELAS (Di Rumah / Center)Biasa : 5 Bulan (bergantung kepada kemampuan pelajar) Express : 18 jam (1 Bulan ATAU 3 hari ) Online : Boleh mengambil masa yang sesuai untuk belajar walaupun di tengah malam / Tidak perlu bersusah payah datang ke pusat belajar.  Maklumat Lanjut >> http://MyCambridge.blogspot.my   . 
    • By Moderator2
      KLFX menawarkan Kelas FCPO (Dagangan Hadapan Kelapa Sawit) dari Beginner sehingga Advance :

      Kandungan Kelas:

      · Cara step by step untuk bermula dalam dunia FCPO melalui IB

      · Cara nak dapat Data Import Export & cara exploitasinya bagi mengurangkan risiko kerugian DAN mendapat keuntungan yang lebih Konsisten

      · Cara Scalping FCPO mengunakan Momentum Pullback Strategy

      · Analisis Dalian Soy Data dan impaknya terhadap FCPO




      KELEBIHAN FCPO BERBANDING SAHAM

      1. MODAL RENDAH
      Modal serendah RM3,000 sahaja boleh mula trade FCPO !
      Setiap 1 lot kontrak FCPO tu sebenarnya ada 25tan minyak sawit mentah sebenar.
      RM3,000 x 25tan = RM75,000. Jadi tanpa perlu ada 25tan minyak sawit yang sebenar, anda sudah berurusniaga 25tan minyak sawit sebenarnya.

      2. KEUNTUNGAN YANG TINGGI
      1 mata pergerakkan harga dalam FCPO bersamaan dengan RM25 setiap lot, jika perubahan 100 mata bersamaan dengan RM2,500. Setiap hari purata pergerakkan antara 30-40 mata naik dan turun !

      3. KEUNTUNGAN 2 HALA
      Yang ini KELEBIHAN yang paling disukai trader FCPO. Harga NAIK boleh untung, kalau Harga TURUN pun boleh untung. Sama juga, tak ada ilmu tak ada untung..ok

      4. FOKUS KEPADA 1 PERKARA
      FCPO ni mudah, tak banyak nak kaji , cuma kaji data import export dan lihat sejarah pergerakkan harga yang lama untuk jangka kemungkinan pergerakkan harga akan datang. FOKUS hanya kepada 1 perkara sahaja iaitu FCPO, dalam saham ada hampir 1000 syarikat tersenarai di Bursa Malaysia, untuk dikaji.



      Kursus boleh diambil secara Online / WhatsApp Video Call ATAU Kelas Bersemuka Seluruh Malaysia

      Maklumat lanjut >> https://KLFX.blogspot.My 
       ursussaham belajar membaca harga saham hari ini belajar membaca indeks saham prosedur membeli saham belajar main saham saham online main saham belajar saham online cara bermain saham belajar main saham online harga saham cara membeli saham jual beli saham broker saham info saham bskl saham pelaburan menguntungkan pelaburan jangka panjang value investment value investing strategy analisa teknikal saham fundamental saham kursus saham belajar membaca harga saham hari ini belajar membaca indeks saham prosedur membeli saham belajar main saham saham online main saham belajar saham online cara bermain saham belajar main saham online harga saham cara membeli saham jual beli saham broker saham info saham bskl saham pelaburan menguntungkan pelaburan jangka panjang value investment value investing strategy analisa teknikal saham fundamental saham kursus saham belajar membaca harga saham hari ini belajar membaca indeks saham prosedur membeli saham belajar main saham saham online main saham belajar saham online cara bermain saham belajar main saham online harga saham cara membeli saham jual beli saham broker saham info saham bskl saham pelaburan menguntungkan pelaburan jangka panjang value investment value investing strategy analisa teknikal saham fundamental sahapalm oil futures fcpo trading fcpo chart malaysia futures trading how to trade futures in malaysia palm oil price futures trading malaysia crude palm oil futures futures trading in malaysia crude palm oil futures fcpo cpo futures trading cpo futures futures crude palm oil futures malaysia fcpo malaysia crude palm oil price trade fcpo what is crude palm oil future crude palm oil crude palm oil futures trading oil price bursan malaysia future trading malaysia palm oil malaysia palm oil prices bursa futures crude palm oil futures malaysia crude palm oil fkli futures bursa malaysia cpo futures palm oil industry malaysian futures crude palm oil price chart palm oil in malaysia malaysia crude palm oil online trading malaysia cpo price palm oil price chart gold trading malaysia oil palm crude palm oil future palm oil trading companies palm oil futures market oil palm oil price chart palm oil trading crude palm oil in malaysia trading palm oil palm oil hq palm oil mill soybean oil futures palm oil futures Malaysia  palm oil futures fcpo trading fcpo chart malaysia futures trading how to trade futures in malaysia palm oil price futures trading malaysia crude palm oil futures futures trading in malaysia crude palm oil futures fcpo cpo futures trading cpo futures futures crude palm oil futures malaysia fcpo malaysia crude palm oil price trade fcpo what is crude palm oil future crude palm oil crude palm oil futures trading oil price bursan malaysia future trading malaysia palm oil malaysia palm oil prices bursa futures crude palm oil futures malaysia crude palm oil fkli futures bursa malaysia cpo futures palm oil industry malaysian futures crude palm oil price chart palm oil in malaysia malaysia crude palm oil online trading malaysia cpo price palm oil price chart gold trading malaysia oil palm crude palm oil future palm oil trading companies palm oil futures market oil palm oil price chart palm oil trading crude palm oil in malaysia trading palm oil palm oil hq palm oil mill soybean oil futures palm oil futures Malaysia palm oil futures fcpo trading fcpo chart malaysia futures trading how to trade futures in malaysia palm oil price futures trading malaysia crude palm oil futures futures trading in malaysia crude palm oil futures fcpo cpo futures trading cpo futures futures crude palm oil futures malaysia fcpo malaysia crude palm oil price trade fcpo what is crude palm oil future crude palm oil crude palm oil futures trading oil price bursan malaysia future trading malaysia palm oil malaysia palm oil prices bursa futures crude palm oil futures malaysia crude palm oil fkli futures bursa malaysia cpo futures palm oil industry malaysian futures crude palm oil price chart palm oil in malaysia malaysia crude palm oil online trading malaysia cpo price palm oil price chart gold trading malaysia oil palm crude palm oil future palm oil trading companies palm oil futures market oil
       
    • By Moderator2
      KLFX menawarkan Kelas Trading Forex & Cara mengurangkan Risiko Kerugian disamping mendapat Keuntungan Konsisten :

      Kandungan Kelas:

      · Cara step by step untuk bermula dalam dunia Forex mengunakan SmartPhone shj

      · Cara menggunakan Analisis Double Zero & Pair Screening bagi mengurangkan risiko kerugian DAN mendapat keuntungan yang lebih Konsisten

      · Cara Scalping FOREX mengunakan Momentum Exhaustion Pullback Strategy

      · Belajar News Analisis dan impaknya terhadap FOREX  Contoh Profit Forex:  Kelebihan Forex
        Boleh buat di mana-mana yang anda suka, janji ada internet. Sekarang trade di handphone pun boleh.
        Tiada bos yang arah itu ini. Anda sendiri bos, anda sendiri kuli. Nak buat full time atau part time ikut suka masing-masing. Tiada orang tengah. Tak perlu cable-cable, bodek sana-sini. Modal kecil dan kos transaksi murah. Keuntungan tanpa batas. Boleh buat bila-bila anda suka, pasaran buka 24 jam sehari. Tiada persaingan seperti perniagaan konvensional. Maksudnya tak perlu nak berebut-rebut pelanggan. Tiada siapa boleh monopoli market. Ingat senang ke nak pusing market $5 trilion tu? Ada leverage. Modal minima, tapi boleh trade macam ada modal besar. Risiko terhad. Anda hanya boleh rugi modal yang dilaburkan sahaja.  Kursus boleh diambil secara Online / WhatsApp Video Call ATAU Kelas Bersemuka Seluruh Malaysia Maklumat lanjut >> https://KLFX.blogspot.My  free money forex free money forex no deposit free money forex broker free money forex trading free money forex promotion free money trade forex free real money forex free real money forex account free forex money no deposit 2016 free real money forex no deposit free start money forex free money forex account free real money forex brokers forex free money no deposit needed money management forex excel free free money for forex free cash for forex trading forex+free money for trade free money for forex trading get free forex money get free money for forex trading free money in forex free money to invest in forex forex money management software free free money on forex forex free money real free real money forex trading free forex start money free forex start up money free money to start trading forex free cash forex trading forex brokers with free money to trade forex with free money indicator forex indicator forex terbaik indicator forex percuma free indicator forex best indicator forex adx indicator forex indicator forex download cci indicator forex trend indicator forex best indicator forex trading free download indicator forex alligator indicator forex stochastic indicator forex momentum indicator forex rsi indicator forex volume indicator forex macd indicator forex best trend indicator forex fractal indicator forex signal indicator forex leading indicator forex atr indicator forex zigzag indicator forex the best indicator forex volatility indicator forex zig zag indicator forex fractals indicator forex awesome indicator forex price action indicator forex fisher indicator forex teknikal   indicator forex indicator forex terbaik indicator forex percuma free indicator forex best indicator forex adx indicator forex indicator forex download cci indicator forex trend indicator forex best indicator forex trading free download indicator forex alligator indicator forex stochastic indicator forex momentum indicator forex rsi indicator forex volume indicator forex macd indicator forex best trend indicator forex fractal indicator forex signal indicator forex leading indicator forex atr indicator forex zigzag indicator forex the best indicator forex volatility indicator forex zig zag indicator forex fractals indicator forex awesome indicator forex price action indicator forex fisher indicator forex teknikal    indicator forex indicator forex terbaik indicator forex percuma free indicator forex best indicator forex adx indicator forex indicator forex download cci indicator forex trend indicator forex best indicator forex trading free download indicator forex alligator indicator forex stochastic indicator forex momentum indicator forex rsi indicator forex volume indicator forex macd indicator forex best trend indicator forex fractal indicator forex signal indicator forex leading indicator forex atr indicator forex zigzag indicator forex the best indicator forex volatility indicator forex zig zag indicator forex fractals indicator forex awesome indicator forex price action indicator forex fisher indicator forex teknikal 
×
×
  • Create New...