Jump to content
Sign in to follow this  
dian5610

Kekasihku Milik Orang

Recommended Posts

salam semua..just nk share & mintak pendapat....saya becinta 3tahun family saya semua knal..tiba2 kekasih saya berkahwin dengan org lain..katanya demi family..antara [email protected] saya pn xpasti..apa yg saya tau selama saya ngn dia mmg bahagia..raya pn still datang rumah..tup2 col 2hari xdapt..tau2 dh kahwin..sedih memang sedih time dapat tau tu..yg paling sedih dh nk dekat setaun dia tunang..so kira macam becinta ngn tunang org la..huhu...tp yg hairannya time tau tu x nangis sangat la.sbb dh set  apa2 pn dia dh suami org..no fon semua saya tukar..fmly usaha buat penawar supaya x ingat..org sekililing mmg xleh trima benda ni..tp saya x rsa sgt semua tu..dalam sebulan berlalu saya ngn dia lansung x berhubung,nk jadikan cerita selepas sebulan..masing rindu & cari blik melalui emel..now skarang kami macm bercinta balik kami penah berjumpa selepas dia brlkhwin.dia ckp xbhgia ngn perkahwinannya..semua sbb family..dia masih mengharapkan saya..tp masih terlalu awal untuk dia cari jalan mcm mna.sbb baru 3bulan berkahwin.saya pn masih sayangkannya..setiap kali saya ambil langkah untuk jauhkan diri darinya..semakin hampir saya ngn dia..saya sendri xtau apa  yang terbaik..saya tau berdosa klu kami teruskan perhubungan ni..klu terbongkar saya yg akan dituduh perosak umahtangga orang.dia mntak saya bersabar...apa yang patut saya buat untuk selesaikan masalah ini...perlukah saya [email protected] pintu hati ini untuk org lain...tp buat masa sekarang hati saya dh mati..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ni pendapat sy, org yg xde awek,xsmpai umo lg nk kawin etc :3: ,better la lpekn die..

try slow2 lpekn die..nk lpekn tros mmg xle

start dgn buang mne2 kenangan bersama die,tukar email etc

sng citer jgn ad contact pon dgn die..

klu die ajak kluar pe sume,xpyh pegi..

 

dlm kes ni,bkn stakat jd perosak rumah tangga je...tkot2 bleh terbabas smpai terlanjur dgn suami org pon ad....

klu la die sygkn awk,ptotnye awl2 lg die da bgtau die da bertunang

1 lg,klu 3 bulan je die tahan dgn bini die,agak2 bpe bulan sblom die buat mende yg sama kat awk??
ni bkn tuduh die pape,jzt sbg ingatan tkot perkara yg sama terjadi kat awk

lelaki ni bnyk jenis,perempuan pon bnyk jenis..

die da jd suami org, awk troskn la hidop..cari yg lain

xsmestinya on the spot dpt pengganti...ni nk kne seru ccput ni

wanita lbih mengenali wanita...

Edited by dvdbane

Share this post


Link to post
Share on other sites

yang diseru sudah datang... aku sokong dvdbane...

 

hang lupakan jer laa dia... jodoh tu rahsia Allah.. hang ingat memang sengaja ke dia bleh kawin ngan isteri dia sekarang semua nya dengan izin Allah.. kenapa Allah buat macam tuh sebab dah memang tertulis itu jodoh bf hang tuh...

 

jangan laa nak menaguk di air yang keruh... baik hang pi beli ayaq mineral lagi jernih...hahahhahaa....

 

aku nasihat kan hang jangan laa ada hubungan ngan dia lagi... memang hang akan kata kat aku cakap senang... cuba rasa tengok... hihihi.. aku pung dah pernah rasa walaupun bf aku tuh tak terus kawin kan... tapi still sama jugak kes nya...

 

Allah dah rencana kan yang lebih baik untuk hang buat apa masih berpaling kebelakang... teruskan jer perjalanan... ujian yang diberi Allah bukan suruh kita berhenti di satu noktah sebalik nya kita perlu yakin dan teruskan perjalanan...

 

yang dah lepas tuh usah dikenang-kenang....

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalau dia yg dok kenang mengenang kira mcm mna plak..konpius lorrr

 

dia yang kenang tu masalah dia bukan masalah hang... dia yang putus kan untuk kawin dengan perempuan pilihan keluarga so semua tuh masalah yang di create sendiri oleh dia... dengan erti kata lain dia tu seorang yang tamak haloba yang sana nak yang sini takmau lepas... jodoh tetap jodoh hang buat camna pung kalau dah memang jodoh diaorang takleh wat camna jugak...

 

yang hang dah jadi mangsa sudah laa.. pastu hang nak pulak hidup dengan janji2 manis dia nak tunggu dia ceraikan isteri dia dan nikah ngan hang konon nak bukti kan janji setia... tapi apa jaminan hang yang dia akan sehidup semati ngan hang ntah berapa lama pulak dia amik masa nanti untuk ceraikan hang bila dia dah jumpa yang lain pulak....

 

aku boleh nasihatkan hang laa untuk lupa kan dia.. terima takdir ni dia bukan jodoh hang.. tapi terpulang kan diri hang sendiri untuk terima kenyataan hidup nih...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Den sokong akak cputsedut Gatai la kawan hang tu..eh, skipping utara plaks... Nampak sangat dia lelaki tak elok, dah ada isteri yg halal, nak kacau bukan muhrim. Orang camtu tak layak jadi suami sesiapa pun

Share this post


Link to post
Share on other sites

rasa bersemangat teruih nk lupa...tq semua...

 

semangat kena ada action pun kena ada jugak... jangan hangat2 taik ayam.. kena fokus... soal hati nih memang susah skit... satgi dia mai pujuk rayu kalau tak kuat bleh bungkus... hahahahahaa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ada satu dialog filem kot, yang aku rasa menarik dan sesuai dengan situasi ni.

si perempuan ada kekasih hati, then tah cemana kahwin dengan lelaki lain.
si perempuan kata susah nak lupakan kekasih lama dia.

suami dia kata, saya tak suruh awak lupakan dia. itu memori awak dan kenangan zaman lampau awak, catatan diari dan sejarah hidup awak.

so...

1st, awak kena kenal siapa awak.
maksud saya, apa yang perlu awak lakukan sekarang.
maksud saya, jika awak seorang anak kepada kedua ibu bapa awak, adakah sudah awak menyantuni mereka?
jika awak pekerja, adakah awak sudah laksanakan tugas awak?

2nd, buat apa yang perlu awak buat sekarang.
masudnya, sibukkan diri dengan benda bermanfaat.
jika tidak, ombak memori itu datang dan awak akan hanyut jika melayannya.

dengan kesedaran diri, dan kesibukan diri, dapat membantu awak memperkuatkan jati diri sendiri.
fokus kepada matlamat, visi dan misi. dan penting jugak, kawan yang membimbing.

kekadang kita boleh terhanyut jugak, terjiwang sikit. so, ada kawan ni boleh tolong sedarkan kita.

insyaAllah, jaga diri, jaga perintah agama, jaga adab sopan budaya kita, dan fokus !

Share this post


Link to post
Share on other sites

apa cara paling efisyen untuk melupakan seseorang?

 

kita mana bleh nak lupakan seseorang tuh... tak baek putus kan silaturrahim... tapi kita bleh cuba terima kenyataan yang dia bukan untuk kita... takde jodoh orang kata... hihihihi... 

 

untuk terima kenyataan itu ada lah yang paling susah untuk dilakukan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

kita mana bleh nak lupakan seseorang tuh... tak baek putus kan silaturrahim... tapi kita bleh cuba terima kenyataan yang dia bukan untuk kita... takde jodoh orang kata... hihihihi... 

 

untuk terima kenyataan itu ada lah yang paling susah untuk dilakukan...

 

Aku pun nak cuba lupakan seseorang.. dulu pernah rapat. Hari tu terserempak kat econsave.. dia sapa aku.. dia cakap dia single lagi.. pastu leh pulak gurau cakap dia tunggu aku.. umur sama ngn aku.. 

 

masalah makin mature makin lawa pulak dia tu...

 

aku dah kawen.. rasa tak selesa la terkenang orang tu jer..

 

dah ada no phone dia ni... kalau aku diamkan jer terputus balik ke silaturrahim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Aku pun nak cuba lupakan seseorang.. dulu pernah rapat. Hari tu terserempak kat econsave.. dia sapa aku.. dia cakap dia single lagi.. pastu leh pulak gurau cakap dia tunggu aku.. umur sama ngn aku.. 

 

masalah makin mature makin lawa pulak dia tu...

 

aku dah kawen.. rasa tak selesa la terkenang orang tu jer..

 

dah ada no phone dia ni... kalau aku diamkan jer terputus balik ke silaturrahim?

 

putus silaturahim tuh tak semestinya kita kena call2 dia selalu jumpa2 selalu.. tak buat semua tuh tak bukti pun terputus silalturahim...

 

ko dah kawin watpe ko nak fikir benda2 remeh camni... dah jumpa tuh dah laa.. kalau dah hang pung tau dia gurau2 kata tunggu hang..means dia gurau2 laa.. Full Stop..!!

 

so apa nak dipeningkan lagi.. kena ingat lagi banyak ko fikir lagi laa iblis senang nak bisikkan hasutan yang tak berasas dan mengaburi mata hati hang supaya curang..hati2 ye... ada yang memerhati... hahahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

putus silaturahim tuh tak semestinya kita kena call2 dia selalu jumpa2 selalu.. tak buat semua tuh tak bukti pun terputus silalturahim...

 

ko dah kawin watpe ko nak fikir benda2 remeh camni... dah jumpa tuh dah laa.. kalau dah hang pung tau dia gurau2 kata tunggu hang..means dia gurau2 laa.. Full Stop..!!

 

so apa nak dipeningkan lagi.. kena ingat lagi banyak ko fikir lagi laa iblis senang nak bisikkan hasutan yang tak berasas dan mengaburi mata hati hang supaya curang..hati2 ye... ada yang memerhati... hahahahaha

 

pening2 fikir tu x la.. 

 

taktaw la.. gurau ke serious.. asyik2 call aku ajak hang out jer.. aku pun dah kenalkan ngn bini aku.. makin la aku tak selesa.. aku rasa dia rapat balik kot.. pasal dia selalu cakap "ye la xda sapa nak kat kita" banyak kali pulak tu..

 

tapi bersangka baik lagi aku ni.. takkan la dia nak kacau rumah tangga kan..

 

camner ekk nak wat sikawan lama ni supaya tak rapat2 ngn isteri aku?.. bini aku ni pun dah macam syok jer kawan ngn dia..



lelaki kalau berkemampuan dan mampu untuk adil,boleh la kot isi kekosongan yang ada :3:

 

mampu adil rasanya.. tapi batin jer..  :153:

 

zahir tu rasanya belum kot..

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

pening2 fikir tu x la.. 

 

taktaw la.. gurau ke serious.. asyik2 call aku ajak hang out jer.. aku pun dah kenalkan ngn bini aku.. makin la aku tak selesa.. aku rasa dia rapat balik kot.. pasal dia selalu cakap "ye la xda sapa nak kat kita" banyak kali pulak tu..

 

tapi bersangka baik lagi aku ni.. takkan la dia nak kacau rumah tangga kan..

 

camner ekk nak wat sikawan lama ni supaya tak rapat2 ngn isteri aku?.. bini aku ni pun dah macam syok jer kawan ngn dia..



 

mampu adil rasanya.. tapi batin jer..  :153:

 

zahir tu rasanya belum kot..

 

aku rasa macam tak salah kot dia nak rapat ngan bini hang... kalau dia kata takde sapa nak kat dia.. memang betui laa kot takde sapa mau kat dia termasuk hang pung takmau kat dia... so apa yang hang nak pening2... pelik laa hang nih...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

aku rasa macam tak salah kot dia nak rapat ngan bini hang... kalau dia kata takde sapa nak kat dia.. memang betui laa kot takde sapa mau kat dia termasuk hang pung takmau kat dia... so apa yang hang nak pening2... pelik laa hang nih...

 

Kalau aku lum kawen aku rasa aku nak kat dia kot.. ciri2 yang aku minat ada pada dia jugak.

 

Masalah dia tu aku tak campur kenapa dia takde bf.. pelik juga.. belum jodoh tentunya..

 

Rapat ngn bini aku tu aku tak berapa suka pasal aku tak selesa dia tu salah sorang pompuan yg aku pernah rapat.. aku nampak mcm dia cari perhatian aku... mencuri pandang la.. kalau tak kuat leh tergoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kalau boleh bro king jgn cari masalah tambahan, fikir masalah sedia ada. Ada kawan taip panggil dear je kt kawan dah merajuk bini, inikan pula kawan lama dok menggatai. Memang ada manusia gatai nak rebut bini/laki orang ni. Sampai ada yang terbunuh biasanya.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kalau aku lum kawen aku rasa aku nak kat dia kot.. ciri2 yang aku minat ada pada dia jugak.

 

Masalah dia tu aku tak campur kenapa dia takde bf.. pelik juga.. belum jodoh tentunya..

 

Rapat ngn bini aku tu aku tak berapa suka pasal aku tak selesa dia tu salah sorang pompuan yg aku pernah rapat.. aku nampak mcm dia cari perhatian aku... mencuri pandang la.. kalau tak kuat leh tergoda.

 

kalau hang tak suka.. duduk berbaik ngan bini hang.. bagitau dia hang tak suka sangat dia rapat ngan pompuan tuh... biar bini hang handle... pompuan nih biasa ada cara camna nak elak mengelak nih... tuh memang kelebihan pompuan.. hahahahhaa...

 

cumanya sekarang nih aku rasa bini hang taktahu dan tak sedar...tak perasan orang kata sebab dia tengok hang ok jaa.. so dia pun ok... 

 

aku paham perasaan tak selesa tuh kalau orang yang pernah kita suka tetiba bebaik pulak ngan kekasih hati kite... hahahhahaa...



Kalau boleh bro king jgn cari masalah tambahan, fikir masalah sedia ada. Ada kawan taip panggil dear je kt kawan dah merajuk bini, inikan pula kawan lama dok menggatai. Memang ada manusia gatai nak rebut bini/laki orang ni. Sampai ada yang terbunuh biasanya.

 

betui yang nih aku sokong juge..ada juge perempuan yang memang suka rampas.. sebab dia nak tunjuk dia hebat kan... memang ada perempuan camni..so hati2 laa jangan sampai terjerumus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalau boleh bro king jgn cari masalah tambahan, fikir masalah sedia ada. Ada kawan taip panggil dear je kt kawan dah merajuk bini, inikan pula kawan lama dok menggatai. Memang ada manusia gatai nak rebut bini/laki orang ni. Sampai ada yang terbunuh biasanya.

 

 

Memang tengah mengelak ni, tapi tak mahu la putuskan terus.. hampir tiada cara untuk renggangkan hubungan dgn dia kecuali buat permusuhan..

 

tapi risau pulak dia bukak cerita kat bini aku yg aku pernah rapat gila ngn dia dulu. Risau jadi bergolak rumah tangga.

 

 

 

 

kalau hang tak suka.. duduk berbaik ngan bini hang.. bagitau dia hang tak suka sangat dia rapat ngan pompuan tuh... biar bini hang handle... pompuan nih biasa ada cara camna nak elak mengelak nih... tuh memang kelebihan pompuan.. hahahahhaa...

 

cumanya sekarang nih aku rasa bini hang taktahu dan tak sedar...tak perasan orang kata sebab dia tengok hang ok jaa.. so dia pun ok... 

 

aku paham perasaan tak selesa tuh kalau orang yang pernah kita suka tetiba bebaik pulak ngan kekasih hati kite... hahahhahaa...



 

betui yang nih aku sokong juge..ada juge perempuan yang memang suka rampas.. sebab dia nak tunjuk dia hebat kan... memang ada perempuan camni..so hati2 laa jangan sampai terjerumus...

 

 

Memang betul apa yang ko cakap ni, bini aku tak sedar cara dia pandang aku. Kalau sedar la aku agak bini aku tentu akan mention lebih sikit..

 

 

Aku tahu memang ada perempuan mcm ni.. tak berani la tuduh2 dia camni.. tapi nampak la cara dia tu memang nak ambil perhatian aku. Bini aku jer tak nampak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Memang tengah mengelak ni, tapi tak mahu la putuskan terus.. hampir tiada cara untuk renggangkan hubungan dgn dia kecuali buat permusuhan..

 

tapi risau pulak dia bukak cerita kat bini aku yg aku pernah rapat gila ngn dia dulu. Risau jadi bergolak rumah tangga.

 

 

 

 

 

Memang betul apa yang ko cakap ni, bini aku tak sedar cara dia pandang aku. Kalau sedar la aku agak bini aku tentu akan mention lebih sikit..

 

 

Aku tahu memang ada perempuan mcm ni.. tak berani la tuduh2 dia camni.. tapi nampak la cara dia tu memang nak ambil perhatian aku. Bini aku jer tak nampak..

 

perempuan yang baik selalu nya akan bersangka baik.. beruntung laa dapat isteri yang baik... sebab tuh nampak dia macam tak perasan sebab dihati dia sentiasa bersangka baik dengan kawan2 hang...

 

tapi orang camni sekali dia melenting harap maklum laa yer... hihihihi... sekali dia hilang kepercayaan memang susah nak raih balik kepercayaan dia tuh... harap hang hargai laa apa yang ada dihadapan mata...

 

kalau taknak benda berlarutan sama ada bagitau bini hang atau cakap terus terang ngan pompuan tuh hang tak suka dia lepak2 ngan bini hang senang jer... takkan benda camni pun nak sampai bermusuh.. tapi kalau pompuan tuh memang ada niat nak rampas memang bleh jadi musuh nih...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...