Jump to content
Sign in to follow this  
keypo

Buat Aduan Dekat Mana?

Recommended Posts

[b]aku sempat bekerja secara sambilan dengan satu syarikat GUARD dalam sebulan , dalam sebulan itu,banyak juga aku bercampur gaul dengan diaorang dan paling mengejutkan aku,bagaimana syarikat GUARD tersebut boleh menyimpan orang orang yang mempunyai rekod rekod jenayah,seperti hisap dadah,kes pecah rumah,orang tua lanjut usia 60-70tahun ,kes kes kecurian pelbagai dan [color="#FF0000"]yang terbaru bagaimana syarikat GUARD tersebut tidak mampu mengesan pekerja guard tersebut yang mencuri motor aku,no kad pengenalan yang diberi pula adalah palsu[/color] ...adoiii ..punya la banggang ..sepatutnya dalam hal hal semacam ini,sebelum seseorang itu ingin bekerja dalam company,adalah terlebih dahulu merekod kesemua data data peribadi seseorang yang ingin bekerja dalam company.

aku nak buat aduan pada siapa ? biar aku ajar sikit ,sesiapa yang tahu tolonglah bagi cadangan ....sesapa yang tahu tolong lah aku ..please[/b] Edited by keypo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masalah ini terjadi tanpa mengira tempat, sebagai contoh kita lihat sendiri kawasan Bukit Bintang n Chow Kit bagaimana polis menjaga kawasan tersebut semata2 utk mendapatkan keuntungan dari tauke2 cina, sy ckp berdasarkan bukti yg mana sy sendiri pernah bertanya kpd tauke2 cina trsebut, kalu melakukan rondaan sekadar utk mencukupkan syarat, ini belum lg melibatkan kawasan2 gelap lain, pusat pelacuran n perjudian n sampai bila akan berakhir?

Share this post


Link to post
Share on other sites
aku dah tak tahu nak mengadu kat sesiapa ...report kat polis,langsung tiada sebarang tindakan yg diambil ..sampai 4-5 kali aku ulang alik dari IPD ke balai polis ..adooii punya la bodoh ..yg lain lain aku tak heran,ini sampai pekerja guard tersebut selamba je curi motor aku,dah tu pulak salinan no kad pengenalan yang diberi adalah palsu ..punya lah betol betol banggang ..dah tu pulak langsung tak mahu bertanggung jawab ...adooii ..tension..tension ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
pengalaman aku, pegawai Jabatan Penuntut Malaysia Ke Kaherah (bawah kementerian pengajian tinggi) buat hal dengan aku, aku tulis surat kepada Ketua Setiausaha Negara.

aku search google : http://is.gd/0vQbgN
aku rasa yang sesuai adalah kementerian sumber manusia.

orang kata, banyak masalah tak dapat diselesaikan kalau tak dibawak ke parlimen. ko pegi jumpak mana-mana wakil rakyat terdekat, jumpak dua2 pihak, pembangkang dan kerajaan. buat aduan dan tengok sapa yang bela nasib ko nanti. setiap parti politik ada biro aduan seperti ini, so diorang akan ambil aduan, dan bawak ke parlimen mengikut profil masing-masing. contoh yang aku tahu, PAS ada ahli parlimen yang pegang profil alam sekitar, ada yang pegang pendidikan, kesihatan. jika ada isu timbul di parlimen diorang akan kemukakan isu yang kita dah adu, sempena isu yang sedang diperkatakan, atau diorang akan mintak dinaikkan dan dibahaskan isu tersebut,

mungkin betul bak kata roy di post [url="http://forum.putera.com/tanya/index.php/topic/89506-buat-aduan-dekat-mana/page__view__findpost__p__1069587"]#3[/url] di atas. menyebabkan laporan polis yang ko buat tak berjaya. mungkin pendedahan di parlimen atau sebarang press conference parti politik dapat membantu menggerakkan sedikit polis dan pihak penyiasat untuk mencari punca dalaman itu.

cara lain, bloggers. yang mana yang popular ramai pengikut tu, salurkan berita kat diorang mintak diorang boost issue. dalam masa sama, salurkan kepada wartawan alternatif, seperti Malaysiakini atau lain-lain yang nampak lebih neutral. kot lah media ni nampak bias ka, tak jalan pulak aduan tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...